Hoe lang geleden dat je er voor het laatst bent afgevallen??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Anoniem

Hoe lang geleden dat je er voor het laatst bent afgevallen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:06

Ik zit hier op mijn werk en verrek van de spierpijn, het is 3 jaar geleden dat van een paard was afgevallen, en gisteren knalde ik er vrij hard af. Had het met dit jonge paard al wel een keer verwacht. Hij was gisteren heel erg jolig, en had last van zijn hormonen, en er liep een merrie in de bak, dus eerst een paar bokken, toen aan de haal, en vervolgens omhoog komen, tja dat kon ik dus niet meer uitzitten.

Nieuwsgierig wanneer jullie voor het laatst er af zijn gevallen???


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:08

Euhmmm nog nooit? Haha! *afkloppen* Schijnheilig
Ik doe het gelijk goed, als ik val dan val ik met paard en al. Dat was vorige winter met IJsco, we draafden in het bos, ze struikelt en we liggen samen op onze snoet. Lips are sealed

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:08

13 december jongstleden ben ik eraf gevallen. Ik kan nog steeds niet rijden. maar ja ik ben ook erg hard gevallen tegen een muur. En brak zo mijn rug. Ik was mijn jonge welsh cob aan het inrijden.

Tja ongelukken kunnen gebeuren maar ik had nooit verwacht dat ik meteen mijn rug zou breken.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:09

Echt nog nooit?????
Jeetje, het is nu heel lang geleden, maar in mijn hele paardrijcarriere ( of hoe je dat wil noemen) toch wel heel vaak, niet op 2 handen te tellen, ook niet op drie trouwens
Cody schreef:
Euhmmm nog nooit? Haha! *afkloppen* Schijnheilig
Ik doe het gelijk goed, als ik val dan val ik met paard en al. Dat was vorige winter met IJsco, we draafden in het bos, ze struikelt en we liggen samen op onze snoet. Lips are sealed

Pava
Berichten: 2064
Geregistreerd: 21-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:09

Een half jaartje terug nog. Ook met mijn jonge paard. Ik ging er ook vrij hard af. Kniebanden verrekt, dat was niet fijn. Ik had mijn paard de dag ervoor niet gereden en hij leek zo braaf, dus ik dacht dat ik er wel op kon zonder te longeren..... Beetje last van zadeldwang, ik ben ongeveer 1 seconde blijven zitten Haha!

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:12

maandje geleden, spier in m'n rug gescheurd ofzo. Maar ja, ik rij ook paarden in, dus dan neem je wat risico's
Als je alleen op een manegepaard rijd heb je gewoon minder kans om eraf te vallen dan wanneer je dagelijks 2 tot 3 paarden rijdt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:14

Bijna 6 jaar geleden. En jawel, slechts 1 keer van Ironique, hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, geen idee. Inmiddels heb ik er ivm kreupelheid al 3 weken niet opgezeten dus dat wordt feest als ik er weer op mag Haha!

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:17

Inderdaad, ik rijdt ook alleen jonge paarden, toch is het echt drie jaar geleden, mazzel gehad waarschijnlijk. Heb er in die drie jaar ook wat zadelmak gemaakt, maar bleef steeds zitten.

Nu moet ik wel zeggen dat die drie jaar geleden ook drie keer binnen 5 minuten was, heb nog nooit zo gebaald.
germie schreef:
maandje geleden, spier in m'n rug gescheurd ofzo. ja, ik rij ook paarden in, dus dan neem je wat risico's
Als je alleen op een manegepaard rijd heb je gewoon minder kans om eraf te vallen dan wanneer je dagelijks 2 tot 3 paarden rijdt.

Iris

Berichten: 2048
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:17

Gister Lachen Was op een nieuw paard aan het rijden. Maar heb me zelf grotendeels laten vallen. Ik wou de eer aan mijzelf houden Haha!

Ik heb mijn verstand niet verloren. Ik heb het zelf weggegeven ~~~ Quote R.W.

germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:23

heb ook wel paarden ingereden waar ik nooit afgevallen ben, maar soms gaat het een keertje mis. Baal altijd wel, maar het hoort erbij.
Hiervoor was ik er denk ik al heel lang niet meer afgevallen, Megan, een paard die ik al bijna 4 jaar rijd,ben ik dus echt nog maar 1 keer afgevallen, maar een ander bijvoorbeeld heb ik 3 jaar gereden, en in het begin was het wekelijks raak.
Afgelopen zaterdag nog iemand zien vallen in de dressuur, paard gaf een bok, toen ging de cap af, nog een bok, ruiter eraf. Ze zat niet erg stevig.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:27

In juli. Ik had Sef net een week en ben er onder toeziend oog van Natascha en Vikki erop gestapt en er vrijwel onmiddellijk weer afgepleurd. Ach ja, dat krijg je als je trots je nieuwe paardje wilt laten zien.. Haha!

samantha5

Berichten: 4309
Geregistreerd: 20-06-01
Woonplaats: Alphen a/d rijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:29

vorige week was best pijnlijk. mijn hele arm en been blauw. en mijn heup gekneust. maar nu heb ik een rijverbod van mijn moeder Haha! 1 juni mag ik weer op mijn knollie zitten want dan heb ik mijn examens gedaan

Wees jezelf, er zijn al genoeg anderen


germie

Berichten: 25888
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:29

dat is altijd zo dimmelin, als de eigenaar kijkt hoe hgoed het paard wel neit loopt, dan doen ze iets totaal verkeerds. Ik ken het.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:31

Volgns mij was dat verleden jaar juni i mi stageweek Haha!

Gelukkig had ik niets en klom ik er gewoon weer op!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:41

Pipo schreef:
Echt nog nooit?????

Nee echt nog nooit. Mijn zus tot voor kort ook niet. Maar laatst heeft Pliva het tijdens een stormachtig ritje in de buitenbak voor elkaar gekregen. Toen zat de schrik er ook wel in bij mijn zus. Zo van: "dus het kan toch" Haha!
Ik heb ook wel op idiote paarden gezeten, maar het grootste 'probleem' van mij is, dat ik niet DURF te vallen. Het klinkt raar, maar vorig jaar bijvoorbeeld zat ik aan de longe op een Welsh K die een kwartier lang niets anders deed dan bokken en stijgeren, maar ik dacht echt, als ik nu val, breek ik alles, als ik het al overleef...
Dus ik pak dan het zadel vast en duim dat ik blijf zitten Cool

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23372
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:41

Nou Cody, je bent niet de enige, ik ben ook nog nooit 'echt' gevallen. 1x met springen maar toen vergat ik de verlichte zit Haha! en zat ik op haar nek en toen ebn ik maar afgstapt, maar nog nooit echt gevallen

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:42

Twee maanden geleden, heeeel hardhandig twee keer in dezelfde les. Meneer vond het nodig om twee keer zo te bokken dat ik vooral de tweede keer gelanceerd werd. Dat was de eerste keer dat ik van Gamble af ben gevallen ( rij hem nu een half jaar )en tot nu toe de laatste keer. Voor mijn gevoel kwam het omdat hij niet lekker was, had later een vastzittende nek, een virus en nog wat onduidelijkheden. Is toen ruim een week uit de running geweest en is nu goed hersteld. We zijn wel een keer samen gevallen omdat hij zijn benen niet optilt, hij struikeld nog vaak maar daar werken we aan. Op het moment gaat het zo goed dat ik me afvraag wanneer ik weer van mijn roze wolk afdonder, letterlijk dan.

Groetjes en een hoefje van Gamble die voor twee weken helemaal voor mij is. ( Eigenaar gaat met vacantie)

PinoLover
Berichten: 572
Geregistreerd: 11-04-02
Woonplaats: Heinkenszand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:45

Ehm dat is denk ik ongeveer een half jaartje geleden ofzo. Was al heel lang niet meer gevallen en we moesten met de praktijkles van school gaan rijden, dus ik werd op een 5 jarig net ingereden paard gezet, zonder opvoeding, dus meneer ging aan t vliegen en bokken en hup daar werd ik gelanceerd! Lachen Maar had me gelukkig geen pijn gedaan, alleen duurde wel weer een kwartier voordat we meneer gevangen hadden!

Pino, de super Fjord!

