iemand meer dan ik naar umc(kliniek utrecht geweest met paar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

iemand meer dan ik naar umc(kliniek utrecht geweest met paar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 22:38

ben er nu al 4 keer geweest! Boos! Huilen

1e keer 3 jaar terug voor leo omdat die steeds niet goed liep,bleek artrose te hebben.
Was eigenlijk afgeschreven en afgekeurd maar hebben een veulentje met haar gefokt

2e keer 1 jaar terug voor koliek,thuis was veearts al 8 keer geweest,toch maar naar utrecht,bleek aar darm over iets heen gegleden te zijn of zo,20%kans op overleving opereren weinig tot geen zin,dus daar 4 dagen gestaan gewoon laten rollen en z'on slang in haar hneus met middeltjes,wonder boven wonder overleeft ze het.

3e keer,3 weken terug met pall,5 jarige ruin vanwege hoofdschudden en slaan met benen,allemaal onderzoeken enz niks hielp dus staat nu weer thuis sinds eergisteren en ehb pillen,12 !!per dag tegen zonlicht(heel makkelijk gezegd)
Als dit niet helpt weten ze het niet en gaan we met de verzekering bellen voor overname.

4e keer vorige week leo weer koliek eerst verhoging van 38.6 rollen enz,dus weer naar utrecht was al in shock toen we daar kwamen temp van 36,5 trillen en zweten,punctie in bui gedaan zat al allemaal voedsel in buikwand en bloed was niet goed te dik enz.
Darm was waarsachijnlijk al gescheurd opereren nog kans van 10% op succes en dan nog half jaar op stal staan.
Dsu veulen nog half uur laten drinken ook al deed dit veel pijn bij de merrie en toen haar laten inslapen,3 grote paarse spuiten was met 5 seconden gebeurd,veulen schreeuwen dat wil je niet weten gaat door merg en been Verdrietig
autopsie gedaan uitslag nog niet bekend.

wel erg niet naar utrecht:
Verder heb ik bij ato al een slagaderlijke bloeding gehad,leo zijn een keer planken op haar gevallen meerdere hechtingen en haar hoofd een keer open gehaald aan soort van spijker bij manege,leo nog een aantal keren lichte koliek.
pall gat in voorbeen tot aan het bot nopg steeds lelijke bult op voorpijp.
beverly hoefzweer.
Bert zware mok en rugproblemen in eerste week dat ik het had.

mmh dat was het wel wwer en dat in 5 jaar tijd,ja heel wat ongeluk gehad weet wel dat ik niet de enigste ben hoor maar moest er even uit.
Ben blij dat de paarden zo goed verzekerd zijn.

paardje

Berichten: 4405
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 22:48

ik ben er ook al vaak geweest. 4 of 5 keer! 1 keer voor een castratie voor mijn shet en de rest voor mijn pony met peesblessure Verdrietig

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30626
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 06:07

Ik zal er heen gaan, maar dat is alweer 4,5 jaar geleden.
De VA was 's ochtends geweest en zij toen dat alles goed zou komen, want het zag er toen uit als koliek, maar het werd helaas erger.
We hebben toen de VA weer gebeld en het was ondertussen avond. Hij kwam er zei dat ze gelijk naar de kliniek moest.
Wij hebben toen even een trailer van iemand in de buurt geleend. Ze wilde er niet in en dat voelde al alsof ze het al wist, we hebben er toen iemand bij gehaald die erg veel van paarden weet. En geprobeert haar erin te krijgen, maar het lukte niet. Ze is een paar keer gevallen tot ze ergens onder viel, haar hoofd optilde en dood neerviel.
Acheraf dacht de VA niet meer aan alleen koliek, maar ook een gescheurde maag, waar ze toch niet meer aan geholpen kon worden. We hebben geen sectie laten verrichten, het was toch al gebeurd en mijn pony kreeg ik er niet mee terug.

Maar ik ben er dus nog nooit voor een pony van mij geweest, want castreren is bij mij thuis gebeurd.

Universe

Berichten: 342
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Diemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 11:00

Ik ben in totaal 4 keer in Utrecht geweest!

1e keer was voor koliek ze heeft daar 1 week moeten staan

2e keer was ook voor koliek heeft daar ook 1 week moeten staan

3e keer werd er hoefkatrolontsteking en atrose vastgesteld

4e keer was voor controle!

Ik hoop ook dat dat de laaste keer was en dat we niet meer hoeven ik vind het daar maar helemaal niets!

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 12:10

Ik ben er met Yorghos een jaar of 2 geleden geweest, ook voor koliek. De veearts kon thuis niks meer voor hem doen dus zijn wij halsoverkop naar Utrecht gevlogen.
Daar aangekomen bleek een operatie gelukkig niet nodig, maar het was voor mij wel een prettig idee dat hij in de kliniek stond. Na 6 dagen mocht hij weer terug naar huis.
De artsen daar waren allemaal erg vriendelijk en ik ben elke dag bij Yorghos langs geweest. Als het nog eens nodig is, ga ik weer.