pension stalling of paarden bij je eigen huis???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

pension stalling of paarden bij je eigen huis???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 15:42

hallo
Ik heb mijn buik een beetje vol van pension stalling.

Je denkt goede afspraken te maken maar daar wordt niet aan gehouden.
Dus maar weer in gesprek. Scheve mond
Dit is de mijn derde adres je zou bijna denken dat het aan mijzelf ligt.
Bij het eerst adres had ik haar via via gekocht ik gaf daar les.Maar het paard toen een 3.5 jarige(kwpn) merrie pastte niet goed tussen de haflingers en shetlanders.
ook waren daar veel lessen dus mogelijkheid om zelf te rijden was er niet.

Daarna een stukje verder op tussen allemaal kwpn merries mooie box en weidegang.Goede afspraken gemaakt.dus mooi plekje.
De man had alleen last van geld zucht en roddel mania.
In de mkz tijd waar je dus nergens met je paard heen kon deed hij zonder vooraankondiging zo van volgende maand wil ik honderd gulden meer.

Bloos Bloos kreeg de schrik maar er was niet te overleggen.
Hij begon steeds meer geld te vragen voor bijna ieder strootje en voor mijn omgeving betaalde ik al veel.400 gulden in de maand.
geen buitenbak.zomers in de wei(dus dan kostte het hem ook geen geld)
maar wel honderd gulden er bij op.

Wat nu,
dus nu een ander plekje zoeken daar waar mijn vriendin de paarden voor rijd was wel plek voor een stuk minder geld.
Dus weer goede afspraken gemaakt(niemand wil iets op papier natuurlijk)
Winter periode ging erg goed,schone box ,paard ziet er goed uit.
Maar nu de zomer periode ze staat binnen alleen met een pony.

Want de andere merries hebben een veulen en daar kan ze niet bij.
ik wordt misttroostig Verdrietig Verdrietig

Dus moeten we maar op zoek naar een eigen plekje.
Maar zou dat ook zijn nadelen hebben.

leef je droom, droom niet je leven.


flaim

Berichten: 314
Geregistreerd: 08-01-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 15:48

ik denk dat een eigen plek geen nadelen kent.
ik heb het zelfde meegemaak.ik was het zozat.gelukkig staat hij nu op een goede stal(ze zijn er dus wel).

groetjes

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 16:14

Ik heb (nog) geen negatieve ervaring met de stal waar mijn paardje staat (is mijn eerste paardje en eerste stal), maar als het me er niet zint, ga ik ook net zo snel weer weg als dat ik gekomen ben. Heb ik niets van. Dan zal ik, aangezien we geen plaats hebben thuis, toch op zoek moeten naar een andere pensionstal. Ik MOET een binnenbak hebben dus het liefst op een pensionstal, of anders een binnenbak bij huis, of op loopafstand. Maargoed, ik woon nu hartje Rotterdam dus mijn paard bij huis gaat niet lukken. Maar we willen toch verhuizen, misschien dat Bud over een paar jaar thuis staat.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Jeddah

Berichten: 14474
Geregistreerd: 17-03-02
Woonplaats: Golden Valley, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 19:23

Ik ken het probleem! Ik ben ook zo kieskeurig Knipoog dus niet snel tevreden. Nu heb ik ruim een jaar de paarden aan huis staan en ik vind het HEERLIJK!!

Enigste nadeel is dat je niet de hele dag weg kan, je moet tenslotte voeren enz. Tijdje geleden had ik erge griep, voeren ging nog wel, maar uitmesten e.d. is dan natuurlijk lastig.

Toch weegt dat niet af tegen het voordeel dat IK controle heb over alles wat er met mijn paarden gebeurd!

Feel the fear and do it anyway
~Accept the things you cannot change and fight for everything else~

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 21:19

Wordt er zo langzamerhand wel moe van.

het is ook niet eens zo dat ik niet snel tevreden ben,maar ik kan er niet tegen als er gemeten wordt met twee maten.
(dus eigen paarden wel, die van mij niet)
snap ik helemaal niets van Verward

En zit er over na te denken om het paard dan toch maar te verkopen.
Want als ik haar niet het leven kan geven dat ze verdient.
Dat is toch hartstikke oneerlijk. Huilen Huilen Huilen

Zit nu echt even in een dipje. Frusty

hoop maar dat we snel wat vinden voor ons zelf.
(maar pokke duur he) Verdrietig

leef je droom, droom niet je leven.