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:47

Ik heb in 3,5 jaar heel wat gekke sprongen van Flair gehad (vooral na een half jaar stilstaan) maar ik ben er nog maar 1 keer afgevallen en dat was in november/december.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:47

In de zomer van 2000 ging ik een lang weekend rijden op de Veluwe. Ik kreeg een Arabier mee die gewend was aan lang en hard lopen, hij was in '95 Ned. kampioen endurance geweest op de 80 km. Het was bij het Zandgat in Lunteren, onderaan de heuvel. Paardje ging er over de vlakte in vliegende rengalop op af (net als de andere paarden in de groep), hij was het gewend dus hij wist waar hij heen moest. Hij schrok alleen op het laatste moment van een Jack Russeltje dat over de heuvel liep, sprong naar rechts en ik vloog er aan de linkerkant af. Gelukkig in het zand. Was ook blij dat ik (als enige van de groep) een cap droeg, want ik zag in een flits een hoef langs m'n hoofd gaan en de zijkant van m'n hoofd raakte ook eventjes de grond.

Dat is toch alweer bijna twee jaar geleden, en de laatste keer daarvóór is echt alweer een heeeeele tijd geleden. Kan me niet herinneren dat ik ooit van Leys, Ameretto of Dino af ben gevallen, dus dat zal dan wel met een van die legendarische springwedstrijden met Manjo geweest zijn (waarover ik in het wedstrijdblundertopic al schreef) Haha!.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:30

Eigenlijk is het al weer veel te lang geleden dat ik ben gevallen. Alleen die ene keer dat het echt pijn deed (compleet met ziekenhuis en alles er op en er aan) herinner ik me nog goed. Die ontelbare keren (ook na die bewuste crash) dat ik gewoon m'n broek afklopte en weer opstapte zonder een centje pijn zijn diep weggezakt.
Gevolg (ik denk dus omdat het zo lang geleden is dat ik voor het laatst gevallen ben): ik ben een beetje een scheiterd geworden, niet bang om er aan te rijden om te voorkomen dat ik er af knal (misschien dat ik daarom tot nu ben blijven zitten?) maar dus wel bang om echt te vallen omdat ik blijkbaar denk dat vallen altijd zo gaat als die ene pijnlijke keer, wat dus niet waar is, maar die kronkel zit er nou eenmaal Haha! Is het nog te volgen wat ik bedoel? Verward

Eigenlijk moet ik er binnenkort maar weer eens op een lompe manier afvallen, mezelf geen pijn doen en er hard om kunnen lachen *LOL*

Van Gipsy ben ik nog nooit afgevallen, die is niet lenig genoeg, dat zit ik wel uit. Haar eigenaresse heeft een quotum van 1x per jaar vallen, altijd op een lompe manier, dat ze ineens stil staat ofzo of de ene linksaf en de andere rechtsaf *LOL*

Nulla tenaci invia est via

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:30

Een maand of wat geleden ben ik voor 't laatst gevallen, en ook flink hard.

Babet is niet echt heel jong, maar nog niet zo lang onder het zadel, dus ze heeft ook nog aardig wat spatjes....
Zo waren we aan het lessen op maandagavond, zoals we dat al tijden deden. Na een half uurtje flink gewerkt te hebben, lieten we de paarden even rondstappen aan de lange teugel. Er was niets aan de hand, Babet schrok ook nergens van ofzo, maar ineens gaf ze een ENORME bok, zodat ik omhoog vloog. Ik zat erg ontspannen, had dus ook nergens op gerekend. Vervolgens kwam ik weer neer op haar kont, zodat ze nog een hardere bok gaf. Wederom werd ik gelanceerd, maar ditkeer met een boog en vervolgens kwam ik plat op mijn bek op de grond terecht. Omdat ik op mijn buik/borstkas terecht kwam, was ik mijn adem kwijt. Ik ben heel rustig blijven liggen totdat ik weer op adem was, heb me afgeklopt, en ben er weer opgestapt. Babet was zelf ook erg geschrokken geloof ik, want ze was stokstijf naast me blijven staan. Ik had niet echt pijn, mijn pols een beetje, maar dat mocht geen naam hebben. Het belachelijke van alles was dat er twee meiden uit de les gingen janken als een stelletje kleine kinderen, "omdat het er zo eng uit had gezien". Nou vraag ik je toch Verward Verward Verward Verward

