navelpiercing

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

navelpiercing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 18:07

Ik zit er al een tijdje over na te denken om misschien een navelpiercing te laten zetten, maar kun je daarmee wel paardrijden als hij net gezet is?
Groetjes Miranda


akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 18:14

ja hoor kan best.
ik zat de volgende dag al weer op paard. als je hem in begin maar een beetje afdekt met een gaasje tegen het stof enzo, en na het rijden douchen en schoonspoelen met antibacteriele zeep. dan kan dat best

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 18:31

dus je moet er ff een soort verbandje omheen leggen laten we maar zeggen? ik tijwfel namelijk nog heel erg, omdat mijn oorbel bovenin ook al 2x ontstoken is geweest... gaat zoiets snel ontsteken?

oh ja en waar zou ik hem het beste kunnen laten zetten? (wel in de buurt van apeldoorn graag...)

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 19:02

ik heb hem in olst laten zetten.
weet ff niet de naam van die zaak. was wel een hele goeie iig.
ik plakte er gewoon en gaasje over heen. en niet teveel aan zitten.

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 19:09

Ohh leuk, een navelpiercing. Leuk! Wanneer ga je hem laten zetten?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

divana

Berichten: 948
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 20:12

Ik zat dezelfde middag alweer op mn paardje maar je moet er bij de paarden absoluut niet aanzitten maar voor de rest kan het gewoon!Misschien is het handig dat je de eerste paar dagen een wat lagere broek aandoet, anders kan het wel pijn gaan doen! SUCCES ERMEE!!!

KUSZIES SASKIA HOEFJES DIVANA!

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 20:43

ja dat van die broeken zei mijn vriend ook al Lachen die vond dat ik een mooi plat buikje had en dat het dus de goede buik ervoor was Tong uitsteken Ben het niet echt met hem eens maar het zal wel. Ennu, renate, ik ben niet zo goed in aardrijkskunde, waar ligt olst ergens ? Verward

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 23:21

Ik heb er vorig jaar ook een laten zitten, en kon gewoon daarna ook rijden.
Je moet er gewoon zorgvuldig mee omgaan, en zeker de eerst tijd er niet aan gaan frunniken en zo.
Ik maakte hem 2x per dag schoon met anti-bacteriele zeep, en draag alleen maar heupbroeken eigenlijk, want dat schuren er tegenaan is heel vervelend.

En je mag de eerste tijd niet zwemmen. Haha!

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 07:30

Hoi,

Toen ik zeventien was heb ik een navelpiercing laten zetten bij Dicky Dick in Heelsum (vlakbij Arnhem). Een hele goede man, hij is vroeger arts geweest, dus hij heeft ook de permissie om de plek rondom je navel te verdoven met een prikje. Ik heb er werkelijk nooit last van gehad. Dezelfde avond reed ik alweer paard, maar je moet er idd heel goed op letten dat er daar geen vuil in komt. Van Dicky Dick moest ik ook de eerste tijd (weet even niet meer zo goed hoe lang) mijn navel met een gaasje afplakken, en dat heeft heel goed gewerkt. Wees alsjeblieft secuur met schoonmaken, want als je dat niet doet, kan het er heel naar uit gaan zien. Een vriendinnetje van mij heeft onlangs een navelpiercing laten zetten bij iemand, en die piercing is er na een half jaar uitgegroeid. Oorzaak hiervan was dat de piercer het niet goed heeft gedaan, en omdat ze zelf niet secuur genoeg is geweest met ontsmetten.

Dus zeker tussen de paarden oppassen dat er geen vuil en stof bij je navel kan komen. Ook belangrijk is dat je in het begin tijdens het schoonmaken veel draait aan de piercing, anders groeit het vast aan je huid.

Ik heb mijn piercing inmiddels al een poosje niet meer in, maar ik heb er nooit spijt van gehad.

Succes!

