Western zadels, wie heeft wat en waarom

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-01 13:56

De omschrijving zegt het eigenlijk al. Ik ben nieuwsgierig naar de merken en waarom je voor dat specifieke merk hebt gekozen. Na 5 jaar op een goedkoop 'Divozaatje' te hebben gereden, heb ik me wat verdiept in de materie en ben gaan sparen voor 'een goeie'.
Nu heb ik een Ortho-Flex, omdat het systeem mij erg aansprak. Nu zijn er behalve veel positieve ook negatieve berichten over. Maar bij mij (en mijn paarden) pakte het gelukkig positief uit. Het is een zadel met een heerlijke zachte zit (erg belangrijk Knipoog ) en het leer was vanaf het begin heel soepel. Dus geen gedoe met stijgbeugels die dwars waren. Ik heb toendertijd gekozen voor round skirts. Hier heb ik nu een beetje spijt van want het zadel wordt vaak niet voor 'echt western' aangezien. Alhoewel de ouderwetse cowboyzadels vaker round skirts hadden ipv square.
Ben benieuwd naar jullie input.


Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 17:31

Ik weet eigenlijk niet wat voor een merken we hebben, ze zijn allemaal 2e hands op 1 na. Die ene hebben we 10 jaar geleden in Florida gekocht. Heel simpel zadel en was nieuw $200 (met singel). Hij zit heel lekker is niet zo zwaar en voor de prijs moet ik zeggen dat ie het goed uithoudt. Verder nog een Ropingzadel van zo`n 50 jaar oud. Een lor van een zadel, zwaar maar niet kapot of zo. Het is nog heel goed bruikbaar. Alleen moet ik iets aan de zitting doen want de voering is zo`n beetje verdwenen en nu zit ik met mijn kont op het hout. Mijn zusje heeft een barrelrace model zadel met round skirts. En verder nog een oud mini westerzadeltje voor de shets. Dat zadeltje hebben we gekregen bij de ponies. Over round skirts, dat zie inderdaad in de show wereld niet zo veel maar bij arabieren juist weer wel. Zal wel een beetje modegevoelig zijn ofzo. groetjes

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 18:59

Ik weet ook niet wat voor zadels wij hebben *LOL* Die van mijn man heeft ie ooit eens gekregen en dat is een roperszadel en loeizwaar Scheve mond\ Die van mij is ook een roperszadel en die kocht ik van een oom van mijn man voor $125,- en is gelukkig niet zo zwaar Lachen En dan hebben we nog een ouwe zadel die we niet gebruiken en dat is ook een roperszadel Verward We hebben er ook nog 1 voor een shetje die ik ooit heb gevonden. Alleen is daar de hoorn vanaf en moet goed in de olie gezet worden. Ik heb alleen geen shetje dus ik weet eigenlijk niet wat ik met zo'n zadeltje moet doen. Ik geloof dat Stef 'm wilde hebben. Toch Stef?
groetjes Caballo Party!! Party!! Party!!

Sandra_H

Berichten: 2686
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 20:12

Hoi, ik heb nu een goedkoop (nouja, het was voor mij evengoed nog een hoop geld hoor) zadel, zie m'n bericht een paar dagen geleden daarover. Het zit super (lekker zacht) maar past toch niet goed op Sam dus ik rijd er niet meer mee. Nu wil ik het dus verkopen, en dan sparen voor een goed 2ehands-zadel. Belangrijkste is dat het fijn is voor Sam, en als het net zo lekker zit als het zadel wat ik nu heb is het meegenomen. Omdat Sammy nogal kort is lijkt een zadel met een round skirt me het beste, dus daar ga ik als ik geld heb naar op zoek. Ben ook wel benieuwd waar iedereen mee rijdt hier.
groetjes, sandra

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 20:25

Mijn man zijn Westernpaard draagt een zadel met het merk Grates... Cool

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-01 20:41

ik heb 2 jaar geleden een Crates gekocht.
Het zit super alleen voor langere ritten wil ik wel een bontje.
Er hangen van die slierten aan zodat ik mijn jas achterop kan binden(ideaal).
Nu ik me wat meer heb verdiept in zadels zou ik graag in de toekomst een Trail zadel willen hebben zoals deze hier onder.
[img]../upload/184/trailsaddle.gif[/img]
Nog niet helemaal mijn type maar het lijkt er heel veel op.
Wat ik in mijn hoofd heb heeft nog een dikkere knop.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-01 10:56

Voor Cowgirl:
Zo te zien is het plaatje een 'hardseat'. Dus geen opvulling, zit erg hard hoor (vind ik). Bedoel je met een NOG dikkere knop mischien een vaquero-zadel. Die heeft een knop die kun je als ontbijtbordje gebruiken Haha! . Als je die bedoeld weet ik er wel een te koop.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-01 16:10

iets dikker. dus niet zo'n mexicaans type zadel.. Maar eigenlijk vind ik dit zadel ook wel mooi.Hardseat? zou het niet weten heb er nog niet opgezeten. Trouwens die zadels van Ortho-flex vind ik ook heel mooi. weet iemand de site van ortho-flex want daar staat nl het zadel wat ik bedoel.
Bedankt voor de reactie van 'je'zadel, maar ik doe het nog ff met mijn crates.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 06:30

ik heb ook een orhoflex en ben er erg blij mee. Ik heb hem 2e hands van Claudia gekocht. M'n oude zadel paste nl niet meer doordat Lois veel gespierder is geworden na een jaar flink trainen en dat veroorzaakte drukplekken. Hij zat wel lekker, maar nu ik eenmaal een Orthoflex heb wil ik nix anders meer. M'n oude zadel staat te koop op m'n site, dus als er nog geinteresseerden zijn??

Niets zo charmant als een paard in her land.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-01 10:40

Ik heb een Billy Cook reiner, voor ik Escala kocht had ik een bijrijdpaardje, ook een arabier en de eigenares heeft verschillende zadels gehad maar toen zij een Billy Cook reiner kocht zat ik tig keer lekkerder en ging het rijden ook spontaan stukken beter! Dus toen ik Escala gekocht had ben ik er meteen op uit gegaan om zelf ook een Billy Cook reiner te kopen die mooi op haar paste en waar ik lekker in zat en dat is dus prima gelukt! Ik heb mijn zadel nieuw gekocht voor heel veel centjes... *LOL* *LOL* *LOL* , f3000,- bijna net zo duur als Escala zelf... *LOL* *LOL* *LOL* maar dat heb ik er echt wel voor over gehad! Knipoog

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-01 19:27

Hoi Natascha,

Wat voor soort OF heb jij. Ik heb een Caliente (heet nu iets anders), zwart met klein sierrandje. Met een metalen knop en dito beugels.
Groetjes,
Sugarmiss

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-01 06:17

het type weet ik niet, zou ik eens aan Claudia moeten vragen. Hij ziet er in iedergeval zo uit:
Afbeelding
zij heeft hem overgekocht van iemand in Amerika die op de ranch van Pat Parelli werkt en hij is nog echt gebruikt ook om ermee met de Koe Koe Koe te werken. Niet dat ik dat ooit zou doen hoor. Het enige wat Lois vangt zijn grassprieten Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.


DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 11:00

Natascha,

Hij is mooi. Inderdaad het model wat ik in gedachten had. Is'tie niet erg zwaar?
Op Ebay staat op het moment net zo iets.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-01 21:11

hij is inderdaad wat zwaar. zeker voor mijn zielige RSI armpjes. maar de zadelkamer is gelukkig dichtbij m'n paard dus ik hoef er gelukkig nooit lang mee rond te sjouwen. maar hij zit als een sofa dus dan heb ik het er wel voor over (lang leve de luie kont Knipoog )

Niets zo charmant als een paard in her land.

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-01 09:08

Hallo, ik heb een circle A werkzadel met grote knop. Dit zadel heb ik gekozen "mede" om het uiterlijk, ik was en ben er nog steeds helemaal weg van. De hoofdrede is dat het 1 van de weinige zadels is die op mijn paard past, dit is nl. een KWPN van over de 1.70. Als ik jou een tip mag geven zou ik zo'n rekje kopen die je helemaal in de vorm van de paardenrug kunt buigen. Vervolgens leg je dat rekje weer in het zadel en kun je zien of het zadel past.

Dick
Berichten: 89
Geregistreerd: 26-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-01 16:05

Hoi! Ik rijd met een Garland zadel waar ik heel veel geluk mee heb gehad dat ik er tegenaan liep. Leonardo heeft nl. een HEEL hoge schoft en dit zadel laat daar nog netjes ruimte over. Wat voor type het is weet ik niet, maar het zit bijzonder comfortabel (geen hardseat): de tijd die ik erin doorbreng hoef ik op kantoor echt niet op m'n stoel te blijven zitten! *LOL* *LOL*

Gr. Dick.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-05-01 10:06

Hoi Dick,

Een Garland heb ik nog niet van gehoord. Weet je een site waar ik ze kan bekijken of heb je een foto??

Dick
Berichten: 89
Geregistreerd: 26-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-01 07:59

Ik kwam laatst een advertentie tegen van een bedrijf die het merk voerde; ik zal voor je nazoeken waar dat was. Zelf heb ik de mijne gekocht bij een zaak die een poos het importeurschap voor Garland had, maar die hebben het overgedaan aan een andere zaak dus daar heb je niet veel aan. Ik had het laatste zadel wat hij nog op voorraad had en vandaar dat ik het tegen een niet al te hoge prijs kon meenemen; ik geloof dat het normaal gesproken redelijk prijzige zadels zijn.

Gr. Dick.

Dick
Berichten: 89
Geregistreerd: 26-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-01 13:06

Found it: Arthur's Western Store in Vorstenbosch. Adverteert o.m. in de Bit. Telefoonnummer 06-51269094.

Dick.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-01 09:05

Dick: Thanks. Als ik er weer eens kom zal ik er eens naar kijken.

diddl.haffie
Berichten: 1
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Hattem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 19:55

Hoi! Ik rijd met een Continental 120, type reiner. Past perfect op m'n haffie ( is gepast mbv een metalen buigzaam rekje wat in de vorm van de rug van het paard gebogen kan worden). Gekocht bij Eurohorse ridingshop, tel: 0651082855. Was F 2750.-
M'n hoofdstel is heel simpel en van het merk Texas, met een sweet iron snaffle en trainingteugels, samen F250,-
Groetjes Linda



_________________
BELSEN ZIJN GEWELDIG!!!

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: diddl.haffie op 2001-05-24 20:57 ]</font>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers