outdoorsporten: raften, canyoningen enz. leuk???

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Mijn favoriete outdoorsport

canyoningen
2 (10%)
raften
7 (36%)
abseilen
1 (5%)
wandelen
1 (5%)
mountainbiken
6 (31%)
nage en l'eau vive/op zo'n board de rivier af
1 (5%)
flottage
Geen stemmen
speleologie
1 (5%)

Totaal aantal stemmen: 19


germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

outdoorsporten: raften, canyoningen enz. leuk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 10:17

Wie vindt de echte outdoorsporten ook zo leuk???
Ik ben helemaal weg van canyoningen, heb het nu al 4 dagen gedaan, echt gaaf. 1 keer moesten we van een waterval van 50 meter abseilen

Raften is ook gaaf, maar helaas zijn er altijd maar een paar echt leuke stuken op de rivier. Voor raften moet je wildwaterniveau 4 tot 5 hebben daar beneden is het SAAAAI.

Klimmen is ook wel leuk, maar verveeld snel
Abseilen is supergaaf, vooral als je het op de kop boven een spoorbrug doet en dan in de rivier landt.

Wandelen ook erg gaaf, vooral als je op 1 dag 1500 meter steigt en weer afdaalt, en op gletschers.

Mijn top 5 van outdoorsporten:
1) canyoningen
2) raften
3) wandelen
4) abseilen
5) klimmen

mountainbiken vindt ik niets aan. speleo is ook leuk.
De rest heb ik ook gedaan, maar dat was niet mijn hobby.
Bij dat slingeren onder een brug: je moet met een tuigje om van eeen brug afspringen, dan staat er een instructeur die het touw vast heeft en de lengte bepaald, en jij schommelt dan gewoon. Alleen heb ik gezien dt bij iemand het touw net ietsje te lang was, en dan klap je tegen de brug aan (bij mij ging het goed).

Nage en l'eau vive: op een board, met pak aan de rivier af, zwemvlieze en helm, alles aan. Er is bij ons toen een meisje in een draaikolk gekomen en die heeft toen 2 dagen in het ziekenhuis gelegen. Verder was het wel leuk, maar zou het nu niet zo snel meer doen (risico's)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 10:35

Ik moet zeggen dat ik raften op nummer 1 heb staan, maar er zijn nog tal van andere dingen die ik super vind om te doen. Heb in Nieuw Zeeland een paar keer een grade 5 gedaan en dat was wel aardig *LOL* waterval genomen van een metertje of 5 Haha! Vraag me niet hoe ik het overleefd heb Verward

Daarnaast ben ik ook fan van klimmen en abseilen.

Tja... jammer dat je veel van deze actieve sporten niet hier in Nederland uit kunt oefenen anders had ik het echt wel vaker gedaan allemaal...

Wat ik hier in Nederland nog wel vaak doe is mountainbiken op de Holterberg. Daar zijn nog best leuke afdalingen waar je toch redelijk moet kunnen sturen en remmen om niet op je muil te gaan *LOL*

Wat ook errug leuk is om te doen is Black-water-raften. Dit is een bezigheid die ook veel in Nieuw Zeeland gedaan wordt. Je gaat dan met een groep een grot in waar zich een ondergrondse rivier bevindt. M.b.v. een grote binnenband dobber je die rivier af met hier en daar een leuke stroomversnelling en superlage-plafonds waar je soms even claustrofobisch wordt. *grin* dat houdt het een beetje spannend Extreme duivel

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 10:37

wat dacht je van paardrijden!?? Haha!

De helft van de sporten uit je lijstje weet ik niet eens wat t is.... Koe Maargoed, vind kanoen (of een sneller bootje) ook altijd wel leuk.

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 10:43

moet je toch eens naar de alpen gaan, daar kun je dit allemaal doen.
Bij alpinraft in INterlaken kun je echt alles doen, je hebt de keus uit meerdere dagtochten per raft of door de canyons.
Ook erg duur, maar goed. vaak kost zoiets wel 200 gulden per dag.
In Moutiers zit ook een goede.
Verder in de buurt van Annecy (canyoningen en klimmen)
En in italie (ben de plaatsnaam even kwijt) kun je ook goed raften en dergelijke.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 10:51

ik was ooit een redelijk fanatiek klimmer, en dat is absoluut niet saai! Een bijna net zo grote uitdaging als paardrijden en supervermoeiend. Ve gingen regelmatig naar de Eifel (1,5 uur rijden) of de Ardennen en dan daar de rotsen in. Verder vind ik raften (Nepal!) en kanoen wel leuk, abseilen dus doodeng (heb hoogtevrees, maar klimmen gaat wel) en dingen als canyoning vind ik vaak (dus niet altijd) te slecht voorbereid en IMO goedkope thrill seeking.