Pluutje

Berichten: 5621
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 21:36

ik ben echt heel erg tevreden met mijn stekkie!
mooie, ruime boxen, mijn pony staat achter alleen een ketting en 's nachts gaat de deur dicht(alleen onderste hoor)het zijn buiten boxen dus kan hij lekker naar buiten kijken(wat hij echt helemaal geweldig vindt en ook de hele dag door doet)

we hebben 2 bakken, we buiten allebei...maar ach, zolang het niet vriest kan ik rijden.

aardige mensen die mijn pony zelfs voor me buiten zetten elke dag en maar 1 uurtje per dag les en dan ook nog op tijden dat ik er toch zoizo niet ben.

bij mij op stal zijn nog veel stallen vrij en aangezien ze geen winst hoeven/willen draaien zitten ze een beetje krap bij kas...

zijn altijd bereid te helpen en zijn grijpen ook in als het te erg wordt(ze hebben iemand weggestuurd omdat ze haar paard in elkaar sloeg om niets..)soms wel een beetje te bemoeierig maar ach..

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 21:48

een eigen plek heeft alleen maar voordelen behalve dat je wel altijd zelf moet voeren dan.
maar je kunt alles doen zoals je het zelf wilt en hoeft met niemand rekening te houden en je betaald geen stalling en dat scheelt je heeel veel geld.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 21:51

Je wilt niet weten hoeveel stallen ik al heb gehad. ik geloof 7 ofzo.
En op 2 na ben ik bij allemaal wegen problemen weggegaan.

Ik zou bijna een Lips are sealed doen om mijn paarden aan huis te kunnen hebben.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 22:13

ben er gewoon zat van. Misselijk
hebben jullie je afspraken ook op papier?

En scheelt het erg veel geld als je je paarden thuis hebt?
Hoeveel ben je dan kwijt aan voer hooi/kuil en stro??

En met ruzie wil ik ook niet weg,want mijn vriendin staat er ook.
Ik ben altijd zo emo Verdrietig als ik iets moet zeggen dat me aan het hart lig.
dan ga ik altijd huilen (stom he) Huilen .
En dat is alleen zo met de paarden.
In mijn werk kan het me allemaal niet zo veel schelen.

Het is gewoon zo dat het paard kan niets aan zijn omgeving veranderen daar heeft ze mij voor.En ik kan nu niet afdoende op haar passen.
Dat gevoel heb ik tenminste. Scheve mond

leef je droom, droom niet je leven.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:15

Balen dat je zoveel problemen hebt met de stalling.
Ik kan me voorstellen dat het je flink wat grijze haren aan het bezorgen is.

Je paard aan huis stallen zou natuurlijk een ideale oplossing zijn.
Uiteraard moet je er plaats voor hebben, maar dat spreekt voorzich Haha!
Ook komt er flink wat extra werk bij kijken, o.a. uitmesten, voeren, weiland en bak bijhouden etc.
Ik weet niet of je overdag thuis bent, maar dat zou misschien ook problemen kunnen geven (hoeft natuurlijk niet perse).
Het toezicht mis je dan toch een beetje, maar het hangt er natuurlijk helemaal vanaf hoe je paardje je gedraagt als hij bijv. alleen in de wei is.

Telkens als ik weer zo'n somber topic lees over de problemen op maneges en pensionstallingen, dan realiseer ik me weer hoe ik geboft heb.
Mijn paardje staat bij m'n oude buurman gestald, nu al meer dan 20 jaar (niet hezelfde paard, maar al wel een "samenwerking" van meer dan 20 jaar).
Hij houdt overdag een oogje in het zeil, en zorgt er voor dat het weiland in orde is.
De rest moet ik uiteraard zelf doen.
We hebben zogezegd een ideale driehoeksverhouding: ex-buurman blijk, paardje blij, en ikke blij Haha!
De faciliteiten zijn natuurlijk niet zoals bij een manege of pensionstalling, maar dat mag de pret niet drukken.

smout

Berichten: 1264
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 22:45

mooie regeling. oscar.
Ik wou dat ik met deze man op een golflengte kom te zitten.Maar helaas.

Ik voel me nu gewoon een stomme Koe

hij(deze man )gaat er altijd prat op dat hij het best op zijn paarden past en dat de buren het veel minder doen.

