Is bij artrose een paard altijd afgeschreven???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Is bij artrose een paard altijd afgeschreven???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-02 20:30

Reus heeft dus lichte artrose, hij moet weer op rust.
Hij heeft weer ander speciaal beslag en ontstekingsremmers.
Ik heb ook primeval besteld, wie heeft daar ervaring mee???
Het is nog afwachten of hij goedkomt...maar nu hoor ik van meerdere mensen..artrose is slijtage en zal nooit overgaan, hij heeft alleen maar pijn en kan beter afgemaakt worden...maar van andere hoor ik weer positieve dingen...wat vinden jullie??? En wat is jullie ervaring???
Volgens mij nml. als hij straks niet kreupel meer zou lopen heeft hij geen pijn, maar??? Ik bel ook nog even mijn dierenarts hierover, ben wel benieuwd...Ik hoop zo dat t goedkomt!!!


Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 20:57

De conclusie afmaken word veeeel te snel getrokken,
Voor zover ik gehoord heb is primaval een goed middel,
en hoefkatrol ontsteking is ook een slijtage en dat gaat ook over volgens de methode van Antione de Bodt, ik heb hem ok wel eens bezig gezien met een paard die had ook atrose, en knapte van de training van Antione goed op.

In ieder geval succes
Gr. Anna

Kiekeboe

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 21:16

Zio heeft al jaren artrose, begon licht en werd steeds erger ook met name door de stilstand. Ze stonden bij de vorige eigenaar 's winters 6 maanden binnen op stal. Van de winter kon ze op slechte dagen alleen nog maar schuifelen, het is dat er een veulentje in zit, anders had ik haar toen in laten slapen. Sinds Februari geef ik haar Primeval Artrose en ze is de hele winter bijna elke dag de wei op gegaan of mee uit wandelen geweest. Van de Primeval begin ik nu echt wat te merken, ze loopt heel goed voor haar doen. Alleen in stap, je moet haar niet laten draven, maar ze heeft haast geen pijn meer, alleen bij hele korte wendingen. Ik rijd niet op haar.

De artrose bij jouw paardje is waarschijnlijk nog lang niet zo ver gevorderd als bij haar. Dus houd je paard lekker in beweging, stilstand is hier zeker achteruitgang en probeer gewoon Primeval. Het kost aardig wat, maar het is het zeker waard. Artrose verdwijnt er niet mee, maar het verlicht wel degelijk. Van de week komt de fysiotherapeut een kijkje nemen en ik hoop dat die ook nog wat kan doen voor haar. Ze belast nu vnl. de achterhand, omdat ze aan de voorbenen artrose heeft. Ik hoop dat ze hier dan ook baat bij heeft.

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-02 21:26

Bedankt voor jullie reactie's, ik hoop dat er nog veel meer komen!!!
Maar ik ga zeker nog vanalles proberen!!!
Ik hoop zo dat die primeval snel binnenkomt en aanslaat!!!
Duim, duim!!!

Erwin

Berichten: 23
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Wormerveer

Primeval

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:02

Hoi,

Ik heb sinds kort voor Erwin ook Primeval hij heeft hoefkatrol, of het werkt merk je niet echt dat is het probleem, maar hiervoor had ik equiflexion van de paardendrogist en dat werkt echt prima ik ga ook weer overstappen en dat is ook heel goed voor artrose.. www.paardendrogist.nl ze hebben nog meer medicijnen voor artrose onder andere.

Een vriendin van mij haar paard heeft ook beginende artrose en zij gebruikt ook equiflex zij heet Napoleon op bokt pb haar er eens over misschien kan zij jou helpen, want zij zit er ook heel erg mee.. Verdrietig

Maar naar de slacht hoeft zeker niet hij is nog jong en je kan het wel tegen houden, het gaat niet over maar je kan wel voorkomen dat het erger wordt..

