www.zadelmarkt.nl goed/slecht?!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Wat vind je van zadelmarkt.nl

Goede zadels in verhouding lage prijzen
5 (100%)

Totaal aantal stemmen: 5


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

www.zadelmarkt.nl goed/slecht?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 20:41

Ik krijg er regelmatig reclame van en ze hebben hele leuke zadels met nog leukere prijzen.....ze liggen alleen zover van mij vandaan.
Ik wilde er in de zomer toch eens heen rijden voor een westernzadel.
Heeft iemand ervaring met de verkopers?!
Is het een beetje betrouwbaar?
Ik hoef geen topkwaliteit, hetgeen je natuurlijk voor die prijzen ook niet hoeft te verwachten.
Maar het zadel moet wel goed zijn en niet ineens uit elkaar vallen!

Ben benieuwd naar jullie ervaringen....

Groetjes Anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:44

Ik heb een zadel gezien wat daar vandaan kwam, en dat was ongeveer Divoza kwaliteit. Niet bijster goed (verwacht er niet meer dan 10 jaar op te rijden) maar zeker voldoende..

En goedkoper dan bij Divoza Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Kyan01

Berichten: 5404
Geregistreerd: 22-09-01
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:47

Toevallig heb ik die bij links neergezet.
De reactie waren allemaal slecht omdat het goedkoop was.
Ze hadden er nog niet gekeken of niets gekocht.
Maar toch hadden ze deze mening.

22-09-2006 is mijn zoon Kyan geboren!!
http://www.futerehope.come2me.nl/" target="_blank

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:09

Ik heb een stockzadel van zadelmarkt.
Je kunt er een redelijk goed stockzadel kopen, maar je moet gewoon wel kieskeurig zijn. Sommigen zijn scheef, sommigekussens niet goed, of het leer heeft slechte plekken.
/de engelse zadels zou ik er niet kopen, te slappe kussens, kantelen dus achterover en passen vaak niet op een paard met hoge schoft.
De ewestern zadels zijn ok, maar geen topkwaliteit. ze zijn erg licht, terwijl een goed westernzadel 12-16 kg weegt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 21:14

alvast bedankt voor de reacties
goedkoop hoeft inderdaad niet altijd slecht te zijn.
Ik hoef geen topzadel, maar wil er wel 2/3 jaar veilig mee kunnen rijden en tegen die tijd koop ik me dan weleens een origineel westernzadel.
Het is voor een haflinger en tinker....
Hebben ze er ook bredere zadels? )met roundskirt)

Groetjes Anke

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:20

een vriendin van mij heeft er een kunststofzadel vandaan.
binnen een week lieten de stikkels al los.
Zij was er totaal niet tevreden over.
maar er zullen vast wel betere zadels tussen zitten.

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 21:23

ik heb al eens een westernzadel van 500 gulden gehad, daar heb ik 2 jaar op gereden en toen begon het ook al los te laten, heb het toen voor 300 gulden laten repaperen en verstevigen.
ik verwacht ook geen super kwaliteit, maar het moet niet na een paar maanden uit elkaar vallen.
Ik heb nu gewoon het geld niet om een duurder zadel te kopen, dus wil er voorlopig even mee uit de voeten kunnen, want dat springzadel zit kl*te als ik langer dan een half uur het bos in ga.....

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

lin_

Berichten: 1357
Geregistreerd: 02-06-01
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:29

kan je bij jouw ruitersport winkel dan geen mooi 2dehands zadel kopen?
Dan heb je als het goed is ook een goed zadel voor niet te veel geld.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

zadelmarkt is prima!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 08:59

:o
eindelijk een zadel dat niet duurder is dan het hele paard....
ik heb een haflingerzadel van prima kwaliteit, bevalt erg goed, ben er erg blij mee.

ik kan iedereen aanraden ook zo'n zadle te kopen...

nynke

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 09:04

Ik heb een vzh zadel dat daar weg komt. de 2144. Het is dat ie te breed is voor mijn pony, ik heb rijd nu een pony die behoorlijk hoog in te bloed staat en dus errug smal is, anders had ik er een superfijn zadeltje aan gehad. De boom is behoorlijk breed, meer voor een tinkertje ofzo.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 09:16

toen ik mijn pony terug kocht na 10 jaar had ik niets meer en heb toen bij zadelmarkt een zwart western zadel plus hoofdstl gekocht over het zadl ben ik goed tevreden het hoofdstel vindt ik minder is erg snel droog en het zwart wordt op sommige plekken weer leerkleurig maar het zadel is ok alleen heb ik nu spijt dat ik geen bruine heb genomen dus als er iemand wil ruilen? laat het me maar weten het zadel is van eind januarie

Sydney
Berichten: 117
Geregistreerd: 30-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 11:21

Goed topic, ik vind dit ook erg interressant. Ik wil er namelijk binnenkort een tuig gaan kopen, die verkopen ze nu ook voor 99 euro.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

tuig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 11:25

ja, helaas zijn de tuigen alleen in maat pony, shetland, en mini-shetland...ik hoop dat ze ook nog grtotere maten krijgen.

ik heb trouwens net bij divoza een nylon tuig gekocht voor 90 euro, ook wel ideaal.

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

zadelmarkt-hoofdstellen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 11:27

ik ben trouwens ook niet echt blij met mijn zadelmarkt-hoofdstel. die zijn in verhouding toch nog wel duur, de neusriem is in verhouding heel klein en is heel groot en stug van achter, niet echt handig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 11:59

Je kunt voor zulke prijzen geen goede zadels verwachten.
Persoonlijk vind ik een goed zadel wel heel belangrijk voor je paard zijn rug.
Persoonlijk zou ik voor een 2e handse gaan bij een goede ruitersportzaak bij je in de buurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 12:02

Krijg al pijn aan mijn billen als ik er naar kijk, en dan heb ik het nog niet eens over de ligging op een paard. Kan me niet voorstellen dat er wat goeds tussen zit voor dat geld.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 17:09

runningkawa schreef:
Je kunt voor zulke prijzen geen goede zadels verwachten.
Persoonlijk vind ik een goed zadel wel heel belangrijk voor je paard zijn rug.
Persoonlijk zou ik voor een 2e handse gaan bij een goede ruitersportzaak bij je in de buurt.


Een 2e hands westernzadel is vaak duurder dan daar een zadel en dit zadel ligt op mijn pony haar rug goed hoor, aan mijn kont was het in het beging wat hard maar dat kan ook komen door mijn bouw.heb er nu ook geen last meer van. Het enige waar ik spijt van heb is dat ik een zwarte heb genomen en geen bruine Haha!

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 18:07

Goedkoop hoeft niet altijd duurkoop te zijn.
Maar wat ik bij deze zaak zo gevaarlijk vind is dat ze niet komen passen en nergens anders te koop zijn dan daar. Dus.. je gaat erheen, koopt een zadel op je gevoel, je kan er niet eens even op rijden, je ziet niet of het past en daarbij moet je het thuis zelf passen. Zonder deskundig advies. Veel mensen komen dan opeens met een zadel te zitten wat niet goed past en dat is juist het belangrijkste van het hele zadel.

Ik heb ooit een mooi tweedehandszadel gepast. Zat echt perfect tot ik erop ging zitten met mijn dikke kont Haha!
Toen zat het toch allemaal krap en dat zou toch problemen gaan opleveren. Veel mensen vergeten dit.

De rug is zo belangrijk. Als je dit kapot rijdt dan kost het heel erg veel tijd voordat al het leed weer over is.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

ruilen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 19:19

als je bij de zm een zadel koopt wordt er duidelijk bij gezegd dat wanneer het niet past, dat je het altijd om mag ruilen. en volgens mij komen ze die tweedehands zadels bij divoza ook niet passen. een ander nadeel van een twedehandszadel is dat het al gevormd is naar een andere paardenrug.

Debbiedee
Berichten: 467
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 21:05

Kleintje schreef:
Ik heb ooit een mooi tweedehandszadel gepast. Zat echt perfect tot ik erop ging zitten met mijn dikke kont Haha!
Toen zat het toch allemaal krap en dat zou toch problemen gaan opleveren. Veel mensen vergeten dit.

De rug is zo belangrijk. Als je dit kapot rijdt dan kost het heel erg veel tijd voordat al het leed weer over is.


Ik mocht bij de zadelmarkt het zadel ook 'proberen" door hem op een hoge krat te leggen en dan erop zitten, dus kon zien of mijn dunnekont Haha! paste

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:11

en je mag het ruilen als het niet past, dat was namelijk mijn eis, anders had ik het stockzadel niet meegenomen.
Het zadel dat ik heb, kost bij Loesdau (duitse zaak o.a. in ravensburg, ook www.loesdau.de (niet compleet op de site). 900 DM, precies dezelfde, en ik heb toen een catalogus meegevraagd, daar stond het in.
Ik vond het zadel toen zo mooi, dat ik gezegd heb, als het ooit ergens anders te koop is, dan wil ik het. En nu dus voor 500 gulden.
Het zadel is van redelijk goede kwaliteit, maar de beugelriemen zijn te kort voor m'n benen. (ben erg lang, 1.80, lange benen)

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:23

Je mag het zadel inderdaad ruilen als het niet past. Maar vraag geen geld terug!

Ik had destijds een dressuurzadel, hiervan was geen ander model. Niet passend mag je ruilen, maar voor wat dan?

Je bent wel verplicht weer een zadel uit te zoeken daar, en je hebt niet echt verschillende maten ofzo.

Ik heb er twee zadels van gehad. Eentje (het dressuurzadel) heb ik inmiddels al weer verkocht aangezien het dus niet pastte.
De kwaliteit van het zadel was niet echt slecht te noemen. Op langere termijn weet ik het niet natuurlijk. Maar op het eerste gezicht was het een net zadeltje.

Dus dat je het zadel mag ruilen zegt niet zoveel. De meeste zadels zijn maar in 1 maat verkrijgbaar dus daar heb je niet zoveel aan. Je moet dan dus verplicht een ander model kopen terwijl je die misschien helemaal niet wilt.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 07:04

Ik ging voor een stock, en wilde absoluut geen ander, dat heb ik ook duidelijk gezegd, en de stock hadden ze in 2 maten, 17 en 18 inch. Niet in breedte maaten, maar je moet gewooon een redelijk goed oog hebben of het past of niet. Dus altijd iemand meenemen. Ik heb inmiddels al zoveel zadels gezien of uitgezocht voor anderen dat ik redelijk kan inschatten of het kantelt of niet, of dat het te smal is of niet. Ik kan natuurlijk niet precies zien of het past, maar dat kan niemand zonder paard erbij.
De stockzadels zijn vrij smal, dus op een tinker zou ik het niet proberen.
De gewone zadels, zelfs die met teruggesneden kamer zou ik niet proberen op een paard met hoge schoft. Bovendien zitten er zadels bij die gaan kantelen, of scheef zijn, dus altijd controleren.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 07:27

heb daar een stockzadel gehaald wat idd ook niet paste. De kwaliteit was idd matig en het leer was snel beschadigd. de westernzadels die ik heb gezien zijn idd Divoza kwaliteit. Leuk voor een buitenritje op z'n tijd maar nix voor de echte fanatieke westernruiter. Ze hebben idd ook maar 1 maat en ik geloof nooit dat het zomaar past.

Niets zo charmant als een paard in her land.

germie

Berichten: 25887
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 07:39

welk stockzadel heb je natascha??? Ik heb deze, en die is nog steeds goed (niet intensief gebruikt, maar al wel sinds eind december)

STOCK ZADEL
XXL 13003
zonder horn
geheel handgemaakt

Kan op een vage manier het plaatje niet meekrijgen. Het is de onderste in het rijtje

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Noor17 en 41 bezoekers