Ook mest ik elke dag haar box want anders gebeurt het niet .(dit zit wel bij de prijs inbegrepen.)Het enige wat ik niet doe is het voeren.Voor de rest doe ik alles zelf

Maar ja , je bent afhankelijk(daar kan ik dus slecht tegen) Knipoog

Ik werk 3 dagen.en mijn vriend( Lovers ) is altijd tussen de middag een uur thuis.
dus met het toezicht kan het meevallen.
En mijn ouders kunnen altijd een kijkje nemen.
En de meneer waar ze nu staat is ook niet altijd thuis.
dus voeren en toezicht moet te doen zijn.
Zelf ben ik om 15.40 al weer thuis.

leef je droom, droom niet je leven.

DubbelFun

Berichten: 88475
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 22:53

Je kunt dus nooit meer met vakantie, of je moet iemand hebben (vertrouwen) om je paarden te doen.

Waar laat je de mest. Hoeveel ruimte heb je voor hooi/stro-opslag.
Heb je ruimte voor een buitenbak(je) c.q. uitloop paddock.
Een wei is leuk maar niet echt noodzakelijk een uitloop wel (vind ik).

Bedenk goed waar je aan begint, er komt meer op je af dan alleen maar leuke dingen.

Persoonlijk zou ik niet anders meer willen... Haha!

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 09:03

Ik ben ook erg precies met mijn pony. Hij heeft chronische bronchitus (stofallergie) en moet veel buiten, daarnaast het best op zaagsel, buitenbox etc. In een stoffige paddock krijgt hij ook meer last dus zomers is een weide toch een stuk beter.

Stal waar ik nu nog staat was voor mij 's winters niet ideaal, hoewel hij op herhaald verzoek toch bijna elke dag buiten werd gezet. Ik werd wel een aansteller en lastig gevonden Verdrietig Frusty Mijn pony zag er immers goed uit en ze hoorden hem nooit hoesten? (en er waren nog wel meer dingen waar ik tegen aan liep) Toen ze een tijdje terug wel anderen op zaagsel zetten, en iets later met het plan kwamen om nieuwe paddocks te bouwen en dan de prijs te verhogen van 170 naar 200 euro werd ik helemaal niet blij. (stal met binnenbak trouwens)

Ik ging zoeken. Een stuk weiland kopen is heel duur (zo'n 30.000 euro per ha) en ook duur in onderhoud, geen hypotheekrenteaftrek. Een huis nog duurder en zo duur dat ik daarvoor 2 paarden op de allerluxste pensionstal in de randstad zou kunnen hebben staan (in elk geval als je er een stukje grond voor een weilandje en bak bij wil hebben) En dan woon ik in het noorden. (300.000 euro kom je snel aan)
En dat kunnen we nu nog niet betalen.
Tja, toen maar weer verder kijken naar een andere stal.

Nu toch de knoop doorgehakt. Een plekje gevonden in de buurt, op tien minuten fietsen, met kleine maar vrij goede buitenbak (ben wezen kijken in die ontzettend natte periode twee week terug) Waar de eigen paarden elke dag, 's zomers dag en nacht in het land staan en de pony's deze winter ook dag en nacht. 200 meter van het ruiterpad, niet te ver van de manege (half uurtje rijden, straks misschien wat sneller als er een doorsteek ruiterpad komt) Iemand die er niet van rond hoeft te komen, dus voor de hobby doet en waar alles in overleg gaat. Zelf weer uitmesten (altijd schone stal) eigen krachtvoer kopen en hij wil wel voeren, geeft hooi of kuil, ik mag zaagsel als ik dat dan zelf koop, maar door een stuk lagere prijs kan dat dan ook makkelijk.
De box is ruim, maar helaas geen buitenbox... En ik zal de binnenbak en mijn buitenrijmaatjes missen. Naar het grotere bos is het wel een stuk verder rijden, maar hier kan ik met weinig tijd ook een leuk rondje maken.

Door vorige stalhouder werd ik gewaarschuwd voor het stalklimaat daar, maar ik weet niet hoeveel waarde ik daaraan moet hechten. Zij vinden hun plek perfect Verward

Ik denk dat deze plek mijn pony aan huis bijna evenaart (binnenbak kon ik toch nooit aan huis hebben Knipoog ), maar zal af moeten wachten of het inderdaad gaat zoals me belooft is. Dinsdag ga ik verhuizen...

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 14:58

Ik heb ook mijn paard aan huis staan (met nog wat pensionponies) Paard aan huis is heerlijk, maar je krijgt het af en toe wel benauwd met die pensionkids. Er is verder niks mis ofzo, maar dat werkt dus ook niet altijd.

