Mijn ervaring met SF Stables

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:26

Goed flowertje, dat je je verhaal gedaan hebt!!

En ik heb het allemaal van dichtbij meegemaakt, en het is echt allemaal waar!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:29

BTW had T der been niet geschoren moeten zijn voor een scan van haar pees :') wat niet zo was

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 16:37

Toe ik haar ging halen, nadat ik haar 6 weken daarvoor bij SF Stables had gebracht, dus daar zaten maar 6 weken tussen, had ze GEEN geschoren been!!!

renate85

Berichten: 2466
Geregistreerd: 01-03-04
Woonplaats: Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:49

misschien eens een Black List Topic maken??? zodat iedereen weet waar je je paard ABSOLUUT niet heen moet brengen

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 16:50

Lijkt me een erg goed idee, maar vraag me af of dat is toegestaan?
(sorry ik lees mee)

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 17:05

Ik denk niet dat dat is toegestaan...

Waarschuwings topics zijn zowiezo niet toegestaan...

Zeeuwtje68

Berichten: 5875
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:11

Nou Ts je hebt ons in ieder geval voor deze stal kunnen waarschuwen.
Nu maar hopen dat het snel zijn ronde gaat doen onder andere paardenmensen.
Dit soort topics zijn een goede waarschuwing voor potentiele kopers.
En gelukkig is het met jouw paardje goed afgelopen.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:13

Raja schreef:
Ik denk niet dat dat is toegestaan...

Waarschuwings topics zijn zowiezo niet toegestaan...

hangt vanaf, wel als het ervaringen uit de eerste hand zijn dacht ik?

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 17:15

Lifaya, dan mag je idd je verhaal vertellen, maar ik had dus de fout gemaakt onderaan mijn OP een waarschuwing te plaatsen, en dat mocht dus niet.

Die is nu aangepast en het Topic is weer open.

Ik zou het ook erg op prijs stellen als het topic gewoon netjes kan blijven verlopen en het open blijft ;)

Ik vind het namenlijk erg belangrijk dat mensen kunnen lezen wat er zoals gebeurd in paardenland.

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:20

Oooo zooo bedoel je! oke!

trouwens vraagje, is dit dezelfde als die laatst bij sbs6 was? want ik snap al die stalnamen niet :')

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-10 17:21

Nee, dit is een geheel andere stal.

Maar er worden wel soortgelijke praktijken bedreven ;)

Rennie89
Berichten: 37245
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 17:22

aaaah oke ja het verhaal leek er al op, vandaar dat ik het me afvroeg :j

Jakizi

Berichten: 487
Geregistreerd: 05-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 00:43

He Flower, Ik vind het erg goed dat je dit verhaal verteld. Mensen mogen namelijk best eens weten dat hete niet alleen maar om bloemetjes en veulentje gaat.
Ik bedoel dit is tog wel DE plek om er informatie over in te winnen en je verhaal te kunnen doen.

Maarremis ik niet iemand op het topic?fijn dat het topic weer open is, zo kunnen andere gedupeerden ook hun verhaal vertellen en kunnen mensen vragen hoe of wat het zit....

xxxxx

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 11:32

Mijn verhaal blijft in twijffel getrokken worden.
Ook door het beheer van bokt, dus ik zou heel graag willen vragen aan iedereen die soortgelijke verhalen kent over deze stal, zijn/haar verhaal naar Bart te pb-en

doerakje
Berichten: 2462
Geregistreerd: 17-10-04

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 11:48

Raar dat je verhaal in twijfel getrokken word, ik vind het vreselijk als ik dit lees en ik kan me niet voorstellen waarom iemand hier over zou liegen... Zie ook niet in wat jij er beter van zou worden.. :S
nee hoor meid ik vind het heel erg en geloof je ook zeker wel en leef met je mee.
Voortaan goed an denken voor je een contract aangaat en helemaal als de andere partij het nog veranderen wil!

jes_sira

Berichten: 1101
Geregistreerd: 08-10-09
Woonplaats: Randstad, zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:35

Ik zie ook niet waarom of waaraan mensen aan het verhaal van TS twijfelen.
Het is toch zeker ondertussen algemeen bekend dat veel handelaren op deze vuil manier handelen?

