Mijn ervaring met SF Stables

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-10 14:32

naar aanleiding van een ander topic hier op bokt van een paar weken terug, wil ik nu toch graag mijn eigen evrhaal met jullie delen.

Aangezien mijn posts uit datb topic verwijderd zijn en het topic intussen op slot is gegooid, hier dus mijn gehele eigen verhaal, met mijn eigen ervaringen.

Het begon in augustus 2008 toen mijn merrie werd afgekeurd als rijpaard vanwege een steeds terug kerende peesblessure.

Mijn wereld stortte in. Ik had met dit paard al zoveel meegemaakt en overwonnen...
En nu was het over...

Het aller ergste was nog wel, dat ze absoluut geen pijn aan gaf en zich topfit voelde.
Alleen dat been, die pees...

Ik ben toen dus, in overleg met de kliniek, opzoek gegaan naar een andere oplossing en daar kwam uit dat ze nog prima als fokmerrie/gezelschapspaard door het leven zou kunnen gaan!

Mijn voorkeur ging uit naar Fokmerrie.
Dan had ze tenminste nog echt een doel in het leven!

Ik heb een advertentie geplaatst ne daarin al heel duidelijk aangegeven wat de voorwaarden waren.

Ik wilde haar absoluut niet verkopen, want ik wilde dat ze in mijn ebzit zou blijven, maar ze zou dan gebruikt mogen worden als fokmerrie/gezelschapspaard.

Ik werd vrij snel gebeld door Frank, van SF Stables

Ze waren opzoek naar een merrie, die de net afgespeende veulens gezelschap zou houden op de weide en miss om later ook een veulentje mee te fokken.

Alles klonk helemaal super!

Aan de telfoon heb ik meerdere malen heel duidelijk aangegeven dat ze in mij bezit zou blijven en ik de utieindelijke zeggenschap over haar zou houden.

Dat was allemaal geen probleem en hij begreep mij helmaal en bla bla bla...

Afijn, ik 2 uur in de auto gestapt om eens even langs te gaan bij hun en te bekijekn hoe alles daar eruit zag ed.

Na uitgebreid verder overleg, heb ik besloten, om met copntract, meijn merrie bij hun te brengen.

Zo gezegd, zo gedaan.

Paard gebracht, met pijn in mijn hart, en alle papieren meegnomen!!

We hebben om de tafel gezeten en alles nog eens duidelijk doorgesproken.
Ik, mijn vader, Frank en Sam(zijn vriendin)

Contractje was nog niet helemaal rond, dus ik ben de week daarop eer heen gereden.
gelijk om naturlijk te zien hoe mn merrie er bij stond en om het contractje te laten ondertekenen.

Frank wilde nog een aantal dingen aangapst hebben in het contract, waaronder het feit dat mijn merrie in zijn eigendom zou vallen./
daar wa sik eht niet helemaal mee eens, maar hij beweerde dat dat nodig was voor de verzekering en het dekken emt haar.

Ok, alsnog daarin toegestemt, maar wel met de duidelijke afspraak dat mijn paard bij hun zou blijven, niet verkocht zou worden en nooit meer bereden zou worden!!!

Ook had Frank mij gevraagd haar papieren mee tenemen,want die had hij ook nodig voor de verzekering en het dekken.

Achteraf heel stom dat ik daar ingetrapt ben, maar mijn paard stond daar fijn en ze hadden mooie praatjes...

Het was voor mij een flink eind reizen daar heen en ik ben ook weer rustig aanm opzoek gegaan naar en ander paard waar naast mijn werk, ook veel tijd in ging zitten.

Ik heb een aantal keer geprobeerd een afspraak te maken om langs te komen, maar ze waren of op wedstrijd of ergens naar toe, waardoor dat eigenlijk onmogelijk werd voor mij.

Goed, 6 weken nadat ik har daar gebracht had, heb ik een nieuw paard gekocht.
Hier op bokt gemeld, helemaal blij!

Een dag later kreeg ik een aantal berichten dat mijn merrie op Sporthorses.nl te koop zou staan.

Mijn hart slag een sloeg over en de paniek greep om zich heen!

Dat zal toch niet??
Dat kon toch niet waar zijn??

Ik heb zelf gekene, en ja hoor!
Dat was haar!!

Frank gebeld en die beweerde dat ie haar net nog gevoerd had in het land en dat ze gwoon bij hem stond.
Ik de verkoper op SH gebeld, en die bevestigde uiteindelijk dat het om mijn merrie ging!
Dat kon ook al bijna niet anders!
Dit paard had een aparte afstamming en een zeer mooi, sprekend hoofdje!!

We zijn diezelfde avond in de auto gesprongen richting Tilburg, want daar zou ze staan.
Maar het adres wat wij opgekregen hadden, klopte niet! We stonden bij een weiland!!

Uieindelijk, na een lang telefoon gesprek hebben we kunne regelen dat ik de volgende dag, samen emt mijn vader, bij mijn paard konden komen kijken.

Ze stond te koop als sport paard. Spring paard!!
Ze hadden er 1.20 mee gesprongen!
Met een tussen pees die voor 80% kapot was!!

Ik voelde me zooo schuldig!!
Hoe had ik zo stom kunnen zijn!!

Ze hadden alle papieren van mijn paard!

Frank beweerde intussen nog steeds dat ze nog steeds van hem was, maar hij had het verhaal inmiddels aangepast. Ze zou bij een boer in het weiland staan.
nmaar dat dres kon ik niet krijgen van hem, want dat was een gehein adres en hij was bang dat mensen die paarden daar weg zouden halen...

Vervolgens, nadat ik Frank geconfronteerd had met het feit dat mijn merrie bij een handelaar in Tilburg stond, gaf hij doodleuk het boertje de schuld. Die zou haar wel doorverkocht hebben.
Hoe kwam die man dan aan de papieren van mijn paard??

Uiteindelijk hebben wij mijn eigen paard terug moeten kopen van die handelaar!!
Ik heb nooit ene rooie rotcent voor dat paard gehad!! Ze zou immers gewoon van mij blijven en nooit niet doorverkocht mogen worden!
Ik heb toe gelukkig een adres gevonden waar ik haar direct heen kon brengen (mijn ruin stond daar ook al op rust)
Vervolgens heb ik haar naar een fokkerij gebracht als draagmoeder en ze is nu moeder van een mooi klein Fries veulentje....


Wij hebben geprobeerd Frank en Sam aansprakelijk te stellen voor alle kosten, maar helaas...
Ze hebben de aangetekende brieven nooit in ontvangst genomen...

Ik heb aangifte gedaan bij de politie, maar ook die konden er niks mee.
Het is een civiele zaak en aangezien het contract nooit ondertekend is, hadden we niet heel veel bewijs...

Ondanks alle getuigen...

Wel kwam er bij de poltie naar voren dat deze Frank v K. bekend staat in het systeem ivm oplichtingszaken en verduistering.
En dan dan niet alleen met paarden maar ook met honden...

*\o/* Va Bene's Roy L2 + 2 *\o/*



SF STABLES: MIJN ERVARING!! LEES DIT!!![/size]


upendo

Berichten: 22259
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:35

:\

Jeetje wat een ongelofelijk heftig verhaal zeg!

Ga je je paard nu wel zelf houden waar ze stond of zoek je opnieuw een plekje voor haar waar ze fijn kan staan? :)

Ik hoop dat die kerel vervolgd zal gaan worden in de toekomst!

Beau_

Berichten: 250
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Maarssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:38

PFFFF wat een verhaal blijft het toch, nu ik het weer lees wordt ik weer kwaad :(
Hoe zulke mesnen nog op deze aardkloot rond kunnen lopen.
Gelukkig is het goed gekomen en is ze nu een fantastisch moeder voor dat zwarte pareltje

sonjim

Berichten: 3893
Geregistreerd: 24-01-07
Woonplaats: Hutje bij de hei

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:51

Raja wat een verhaal, gelukkig staat ze nu goed, maar wat een ellende voor het paard.

anshrop

Berichten: 709
Geregistreerd: 26-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 14:52

Goed gedaan zo Raja!

In my opinion, a horse is the animal to have. Eleven-hundred pounds of raw muscle, power, grace, and sweat between your legs - it's something you just can't get from a pet hamster

Raja

Berichten: 7160
Geregistreerd: 25-03-02
Woonplaats: Thuis

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-10 15:28

Ik heb me zo schuldig gevoeld naar mijn paard toe! en Ik hoop dat andere mensen dit niet mee hoeven te maken, want je breekt van binnen! Ik heb ooit iets anders als het beste voor mijn paard gewild, en deze mensen hebben zo'n misbruik gemaakt van mijn vertrouwen!

*\o/* Va Bene's Roy L2 + 2 *\o/*



SF STABLES: MIJN ERVARING!! LEES DIT!!![/size]

cocochanel

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-01-08

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:36

wat een naar verhaal..
Maar gelukkig heb je je merrie nog wel terug gevonden,er zijn heel veel mensen die hun paardje door zoiets nooit meer hebben terug gezien..
Fijn dat ze nu lekker kan genieten van haar oude dag met afentoe een leuk klein veulentje erbij ;)

Meraki

Berichten: 5914
Geregistreerd: 28-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:37

Sjonge jonge ... wat een verhaal zeg..
Ik weet nu in ieder geval waar ik niet heen wil.. ik ben blij dat je alsnog een plekje voor dr gevonden hebt :)

Appeltje Eitje - Fotografie & Vormgeving !
Benieuwd naar m'n werk en avonturen? Twitter!,Facebook! of Mijn vernieuwde website!

(n.) Meraki

'the soul, creativity, or love put into something; the essence of yourself that is put into your work'

Darkness85

Berichten: 2439
Geregistreerd: 17-08-08
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 15:43

Maar als ik het goed begrijp, hebben ze dus 1.20 gesprongen met haar. Met een stukkende pees? _-:(
Hoe was het met haar dat je dr ophaalde? Liet ze toen wel wat merken aan dr been? Of nog steeds niet?

Splendesco

Berichten: 2644
Geregistreerd: 10-01-09
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:19

Oh wat een verschrikkelijk verhaal zeg. :(:)
Gelukkig dat je merrie het nu wel fijn heeft!
Frank heeft inderdaad van die mooie praatjes die veel mensen geloven.
Het is eigenlijk te triest voor woorden dat zo iets nog gebeurt. :n

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:31

Diep triest..

Maar ergens ben je zelf natuurlijk net zo fout geweest door hem daadwerkelijk eigenaar te noemen en hem de papieren te overhandigen. Zo zie je maar, vertrouw niemand!

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Re: Mijn ervaring met SF Stables

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 16:42

Oh Lieverd, ik wordt nog steeds boos als ik het lees!
Ik hoop dat hiermee mensen gewaarschuwd mogen worden !

Gelukkig staat T-tje nu eindelijk op een fijne plek... ik heb nog steeds diep respect voor je dat je je paard voor veel geld hebt teruggekocht...

    Jasper 121017

    ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596

    Sambo

    Berichten: 606
    Geregistreerd: 22-01-04

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 17:46

    Jeanine84 schreef:
    Diep triest..

    Maar ergens ben je zelf natuurlijk net zo fout geweest door hem daadwerkelijk eigenaar te noemen en hem de papieren te overhandigen. Zo zie je maar, vertrouw niemand!

    Fout vind ik een groot woord.Raja neemt mensen in vertrouwen,Frank heeft hier misbruik van gemaakt.

    Raja,Je hebt er het goed aan gedaan dit hier te plaatsen alleen al om mensen te waarschuwen.
    Gelukkig heeft T-tje het goed nu en mag ze nu genieten van haar zwarte pareltje.

    Raja

    Berichten: 7160
    Geregistreerd: 25-03-02
    Woonplaats: Thuis

    Re: Mijn ervaring met SF Stables

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-10 20:40

    Jeanine, dat je mij de schuld in de schoene schuift voor een deel snap ik wel, maar het komt wel een beetje hard over eerlijk gezegd!!

    Ik ben uitgegaan van het goede in de mens en mijn vertrouwen in mensen!

    Ik heb altijd het allerbeste gewild voor mijn paard en dat wil ik nog steeds!!

    Sorry trouwens voor alle typfouten in mijn verhaal...

    Had geen tijd meer het helemaal na te lezen en te verbeteren en de woede kwam weer aardig omhoog zetten met het typen...
    :o

    *\o/* Va Bene's Roy L2 + 2 *\o/*



    SF STABLES: MIJN ERVARING!! LEES DIT!!![/size]

    Raja

    Berichten: 7160
    Geregistreerd: 25-03-02
    Woonplaats: Thuis

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-10 20:42

    Darkness85 schreef:
    Maar als ik het goed begrijp, hebben ze dus 1.20 gesprongen met haar. Met een stukkende pees? _-:(
    Hoe was het met haar dat je dr ophaalde? Liet ze toen wel wat merken aan dr been? Of nog steeds niet?


    Ze heeft toen ook nooit iets laten zien.

    Bij mij ook niet trouwens.
    Ze was op de buigproeven licht onregelmatig en er zat een minimale verdikking op het been. (die alle anderen niet eens zagen)

    Dat was ook het probleem. Ze bleef altijd voor je lopen!
    Ze gaf nooit pijn aan!!

    *\o/* Va Bene's Roy L2 + 2 *\o/*



    SF STABLES: MIJN ERVARING!! LEES DIT!!![/size]

    SandravdB

    Berichten: 2805
    Geregistreerd: 13-06-04

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:48

    Ik heb ook contact gehad met frank van sf stables toen mijn pre hengst te koop stond, hij belde mij op en vertelde de prachtigste dingen van dat hij er dan mee zou gaan fokken en keuringen mee zou gaan doen, ik ben toen ook wezen kijken toen probeerde ze me onder druk te zetten om te ruilen tegen een merrie, dit heb ik niet gedaan, vervolgens begon hij mijn paard af te kraken dat hij niet voor niets zo lang al te koop stond en dat mijn paard slechte bewegingen had en dat hun er goed voor zouden zijn want doordat het zon mooi paard was zou hij zijn kost makkelijk verdienen met dekken en zou hij bij hun een mooi leven krijgen, hij heeft me een keer of vier gebeld en me onder druk proberen te zetten door me paard af te kraken en door mooie beloftes, maar ik ben blij dat ik er niet ingetrapt ben. Laatste keer dat ik hem gesproken had was hij ronduit onbeschoft en agressief aan de telefoon

    kerstmuts

    Aradis

    Berichten: 6183
    Geregistreerd: 14-08-06

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:51

    :(:)
    Het blijft een poedersuiker.. wat een vuilakken :n
    Ik vind niet dat je je schuldig hoeft te voelen, je hebt er alles aan gedaan om haar terug te krijgen! :+: Dat zegt meer dan genoeg!

    Twinklebel

    Berichten: 4590
    Geregistreerd: 16-09-03
    Woonplaats: Delft

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 20:58

    Wat een vreselijke mensen, die geld willen verdienen over de rug van een paard heen, en daar het dier voor laten lijden.....heb er diep respect voor dat je toen alles op alles hebt gezet om haar terug te kunnen kopen Fleur!

    Toscana (Uniform) 21-6-2000 * 22-3-2005,Vienna (Casco) 09-5-2002 31-10-2018
    Esmeralda 15-04-2009 * 14-12-2015
    Nijn 15-06-2018

    PercyLeen
    Berichten: 6895
    Geregistreerd: 08-01-08

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:52

    Zo bedoel ik het absoluut niet hoor raja! Maar ik bedoel meer dat je nooit iemand moet vertrouwen! Helemaal toen ie aangaf het paard in zijn eigendom te willen hebben, dan heb je gewoon niks meer te vertellen!

    RamboBink
    Berichten: 236
    Geregistreerd: 18-02-10

    Re: Mijn ervaring met SF Stables

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 21:59

    Jeetje. Ik wil je wel heel erg bedanken voor je eerlijkheid.

    Het is in de (paarden)wereld nou eenmaal moeilijk om iemand nog te kunnen vertrouwen!

    Fijn om te horen dat je merrie nu goed staat! Ik wens je heel veel succes en ik hoop dat er (uiteindelijk) tóch iets aan gedaan kan worden tegen deze mensen!

    Ragdollcat
    Berichten: 14662
    Geregistreerd: 03-08-08
    Woonplaats: Daar waar ik woon

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:06

    Bah wat een misselijke rotzak.

    Tja die verhaal over papieren willen hebben dat het nodig was voor de verzekering en het dekken, dan had ik al onraad geroken hoor.

    Eigenlijk is niemand te vertrouwen in de paardenwereld als het gaat om mooie paarden dat gratis weggaat/weggegeven wordt,waaraan je niet zien kan dat er wat aan mankeert en goede papieren heeft en er goed uitziet.

    Anoniem

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:11

    wat een rotzakken bestaan er toch.
    Knap dat je ze hebt terug gekocht +:)+

    noudy

    Berichten: 1870
    Geregistreerd: 24-04-07
    Woonplaats: 's-Heerenberg

    Re: Mijn ervaring met SF Stables

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 22:45

    Walgelijk zulke mensen, ben blij dat het paard weer terug is.


    Raja

    Berichten: 7160
    Geregistreerd: 25-03-02
    Woonplaats: Thuis

    Re: Mijn ervaring met SF Stables

    Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-10 23:02

    sandravdB, Ze hebben mij toen ook aangeboden een vos ruin mee te nemen in ruil voor mijn merrie. dit heb Ik toen ook niet gedaan!
    achteraf is bij mij ook al eerder een belletje gaan rinkelen dat het geen zuivere koffie was, maar mijn merrie stond daar goed en Ik had ze gemeld dat Ik regelmatig langs zou komen en het was zelfs zo dat er dez kennis van mij om de hoek woont daar en die zou ook langs gaan voor me... Ik ben er gewoon keihard in gestonken en dat zal Ik mezelf ook nooit vergeven! Ik ben dol blij dat Ik mijn paard weer terug heb kunnen halen! daar was Ik nog maar net op tijd mee ook!

    *\o/* Va Bene's Roy L2 + 2 *\o/*



    SF STABLES: MIJN ERVARING!! LEES DIT!!![/size]

    Tivoli

    Berichten: 8709
    Geregistreerd: 16-09-03
    Woonplaats: Leidse Achterhoeker

    Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-10 23:03

    Dan nog... Het is nou eenmaal gebeurd, en ze heeft niet zoveel aan :
    'ik was er niet ingetrapt... ' :=

    Als je je paard goed denkt weg te kunnen zetten, hoop je gewoon dat het goed gaat.

      Jasper 121017

      ❥Duke Vegilin van Claerbergen 060596


      Wie is er online

      Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 bezoekers