onbegrijpelijk

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-01 10:38

er rijden hier 2 meisjes van eenjaar of 10, die rijden BUITEN op een friese hengst, en een friese ruin. Die hengst kunnen ze dus niet aan, en die staat regelmatig dwars op de wegh. Als dat mijn kinderen waren, nou echt niet hoor, ga maar lekker een welshje doen ofzo. Snappen jullie die ouders nou?


Kitty

Berichten: 7684
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 10:44

Ik zou mijn kinderen inderdaad niet buiten laten rijden op paarden als ze er nog veel te klein voor zijn. Ik heb zelf toen ik acht was ook leren rijden op paarden, maar dat was gewoon in de bak. Ik ben nooit op die paarden naar buiten geweest.

Vooral als het paarden zijn die nogal druk zijn, is het alleen maar gevaaarlijk en onverantwoordelijk om ze buiten te laten rijden op die (voor hun) grote beesten.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 12:50

Ik was erg groot voor m'n leeftijd nu dus niet meer Boos!
maarik was 12 toen reed ik al een 3 jarige wel geen hengst buiten.
nou kon ik deze ook al wel aan dus het is iets anders maar mijn 8 jarige nichtje reed ook op Floor. toen ze 11 was heeft ze lot ook vaak mee naar buiten gehad en is met 'm gestart zij is vrij klein maar kan wel groed rijden

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice


jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 13:13

Tsja... ik vind dat wel moeilijk, want een pony kan ook supervervelend zijn. Ik vind niet dat dat echt van de grote afhamgt.
Maar ik weet wel dat ik een kind niet met een paard alleen zou laten gaan, als dat kind hem niet aan zou kunnen.

Zelf heb ik ook altijd op grote paarden gereden, maar niet in mijn eentje. Ik reed of in het weiland en was mijn vader in de groentetuin, of mijn vader ging mee op de fiets, of ik reed samen met mijn oudere zus.
Niet dat er nooit iets fout ging, want Berber was eigelijk veel te groot, te breed en vooral te sterk voor mij! Mijn benen kwame n bij lange na niet onder het zadel uit!

Maar goed, het hangt dus niet van de grote af vind ik. Kinderen moeten uberhaupt niet zomaar naar buiten toe gestuurd worden in hun eentje!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-01 13:16

gaat mij er vooral op dat het een hengst is, en nog groot ook (en niet bepaald een brave hengst, want ze ligt er meer naast dan ze erop zit)

astrid

Berichten: 245
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: weelde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 13:25

ik vindt het zowieso gevaarlijk om een kind alleen buiten te laten rijden jolanda rijdt wel alleen in de bak op marco,maar wil ze naar buiten dan gaat er altijd iemand met haar mee.
onze marco is 1.20 en heeft ook veel mstreken bokt erg graag jolanda kan hem wel aan omdat marco natuurlijk klein is ze is er tenminste de baas over . nu is er bij de ponyclub ook een meisje van 10 jaar en die heeft een e-pony gekregen dat meisje kan hem dus niet de baas en ze rijd meestal alleen zonder begeleiding dit vindt ik dus ook onverantwoord .
ik als moeder van drie kinderen zou ik mijn kinderen dus nooit of te nimmer in zo'n gevaarlijke situatie laten komen.
ik snap zulke ouders echt niet


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: hoogendroog, Rodevlinder, Tomboy0 en 35 bezoekers