Ps. ik heb geen "verhaal" over deze handelsstal, maar ik snap niet wie Bart is. Misschien dat je dat even kunt verduidelijken voor degene die wel een PB willen sturen naar deze Bart over hun kwestie met deze handelaar.

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:36

Bart is de 'eigenaar' van bokt zogezegd.

Abeltje77

Berichten: 4701
Geregistreerd: 25-01-09
Woonplaats: Beneden de rivieren

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:38

Ik woon in de omgeving van SF stables en kan alleen maar zeggen dat ze in de wijde omgeving worden gezien als.... tja... niet zo betrouwbaar, laat ik het daarop houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 12:46

Raja schreef:
Mijn verhaal blijft in twijffel getrokken worden.
Ook door het beheer van bokt, dus ik zou heel graag willen vragen aan iedereen die soortgelijke verhalen kent over deze stal, zijn/haar verhaal naar Bart te pb-en



Jammer zo, maar ik denk dat er leuke berichten richting het boktbeheer zijn gestuurd...

Dan idd berichten uit eerste hand die ervaring met de stal hebben..

Ra_chel
Berichten: 2299
Geregistreerd: 31-05-10
Woonplaats: daar waar ik graag zijn wil

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 13:11

kunnen alle gedupeerden bij elkaar niks bereiken dan?
wellicht ism dierenbescherming?
*gaat over dr nek van dit soort wanpraktijken*

eagle19

Berichten: 9
Geregistreerd: 16-05-10

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 21:31

Hierbij op het verzoek van BartVB het beheer sturen wij een bericht met een verheldering van de besproken gebeurtenissen.

In 2008 is Fleur bij ons gekomen met haar paard Telandra. Zij zocht stalling voor deze merrie. De merrie zou een doorgescheurde pees hebben (in elk geval voor 70% zoals zij zelf zei). In eerste instantie wilde ze het paard bij ons “stallen” en zodra het beter zou gaan met Telandra wilde ze haar weer terug nemen. Dit zou dus betekenen dat zij de eigendomspapieren hield, en wij de volledige kosten voor de merrie op ons namen. Wij zijn hier niet mee akkoord gegaan aangezien wij dan nooit iets over de merrie te zeggen zouden hebben (i.v.m dekken en veulens fokken). Na overleg hebben wij besloten de merrie te kopen voor €800 zodat wij rechtmatig eigenaar zouden zijn. Ook Fleur ging hiermee akkoord. Oftewel, wij hebben dit paard gekocht, hier is geen contract van. Fleur beweert dat ze enkel een goed tehuis zocht, maar zij heeft Telandra te koop aangeboden gehad op bokt.nl. Wij zijn degene aan wie ze is verkocht, zoals in het topic vermeld staat: “ Ze is VERKOCHT!”. Telandra zou ook voor veulens fokken gebruikt worden, aangezien ze een mooi papier heeft.

De afspraak is gemaakt dat de merrie niet verder verkocht zou worden. Maar ze was immers wel ons eigen paard. Wij zijn rechtmatig eigenaren van het dier geweest. Dat geeft ons nog geen toestemming om Fleurs vertrouwen te schaden, en het dier te verkopen. Dat laatste is ook nooit gebeurd. Telandra stond een tijd bij ons, en in eerste instantie leek het te klikken met onze merries. Echter na vier weken, trapte Telandra een van onze fokmerries. Dit heeft tot gevolg gehad dat deze merrie naar de kliniek moest. Daarnaast bleken wij in korte tijd plaatsgebrek te hebben door het aanleveren van andere paarden uit Spanje. Hierdoor hebben wij besloten haar weg te geven aan een kennis van ons. Telandra kon bij deze man op de wei staan. Het leek ons een goede oplossing. Wij hebben ook tegen deze kennis gezegd dat het paard niet verkocht mocht worden en een doorgescheurde pees had, ondanks dat Telandra nooit een stap kreupel heeft gezet en daarnaast meestal de paddock of wei uitsprong (1.10m hoog hek). De kennis heeft Telandra geruild. Wat er hierna precies met het paard is gebeurd, hebben wij nooit in de hand gehad.

Fleur haar merries is afgekeurd. Telandra is uitbetaald geweest en feitelijk zou de merrie afgemaakt moeten worden of in elk geval zou ze niet meer verkocht mogen worden. Echter hebben wij er toch €800 voor betaald. Dit is dus verzekeringsoplichting. Telandra is verzekerd geweest bij EFO.

De verzekeringsinspecteur zei dat een paard waarvan de pees voor 70% of meer is doorgescheurd, nooit normaal kan lopen. Laat staan springen! De pees zal in elk geval dikker of warmer moeten zijn. Het lijkt me sterk dat alle mensen waar de merrie in korte tijd is geweest, willen rijden met een paard wat kreupel loopt (geen enkele handelaar wil een zichtbaar kreupel paard verkopen, aangezien dit slecht is voor de naam) of een verdikking of verwarming zou hebben op het been. Het ging om de tussenpees in het achterbeen van de merrie. En zeg nou zelf: een paard wat pijn heeft, springt niet. Hij heeft niet eens de kracht dan om af te zetten.

Het is jammer dat wij in een slecht daglicht worden gesteld door dit topic. Aan elk verhaal zit twee kanten, en dit is onze kant van het verhaal. Wij hadden misschien de merrie niet zomaar moeten toevertrouwen aan een ander, maar feitelijk hadden wij hier wel het recht op: het was ONS paard. Wij hadden de eigendomsbewijzen, en er stond niets op papier. Wij hebben vaak genoeg Fleur aan de telefoon gehad maar ze wilde niet luisteren en trok alleen haar eigen conclusies. Het is jammer dat ze op deze manier probeert het slachtoffer te zijn, want er zitten duidelijk twee kanten aan het verhaal.
In deze link heeft Fleur haar paard te koop aangeboden gehad: Ylana @ [EA-TK-PP] Fokmerrie 8jr Loucaibo x Voltaire

Het frapante is dat onder de advertentie stond dat Telandra niet naar een handelaar verkocht zou worden. Echter is Fleur er zelf bij geweest toen ze Telandra aan ons verkocht: SF Stables is een handelsstal. Telandra was dan geen paard voor de handel, dat klopt, maar het is wel apart dat iemand zijn principes wil opgeven om het paard kwijt te zijn.

Ik hoop dat de zaak enigszins is opgehelderd. SF Stables is een handelsstal waarbij paarden verkocht worden inclusief klinische keuring, en zodra er wel iets mis blijkt te zijn met een paard, kan het paard teruggebracht worden. Elke situatie kan met ons besproken worden.

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-10 22:00

SF Stables,

Ik heb NOOIT 800euro van jullie gehad!!
Ga daar nou niet over liegen!!!

En ik heb ook niet beweerd dat ik het paard weer terug zou willen halen als het paard weer beter zou zijn...
Ik zou dat alleen doen als ik zou merken dat ze niet goed verzorgd zou worden of als jullie zelf aan zouden geven niet meer voor haar te kunnen zorgen.
Ook dat is uiselijk afgesproken!!

Ik heb er uiteindelijk mee in gestemd dat jullie de papieren zouden krijgen en eigenaar zouden worden, omdat dat volgens jullie nodig zou zijn geweest voor de verzekering en het fokken.

Echter hebben jullie dit pas gemeld, nadat ik het paard al bij jullie gebracht had!!!

