Wat voeren jullie?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-01 09:35

Muzefee krijgt 's ochtends een kilo biks en een kilo muesli (dat is met haver) en een flinke bak luzerne. 's Avonds krijgt ze hetzelfde.
En tussendoor krijgt ze nog wat luzerne.

Wij voeren geen hooi meer vanwege een paard dat we gehad hebben dat overleden is aan hooi-allergie. Sindsdien krijgen ze luzerne...

En wat voeren jullie?


Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 10:07

wauw! ik wou dat ik zo weinig kon voeren! bij ons eten de arabieren en woody allemaal 11/2 schep per keer en dat twee keer per dag. Overdag gaan ze naar buiten en daar krijgen ze nu (omdat geen gras!) dan voordroogkuil! en 's avonds laat krijgen ze ook nog een keer kuil. Tender krijgt 2 scheppen voer per keer. Op dit moment krijgen ze toevallig brok en muesli, meestal alleen maar onderhoudsbrok! Ach, en oud brood of oud fruit, als dat er is! EHT ZIJN NET 5 GROENE containers hoor!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 10:14

Barley krijgt op het moment twee keer 1,5 kilo biks. Wel van een hele goede kwaliteit.

En verder krijgt ze nog twee keer hooi. Tot nu toe gaat alles prima. Ze is wel de hele dag aan het kloten op de wei. Staat bijna niet stil.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 10:22

honey krijgt 1/2 tot 3/4 kilo havens basisbrok en 1 plak hooi per dag. Ik voer maar 1 voerbeurt, en ze krijgt dan ook brokken en hooi tegelijk. In de zomer krijgt ze alleen hooi, maar dan alleen als het gras op is. In de lente en herfst krijgt ze lucerne (halve emmer ongeveer) en hooi. Ik kan gewoon niet meer dan 1x per dag voeren, omdat ik dan heen en weer blijf rijden, maar ook al zou het wel kunnen, zou ik alleen het hooi verdelen, smorgens een halve plak, en 's avonds een halve plak. Verder krijgt ze bijna elke dag nog wat schillen en/of brood.
Greetz

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 10:24

wat zit er allemaal in muesli? en wat is het nut ervan?

"Some memories are best forgotten"

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 10:29

muesli vinden ze heerlijk, ada heeft 4 of 5 granen muesli, met haver, euhm, gerst ofzo en nog wat, en melasse er overheen. Ziet er ook heerlijk uit, je zou het bijna zelf opeten!!!!!

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-01 10:29

Ik heb het zo niet bij de hand, maar er zit in elk geval haver in en... ik weet het eigenlijk niet... Het ruikt voor paardenvoer best lekker!
Onze paarden zijn er echt dol op! Ze hebben liever muesli dan biks!

Ik zal vanavond eens even kijken...

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 10:31

dankje.. worden ze wel heet van ofniet? ik wil mevrouw ribben-op-pootjes wat dikker krijgen
(nou zo erg i\s het trouwens nog niet hoor, maar ik ga me wel zogren maken)

"Some memories are best forgotten"

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 10:36

om ze dikker te krijgen moet je gebroken mais of kuilmais geven, zit qua energie geen donder is, maar ze komen er werl lekker van aan. Sultan van ada (draver) krijgt het nu ook, en hij knapt er erg van op (was ook een gratenpakhuis)

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-01 10:41

Als je ze wat dikker wilt krijgen moet je in elk geval geen muesli gaan voeren. Ik voer Muus soms juist wat extra muesli om haar wat feller te krijgen. Soms kan ze zo sloompie doen... Door die haver wordt ze een stuk feller en is ze in het begin wat moeilijker te rijden, maar na zo'n twintig minuten loopt ze dan de sterren van de hemel!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 11:00

ja kijk en dta moet ik dus niet hebben, energie genoeg en actief genoeg, alleen ze is wat dun.... waar kan je mais of kuilmais kopen? heb namelijk geen idee...

"Some memories are best forgotten"

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 11:28

hebben ze geen gebroken mais (wel gebroken he) bij waar je je voer altijd koopt? Anders zou je eens kunnen informeren bij de stal eigenaar. Die weet het vast wel.
9 kilo kuilmais staat gelijk aan 3 kilo basisbrok. Nimber voert het ook, en zij is er behoorlijk over te spreken. (ik heb dit advies ook van nimber, maar toen voor ada)

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 11:37

ja ik zal eens aan de stal eigenaarvragen.. maar als jullie weten waar hier ind e buurt van nijmegen/arnhem.. zou heel fijn zijn..
(ik koop zelf geen voer, ze zowrden gevoerd)

"Some memories are best forgotten"

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 11:43

Jurita krijgt veel meer minder! Ze krijgt 's ochtends 1 kilo biks, havens draversbrok en 's avonds hetzelfde, dus 2 kilo per dag. Verder krijgt ze hooi, is niet in plakken dus ik weet niet hoeveel het is. Van mij krijgt ze nog bijna 1 kilo wortels per dag en 's avonds laat een klein beetje muesli, afhankelijk van hoeveel ze gedaan heeft. Razinda krijgt ook 2x 1 kilo dus net zoveel als haar moeder, en hooi en van mij nog ongeveer 1 wortel op een dag. Frulana (paard waar ik nu ook op rij) krijgt dacht ik 2 kilo per keer, dus 4 kilo per dag en een paar wortels en een beetje muesli tegelijk met Jur.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 11:45

Oja, hebben jullie ook zulke kieskeurige paarden? Die van mij lusten dus absoluut geen brood, pepermuntjes en paardensnoepjes. Ook geen sinaasappels of manderijnen ofzo. Als ze dat eten trekken ze een heel vies gezicht. Ze lusten alleen wortels en appels. Jur kreeg vroeger altijd slobber van mij, maar opeens vond ze dat niet meer lekker. Ook lust ze niet alle soorten muesli.

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 11:47

heel weinig paarden lusten pepermuntjes, vooral fishermans friend lust bijna geen paard.. jino is d'r gek op.. ze krijgt ze altijd van mnijn pap. heel veel paarden vinden het maar vreemd, dan pakken ze het tussen de tanden gaan ze met hun hoofd slaan en flemen en dan laten ze het vallen.. dat doen echt veel paarden bij mij opstal

"Some memories are best forgotten"

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 12:03

Hahaha, dat is toch hartstikke scherp? Dat ie dat lust!

Yor
Berichten: 1404
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Ik ben een rasechte Leuther...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 12:09

vind ze echt heeeeeeeeerlijk.. zit geen suiker in.. maar je hebt wel gelijk veel paarden vinden het dnek ikte scherp.. jino loves it

"Some memories are best forgotten"

Kitty

Berichten: 7685
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-02-01 12:45

Fishermans Friend? Das leuk! Muzefee lust wel pepermunt, dus dan kan ik dat ook wel eens proberen... Brood met boter vindt ze erg raar. (zaterdag na de wedstrijd hadden we geen zin meer in brood...)
Paardensnoepjes (met wortel of pepermuntsmaak) lust ze niet, alleen die dikke dingen met knoflook wel weer.

Ze doet wel moeilijk met soorten brok. PAVO lust ze dus absoluut niet. Wat ze erg lekker vindt, is verse appeltjes. In de nazomer als die kleine appeltjes net onder de boom liggen, haal ik altijd emmers vol. Daar kan ze dan weer een tijdje mee doen.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 12:56

Julius vond pepermunt heel erg lekker. ook drop trouwens. De meeste paardensnoepjes at ie echter niet. Hij was best kieskeurig. Ik gaf eens aardappelschillen en die hoefde hij niet. aardapelschillen van dat merk lustte die gewoon niet. Ik heb eens die twee soorten doorelkaar gedaan. mooi dat ie dan die 'vieze' liet liggen!

Barley vond een wortel in het begin even wenne. En een appel heeft ze een kwartier over gedaan. Voordat ze doorhad dat je die kon eten haha. maar nu vind ze die ook erg lekker. Barley probeert alles. laats zat ze in mijn zak te zoeken maar daar zaten alleen kattebrokje sin. Ik liet ze zien en ze pakte die meteen. Daarna nog en maar toen begon ze heel vies te smakken. Toch niet lekker dus. *grijnz*

Mistral eet wel graag kattebrokjes. Of van die zalmstaafjes voor de kat. maar mistral eet alles. Lachen

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 13:01

Sabina Jolanda en Nina eten dus beslist geen wortel. vreemd eigenlijk. volgens mij hadden ze het nog nooit gezien voordat mn vriendin een keer wortels meenam. Nina had nog wel een stuk in dr mond gehad maar liet t al snel weer vallen. Vreemde knol...
Anja en Roos eten juist wel weer wortel, vinden ze lekker! maar die twee eten alles wat los en vast zit.
En shico eet volgens mij ook alles. Sabina heeft trouwens wel eens van die groene keelsnoepjes gehad, vindt ze lekker joh!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 13:03

Isolda en Berber krijgen normaal alleen kuil en 1 of twee voederbieten per dag. In de zomer alleen gras.
Op het moment voer ik Isolda 1 blikje prestatiebrok. 1 blikje is bijna 1 kilo, denk ik. Ze krijgt nu ook extra kuil.

Verder lusten ze bijna alles, voor al de smikkels van Pavo, daar doen ze een moord voor! EN wat we verder aan groen- afval hebben, gaat er ook in. Aardappelschillen, wortel, appel etc.

Lusten jullie paarden ook tabak?

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 13:04

Ik voer 's morgens mais ongeveer 9 kilo. er zit niets in aan vitamine en mineralen en ook geen energie het vult alleen erg goed en zet wel aan.het is ongeveer gelijk aan 3 kilo brok.
Hier is hij zeker een half uur mee bezig en daarom voeren we het ook.
bovendien hebben we veel paardenm op stal die niet werken en zij zouden met brok te heet worden bovendien moet je dan wel veel voeren zo'n groninger en worden ze dus heel vet want van lucht worden ze al vet lijkt het soms.
's avonds krijgt ie eerst kuilvoer een soort kuilgras maar dan heel fijn lijkt een beetje op heel fijn nattig hooi. ongeveer zoiets als 2 plakken hooi dit is om een uurtje of 5 en 's avonds krijgt ie dan echt kuilgras tegen 23.00 en das ongeveer zoveel als een half plakje hooi.
alleen op de dagen dat ie werkt krijgt ie een halfje muslie en een kwart brok voor de mineralen en vitamine de paarden die niet werken krijgen er nog mineralen poeders over de mais bij.
in de zomer krijgt ie behalve op de dagen dat ie werkt niets alleen maar gras...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 13:07

tabak?????? nooit geprobeerd eigenlijk...
owja de pony's krijgen soms ook nog wat brok, prestatiebrok volgens mij van PAVO. in de zomer niet of nauwelijks (als ze een veulen hebben krijgen ze wel) en in de winter volgens mij elke dag wel wat maar niet zo veel. in de zomer is het ook niet echt nodig omdat ze dan dag en nacht buiten staan, komen alleen binnen als we willen gaan rijden. Shico niet eens, die heeft geen stal en heeft volgens mij nog nooit binnen gestaan. mist ie nix aan. hij krijgt alleen brok als bertus vantevoren al weet dat shic een keer harder moet werken dan normaal en als hij gewerkt heeft. verder krijgen de pony's nog kuilvoer en shico af en toe wat hooi erbij

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-01 13:20

tabak vinden ze heerlijk!!! (geiten ook trouwens)
Hon vreet echt bijna alles.
Erna vrat ook alles, die moest alleen geen groene paprika, en een manderijn moest ik wel voor haar pellen


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, GoogleAdsense, juniper en 28 bezoekers