Lukkie is weer thuis en..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-01 21:51

hij loopt alsof ie heel veel gedronken heeft. Hij heeft voor 24 uur pijnstillers. Ik heb een gedeelte van zijn urine gezien en daar zat inderdaad heel veel gruis in. En ook wat bloed.
Zijn urinebuis is kapot gegaan door het gruis en de urine brand daar in. Die heeft namelijk een te hoge zuurtegraad.

In het voer zitten blijkbaar mineralen die een kat die nodig heeft en daar maakt Lukkie dus kristallen van. Nu is het morgen afwachten. dan moet hij drinken en hij moet plassen anders moet ie meteen weer terug en gaan ze verder onderzoeken.

Verder een rekening van bijna 200 piekies. Nou ja hij is het waard zullen we maar zeggen. ben super blij nu. hij heeft net al een half uur op me gelegen maar nu ligt ie weer onder de tafel. Wat was het stil in hius zonder hem.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 21:54

gelukkig zeg
maar, ik snap iets niet. Zijn urinebuis was kapot. heeft ie nu dan zo'n euhm, hoe heet zo'n ding? Zo'n buisje, dingetje gevalletje (duidelijk he)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 21:58

Oooh, dus toch blaasgruis... Met goed voer kunnen ze nog heel wat jaartjes happy leven, dus ik denk dat je daar gewoon goed op moet letten. Even afwachten wat de dierenarts er nog van zegt. Maar wel heel fijn dat-ie weer lekker thuis is! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-01 23:17

[img]../upload/2/nieren.jpg[/img]
Lukkie heeft dus iets wat LUTD heet. Met andere woorden blaasgruis.

Blaasgruis bestaat uit kleine steentjes of kristallen. en die nestelen zich in de lagere urinewegen. Dat blaasgruis heeft een ontsteking bij lukkie veroorzaakt.

Symptomen zijn;persen bij het plassen en langer op de kattenbak zitten dan normaal.

Bij Lukkie werd de urinestroom geblokkeerd. De blaas raakt dan overvol waardoor de antistoffen niet uit het lichaam kunnen geraken. Er ontstaat een opeenhoping en die gaat weer terug naar de nieren. bij Lukkie waren de nieren al sterk vergroot.

De dierenarts vertelde dat katten er dan niet ziek uitzien maar het toch wel een levensbedreigende situatis poleverd. Als ik niet naar de dierenarts was geweest had het wel ens heel anders kunnen aflopen.

Maar goed met een dieet(voor de rest van zijn leven) komt het allemaal weer goed.(hoop ik.)

ikke ben weer blij.

Trouwens hij loopt nog steeds helemaal stoned rond. maar natuurlijk moest ie op de bank. En toen ie daar eenmaal op was wilde hij er weer af. Hij deed zijn pootjes heel voorzichtig omlaag maar toch duikelde hij voorover zomaar een koprol. Zielig he?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 23:57

Ow goodie, dat is zooooo naar als ze nog half dizzy zijn.
wel erg fijn dat ie weer thuis is.
Mede namens de Puck: prrrrrmjauw veel beterschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 06:59

Agossie, arme Lukkie! Gelukkig is hij wel helemaal ontspannen als 'ie zo dizzy is, dus doet 'ie zich geen pijn.
Ik hoop voor je dat 'ie morgen goed drinkt en weer netjes op de bak gaat. Krijgt 'ie nu van dat speciale voer van de DA? Vinden ze soms in het begin helemaal niet lekker; moeten ze schijnbaar echt aan wennen. Maar ach, als 'ie daarmee nog heeeeel lang verder kan, dan moet 't maar effe he...

Groetjes en beterschap!
Sonja

janna

Berichten: 4536
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 09:48

g
Laatst bijgewerkt door janna op 07-02-22 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

-

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 11:18

Gelukkig maar dat hij weer thuis is en hopelijk gaat het met dat dieet al snel veel beter. Ook beterschap namens mijn 3 katten. Lachen

Navragen is beter dan afvragen.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 13:22

ow arme Lukkie, naja, hij is iig weer een beetje beter!
Zullen we met zn allen kaartjes gaan sturen? Haha! Clown

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 15:33

Gelukkig gaat het weer beter met hem, dat was 1 leven heeft ie er dus nog 8 te gaan, daar moet ie heeel oud mee kunnen worden niet?! Party!!


Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 18:50

Fijn Heike dat ie weer thuis is! Met goed voer kan ie het in elk geval nog heel wat jaartjes volhouden! Mocht ondanks het voer toch nog blaasontsteking of gruis de kop op steken (in enkele gevallen zie je dat) dan kan je dierenarts hem opereren en er een "poes" van maken, zgn plaskater-OK. Er wordt dan een wijdere uitgang gemaakt, waar het gruis geen verstopping kan veroorzaken! Maar laten we hopen dat dit geen plaskater is!

Ineke2

Berichten: 33043
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 19:00

ah nu hopen maar dat het snel weer beter gaat met hem knuffel hem maar extra Lovers

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Chita, DenieesB, EmptyWords, karinsd, Lisselot, luuntje, Maanon_, maitestar23, mriek1990, Muga, secricible, Titsia, Wescha, Zebrastreep en 72 bezoekers