Jouw gouden tip

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marije999

Berichten: 330
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Den Haag

Jouw gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 16:09

Lijkt me leuk: wat is jouw gouden paarden verzorgings/rijd/ etc etc etc tip.
Om mee te beginnen:
Van de eigenaresse van een paard waar ik vroeger op reed kreeg ik de gouden tip om paarden die aan het verharen zijn een beetje te helpen door het losse haar weg te krabben met de karteltjeszijde van zo'n metalen zweetmes (zo een die je aan twee kanten vast moet houden). Heb het al aan veel mensen doorverteld en iedereen is enthousiast.
Groetjes Marije

"De meest interessante mensen zijn diegenen die op hun 25e nog niet weten wat ze met hun leven willen doen." (gelezen op een toilet in Arthurs' Pass, Nieuw Zeeland 2003)


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 16:27

sorbo-borstels!
Veel goedkoper, je hebt ze van heel zacht tot heel hard en je kunt ze uitkoken zonder dat ze allerlei rare vormpjes krijgen, dus heel hygiƫnisch.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:04

Blijf eerlijk en consequent tegen je paard.

Beloon hem flink als hij braaf is, maar durf ook te straffen als hij vervelend is, dan weet een paard het beste waar hij aan toe is.

deze tip is voor verzorging en rijden

Marjolein

Berichten: 11634
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:20

zorg dat je altijd een mobiel bij je hebt. hij hoeft niet aan te staan maar wel dat je kan bellen.
zelfs de meest gezonde paarden kunnen dood neervallen of ziek worden op de meest ongelegen plekken. dus gewoon mee dat ding zodat je altijd kan bellen als er wat is.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 17:56

Paardenshampoo?
Welnee. Ik was mijn paard met vloeibare zeep, die 'driehoek'zeep.
En de spons die ik erbij gebruik is afkomstig van Edah of iets dergelijks, daar waar hij toevallig in de reclame was, gewoon een goedkope rechthoekige van een halve euro of zo...

Hoefbevangenheid: help paard/pony bij de genezing door zowel knoflookpoeder als appelazijn te geven.
Beiden zijn goed voor de doorbloeding (belangrijk voor de genezing), en zorgen voor een sterk afweersysteem (paard minder snel hoesten/verkouden).
Daarnaast hebben ze minder last van vliegen!
Ik heb een pony gekend die een 'mondkapje' (paardendrogist) kreeg aan haar halster wanneer ze de wei in mocht, zodat ze maar een paar sprietjes tegelijk kon eten en niet grote happen gras.
Zo kon ze toch de wei in!

Verder zweer ik bij Reiki: soort magnetiseren/handoplegging, dit doe ik bij paarden en andere dieren.
Werkt ontspannend, rustgevend en geeft extra energie voor genezing/versterking van het lichaam.
Het werkte ook bij mijzelf, vandaar dat ik het bij dieren ben gaan uitproberen. Dieren die nerveus waren, niet lekker in hun vel zaten, maar ook dieren met een lichamelijke klacht, van hoefzweer tot beroerte.

Het leuke is dat je bij dieren nooit kunt liegen in zo'n geval.
Dieren weten namelijk niet 'dat je wat aan het doen bent', en kunnen dus ook niet net doen alsof het slecht of goed werkt.
Ze reageren gewoon heel eerlijk... *LOL*
Als het werkt kun je het aan hen merken, en soms willen ze ook gewoon niet, dan draaien ze zich van je af, willen er onderuit komen zeg maar.
Dan hou ik er mee op.

Cerise is dol op Reiki, heeft het ook wel eens nodig als ze weer behoorlijk nerveus zit te doen hahahaha.
Onze katten thuis springen soms op Peter z'n grote buik, en zwiepen net zolang tot Peter zijn hand oplegt. Maffe beesten! Clown

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Re: Jouw gouden tip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 19:04

marije999 schreef:
paarden die aan het verharen zijn een beetje te helpen door het losse haar weg te krabben met de karteltjeszijde van zo'n metalen zweetmes


Dat doen wij ook. SUPER! Werkt echt goed.
Ik heb niet echt goeie tips mar ik las laats dat als het water in een bak (buiten) steeds bevriest dat je er dan een bal in kunt doen. Die zorgt dan dat er open plekken blijven.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 19:38

paarden altijd buiten laten staan dan hoef je nooit de stal te doen. Schijnheilig

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 19:52

eerlijk zijn met rijden en geen dingen vragen die onmogelijk zijn en of die die niet snapt en hem dan straffen

Appie
Berichten: 1124
Geregistreerd: 23-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 21:02

Dorine schreef:
Verder zweer ik bij Reiki: soort magnetiseren/handoplegging, dit doe ik bij paarden en andere dieren.
Werkt ontspannend, rustgevend en geeft extra energie voor genezing/versterking van het lichaam.



Hoe werkt Reiki en hoe pas je dit toe bij je paard? Kan je me een boek aanraden of iets anders?
Ik ben hier namelijk wel benieuwd naar.


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 21:08

Marjolein schreef:
zorg dat je altijd een mobiel bij je hebt. hij hoeft niet aan te staan maar wel dat je kan bellen.
zelfs de meest gezonde paarden kunnen dood neervallen of ziek worden op de meest ongelegen plekken. dus gewoon mee dat ding zodat je altijd kan bellen als er wat is.


en vooral.. zorg dan ook dat het tel. nr. van je DA erin staat, dat is zeker altijd handig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 bezoekers