Jullie fijnste pad ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Jullie fijnste pad ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 19:02

We willen natuurlijk allemaal een pad die zacht , ademend/drooghoudend , zweetopnemend en schokdempend is ,
maar die bestaat volgens mij nog niet .....

Wat is jullie fijnste pad en welke kunnen jullie me aanraden ,
Marena is een behoorlijke zweterd en het allerbelangrijkste vind ik dus dat
die rug zo goed mogelijk droog gehouden wordt.

Bij m'n dressuurzadel doet de Eskadron Bibienna dat erg goed ,
ze komt er redelijk droog onder vandaan , tegen een normaal Hyporama-dekje dat zelfs aan de bovenkant door-en-door doorweekt is Misselijk .

En dan hebben we het over een ritje van een uur , veel stappen , regelmatig een drafje en bij uitzondering enkele tientallen meters een galopje , wel wat warmer weer dan anders en een beetje Marena-stress af en toe Schijnheilig (ziet iets "engs" / wil de benen strekken) .

Waarmee hou ik haar ruggetje het langste fris onder een Westernzadel ?

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 20:35

ik heb pas zo'n idioot deurmatje in amerika besteld. Het lijkt op allemaal plastic draadjes tot een pad geperst. De rug blijft keurig droog en het geval is goed schoon te houden. Hij wint geen schoonheidsprijs maar lekker luchtig is ie wel Haha! .

pmarena

Berichten: 48090
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-02 23:17

Is die ook nog en beetje zacht en rug-vriendelijk ?
Klinkt zo hard (samengeperst plastic Verward )

En gebruik je dan alleen die onder je zadel of nog een dun padje erbij ofzo ?

Bedankt voor je reactie iig *LOL* !

Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 06:58

Hoe blijft de rug zo droog? Wordt het zweet opgenomen?

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 11:39

Ik rij nu al een tijdje met een neopreenpad, luchtgaten aan bovenzijde, viltenbinnen- enbuitenkant en leren singelbescherming. Het geen goedkope pad maar hij gaat zich helemaal naar de rug vormen, is prima schoon te houden en zweten valt enorm mee.
Maar het blijft altijd moeilijk denk ik, is ook afhankelijk van je paardje, zweet ze snel, etc.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 12:32

ik vind zelf dat ik een superpad heb het enige nadeel is dat ie te klein is voor mijn zadel Frusty Maar verder echt top! De bovenkant is een soort van geweven steke stof met een leuk motiefje en de onderkant is gemaakt van een dikke laag(ong 4cm) dik wol/filt (weet niet presies wat) Na het rijden is rydar nooit bezweet onder het zadel en het verdeeld de schokken(van mij naar hem en anders om) heel goed. Ik vind het een super ding!

[img]http://www.clubs.nl/ClubsData/%7eRydar%27s%20(fjorden)%20fanclub%7e/incoming/zeelandhallen12.jpg[/img]

hier kan je het vilt/wol ook zien