Groetjes Daphne

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:32

Zio heeft ook 3 maanden Equiflexion gehad, maar ik zag nauwelijks resultaat. Misschien al te ver gevorderd? Niet elk paard reageert ook overal even goed op. Ik weet trouwens ook dat Devil's Relief heel goed werkt, helaas mag Zio dat niet ivm drachtigheid. Je mag er ook geen wedstrijden mee rijden. Alternatieven genoeg in ieder geval voor je paardje.

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 09:14

Je hebt artrose en dan heb je ook nog artrose...
De ene patient is de andere niet, sommige paarden hebben helemaal geen last van hun rontgenologische probleem, een ander is permanent stokkreupel...

Ik ken een paard met spat, atrose in spronggewricht. De artrose is kompleet vergroeid en het paard heeft er geen enkel pijntje van gehad. Ze kwamen er toevallig achter bij een aankoopkeuring...

Zolang de artrose/onsteking nog actief is kan je paard er pijn van hebben, maar is het kraakbeen uigewoekerd en verhard, dan hebben vele paarden er nooit weer last van. Het is natuurlijk de vraag of de regelmaat van de beweging niet is aangetast bij de vergroeiing.
Maar in het begin ziet artrose er erger uit dan na een tijdje.

Toch, bij sommige paarden komt het inderdaad nooit weer goed. Het hangt dus sterk van je paard af. Ik zou zeker wel even wachten om te kijken hoe het zich gaat ontwikkelen....
Sterkte ermee.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 10:09

Ik had je al een Pb gestuurd ik hoop dat je er iets aan had!
Vooral de moed erin houden hoor toen ik hoorde dat Jamaica het had dacht ik dat mijn wereld in storte en inderdaad je krijgt van veel mensen te horen dat het nooit meer goed komt en dat je paard teveel pijn heeft!

Ik trok mij dat ook erg aan maar moet je nu eens kijken ik geef haar nu ruim 2 maanden de primeval en ze staat op speciaal beslag en ze loopt de sterren van de hemel!

Zodra je mag opbouwen moet je dat heel rustig aan doen en korte wendingen vermijden gewoon alles heel rustig doen heb ik ook gedaan en zoals je kan lezen alles is goedgekomen!

Sterkte ermee!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 10:28

Bedankt!!!
Op de foto's is weinig te zien, het is ook beginnende artrose, hij loopt ook niet stokkreupel, meer afentoe onregelmatig, ik hoop zo dat t allemaal gaat werken!!! O,ja Reus is heel groot (en jong)misschien heeft dat er ook wel mee te maken???


moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 10:31

O,ja even over defils relief...dat is toch een pijnstiller???
Dat kan je toch ook niet altijd gebruiken!!!???

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 10:34

Het kan te maken hebben door een verkeerde stand van de hoeven (slecht bekappen) of verkeerd rijden enz enz! Het is heel belangrijk dat het paard recht op zijn/haar voeten staat mijn paard stond scheef en belaste haar benen op de foute manier ze is rechtgezet in Utrecht en ze liep al stukken beter! Het kan dus veel oorzaken hebben!

Erwin

Berichten: 23
Geregistreerd: 19-01-02
Woonplaats: Wormerveer

Devil's Relief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 10:44

Als je op de site van de paardendrogist kijkt kan je ze
bellen en zij kunnen je echt alles vertellen over hun medicijnen
ik zal het je zeker aanraden om even contact met hun opnemen dan
kun je aan hun vragen wat hun het beste vinden.. Succes!!!

Groetjes Daphne

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-02 10:53

Reus heeft idd. niet echt een goede beenstand linksvoor..waarschijnlijk komt het idd. daardoor, bedankt!!!

Novelle
Berichten: 999
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:16

even over Antione de Bodt hij komt 26 mei naar Bemmel,
kijk voor meer info op www.hoefkatrol.com

Kiekeboe


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Laura1982, maj0, xAnthea en 25 bezoekers