Planningsschema op stal, werkt t of juist niet??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Planningsschema op stal, werkt t of juist niet??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 21:27

Ik heb wel eens bij iemand op stal een groot krijtbord zien hangen waar dan een schema op stond van of een paard buiten was geweest, gereden was of gelongeerd was.
Ook werd er op af gekruist of er op de vaststaande voertijden gevoerd was ja/nee.
Eventuele mededelingen van de pensionklanten konden er ook op geschreven worden.

Soms hebben wij dus ook wel onduidelijkheden op stal, bijv. of er gevoerd is (wisselt soms van persoon ivm werktijden)
Zou zo'n schema dan handig zijn??
Het is gewoon een privestal. Met 5 eigen paarden en 3 pension.

Wie heeft er ook zoiets op stal hangen?? Werkt het?? Geeft het altijd duidelijkheid??



Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 21:32

Wij hebben ook zo'n bord op stal. In principe zorgt ieder voor zijn eigen paard, maar we gebruiken het wel om mededelingen op te schrijven.
We schrijven elke dag op wie wanneer is geweest en wat heeft gedaan. Dit om te voorkomen dat je paard dubbel gevoerd wordt bijvoorbeeld. Bovendien is het handig mbt mededelingen zoals wanneer de hoefsmid komt of de veearts.
Ook als iemand een dag niet kan, schrijven we dat op, zodat een van de anderen je paard een keer kan voeren.

* To Belg, or not to Belg *

carlijn83

Berichten: 3514
Geregistreerd: 11-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 21:37

Voeren gebeurd altijd op vaste tijdstippen, alle paarden te gelijk.
Het wisselt alleen nog wel eens of ik voer of dat de buurman = staleigenaar voert omdat hij in ploegendienst werkt. Dus dat afvinken zou dus voor onze rekening komen.
Hoefsmid en DA is zeker een goed idee voor een mededeling.
Ook handig (om boze gezichten te voorkomen) om de privelessen er op te vermelden zodat de bak of de ring in de wei vrij kan worden gehouden.
(dat word volgens mij een groot bord Lachen )

Dus t werkt wel?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 21:55

Bij ons werkt het wel, wij hebben ook een kleine stal. Ik ben nog bezig met een weideschema zodat iedereen kan zien of zijn of haar paard die dag buiten is geweest. Maar we hebben al wel een mededelingenbord en dat werkt prima.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 22:12

wij werken met een agenda. staat ook in wanneer de hoefsmid komt en de dierenarts. en als er iets bijzonders is. erg handig. eerste wat je leest. en t blijft redelijk overzichtelijk. ook wormenkuren moeten daarin vermeld worden zodat iedereen dat tegelijk doet.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Little_Sun

Berichten: 1166
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 22:14

Hier hebben we een bord. Daar staat het voerschema op, met de tijden en namen van degenen die moeten voeren. Als je gevoerd hebt, moet je dat op het bord zetten. Verder is er ook een veegschema en is er een rijtje wat elke pony moet eten (kuilvoer of hooi).
En dan is er ook nog ruimte voor mededelingen enz.

odis
Berichten: 339
Geregistreerd: 13-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 22:48

Wij hebben op stal (2 pensionpaarden en 3 eigen) een schriftje liggen. Hier worden de "mededelingen" in opgeschreven, en wat we die dag met de paarden gedaan hebben. Dan hoeven ze alleen even in het schrift te kijken en dan weten ze of ze bijv. nog losgegooid moeten worden of meer/minder voer moeten hebben.
Voor het voeren hebben we een bordje gemaakt die we dan neerleggen als we gevoerd hebben. als je dan binnenkomt, zie je direct of ze al gehad hebben. (Stoplicht-idee wat ze op de kleuterschool hebben voor het na de wc gaan) Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 22:50

Madeleine en ik houden in een schriftje bij wat we doen.
Als ik 's avonds laat de paarden voer leg ik een briefje in de voerton voor onze stalhouders dat het al gedaan is.
We hebben een groot bord met mededelingen zoals wanneer de hoefsmid komt, wanneer er ontwormd is en wanneer ze een prik hebben gehad.
Werkt prima.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 93 bezoekers