Wandelen vind ik ook wel aardig maar eigenlijk denk ik dan meestal 'dit zou ik ook te paard kunnen doen'.

Mijn favoriete sport naast paardrijden is duiken, zowel hier (oosterschelde!) als in het buitenland, en daar ben ik ook redelijk fanatiek in. Mijn vriend en ik hebben alletwee een volledige uitrusting en een gevorderd brevet (2* + medical (ik), en 3* (hij)) dus dat doen we regelmatig, ook in clubverband. Maandag kreeften kijken op Speelmansplaat!

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 11:06

canyoningen slecht voorbereid??? nog nooit meegemaakt, en ik heb al 4 dagtochten gemaakt bij 4 verschillende organisaties.
Altijd dubbel gezekerd, goede wetsuits, helm, goede touwen enz.
Soms kreeg je er zelfs schoenen bij. Na afloop je wetsuit ontsmetten (doordat het water zo koud is pist iedereen erin), kortom prima geregeld.

En als jij wandelen in de bergen ook te paard kunt doen, dan heb je dus geen goede routes genomen. Ik ga altijd hoog, en steil, het liefst de hoogste moeilijkheidsgraad, dus met touwen en kettingen langs de route. Ook op een gletscher wandelen zou ik niet met paard doen.
Dan is het echt erg GAAF.

Klimmen, tja, ik heb het dus al een paar keer gedaan in de bergen, en ben er gewoon vrij snel zat van. Een uurtje of 2 is leuk, maar dan heb ik het wel gehad. Dit heb ik ook als ik in Bjoeks (bij Groningen) klim.
Het is gewoon niet mijn favo denk ik dan maar.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 11:12

Germie, als ik dit zo hoor zou ik je aanraden om eens naar Nieuw-Zeeland te gaan! Dat is echt hèt land van de extreme sporten. En dan kun je er meteen een bungyjump en een skydive (oftewel parachutesprong) aan toevoegen...

Dit ben ik (geel/rood pak) aan een stukje stof boven Lake Taupo, NZ:

[img]../upload/29/26.jpg[/img]

[img]../upload/29/24.jpg[/img]

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 11:19

germie"]
canyoningen slecht voorbereid??? nog nooit meegemaakt, en ik heb al 4 dagtochten gemaakt bij 4 verschillende organisaties.
Altijd dubbel gezekerd, goede wetsuits, helm, goede touwen enz.
Soms kreeg je er zelfs schoenen bij. Na afloop je wetsuit ontsmetten (doordat het water zo koud is pist iedereen erin), kortom prima geregeld.
[/quote]
En wat doet zo'n organisatie als er voor die dag slecht weer is voorspeld? Kun je je dat ongeluk in Zwitserland nog herinneren waarbij ca 20 doden vielen omdat de gidsen geen rekening met het weer hadden gehouden?

[quote="germie"]
En als jij wandelen in de bergen ook te paard kunt doen, dan heb je dus geen goede routes genomen. Ik ga altijd hoog, en steil, het liefst de hoogste moeilijkheidsgraad, dus met touwen en kettingen langs de route. Ook op een gletscher wandelen zou ik niet met paard doen.
Dan is het echt erg GAAF.
[/quote]
Ik zei ook niet dat ik die bergroutes te paard kon doen! Ik heb zelf hoogtevrees en zal dus geen extreme routes uitzoeken, en had het dus over lopen in het algemeen.

[quote="germie schreef:
Klimmen, tja, ik heb het dus al een paar keer gedaan in de bergen, en ben er gewoon vrij snel zat van. Een uurtje of 2 is leuk, maar dan heb ik het wel gehad. Dit heb ik ook als ik in Bjoeks (bij Groningen) klim.
Het is gewoon niet mijn favo denk ik dan maar.

Voorgeklommen? Moeilijke routes in de hal of buiten? Echte technieken leren toepassen? Er kan meer hoor! Niet dat ik vind dat klimmen het enige ware is, maar je doet er erg neerbuigend over.

Overigens, mijn vriend heeft jarenlang via de bergsportvereniging aan bergtochten en cursussen meegedaan, en weet waar hij het over heeft. Ik dus ook (als doorgeefluik), en met name de commerciele organisaties hebben in dit verband een slechte naam.

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 11:20

lijkt me GAAF!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Parapenten moet ik ook nog eens gaan doen, maaar dan wil ik het zelf leren, dus niet alleen een duosprong.
Ik had me een paar jaar geleden voor zo'n reis opgegeven, ging het niet door, te weinig deelname. DAt was balen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


ikke

Berichten: 37520
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 12:44

Mis toch nog wat, Land Rovers, en dan waar ze echt voor zijn gemaakt. Bij voorkeur in smalle openingen, steile hellingen, doorwading, het betere trailwerk dus.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 13:13

Ik wil niet neerbuigend over klimmen doen hoor, zo was het niet bedoeld, maar het is denk ik gewoon niet helemaal voor mij.
Ik heb het gewoon over sportklimmen, de touwen hangen er al, dus ik ga niet zelf de route uitzetten. Verder heb ik wel iets vna technieken geleerd, maar je doet nooit de moeilijkste routes als je op zo'n actieve vakantie gaat. Ik heb geklomen met grigri en met een achtje, verder ook nog met een ander ding waar ik de naam van kwijt ben. Ik heb ook wel wat knopen geleerd, waarvan de acht natuurlijk de belangrijkste is, maar goed, zoals de 1 dresuur leuk vindt, zo vindt de ander springen leuker.

Ik weet dat er in Zwitserland ooit 20 mensen zijn doodgekomen, dat was in de canyon SAXETEN, die heb ik ook gedaan. Dat ligt bij Interlaken. Verder heb ik daar ook nog een andere gedaan, ben even de naam kwijt.
Het was overigens niet bij dezelfde organisatie als waar de mensen zijn doodgekomen. Bij Alpinraft zijn ze echt voorzichtig. gewoon zoals het hoort op maximaal 6 mensen 1 instructeur, maximaal 12 mensen en dan gaan ze met 3 instructeurs. gewoon super.
sommige canyons kan je met regen niet nemen, die lopen snel vol, maar ik heb ook al eens in de regen gecanyoningd.
Verder is ook al eens een rafttocht uitgesteld vanwege onweer, dus ik ben over Alpinraft super te spreken.
Over de instructeurs die ik toen in zuid-frankrijk had iets minder, maar dat had voor mij niets met de veiligheid te maken (je moest wel ongezekerd abseilen van +/-10-15 meter, maar als je het wel eens gedaan had was het niet erg, voor beginners zou ik het onverantwoord vinden). Verder werd je echt beroerd van de rijstyl van die franse instructuers, zit je met z'n 8-en in zo'n busje, scheuren ze werkelijk omhoog, word ik misselijk van. Maar de tochten verder waren super
Italie was ook erg veilig, dubbele wetsuit, alles 3 keer gecontroleerd, net als bij Alpinraft.

Waar doet jou vriend dat?? ben nou ook wel benieuwd of ik misschien steeds iets verkeerds getroffen heb met klimmen (Bjoeks doe ik 3 keer per jaar zonder begeleiding, een hal). In de bergen ben ik met GOGO geweest, en met Travel Express. Het klimmen was bij GOGO erg slecht, en met Travel express wel goed (Ned instructeurs), dus toen leerde je ook echt wat.
Met Travel Express hadden we ook die Franse instructeurs met canyoningen en hele slechte mountainbikes (heb ik toen nog een klacht over ingediend, mijn fiets had geeneeens meer remblokjes, was dus ijzer op ijzer)
Maar toen ik met GOGO naar Dimaro ging was het echt super.
Alpinraft heb ik zelf uitgezocht via internet, dan zie je ook wel wat goed en wat slecht is.
Bij Annecy zit een officiele instructeur voor dit soort tochten (die is vrij duur) en een manusje vna alles (duidelijk goedkoper). Nou, die dure man gaat er wel mee door hoor. Tenminste geen pakken met korte mouwen als je een canyon ingaat (had die goedkope wel, erg lekker als je met je armen over rotsen gaat)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:15

Survivals!
Lekker hardlopen met hindernissen, een soort military voor mensen Haha!
De afstand ligt meestal tussen de 10 en 15 km met ongeveer 30 hindernissen.
En dan vooral in de baas z´n tijd Haha! (onder het mom van ME training)
Afbeelding
baggeren door sloten.

Afbeelding
touwbaan

Afbeelding
klauteren

Afbeelding
klimmen

Die laatste was erg hoog, boven aan moest we weer een eind in een net klimmen, over een boomstam heen en daarna een dodemansrit, of een catcrawl (achterstevoren) naar beneden.

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 13:19

Kiten? valt dat daar ook niet onder? (vliegeren, maar dat klinkt zo gek, alsof je met je eenlijnertje op het strand staat *LOL* )
Kitesurfen bv. vind ik erg leuk, ook al doe ik het niet regelmatig. Ikkan het dan ook nog niet zo goed. Ik vind het gewoon te snel koud en vies Lips are sealed

Maar wel gaaf! Als je het een keer kunt ga je knoerthard over het water en kun je sprongen maken van wel zo'n 3 a 4 meter hoog. (oke, dat is voor mij te hoog gegrepen Haha! )

De kracht van de wind, dat geeft best een kick!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 14:45

Kajacken vind ik erg tof! Maar dan wel ééntje met een platte onderkant Haha! Ik ben niet zo'n held, en al gauw bang dat ik omsla. Ik heb het dan ook niet zo op onrustig water, maar ga liever ergens op een onrustig meertje met veel kanaaltjes e.d. kajacken.

Raften lijkt me erg tof, klimmen niet, als ik geen reling heb, heb ik al gauw hoogtevrees Schijnheilig

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 15:27

Ik heb geraft op de rivier waar ze de olympische spelen raftyen hebben gehouden ofzo in Amerika. Dat was een level 5.... ik scheet van te voren bijna in mn broek maar als je de instructies goed opvolgt is het echt SUPER TOF!! ZOu nog wel eens willen *LOL*

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 16:05

Outdoor sporten: Paardrijden. Wij hebben namelijk geen binnenbak.

Voor de rest heb ik geen tijd, en heb er al helemaal geen zin in.

Je suis Charlie.

germie

Berichten: 25915
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-02 16:06

NIet zo saai cassidy, dit is echt heel gaaf om een keer te proberen hoor Haha! Haha! Haha!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 16:19

Absoluut mountainbiken! Ik heb toch iets voor fietsen en dan vooral op ruig terrein. Helaas heb ik zelf (nog) geen mountainbike Verdrietig Maar klimmen is ook stoer! Heb een keer op de klimtoren hier in Venlo geklommen en eerst vond ik het maar niks, maar na een paar keer op en neer geklommen te zijn was het toch wel stoer Haha! Cool

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 17:04

Outdoor sport?? Haha!

Wat dacht je van : Met 2 ijslandse paarden in je handen(elk een) een steile berg van 500 meter afdalen en regelmatig op je kont vallen.

Als ik iets anders zou willen doen dan is het duiken en dat kajacken lijkt me ook wel wat.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Boktoran
Berichten: 4
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 10:03

En wat dacht je van een portie kiteboarden dat gezonde honger opwekt.

OK dan!


Afbeelding


www.kitehigh.nl


Cheese!

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 10:24

Mountainbiken.
De rest heb ik nog nooit gedaan.
Dit lijkt me ook het minst enge Tong uitsteken

Jullie weten toch wat de laatste woordne van een klimmer zijn hè?
Deze karabijnhaken waren helemaal niet duur *LOL*

Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht ;)

Sizzy

Berichten: 27232
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-03 11:35

Heb raften op nummer 1 staan,

Via Ferrata staat er niet bij, maar dat vond ik ook leuk.
In het begin vond ik het doooodeng Haha! maar als je eenmaal wat meer vertrouwd op de staalkabel dan is het best leuk

Zo ga je langs rotsen omhoog-opzij-omlaag enz, heel gaaf.

Het leven is een gebakje!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, Aard, eefjuh20, Fenders, GrapeshotBot, Ik_is_Ik, Ilayla, Kirsha, LieZ_Horses, MaiMai, marjor, Mutsie93 en 181 bezoekers