Groetjes, Marieke


:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 08:14

en kun je die anti bacteriele zeep gewoon kopen of krijg je die erbij ofzo? weet iemand of er in de buurt van of in apeldoorn no iemand zit die zoiets doet?

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 11:30

Het spulletje om de piercing mee schoon te maken kreeg ik erbij, plus een handig bakje. Als het op is, kun je dat gewoon bij de drogist krijgen. Kijk voor adressen in de buurt van Apeldoorn gewoon eens op internet, via http://www.detelefoongids.nl of zoek met http://www.google.com naar tattooshops of piercers. Vaak wordt er bij tattooshops ook gepierced. Wel lijkt me het handig en slim om eerst eens wat ervaringen op te vragen alvorens je naar een bepaalde piercer gaat. Wel prettig om te weten dat er goede ervaringen zijn.

:)Ikkuh:)

Berichten: 694
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-05-02 11:32

hoe bedoel je ervaring opdoen? gewoon mensen vragen naar wat hun ervaringen zijn hiermee ?

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 11:38

Ja, dat bedoel ik. Is wel prettig om te weten. Voordat ik naar Dicky Dick ging, had ik ook al van een boel mensen gehoord dat 'ie heel goed was.

Ken je geen mensen die al een navelpiercing hebben? Dan kun je hen vragen waar zij het hebben laten doen. Verder is internet hier ook heel handig voor, plaats gewoon een advertentie op een site die hierover gaat, en dan hopen dat je reacties krijgt.

Ik bedoel niet dat je het persé moet doen hoor, maar het is wel prettig om wat ervaringen van anderen te horen.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 11:48

aan de hoofdstraat zit een tattoo en piercing shop daar heb ik mijn tattoo laten zitten en mijn zusje heeft daar d'r navelpiercing gehaald.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Valentino
Berichten: 82
Geregistreerd: 08-05-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 12:13

Hoi

Ik heb in oktober een navelpiercing laten zetten.
Ik mocht 1 week niet rijden en heb me daar ook aan gehouden.
Verder moest ik 2x per dag met antibacteriele zeep schoonmaken.
Ik moest mijn paardrijbroek open dragen met mn t shirt erin tegen het vuil en de broek moest open zodat die knopen niet op die piercing konden drukken.
Ik zette mn rits dus met een veiligheidsspeld vast.

Ik hield me aan alle regels en heb ook tijdens het genzingsproces niet gezwommen, maakte het goed schoon, zet er niet met vieze viingers aan enz enz

Toch werd het bij mij niet zo mooi als bij mensen die ik wel eens zag. Terwijl ik echt alles goed deed.

Vorige week had ik er echt genoeg van.
Hij zag er gewoon niet mooi uit en gisteren ben ik naar de piercing winkel gegaan waar ik hem ook heb laten zetten.

Ze wisten meteen wat het was.
Hij was aan het uitgroeien.
Dit komt omdat mijn lichaam de piercing niet accepteert.
Hij deed er alles aan om het eruit te krijgen.
Dit komt bij sommige mensen voor en is eigenlijk een compliment voor je lichaam.
Ook ben ik allergisch voor nikkel (een stof in sommige horloges enz) en in die piercings zit ook een klein beetje nikkel.
Het meest is gewoon chirurgisch staal.

Jammer maar het is niet anders, de "wond" geneest nu weer en trekt weer bij.
En als je het toch een beetje blijft zien kan je er een stukje huid over laten zetten ofzo.

Opzich ben ik nu wel blij dat hij eruit is want ik hoef niet telkens meer rekening te houden van ojee oppassen voor dat ding enzo.
En bij de paarden kan ik weer met "blote buik" lopen wat ik voorheen niet deed ivm het vuil.

Ik hoop dat hij bij jou wel goed gaat!
En oja de piercing laten zetten doet echt geen pijn!
Succes
Nathalie

~Valentino is mijn super toppertje~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie