Weer een spectaculair treinreisje

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Weer een spectaculair treinreisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 14:49

een hele tijd geleden zat ik in de trein Assen-Zwolle toen een man geen kaartje bleek te hebben en daarbij de conducteur begon te bedreigen.
De conducteur sommeerde ons (passagiers) toen om allemaal deze coupé zo snel mogelijk te verlaten omdat de man een pistool had. Ze verdwenen op het 'balkon' van de trein waarna 2 andere conducteurs kwamen aangesneld. Met z'n 3-en hebben ze die idioot overmeesterd.
We zaten in de intercity maar in Beilen zijn we gestopt en stond de politie al klaar. Voor mijn raampje werd die kerel door 6 agenten op de grond hardhandig op de grond gesmeten en daar gingen we weer richting Zwolle...
Iedereen helemaal geschrokken natuurlijk!

Vandaag in de intercity Zwolle-Assen was het weer raak. Ik zag de conducteur al eens hevig geirriteerd in zijn eentje voorbijlopen, weer teruglopen met 2 jongens op zoek naar een maatje van hen die ze 'niet konden vinden'.
Een paar minuten later werd er aan de noodrem getrokken en stonden we binnen no-time stil zomaar ergens tussen Hoogeveen en Beilen.
Vlak daarna stormt een van die jongens voorbij met een hollende conducteur er achteraan. Foute boel, dacht ik al.
En ja, de deur ging weer open en daar kwamen nu 2 jongens aangerend met weer die hollende conducteur. Vlak bij mij draaiden ze om en renden ze met z'n allen weer de andere kant op.
Daarna weer de noodrem...
Eindelijk in Assen aangekomen ging iedereen snel de trein uit, van angst of uit nieuwsgierigheid. Ik zag toen de drie jongens over het spoor rennen en over een ENORME heg springen, wat ook allemaal niet in 1x lukte, die heg durf je je paard nog niet eens overheen te laten gaan zo lang, breed en hoog is dat ding. Maar het lukte ze en daar gingen ze...
De mensen die stonden te kijken waren allemaal behoorlijk kwaad 'etterbakken zijn het' en verbaasd over het feit dat er onderweg geen politie ingeseind is. Maar ja, je weet nooit wat er precies was natuurlijk.
In ieder geval, de conducteur passeerde mij op het perron en die had een enorm traanoog en een bloedneus dus er zullen ook nog wel wat klappen gevallen zijn.

Dan ga ik altijd bedenken wat ik kan doen in zo'n geval maar je weet niet wat er aan de hand is en hoeveel risico je zelf loopt. En zo waren er vandaag meer mensen. Want je voelt je niet veilig in zo'n trein, je kunt geen kant op en zit maar langs het gangpad tot ze weer voorbijkomen.
Ik ben echt voor kaartcontrole op het perron en meer conducteurs op de trein.


Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:53

het s ook altijd wat in die tein he....
ik heb daar ook vaak in gezeten, zo'n 4x per week een halfjaar lang, maar danstapte ik in ommen al uit. maar ik heb ook wel wat rare dingen gezien...

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:56

Ik heb één keer zo'n vage achtervolging gezien op het station in beilen, maar niet dezelfde als jij. Verder heb ik nooit dit soort dingen...ze zoeken jou op ofzo }>

Sprongen ze in Assen over die heg tussen staion en busstation? Jemig zeg.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 22:00

Ja die heg ja!!! Die is hoog he?! Het lukte ze ook niet in 1x hoor, weer een aanloopje en nog een keer. Ik denk dat een woeste conducteur met een bloedneus wel kan helpen die heg toch over te komen trouwens... Schijnheilig

En dat ik het aantrek...Ik moet 4x per week naar school dus dat zijn al 8 treinreisjes per week, dan heb ik in verhouding toch vaak rustigere treinreizen dan deze.
Laatst bijgewerkt door Cody op 16-05-02 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:03

Cody schreef:

Ik moet 4x per week naar school dus dat zijn al 8 treinreisjes per dag, dan heb ik in verhouding toch vaak rustigere treinreizen dan deze.


8 treinreisjes per dag? Extreme duivel

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 22:09

He welk forum is dat dat er niet bij komt te staan dat je je bericht bewerkt hebt? Dan had ik natuurlijk gewoon beweerd dat je in mijn quote had zitten prutsen }> Tong uitsteken

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 22:44

Ik "mag" ook 8 x pw.....maar misschien let ik gewoon niet goed op ofzo.
Of misschien is jouw traject langer. Of....Ik kan me nog steeds niet vorostellen dat ze over die heg gekomen zijn kan ik me vorostellen, dan moet je er volegsn mij eerst induiken en er dan weer uitgevist worden aan de overkant... (maargoed, zo wordt het wel een beéétje een onlogisch bericht)

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-02 00:23

Die gaten mogen ze van mij 10 jaar opsluiten, daar wil ik best mijn belastingcenten aan smeren. Intussen kunnen ze gaan naaien of breien, zodat ze weer hun steentje aan de economie bijdragen.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie