Mijn ervaring met SF Stables

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 00:31

idd tivoli!
ik ben uitgegaan van mijn vertrouwen in de mens, wat hierdoor overigens ook een vehoorlijke deuk van heeft opgelopen!

Tempus

Berichten: 2288
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Beverlo Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 00:43

Raja schreef:
idd tivoli!
ik ben uitgegaan van mijn vertrouwen in de mens, wat hierdoor overigens ook een vehoorlijke deuk van heeft opgelopen!


En zo een mensen maken het weer moeilijker voor mensen met oprechte bedoelingen. Hoewel je met oprechte bedoelingen ook al meer wil luisteren naar eventuele eisen van de eigenaar.

Ben blij dat je T-tje nog hebt kunnen terug kopen. Hopelijk kan je topic de mensen helpen de ogen te openen, zodat ze beter gaan opletten als ze hun paard ter adoptie ofz weg doen. Helaas gebeurd het maar al te vaak dat het paard toch nog verkocht wordt.
Echt zonde dat er zulke walgelijke mensen in de paardenwereld zitten. Hart voor paarden=njet, enkel hart voor portemonnee.
Ziek gewoon

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 07:14

Tivoli schreef:
Dan nog... Het is nou eenmaal gebeurd, en ze heeft niet zoveel aan :
'ik was er niet ingetrapt... ' :=

Als je je paard goed denkt weg te kunnen zetten, hoop je gewoon dat het goed gaat.


Dat misschien niet maar dan weten meer mensen over hun werkwijze, dat kan andere mensen wel weer helpen vooral omdat nu ook blijkt dat haar ook een ander paard aangeboden is ervoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 07:20

Wat super van je dat je haar teruggekocht hebt, geen woorden voor.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 08:08

@Sandra... daarom opent ze dit topic ook... :)
Om mensen te informeren, in de hoop om meer 'slachtoffers' te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:04

Elke keer als ik dit verhaal hoor word ik weer boos.
Stelletje klootzakken!

Helaas zijn er meer van deze oplichters actief, kijk maar naar bijv. de uitzending van Undercover in NL.

Gelukkig heb je T terug kunnen krijgen en heeft ze het nu heel erg goed met een geweldige beeb :D

Jij hebt er alles aan gedaan Raai, het enige wat je nu kan doen is hopen dat mensen die van plan zijn om zaken te doen met deze handelaar jouw verhaal onder ogen krijgen.

Tanald
Berichten: 115
Geregistreerd: 03-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 14:13

Respect hoor, dat je haar teruggekocht hebt! +:)+
Het blijft lastig om hier niet in te trappen, dit soort mensen zijn zo sluw.
Goed dat je het zo kenbaar maakt, hopelijk bespaart het mens en dier ene hoop leed.

Breghje

Berichten: 7662
Geregistreerd: 01-03-07
Woonplaats: In gedachten bij Breghje....

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:23

Eigenlijk zou er een soort van sticky moeten komen met dit soort ervaringen, zeker als blijkt dat er meer mensen dit ervaren hebben. Niet iedereen kan de zoekfunctie even goed gebruiken, dit topic zakt weer weg en hup weg is de info. Een databank met ervaringen (en dan ook de positieve uiteraard) is uiteraard van onschatbare waarde lijkt mij.

listiglistje

Berichten: 14403
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ittervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:36

:= echt schandalig.....gewoon oplichting en bedrog!

En het ergste ze zitten hier op Bokt ook, net zoals die oplichtster bij Alberto Stegeman,
ook afgekeurde paarden krijgen met een mooi l*ulverhaal en weer gewoon voor vol geld en zgn gezond doorverkopen 8)7 |o

Wiebe___ @ [WWW] SF Stables stelt zich voor

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 15:57

Ja,en in dat topic werden de reactie's van Raja dus verwijderd :roll:
Of,bij nader inzien, dat was in een topic van iemand die ervaring zocht met deze stal.

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 16:48

Idd Listiglistje, ze zijn nu ook actief op bokt!!

Zo'n 2 jaar geleden, toen dit allemaal speelde, ben ik erachter gekomen dat ze meelzan op bokt en heb ik er nooit meer iets over gepost!!

Zo wisten ze bijv dat ik mijn paard weer terug had gekocht en ze hebben toegegevn dat via bokt gelzen te hebben.

Zo denk ik dus ook, dat het absoluut geen toeval is geweest dat de dag nadat ik Roy heb gekocht, mijn merrie op internet te koop stond!
Waarschijnlijk in de evronderstelling dat ik niet meer op dat soort site's zou kijken en andere mensen dus ook niet :+

Ik ben degenen die mij de berichtjes hebben getsuurd dat mijn merrie op internet stond, nog altijd zo dankbaar!!!

Nanne

Berichten: 5872
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: ♥ Op Kellan's magic stick ♥

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-10 19:06

Raaj..

Ik kan nog steeds boos worden als ik het weer lees.. Gelukkig heeft T het nu goed met haar lieve beebje..

Het ergste vind ik dat die mensen nu ook op Bokt zitten en hun diensten aanbieden.. Hoeveel mensen zouden hier wel niet intrappen?

Jij hebt T gelukkig nog terug gevonden.. Een ander kan dat geluk niet hebben en zich altijd afvragen hoe of wat..

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-10 19:10

Ik ben ook wel heel erg benieuwd naar de ervaringen van andere bokkers..

Anoniem

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 10:27

Grrr ik kan er weer nijdig om worden !!! wat een bizarre poedersuiker mensen !!! Mischien wat voor Alberto Stegeman :-)

asterid
Berichten: 95
Geregistreerd: 20-09-07

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:30

Jeetje wat een verhaal weer. Valt voor mij in dezelfde categorie als die muts met haar Lusitano-zwendel van Alberto Stegemans programma. Jammer dat zulke mensen zich in de barokke paardenwereld begeven, zij geven de iberische rassen een slechte naam door hun oneerlijkheid. Ik kijk deze Frank niet meer aan op de keuring en ga er al zeker niet heen voor een PRE. Hoop dat meer mensen dit lezen.

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 18:39

jeetje wat een verhaal, ik vind het top van je dat je je merrie hebt terug gekocht en uiteindelijk toch een goed plekje voor haar hebt gevonden!

ELpatcho
Berichten: 3581
Geregistreerd: 25-10-06

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 20:52

Gadverdarre, je kan ook helemaal niemand meer zomaar vertrouwen! Jeetje zeg! Terwijl je nog zo goed het beste wilt voor je paardje. Maar ergens had je het moeten zien aankomen met dat contract gebeuren, en zowiezo niet al neer zetten zonder dat contract getekend is! Maarja dat is achteraf gepraat. Dat doe je waarschijnlijk nooit meer fout!

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 21:06

Ik heb er idd van geleerd Elpatcho! Dit zal mij iig nooit meer overkomen, maar helaas zullen een heleboel andere mensen, net als ik, in de mooie praatjes stinken van deze figuren...

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:13

nooit contracten tekenen waar je het niet mee eens bent...
altijd iemand meenemen die z'on contract ook leest...dat voorkomt veel ellende,niet alleen in de paardenwereld!
Als je namelijk z'on contract getekent hebt ,heb je juridisch haast geen poot om op te staan.


Gelukkig is het in dit geval voor het paard goed afgelopen.

Neskolay
Berichten: 6484
Geregistreerd: 26-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:15

Goed dat je het van je afgeschreven hebt Raja, super dat je T-tje toen terug gehaald hebt!
Was toen zo blij voor je! Fijn dat het goed met der gaat.

Echt rot de manier waarop dit allemaal gegaan is... heb zoiets ook met Kashmir gehad toen... geen woorden voor :x :n

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-10 21:18

ik heb nooit contracten getekend, maar daarintegen heeft Frank dat ook nooit gedaan!!
Dat staat ook duidelijk in mijn verhaal!!

Er zijn wel zeer duidelijke mondelinge afspraken gemaakt, maarja, waar kom je daarme tegenwoordig??

het is het ene woord tegen het andere en juridisch gezien, hebben wij dus nooit iets hard kunnen maken, Hoe duidelijk de afspraken ook waren!!

Hij is ze iig niet nagekomen!!

Want dit heb ik nooit voor mijn paard gewild!!

Jeanneee_
Berichten: 2893
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:21

Bah wat een misselijke rotstreek zeg, probeer je zo goed voor je paard te zorgen gebeuren er zulke dingen.

Bloempjeh_

Berichten: 1641
Geregistreerd: 30-10-09
Woonplaats: Merksplas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 22:13

Wat een verhaal seg.. Knap dat je haar terug gekocht heb en heel goed dat je dit hier geplaatst hebt.
Kunnen we alleen maar van leren. Ik begrijp dat je vaak enkel het beste ziet in mensen met heel mooie praatjes.
Achteraf gezien zijn bepaalde dingen stom geweest, maar je moet je absoluut niet schuldig voelen! We kunnen allemaal wel roepen dat dit bij ons niet gebeurd was, maar ik denk dat ik er ook met mijn 2 ogen open in zou zijn gelopen hoor..

Wie verwacht nu zulke dingen? >;)

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:40

Toevallig ken ik het onschuldige meisje erg goed en heb ik het verhaal van Telandra van dichtbij meegemaakt.....ik neem dus niet zomaar iets op de pof aan. En toevallig heb ik hier teveel van dat soort verhalen gelezen over jullie om het toeval te laten zijn. Vreselijk, mensen die een hopeloze eigenaar met een chronische blessure beloven hun paard een mooi pensioen te geven en vervolgens over de riug van het paard heen er geld aan proberen te verdienen. Geen enkel respect zal je van mij krijgen, voor mij vallen dit soort mensen onder de noemer zware criminelen.
Laatst bijgewerkt door delerium op 17-06-10 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: quote verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-10 23:44

Dat is toch die stal waar ze barokke paarden hebben?Dan ben ik goed gewaarschuwd....