Pascha

Berichten: 4289
Geregistreerd: 20-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 17:45

Ik sta ook op een pensionstal en ik vind het er erg gezellig. Maar ik denk soms ook wel dat het leuk is dat je alles in eigen beheer hebt. Mijn pony staat wel op een stukje land maar dat is niet van ons. Dus ben je nog afhankelijk van anderen.
Soms stel ik me al helemaal voor hoe ik het allemaal wil hebben als ik een eigen stalletje heb, maar ja, het geld he???? Haha!

stokpeerd
Berichten: 431
Geregistreerd: 23-03-02

paard thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:41

Als je ruimte hebt thuis dan is het mooiste om je paard thuis te hebben.
Je kunt geen beter contact met hem krijgen dan thuis!!

Nadelen:
-iedere dag zelf voeren en mesten
-onderhoud van het land
-inkopen van goed hooi en stalbedekking
-oppas zoeken als je weg wilt (vakantie of weekend)

Voordelen:
- Je paard en jij krijgen een sterkere band
- je weet precies wat je moet voeren, doordat je dit evt. dagelijks kunt bijstellen.
- als je ff wilt ontspannen dan loop je zo naar stal of wei. Dus ook contact zonder dat je gaat rijden, je kunt hem regelmatig observeren en dus leren kennen.
- rijden kun je vaker omdat je niet helemaal naar het pension hoeft.
Het is goedkoper ( incl. onderhoud land zijn mijn kosten voor 2 paarden zo'n 150 euro per maand).

En ach dat je niet altijd thuis bent is toch geen punt!

Ik werk en mijn vriend ook.
's morgens voor het ontbijt krijgen ze bix, na het ontbijt gaan ze of de wei in, of krijgen hooi op stal.
Meestal ben ik zo rond 15.00 uur weer thuis, en dan gaan ze uit de wei in de bak ( anders worden ze te vet) of ze gaan even naar buiten (als ze op stal zijn gebleven(meestal in de winter).
Ik heb verlichting in mijn bak aangelegd, dus 's avonds lekker rijden/trainen (winter) en in de wekenden lekker buitenritten of wedstrijden.

Maar goed dan moet je dus wel zelf land en stal hebben!

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:53

Er zullen best goede stallingen zijn, het is alleen even zoeken.
Ik heb nu mijn ijsco aan huis staan (het is wel het huis van iemand anders, maar goed...) het is op loopafstand. Ik heb de controle over wat er met hem gedaan wordt, voer, mest etc. Dat is fijn. Minder fijn is dat je alles maar dan ook alles zelf (moet) doen. Heel vervelend als je 40u/week werkt, last van je rug hebt of ziek wordt. Daar komt ook bij dat we weinig faciliteiten hebben als een bak etc. Als er wat gebeurt moet je meteen paraat staan. Is leuk als liefde voor je paard, maar ook heel vermoeiend. (ik mis oa. vooral mijn uitslaapochtendje op zondag)
Dus goede afwegingen maken!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:57

Hoe fijn ik het ook zou kunnen hebben op een pensionstal, ik geloof dat ik pas echt tevreden ben als hij aan huis staat.
Vanwege ook de reistijd die ik nu besteed en ik heb gewoon graag alle ruimte voor mezelf Haha!

Maar goed, help me maar hopen dat de economie het heel goed gaat doen de komende jaren Knipoog

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Kendra

Berichten: 8713
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 00:51

Het (enige) nadeel van paarden thuis is dat je altijd de volle verantwoordelijkheid hebt. Als je 1 hebt wil het nog wel, maar met een stuk of wat (zoals wij), ben je wel erg gebonden. Ik hoef niet zo nodig met vakantie, maar als je dat belangrijk vindt, moet je dan dus wel iemand hebben die voor je paarden zorgt.
Verder is het alleen maar erg gezellig!!

naiade

Berichten: 5826
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: purmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 08:47

wij hebben nu sinds november een eigen stal en weide...

ben er errug blij mee.

ook altijd bij pension stallen gestaan maar gezien mijn uit de hand gelopen hobby is het niet echt gemakkelijk zoveel knollies te houden bij iemand anders.

altijd gezeur om geld en omdat ik er zoveel had kon ik het allemaal wel opknappen.

en nu is dat over... alle tijd en energie die je in nieuwe dingen stopt komen van zelf weer terug.

we hebben trouwens nog een stand en waarschijnlijk 2 boxen over voor van de winter voor een klein bedrag dus mocht er iemand nog intresse hebben...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 09:08

Ik heb mijn paard niet aan huis staan en ik vind het wel best. Hij staat op eengrote stal wat ook zij nadelen kan hebben maar ook zijn voordelen.

Helaas heb ik bij een oom een hoop nadelen van paarden aan huis gezien. Hij heeft er 2 verloren Huilen in een jaar tijd. Als ik ze aan huis heb wil ik thuis zijn of in iedergeval maar max. 5 uurper dag werken.
Mooiste zou zijn 2 gezinnen in een boederij met paarden zodat je ook eens weg kan gaan en goede oppas hebben.

Helaas Thea als je op een pensionstal staat heb JIJ je houden aan de regels die die eigenaar opmaakt. Als hij zijn stalling verhoogt heeft hij daar het recht toe alleen moet hij het een maand van te voren aankondigen. Zoals ik al zei sta ik op een grote stal waar er een hoop regels zijn. Zolang je je eraan houdt is er geen probleem en gaat het prima. Er is hier ruimte genoeg en ik kanme prima afsluiten. Gelult wordt er altijd of het nu de buurman is of een stalgenoot je doet het in hun ogen toch nooit goed Misselijk . Nu na bijna 10 jaar kan ik er prima mee leven als er wat is ga ik naar de eigenaar en babbel ik met hem. Open en eerlijk zijn leeft het langst. Ik weet dat mijn paard veilig en goed staat er is controle en ze krijgen goed voer. Hij werkt graag en zit goed in het haar dus wat wil ik nog meer. Ja dat hij in het weiland kan op een verantwoorde manier maar helaas gaat dat niet omdat hij nogal lomp met zijn benen is Lips are sealed en ik liever blessures voorkom.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Alvaron

Berichten: 1763
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 09:09

Ik heb mijn paard in pension. De pensionhouder heeft een contract opgesteld dat voor alle pensiongasten geldt. Iedereen die daar een paard in pension zet moet zo'n contract tekenen. Dat is niet alleen in het voordeel van de pensionhouder, maar ook van de pensiongasten. Er is bijvoorbeeld ook een opzegtermijn in geregeld.

In principe moet je zelf uitmesten, maar als je een keer niet kan (ziek, vakantie, o.i.d.) dan wordt dat (zonder meerkosten) voor je gedaan. Hier staat tegenover dat er wel eens een wederdienst van je wordt gevraagd. Je koopt je eigen krachtvoer (kan bij de pensionhouder, hoeft niet) en er wordt 2x per dag door de pensionhouder gevoerd. Stro en kuil/hooi zijn inclusief (EUR 175,- per maand). Iedere dag weidegang voor alle paarden, zomer en winter.

Overige faciliteiten: Afspuitplaats m. koud water; stapmolen; buitenbak m. verlichting; binnenbak op 10 min. rijden afstand (tegen betaling); en de Veluwe aan de overkant van de weg Lachen


Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 09:14

Ik heb mijn paard niet bij huis staan. Het is voor mij tien minuten fietsen voordat ik daar op stal ben.
Als ik eens een dag niet kan, is het geen ramp. Mijn paard wordt in de stapmolen gezet, ze wordt in de wei gezet, er wordt gevoerd en uitgemest. Beter kan ik het niet hebben met haar, ook niet thuis.

Wij hebben zelf geen trailer en waar ze nu staat, gaan we met de vrachtwagen op concours.

Ik vind het dus prima zo, waar ze nu staat. Ik kan me wel voorstellen dat wanneer het niet zou bevallen, dat je je paard het liefst weer ergens anders neer zet.
Ze zijn er dus wel, goede pensionstallen!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 10:41

Thea, ik herken me helemaal in jouw verhaal! Ik ozu ze ook zoveel liever aan huis hebben, zodat ik ZELF over mijn EIGEN dieren kan bepalen of weidegang wel of niet goed voor ze is, en dat ze hooi krijgen en dat soort dingen. Nu betaal je een hoop geld aan iemand waarvan je helemaal afhankelijk bent omtrent de verzorging van je lievelingen, en dan is het vaak niet 100% naar je zin. En de stal hiervoor was ook niet naar mijn zin om diverse redenen. Het is altijd wat.

De hond is de betere mens

parnassia
Berichten: 815
Geregistreerd: 30-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 11:08

Eigen huis lijkt mij ook perfekt!
Alleen ik vind dat een paard in een voldoende grote wei moet, je ziet vaak huizen met alleen maar een bak erbij van 20 x 40 (of nog kleiner) en dus geen andere ruimte waar ze even goed de benen kunnen strekken. Tsja, en dan zie ik ze veel liever op een pensionstalling!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: boemel en 30 bezoekers