Verder ben ik in al die jaren dat ik paardrijd, aardig vaak gevallen hoor. Ik denk ook dat je paardrijden leert met vallen en opstaan. Ook als je niet altijd de braafste paardjes rijdt, lig je denk ik nog wel eens in het zand. Over het algemeen ben ik er altijd goed vanaf gekomen. Eén keer ben ik wel heel naar gevallen, maar dat is al ontzettend lang geleden. Ik reed toen nog op manegepaarden, en we hadden springles. Ik had met de pony waarop ik reed al aardig wat hindernisjes genomen, ze waren dan ook best hoog. Opeens besloot de pony dat ze er geen zin meer in had, en weigerde vlak voor de hindernis. Ik vloog over haar heen, en ben midden in de hindernis combinatie gedonderd. Alles omver, met mijn rug tegen de balk-houders aan, was niet echt prettig. Er lag een heel stuk van mijn rug open, bloeden als een gek. Ik heb nog wel de hindernis gesprongen, omdat ik dacht dat als ik dat niet zou doen, nooit meer zou durven te springen. Ik heb nu nog steeds een behoorlijk litteken op mijn rug door deze val.

Toch ben ik nog nooit echt heel erg geschrokken. Ik spring nog steeds heel erg graag, en tja, het hoort er nou eenmaal bij.

Grtz!

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:35

Ik heb heel wat vlieglessen gehad. Mijn record is (volgens m'n pa, die heeft het gezien) 7 meter door de lucht (nee, niet omhoog Clown ).
En dan plat op m'n rug, auw...
Maar nooit iets gebroken o.i.d.

De laatste keer is zo'n 4 jaar geleden. Ik had mijn zadel op laten vullen voor een jonge pony. Die was nog niet zadelmak dus ik wilde het zadel even proberen op opa Sepp. Die was toen al zo'n beetje met pensioen, een paar keer per jaar een ritje verder niets.
Sepp had er zin in en voor de gein zou ik ook even een sprongetje maken. Dat zag Sepp wel zitten en nam een beetje rare sprong, ik had nog een galopsprong VOOR de hindernis verwacht...
Gelukkig had niemand het gezien, anders had ik taart kunnen halen Haha!

De laatste jaren rijd ik bijna niet meer, dus de kans om te vallen is ook een stuk kleiner Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:41

toevallig afgelopen zaterdag
zie dit topic
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... highlight=

Daarvoor was het 6 jaar geleden.

6 jaar geleden deed ik het trouwens meteen goed Haha!
Op zaterdag was ik aan het springen met een paard die in uitjes saai vond en het niet nodig vond om op te letten.
Hij kreeg een balk tussen de voorbenen en ging over de kop.
Gelukkig rolde hij net langs me af.
Mijn vriend kwam daarna met auto langs en zei dat hij met zijn wegmotor onderuit was gegaan.
En ik vond het zo flauw dat de telling op 1-1 stond dat ik de dag erna op een ander paard in het parcours er ook nog ff afstapte Knipoog
Had ik lekker toch gewonnen met 2-1 Knipoog

ik hoop nu dat het weer 6 jaar duurt en net zoveel mazzel heb en er niks aan over hou, is ook wel eens anders geweest Haha!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:43

zo val je nooit en 3 wkn geleden ga ik er in 1 week 2 keer af..
Ze is nog jong denk ik dan maar Haha!
ik ben laatst dus plat op mijn rug gevallen en had de onderste wervels van mijn rug en stuitje gekneusd volgens de arts
voorlopig niet paardrijden! wer er gezegd!
ik kon 2 dgn niet zitten,maar zodra het weer een beetje ging, stapte ik er weer op
de 5e dag reed ik mee met de praktijkles ruiterbewijs en we waren net aan het lichtrijden zonder beugels toen er een pony vandoor ging en joy ging natuurlijk vrolijk mee..ik hield mij hart vast!als ik maar niet op mijn rug val!
maar nee een mooie zandhap aktie van marloes!
en een tamelijk ZWART been
ben nog nooit zo bont en blauw geweest als in die dagen daarna (na 2 keer goed vallen in 1 week)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, BlueStocking, GrapeshotBot, josien_m_, Mark0919, Monique1963, onpaard, SusanH, Vagabondo en 43 bezoekers