Ook hebben julie verzuikmd te melden dat jullie niet meer voor haar konden/wilden zorgen en hebben jullie mij dus ook nooit de kans gegeven het pard weer bij jullie op te halen.

En zeg nou eerlijk, als ik maar 800 euro voor haar zou hebben gekregen van jullie, zou ik haar dan voor 2750 euro terug kopen?????

Ook heb ik zeker weten de verzekring niet opgelicht, want ik he naderhand nog contact met hun gehad, en als zij het paard hebben afgekeurd en de verzekerde waarde hebben teur gestort, mocht ik met het paard doen wat ik wilde.
Zelfs verkopen!!
Dus dat is zowiezo al onzin!

Er was met jullie heel duidelijk afgesproken wat er met het paard moest gebeuren als jullie haar niet meer onden/wilden hebben!!

Ik ben ook niet bij jullie geweest voot Stalling, want wat moet ik met een paard op 2 uur rijden afstand van mijn huis????

En dat er in de advertentie staat dat ze verkocht is, was alleen maar een snelle korte reactie om aan te geven dat het pard weg was en ik een tehuis voor haar had gevonden!!!

Ook hebben jullie mij niet duidelijk gemeld dat jullie een handelsstal zijn en iedereen mag van mij het medische rapport van Veterinair Cenrum Someren inzien waar heel duidelijk instaat wat mijn paard mankeerd!!

Ook had mijn paard al een aantal maanden op rust gestaan, en ze was toen ook niet kreupel/onregelmatig meer. (hoewel Frank mij kon vertellen toen ik haar bracht en ze door de bak draafde, dat ie er toch echt wel wat aan zag)
Ze was ook maar heel licht onregelmatig toen ik de blessure ontdekte, VOOR DE DERDE KEER!!!

Ik vind het heel erg jammer dat jullie dit verhaal zo verdraaien, Maar ach, ik heb het paard weer terug, ze heeft het goed en mensen moeten zelf maar uitmaken wie of wat ze geloven!!

Enneh, zou ik dan alsnog die 800euro op mn rekening gestort mogen krijgen???
Want als jullie die betaald zouden hebben, wil ik ze ook wel graag zelf hebben!!

En als jullie aangetekende brieven krijgen, nemen jullie die dan nooit aan???
Of alleen die van mij niet???
Laatst bijgewerkt door Raja op 18-06-10 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Pasje03
Berichten: 89
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: te ver weg van mijn paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:04

Pff wat een verhaal zeg :(:) . Gelukkig heeft je paard nu wel een goed plekje

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:11

Als sfstables 800 euro betaald zouden hebben denk ik dat daar wel een bewijs van zou moeten zijn? het is een handelstal dus de boehouding dient op orde te zijn? Laat ze dat maar eens doorsturen naar Bokt, en nee geen kopieen maar datgene wat is ingedient bij de fiscus of wat dan ook, het was ten slotte toch een kostenplaatje voor deze stal, en waar hebben ze dat boekhoudkundig weer sluitend gemaakt?

TS, ik denk dat je die mensen moet laten voor wat ze zijn, wij draaien al een tijdje mee en hebben al veel rare capriolen meegemaakt van mensen.

Laat het rusten en geloof me, mensen die verkeerd bezig zijn komen zichzelf vanzelf tegen, leuk dat je andere wilt waarschuwen maar laat het niet ten koste gaan van jezelf.

Jakizi

Berichten: 487
Geregistreerd: 05-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-10 22:15

Ik ben het er niet mee eens dat een paar met een 70% afgescheurde pees niet goed kan lopen.
We hebben op stal zelfs een pony gehad die hem voor 90% afgescheurd had en raad eens, die pony kon na een lange revalidatie weer grondwerk doen.

En T uit de wei springen? ik weet niet hoe of waar ze stond maar ze is op stal nooit uit een wei of iets gesprongen en heeft ook nooit de neiging gehad.

Ik steun raja voor 100% en ik vind het vervelend te horen dat mensen dit verhaal in twijfel trekken.