Paard waar ik naartoe ga kijken (waarschijnlijk)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Paard waar ik naartoe ga kijken (waarschijnlijk)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 14:21

Hoi!

Dit is het paard waar ik naartoe wil gaan kijken...(ik moet alleen nog met mn moeder overleggen wanneer enzo...maar het liefste zou ik nu in de auto springen Haha! ).

Ze heet dus Gonja, is een merrie van 13 jaar, 1.64m, ik vind het echt een leuk paard, vooral de aftekeningen op haar koppie Tong uitsteken Haha! Lovers

Afbeelding

En nog een van Gonja, ze is de linkse:
Afbeelding

En wat vinden jullie van haar?

Groetjes,
Sanne


Mikkie

Berichten: 3964
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:27

Ik vind het een mooi paard. Ze heeft inderdaad leuke aftekeningen op haar hoofd. Ik voor jou dat het wat wordt. Laat he me effe weten als jullie zijn gaan kijken

Clautje

Berichten: 14584
Geregistreerd: 13-05-01
Woonplaats: Hazerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:31

Heel leuk beestje,ze oogt wel wat klein!
Maar je weet zeker dat je niet verder wilt zoeken voor een wat jongere?

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 14:33

Clautje schreef:
Heel leuk beestje,ze oogt wel wat klein!
Maar je weet zeker dat je niet verder wilt zoeken voor een wat jongere?


Ik vond ook wel dat ze klein leek, maar ze is toch echt 1.64m! (Daar heb ik t ook al over gehad met mn zus). Als het goed klikt tussen mij en Gonja, maakt het me echt niet uit dat ze al 13 is, opzich is dat nog niet echt oud!(dat vind ik dan...). Ik heb liever een wat ouder paard dat goed bij me past, dan een jong paard waar ik niet bij pas! Knipoog

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:37

Ze ziet er leuk uit, maar ik zie volgens mij wel een erg weke koot? (voornamelijk eerste foto) Maar er zijn mensen op bokt die daar meer verstand van hebben. En ik neem aan dat je haar wel laat keuren?! Succes hoor!

:evaw:

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 14:42

Sjimmy"]
Ze ziet er leuk uit, maar ik zie volgens mij wel een erg weke koot? (voornamelijk eerste foto)
[/quote]

Wat is een weke koot? Verward (Daar heb ik nog nooit van gehoord)

[quote="Sjimmy"]
En ik neem aan dat je haar wel laat keuren?!
[/quote]

Jep, ze wordt eerst gekeurd Knipoog Dat zit iig wel in mijn planning

[quote="Sjimmy schreef:
Succes hoor!


Thanx Haha!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:46

Tinne"]
[quote="Sjimmy schreef:
Ze ziet er leuk uit, maar ik zie volgens mij wel een erg weke koot? (voornamelijk eerste foto)


Wat is een weke koot? Verward (Daar heb ik nog nooit van gehoord)

[/quote]

Dat ze (vooral met haar achterbeen kan je het op de eerste foto goed zien) bijna met haar hak op de grond staat.

:evaw:

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 14:49

Sjimmy"]
[quote="Tinne"][quote="Sjimmy schreef:
Ze ziet er leuk uit, maar ik zie volgens mij wel een erg weke koot? (voornamelijk eerste foto)


Wat is een weke koot? Verward (Daar heb ik nog nooit van gehoord)

[/quote]

Dat ze (vooral met haar achterbeen kan je het op de eerste foto goed zien) bijna met haar hak op de grond staat.
[/quote]

aah...is dat een weke koot! Weet ik dat ook weer Knipoog Maar kan dat problemen opleveren met rijden?


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:15

ja dat was ook het eerste wat mij opviel erg weke kooten..
op die 2e foto is het minder maar wel duidelijk!

op zich natuurlijk hoeft dat geen probleem te zijn, vind het een erg leuk dier!! hoop dat het wat wordt!!

liefs
Frederike

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:16

Leuk koppie hoor, een weke koot is gevoeliger voor blessures voor zover ik het begrepen heb, doordat er meer druk op bv de pees staat.
Laatst bijgewerkt door orri op 14-05-02 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Noukie
Berichten: 10926
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:19

dat van die weke koot achter viel mij ook erg op, maar op de eerste foto is het meer dan op de 2e, dus wie weet valt het allemaal mee.

let wel op dat ze daar een paard in principe niet op afkeuren bij de aankoopskeuring!
maar als jij gewoon een leuk paard zoekt om lekker mee te gaan rijden is dat geen probleem hoor! Hoop dat het is wat je zoekt, succes!

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 15:21

Inderdaad een erg weke koot. (Pees)blessures kunnen daardoor eerder ontstaan.
Ook een beetje dik hier op de foto, maar daar kan aan gewerkt worden natuurlijk!

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 16:26

Waarom zou je als je eerste paard meteen een jong paard kopen? Mijn pony was 17 toen ik hem kreeg, en hij is nu 20 en staat vol in de bloei van zijn leven. Ik vind het zo'n onzin, dat ze je afraden om een oudere pony te kopen. Oudere pony's zijn juist goede leerpony's. Niet alleen voor beginners, maar zelfs voor ZZZZ-ruiters, voor bange ruiters en noem maar op! Ik heb zoveel geleerd van mijn pony. Als je met het hoofdstel omdoen een keer in zijn neus prikt kijken ze er niet eens van op, ze zijn al genoeg gewent, als je dat bij een jong paard doet, schrikken ze zich 9 v/d 10 keer rot.

Inderdaad vielen mij die vrij lage koten ook op. Ze staat als het ware over haar koten heen. Opzich hoeft het geen probleem te zijn, maar b.v. met dressuurmatig ( achterhand onder de massa) kan het wat moeilijker worden. Het hoeft dus niet, maar het kan. Het wil niet altijd zeggen dat ze ooit een peesblessure o.i.d heeft gehad, het kan ook een geboren afwijking zijn, gewoon goed op de koten laten keuren!

Verder is het een mooi paard om te zien, leuk kleurtje & aftekeningen!!
Succes met haar!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 16:57

carola schreef:
Ook een beetje dik hier op de foto, maar daar kan aan gewerkt worden natuurlijk!


Ja, dat zei dr eigenaar ook al, maar ach...dat is nog wel weg te werken... Haha!

Dus als ze weke koten hebben, hoeft dat niet te betekenen dat ze na een maand ofzo daardoor kreupel gaan lopen?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 16:57

Jaaaah Gonja!!!! Lovers Lief paardje. Maar idd jullie hebben wel gelijk, ze staat niet erg mooi op haar voeten. Ik zou niet weten of dat problemen op zou kunnen leveren, een da weet dat ongetwijfeld. Haar hoeven zijn erg stijl. Succes hoor en wie weet tot ziens in L.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 17:01

Jurga schreef:
Succes hoor en wie weet tot ziens in L.


Hahaha Haha! Laten we maar niet al te ver vooruit gaan denken... Knipoog Zo goed kan ik nou ook weer niet rijden, B zal wel gaan, maar L? I don't know! Ach ja, daar heb k mn lesgeefster wel voor Lachen

Nina

Berichten: 1683
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: Vlissingen, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 18:09

mijn eerste paardje was 8 maanden.... nu 2 Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 19:05

Hehe, ik doelde meer op L. =Lunteren grinnik.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 19:09

Ow...ik dacht al: L-wedstrijden... ik wist nog niet eens of ik wel wedstrijden zou gaan rijden...

Maarruh...tot in Lunteren dan maar Haha!

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 16:36

Ze heeft geen weke koten hoorde ik net. Lachen Zo is ze geboren, ze heeft een beervoetige stand (uhm...zeg ik het nou goed...jep! Haha! ) Dus ik zie geen problemen... *LOL* Want het levert ook geen problemen op Knipoog

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 16:45

Het viel mij ook op, maar niet dus.
Verder ziet ze er leuk en gezond (jong) uit. En met een keuring kom je er wel achter.
Heb je der eerst op proef of niet?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 17:23

Rins mailde mij ook al dat het idd een aangeboren 'afwijking' is, beervoetigheid en dat het paard en absoluut geen last van heeft, mits goed beslagen door een goede smid.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 18:39

Jurga schreef:
mits goed beslagen door een goede smid.


Dat komt voor de bakker Haha! Knipoog Ik weet al een goede smid, dus dan moet die maar voor haar komen Lachen als de hele koop dan doorgaat...maar ik zie t wel positief in, maar ja, eerst maar eens in het echt zien en of het wel klikt en blablabla Lachen Party!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers