De uitslag!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

De uitslag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 08:24

CDA 43
LPF 26
VVD 23
PvdA 23
GroenLinks 11
SP 9
D66 7
CU 4
SGP 2
LN 2

Wat vinden jullie ervan? Ik had deze rangorde wel verwacht, maar niet met zulke grote verschillen!

Nulla tenaci invia est via


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 08:27

VVD en PvdA zijn allebei om dezelfde redenen (terecht) afgestraft. Dat zal ze leren (nee ik ben niet wraakzuchtig.....).
HEt is waarschijnlijk om een coalitie van CDA, LPF en VVD te gaan vormen . Balkenende is echter huiverig om met LPF in zee te gaan, maar hij behoort eigenlijk wel de wensen van de kiezer te respecteren.

De hond is de betere mens

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 08:27

prima uitslag toch?? alleen groen links had wel wat minder zetels gemogen en LN wat meer, maar wie ben ik?? Ik vind alles best, zolang PVDA maar niet de grootste is.
CDA gun ik het wel, heeft ook veel overeenkomsten met LPF en LN, dus die 3 samen had van mij ook wel gemogen.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 13:03

Ik kan niet zeggen dat ik er blij mee ben.
Ik heb geen pvda gestemd dit keer maar zoveel zetelverlies hadden ze in mijn ogen niet verdiend!
Ook het zware verlies van vvd vind ik niet geheel terecht.

Voor cda daarentegen is dit wel verdiend! Ze hadden een goede campagne en zijn met duidelijke punten naar voren gekomen.
Over de lpf heb ik me al voldoende uitgelaten, maar ik moet zeggen dat ik erg teleurgesteld ben dat blijkbaar zoveel mensen toch uit woede/emotie gestemd hebben op lpf.

Eerlijk gezegd geloof ik nooit dat lpf zoveel zetels had gehaald als de afschuwelijke moord niet had plaatsgevonden. En ook als ze wel hetzelfde aantal hadden behaald (wat ik dus zeer betwijfel) dan had ik liever de partij met Pim Fortuyn gehad dan nu dit samengeraapt zooitje.
De een stapt weer op, de ander gaat ook enz.......

Maar ja voor iedereen die echt achter deze partij stond om zijn standpunten en niet alleen voor P. F. gefeliciteerd!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 13:12

kaj schreef:
Eerlijk gezegd geloof ik nooit dat lpf zoveel zetels had gehaald als de afschuwelijke moord niet had plaatsgevonden. En ook als ze wel hetzelfde aantal hadden behaald (wat ik dus zeer betwijfel) dan had ik liever de partij met Pim Fortuyn gehad dan nu dit samengeraapt zooitje.
De een stapt weer op, de ander gaat ook enz.......
!

Het is jammer dat we hier nooit achter zullen komen. Het zou veel fijner zijn geweest als Pim nog had geleefd. Dan hadden mensen ook nooit kunnen beweren dat er om emotionele redenen op hem gestemd was, en dan was er vanuit CDA ook meer vertrouwen geweest in LPF, die nog niet eens de kans hebben gehad om zich te bewijzen.

De hond is de betere mens

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 13:24

vind ik ook desiree, laten we de LPf een kans geven. ZE spreken nu al weer over nieuwe verkiezingen omdat het kabinet niet lang stand zal houden, maar ik hoop van wel, ik gun het de LPF wel (heb niet op ze gestemd, moest kiezen tussen LN en LPF en ben toen voor een Noordeling gegaan.)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 13:43

Desiree"]
[quote="kaj schreef:
Eerlijk gezegd geloof ik nooit dat lpf zoveel zetels had gehaald als de afschuwelijke moord niet had plaatsgevonden. En ook als ze wel hetzelfde aantal hadden behaald (wat ik dus zeer betwijfel) dan had ik liever de partij met Pim Fortuyn gehad dan nu dit samengeraapt zooitje.
De een stapt weer op, de ander gaat ook enz.......
!

Het is jammer dat we hier nooit achter zullen komen. Het zou veel fijner zijn geweest als Pim nog had geleefd. Dan hadden mensen ook nooit kunnen beweren dat er om emotionele redenen op hem gestemd was, en dan was er vanuit CDA ook meer vertrouwen geweest in LPF, die nog niet eens de kans hebben gehad om zich te bewijzen.
[/quote]

Ik vind het ook jammer dat we hier nooit achter zullen komen.
Maar dat er mensen om emotionele redenenen op lpf hebben gestemd is overduidelijk. Meerdere mensen hebben dit toegegeven. Hoeveel het er zijn daar valt over te discussieren maar dat ze er zijn is zeker!

Ik hoop dat alles op zijn pootjes terecht komt. Al zou ik stiekum heel blij zijn met: CDA PVDA VVD.
Maar ja dit zal wel niet gebeuren.
En eerlijk gezegd vind ik dat een nieuwe partij beter eerst in de oppositie kan beginnen. Niet persoonlijk naar lpf bedoeld, iedereen moet de kans krijgen zich te bewijzen, maar mijn inziens kan dat beter in de op. dan gelijk in de regering...

ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:15

gewoon de lpf laten regeren dan zijn we er over vier jaar zo goed als af. als je ze niet laat regeren blijven de mensen ze zien als verlossers

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:17

kaj schreef:
[
Ik vind het ook jammer dat we hier nooit achter zullen komen.
Maar dat er mensen om emotionele redenenen op lpf hebben gestemd is overduidelijk. Meerdere mensen hebben dit toegegeven. Hoeveel het er zijn daar valt over te discussieren maar dat ze er zijn is zeker!
...
[/quote]

maar daar tegenover staan weer mensen die aanvankelijk voor LPF zouden stemmen maar die door de moord van Pim afgehaakt zijn. Die moet je niet vergeten.

De hond is de betere mens

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:30

Desiree"]
[quote="kaj schreef:
[
Ik vind het ook jammer dat we hier nooit achter zullen komen.
Maar dat er mensen om emotionele redenenen op lpf hebben gestemd is overduidelijk. Meerdere mensen hebben dit toegegeven. Hoeveel het er zijn daar valt over te discussieren maar dat ze er zijn is zeker!
...
[/quote]
maar daar tegenover staan weer mensen die aanvankelijk voor LPF zouden stemmen maar die door de moord van Pim afgehaakt zijn. Die moet je niet vergeten.


Die zullen er misschien wel zijn maar de verhouding is wel zo dat er nu meer mensen op lpf hebben gestemd dan dat er voor de moord zouden hebben gedaan.
In alle peilingen is de lpf omhoog geschoten sinds de bewuste maandag.
Maar ja het is gebeurd, we zullen zien.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:38

kaj schreef:
Die zullen er misschien wel zijn maar de verhouding is wel zo dat er nu meer mensen op lpf hebben gestemd dan dat er voor de moord zouden hebben gedaan.
In alle peilingen is de lpf omhoog geschoten sinds de bewuste maandag.
Maar ja het is gebeurd, we zullen zien.

daar is toch een voordeel aan: men weet nu dat in de toekomst iemand doodschieten waar je het niet mee eens bent, averechts werkt.

De hond is de betere mens

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:52

Over een jaar weer verkiezingen? Extreme duivel

Ik vind dat het CDA het wel heeft verdient. Voor Melkert vind ik het wel een beetje treurig, die kerel heeft toch zn best gedaan. Verder zal ik over LPF maar niks zeggen (gatver heb je die toespraak gezien? Leek wel alsof PF een heilige is ofzo.. 'onze herder' 'wij volgen' blabla)
Vond Bolkesteins commentaar wel mooi 'op naar de verkiezingen volgend jaar' hehehehe
Maargoed, D66 en Groenlinks hadden wat mij betreft meer mogen krijgen en LPF veel minder.

Maar we zullen zien...

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 14:53

Laura schreef:
Vond Bolkesteins commentaar wel mooi 'op naar de verkiezingen volgend jaar' hehehehe

Bolkenstein laat zich in de kaarten kijken met die opmerking! hij is een slecht verliezer.

De hond is de betere mens

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:04

Hij kwam er anders heel droog uit hoor, en wat dat met 'slechte verliezers' te maken heeft snap ik niet helemaal. Ik vind het eerder droge humor Lachen
Anders dan LPF die riepen 'De minister president noemt zijn kiezers kleine kinderen' Dat was ook een beetje kinderachtige opmerking.

Oh en die LPFer, die wel 'minister van justitie' wil worden? Die kerel die alle politieke partijen zowat aan wil klagen? Mooie grap

Haha ben heel erg benieuwd naar de komende 4 jaar volgens mij zullen we nog wel wat mooie dingen gaan beleven.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:56

Ik ga wel met Desiree mee.

Daarnaast wil ik nog even zeggen dat we nooit zullen weten hoeveel stemmen LPF gekregen zou hebben als Pim er nog was.

Er stonden vanaf maandag nog wat debatten en interviews op het programma en niemand kan vertellen hoeveel mensen naar aanleiding van deze programma's alsnog voor LPF hadden gekozen.

En voor de rest zie ik het allemaal wel, om nu al te gaan zeggen we hebben binnen een jaar weer verkiezingen vind ik wel een beetje onzin.
Niemand kan zeggen hoe deze partij zich verder gaat ontwikkelen.
Ik vond de woordvoerder behoorlijk vooruitgegaan gister avond.

De tijd zal het leren.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 15:58

ruiterinrust schreef:
gewoon de lpf laten regeren dan zijn we er over vier jaar zo goed als af. als je ze niet laat regeren blijven de mensen ze zien als verlossers


Even ter info:
CDA 43 zetels, das 2x zo veel als LPF, dus als er al iemand regeert is het het CDA, en die kan de LPF prima onder de duim houden denk ik. Ik zie het wel zitten die 2 samen met de VVD.
Als ze een andere coalitie vormen dan stem ik nooit meer, want wat heeft stemmen dan nog voor zin als in de kamer toch iemand anders komt te zitten dan waar het volk voor gekozen heeft. Dan bestaat de democratie dus niet meer.

Waarom valt iedereen toch over de LPF, CDA heeft gewonnen hoor, en dik ook!
Maarja LPF heeft nu eenmaal een stempel op deze verkiezingen gedrukt, dus waarom die geen trap na geven. PF is toch al dood dus daar valt geen eer meer aan te behalen.

En laten we het dan eens hebben over al die zogenaamde voorzitters/lijsttrekkers die ineens na de nederlaag hun functie neerleggen/ontslag nemen. Nee das lekker volwassen, en daar stem je dan op. Die zijn je stem niet eens waard.

JP balkenende for president! Mijn zegen heeft hij als LPF stemmer.

Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 17:11

Laura schreef:
Oh en die LPFer, die wel 'minister van justitie' wil worden? Die kerel die alle politieke partijen zowat aan wil klagen?


Spong! Brrrrrr wat een griezel is dat zeg, laten we hopen dat dat niet serieus is. Of nou ja, hij is wel serieus, maar dat hij niet serieus genomen wordt.

Nulla tenaci invia est via

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 18:06

Mijn vriendin had vroeger een relatie met Spong tot ze erachter kwam dat hij bi was. Dat was hij even "vergeten" te vertellen Haha!
Maar toen was het nog een aardige man, nu volgens mij ook niet meer.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 19:17

Ben nog niet onder de indruk van de nieuwe kamerleden voor LPF, de meeste komen niet erg snugger over. Maar we zullen zien wat ze daadwerkelijk doen. Charisma is tenslotte ook niet alles.

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:28

Citaat:
Maarja LPF heeft nu eenmaal een stempel op deze verkiezingen gedrukt, dus waarom die geen trap na geven. PF is toch al dood dus daar valt geen eer meer aan te behalen.

Tsja, ik geef geen trap na, ik blijf gewoon bij mijn mening. Had ik ook al toen PF er nog was en die zou ik ook hebben als de LPF nauwelijks zetels zou halen.

Citaat:
En laten we het dan eens hebben over al die zogenaamde voorzitters/lijsttrekkers die ineens na de nederlaag hun functie neerleggen/ontslag nemen. Nee das lekker volwassen, en daar stem je dan op. Die zijn je stem niet eens waard.

Dat verwacht het volk? Of heb ik het nou helemaal verkeerd? Ik meende nl dat iedereen op het hardste riep dat er in de politiek maar gewoon sorry werd gezegd en doorgeregeerd, en dat niemand verantwoordelijkheid nam voor zijn daden. Nu doen ze dat wel, en treden af. Had wat mij betreft niet gehoeven, maargoed. Pim was ook afgetreden als zijn partij het slecht gedaan zou hebben, zei hij meerdere malen.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 21:39

Ik ben benieuwd naar de coalitie en hoeveel van de oorspronkelijke leden van de LPF nog inzitten aan het einde van het jaar Haha!

Ik heb qua stemmen lang getwijfeld tussen VVD en CDA en ben uiteindelijk voor het eerst gaan stemmen op het CDA Haha! (voorheen altijd VVD)
meerderen met mij bleek dus *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 23:19

Desiree"]
[quote="Laura schreef:
Vond Bolkesteins commentaar wel mooi 'op naar de verkiezingen volgend jaar' hehehehe

Bolkenstein laat zich in de kaarten kijken met die opmerking! hij is een slecht verliezer.
[/quote]

Ik heb het ook al eerder hier gezegt dat LPF het nooit lang uithoud, en dus dat er tussentijdse verkiezingen zullen komen.
Wel ben ik heel blij dat die linkse rakkers van de PvdA opgehoepeld zijn.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 23:23

dimmelim schreef:
Ben nog niet onder de indruk van de nieuwe kamerleden voor LPF, de meeste komen niet erg snugger over. Maar we zullen zien wat ze daadwerkelijk doen. Charisma is tenslotte ook niet alles.


De meeste hebben nog niet eens de kans gehad om "over te komen". Om ze dan meteen niet erg snugger te noemen ...... ?

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 23:24

Margreet"]
[quote="Laura schreef:
Oh en die LPFer, die wel 'minister van justitie' wil worden? Die kerel die alle politieke partijen zowat aan wil klagen?


Spong! Brrrrrr wat een griezel is dat zeg, laten we hopen dat dat niet serieus is. Of nou ja, hij is wel serieus, maar dat hij niet serieus genomen wordt.
[/quote]

Nou.. hoe zeiden ze dat vroeger ook al weer... : "De beste veldwachters zijn vroeger stroper geweest ?" Haha!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 23:25

Percy schreef:
Mijn vriendin had vroeger een relatie met Spong tot ze erachter kwam dat hij bi was. Dat was hij even "vergeten" te vertellen Haha!
Maar toen was het nog een aardige man, nu volgens mij ook niet meer.


Ik heb die knakkers als advocaat gehad, maar ze bakten er niets van. Erger nog; ze kwamen niet eens op de rechtzaak!!!! Boos! Boos! Ophoeren met die gasten. Ze hebben trouwens allebei HIV.....

~het komt uit de lengte of uit de breedte~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bloemetje75, chazzie, wonanda en 43 bezoekers