Wat zijn de goede standpunten van Pim?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Wat zijn de goede standpunten van Pim?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-02 18:57

We hebben met Nederlands een discusie over Pim Fortuyn. En nou moet ik voor spelen, maar wat zijn nou de goeie dingen waar Pim voor heeft gezorgd? Of waar hij voor stond?
(ja het volk wakker geschud en zijn asielzoekersbeleid vond ik ook wel goed en dat over de zorg eerst beter regelen en dan geld er in steken kan ik ook voor gebruiken)
Wie kan mij helpen? (lastig dat je nu niet op die site's kan nou jah wel op kan maar dat er geen informatie meer staat)


lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 19:11

Pim heeft nog nergens voor gezorgd, daar heeft hij de kans niet toe gekregen. Dus alleen het programma je misschien wat uithalen, maar het is nogal een lap tekst.
Oké, ben je er klaar voor? Komt ie;

Citaat:
Hieronder vindt u de belangrijkste hoofdpunten uit het verkiezingsprogramma:

Financiën
- Onverkort vasthouden aan de Zalmnorm.
- Inflatie met kracht bestrijden.
- Afschaffing van het te hoge BTW-tarief, te hoge overdrachtsbelasting, ecotaks en te hoge belastingen van lagere overheden.
- Heldere kosten-batenanalyses voorafgaande aan grote en kleine overheidsinvesteringen.
- Fiscale aftrekbaarheid van rente op leningen opnieuw bekijken
- De voor spaarders onredelijke rendementsheffing dient te worden herzien.
-Nutsbedrijven, de NS, Schiphol en de Rotterdamse haven niet privatiseren
- Centrale inkoop van benzine door een Rijksinkoopbureau


Zorg
- Heldere criteria inzake kwaliteit en kwantiteit van de zorg en het frequent hierop afrekenen.
- De sector organiseert dit zelf op basis van het huidige budget
- Meer geld uittrekken voor personeel in de ouderenzorg.
- Meer zorgverleners en minder managers
- Minder investeren in grootschalige logge organisaties.
- Veel doen aan preventie door bevordering gezonde leefstijl en gezonde leefomgeving
- Intensivering onderzoek en herinvoering reeds opgeheven preventieve vaccinaties.
-Patiënten kunnen hun eigen bijdrage laten afkopen met aparte verzekering
-Medici hun tarieven laten bepalen
-Invoering van een sociale dienstplicht van een jaar
-Verplicht keurmerk voor zorgaanbieders
-Onderzoek naar zorgvraag sociale categorieën (inclusief allochtonen)
-Werknemer moet aantonen dat hij ziek is als werkgever twijfelt


Onderwijs
- Marktconforme beloning voor onderwijsgevenden
- Meer onderwijskrachten
- Herstructurering van het onderwijssysteem mede op basis van de wensen van de arbeidsmarkt en mondige burgers
- Deregulering het onderwijssysteem.
- Vrijheid van onderwijs
- Tegengaan van onmaatschappelijke invloeden in het onderwijs.
-Uitgaven bevriezen, eerst sector saneren
-Einde aan basisvorming en studiehuis
-Afschaffen 'onderwijsverstorende' secundaire arbeidsvoorwaarden onderwijzend personeel
-Boetes voor scholen indien hele klassen geen les krijgen
-Verplicht aantal uren waarop basisschooldirecteuren les moeten geven
- Geen computerlessen op scholen
- Onderwijsinstellingen minder scholieren of studenten laten bedienen


Mobiliteit
- Oplossingen zoeken binnen sociaal-economische (werken, inkopen doen) en sociaal-culturele (recreëren, familiebezoek ) activiteiten en gedrag
- Mobiliteitsproblemen niet alleen oplossen door aanleg van infrastructuur (wegen, spoorwegen, vaarwegen), waar in ons land onvoldoende plaats en geld voor is.
- Met name toepassingen van ICT en andere creatieve ideeën voor oplossingen moeten zorgen onder het motto: "Benutten naast bouwen".
- Zo snel mogelijk stoppen met aanleg van de volstrekt onrendabele Betuwelijn
- Het daarmee vrijkomende geld deels gebruiken voor de mobiliteitsproblematiek, maar ook voor andere knelpunten in de Nederlandse samenleving.
- Autorijden wordt gebruiksafhankelijk belast door (zonodig gefaseerde) afschaffing van de motorrijtuigenbelasting.
- Geen dienstregeling voor treinen, trams en metro. Die moeten om de tien minuten rijden


Veiligheid
- Terugkeer van de gemeentepolitie
- Meer aandacht voor oprollen van criminele netwerken en minder voor het oplossen van individuele inbraak- en diefstalzaken
- Betere prioriteiten voor de politie
- Opheffen Land- en Luchtmacht. Marine moet wel blijven bestaan
- 'Grote schoonmaak' onder officieren en burgerpersoneel Defensie
- Herinvoering tweejarige dienstplicht


Arbeidsmarkt
- Iedereen die een WW-uitkering wil ontvangen, moet Nederlands spreken
- WAO alleen bij beroepsziekten
- Forse reductie van het aantal ambtenaren
- Loon- en prijsspiraal doorbreken door uiterste terughoudendheid met loonsverhogingen.
- Verlaging van sociale premies en waar mogelijk belastingen.
- Inkomensafhankelijke subsidies die instroom in de arbeidsmarkt verhinderen (de armoedeval) moeten worden afgeschaft en vervangen door andere regelingen.
- Arbeidsproductiviteitsgroei aanzwengelen m.b.v. Informatie- en Communicatie Technologie (ICT)

Milieu
- Sanering van de landbouw, met verplichte medewerking van de Rabobank
- Vee onderbrengen in flatgebouwen
- Kerncentrale Borssele moet openblijven


Europa
- Afschaffen Europees parlement
- Herinvoering grenscontroles


Overig
- Het aantal gemeenten moet worden verdubbeld tot duizend
- Het aantal provincies halveren tot zes met aan het hoofd een stadhouder
- Vluchtelingen alleen opnemen uit Frankrijk, Engeland, Duitsland en Denemarken, indien daar iets ernstigs gebeurt
- De vluchtelingenorganisatie UNHCR meer geld geven voor opvang van vluchtelingen in de regio
- Geen boetes, maar een retourvlucht eisen van vliegtuigmaatschappijen die asielzoekers naar Nederland brengen
- Herziening en eventueel opzegging van het VN-vluchtelingenverdrag uit 1953
- Gericht emancipatiebeleid voor (allochtone) vrouwen in achterstandswijken
- Korten op de uitkering van iedereen die niet zijn best doet om te integreren in Nederland
- Achterstandswijken verdelen op basis van land van herkomst en maatschappelijke positie
- Maximaal 10.000 plaatsen voor asielzoekers
- Een gekozen minister-president

Opmerkelijk
- Maximaal zes ministers voor de volgende ministeries:
1. De minister-president. Cluster: Algemene Zaken, de Ministerraad, de Rijksvoorlichtingsdienst, de Europese Unie, Koninkrijkszaken (de Nederlandse Antillen) alsmede Suriname
2. De minister van Buitenlandse Zaken en Defensie. Cluster: Buitenlandse Zaken (maar niet EU), Defensie en Ontwikkelingssamenwerking
3. De minister van Binnenlandse Zaken en Justitie. Cluster: Binnenlandse Zaken, Justitie en een geïntegreerd grote-stedenbeleid alsmede vreemdelingenbeleid.
4. De minister van Financiën, Sociale Zaken en Werkgelegenheid en Economische Zaken. Cluster: de huidige drie departementen.
5. De minister van Verkeer en Waterstaat, Landbouw, Ruimtelijke Ordening, Volkshuisvesting en Milieu- en Natuurbeheer. Cluster: de huidige departementen van VROM, Landbouw en Verkeer en Waterstaat.
6. De minister van Zorg. Cluster: de huidige departementen van O(nderwijs), (K)unsten en (W)etenschap en van Volksgezondheid en Sport.


Gevonden op www.nederlandkiest.nl

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 21:44

Thanx hier kan ik heel veel mee Haha!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 22:38

Mijn onderschrift van een tijdje geleden:
Je kunt geen reputatie bouwen op wat je van plan bent te doen.
Henry Ford

Weet niet of dit nou direct iets toevoegt aan dit topic, maar moest er ineens aan denken.

Nulla tenaci invia est via

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 20:57


' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 17:19

Cowgirl schreef:

http://pim-fortuyn.pagina.nl/

als je tenminste nog niet uitgediscuseerd bent op school.


zo daar staat veel op Haha! daar heb ik wat aan! harstikke bedankt!

nee we zijn nog niet uitgediscuseerd we moeten dinsdag

AvD
Berichten: 36
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:50

lis schreef:
Pim heeft nog nergens voor gezorgd, daar heeft hij de kans niet toe gekregen. Dus alleen het programma je misschien wat uithalen, maar het is nogal een lap tekst.
Oké, ben je er klaar voor? Komt ie;



Jammer dat er niet bijstaat hoe dat allemaal betaald moet worden!!

mirkip

Berichten: 6394
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: (Oost) Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 10:50

ja thanks man, bij www.pim-fortuynpagina.nl heb ik ook vet veel af gehaald voor de discussie van nederlands, thanks, nou moet ik nog de belangrijkste hoofdpunten aanstrepen (heb 7 pagina's)

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 10:53

Margreet schreef:
Mijn onderschrift van een tijdje geleden:
Je kunt geen reputatie bouwen op wat je van plan bent te doen.
Henry Ford


Dat vind ik niet helemaal eerlijk van je Margreet. Iemand die neergeschoten wordt krijgt ook niet de kans om dingen waar te maken, en zich te bewijzen.
Daarnaast, als ik zelf aangeef te willen stemmen op LPF, zegt iedereen dat ik naar de programma's moet kijken omdat er bij de gevestigde partijen betere ideeen zouden zijn. en DIE hebben nu juist bewezen dat ze zich niet aan hun programma houden EN dat het dus geen zin heeft om hun programma te lezen.

De hond is de betere mens

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-02 12:13

Margreet schreef:
Weet niet of dit nou direct iets toevoegt aan dit topic, maar moest er ineens aan denken.


maar verder heb je gelijk desiree, hij heeft het nooit kunnen bewijzen. Wel jammer anders hadden we geweten of hij zijn ideeen wel waar had kunnen maken. En dat jij op die partij wil gaan stemmen is jou eigen mening

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:30

He, eindelijk eens iemand die mijn mening respecteert. (personen die het mij met eens zijn doen dat wel, maar veel tegenstanders aanzienlijk minder heb ik gemerkt).

De hond is de betere mens

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:36

Ik respecteer je mening ook hoor, en Yolande en Adrienne ook.
Ik heb nu 2 x een test gedaan.. op Stemwijzer.nl
en op sbs6.nl en de ene keer stond VVD bovenaan en nu bij de laatste Leefbaar Nederland..." zucht" wat moet ik nou ?
LPF stond overigens op beide sites op de 2e plaats.....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:42

Jij valt onder de personen die het met mij eens zijn Sando, dat is het verschil.

De hond is de betere mens

Sando
Berichten: 4312
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Waalre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 12:53

o ja op die fiets.... ik snap het al....

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:04

Vee onder brengen in flatgebouwen???? Weet iemand wat daarmee bedoeld wordt?

Speciale flats bouwen voor vee of vee onder brengen in sloopflats van mensen????

Ben heel benieuwd wat hier nou mee bedoeld wordt....

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:17

Dat is dus een standpunt waar ik het dus niet mee eens ben, bij LPF. Flatgebouwen voor mensen is al erg genoeg. Dieren horen naar buiten te kunnen gaan. Niet nog meer intensivering aub.

De hond is de betere mens

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:36

Desiree schreef:
He, eindelijk eens iemand die mijn mening respecteert. (personen die het mij met eens zijn doen dat wel, maar veel tegenstanders aanzienlijk minder heb ik gemerkt).


Ook al staan we meestal lijnrecht tegenover elkaar, ik respecteer je mening wel hoor Desiree. Als ik dat niet meer doe, kom ik je in elkaar slaan Cool
Knipoog

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 13:53

Of je schiet me neer, dat is tegenwoordig kennelijk ook een optie. Ik merk bij jou niet zozeer gebrek aan respect maar sommige andere personen hier wel. Misschien is dat jou ook wel opgevallen.

De hond is de betere mens

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 08:10

Mieke schreef:
Vee onder brengen in flatgebouwen???? Weet iemand wat daarmee bedoeld wordt?

Speciale flats bouwen voor vee of vee onder brengen in sloopflats van mensen????

Ben heel benieuwd wat hier nou mee bedoeld wordt....


Uiteraard dient het dierenwelzijn voorop te staan en moeten

we overschakelen op een minder industriele manier van produceren. Hoewel, het idee van flatgebouwen voor mestvee op de tweede Maasvlakte met een daaraan gekoppelde slachterij op hetzelfde afgesloten terrein en met een gesloten en volledig gecontroleerd milieusysteem, verdient het nader onderzocht te worden.

Ook in een flatgebouw kan een dier diervriendelijk worden ondergebracht. Het is nog maar helemaal de vraag of deze noodzakelijke omschakeling van de landbouw tot hoge prijzen voor het geproduceerde vlees gaan leiden. In flatgebouwen wordt veel efficiency=winst geboekt, onder meer doordat het gezeul met dieren voltooid verlleden tijd is. Dat voorkomt ook ziekten en geeft de consument de garantie van een A tot Z gecontroleerde voedselketen. Dat is goed voor de voedselveiligheid en uiteindelijk ook in het belang van de producent en de tussenhandel, zoals kruideniersbedrijven en dergelijke.

Bron; De puinhopen van acht jaar Paars.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 08:55

Ach Greetje, een flatgebouw geeft de mogelijkheid om NOG meer dieren bij elkaar te froppen. Het feit dat ze vlakbij het slachthuis zitten is nog niet zo erg, dan scheelt weer een hoop transport ellende. MAar dieren horen niet altijd binnen te zitten. En ze moeten ruimte hebben.

De hond is de betere mens


greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 09:02

Vind ik ook Desriree maar hij schrijft ja ook dit idee moet nader onderzocht worden.En het gaat natuurlijk over slachtvee en die lopen nu ook bijna niet in het land.Toen wij nog aan het boeren waren toen liep ons vee nog de hele zomer in het land en werden de koeien ook nog tegen MKZ ingespoten.Maar ja EU regels he en.........nou ja vul de rest maar verder zelf in.

Uiteindelijk is de mens zelf de zwakste schakel.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 09:28

Kijk, ik ben op vele fronten rechts, maar op dit gebied ben ik dus weer links. Dus er bestaat geen partij waar ik 100% achter kan staan. Ik ben een tegenstander van bioindustrie, het zou mooi zijn als deze ingedamd werd en diervriendelijkere manieren van veehouden gestimuleerd werd en vooral mogelijk wordt gemaakt.

De hond is de betere mens

Klijn

Berichten: 5566
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Schaijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-05-02 19:29

Ik denk ook niet dat je het 100% eens kunt zijn met een partij.
Er zijn altijd punten die je minder vind of het helemaal niet mee eens bent.
Zo vind ik dat ook bij Pim Fortuyn hij heeft ook echt wel goede dingen ertussen zitten maar ook een hoop slechte.

Onze discusie ging trouwens harstikke goed Haha! mijn punt weet ik alleen nog niet

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 19:40


Nulla tenaci invia est via

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-02 21:24

Margreet schreef:
Mijn onderschrift van een tijdje geleden:
Je kunt geen reputatie bouwen op wat je van plan bent te doen.
Henry Ford

Weet niet of dit nou direct iets toevoegt aan dit topic, maar moest er ineens aan denken.


Juist, dat vind ik nu eens ook!

De enige zekerheid is dat men van niets zeker is...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnnetteFlame, Bytespider, Celebi, Charat, dezzie, Eefje_Sammy, Enzo_Ollie, Firebug, Galaika, GrapeshotBot, HELder, Josien_, katinker, manubres, Mirjam79, Muronia, Ninouschka, Roosch, Sabbientje, Siers83, stella92, VuurVleugels en 54 bezoekers