wat te doen als je niet kan rijden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

wat te doen als je niet kan rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 13:00

voor een 2 jarige pony.
deze dingen wist ik zelf al:

-wandelen
-aan de hand over balkjes draven
-schrikproof maken Lachen
zoals over zeil heen stappen
-afvalrace maar dan niet erop natuurlijk en samen met iemand anders
-poetsen
-knuffelen
-verkeersmak maken
-horsemanshippen
-voetjes leren geven
-douchen met warm weer

weten jullie nog meer om te doen?

Groetjes Laura
Laatst bijgewerkt door Boogiegirl op 12-05-02 21:10, in het totaal 2 keer bewerkt


XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 13:03


From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

manzano

Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 13:05

Volgens mij kan je een 2-jarige pony ook al best een beetje longeren (niet erg intensief natuurlijk). Ik denk dat het alleen maar voordeel heeft bij het beleren als de pony wat ouder is.
Wat je ook zou kunnen doen, als je daar mogelijkheden voor hebt (omheinde bak oid); een beetje freestyle. Zo heeft Emiel Voest een heel systeem met allemaal grondoefeningen ed. Deze kan je ook best doen met een 2 jarige pony, want een groot deel doe je allemaal naast je pony.

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 13:09

longeren doe ik liever nog niet op die leeftijd, wacht ik mee tot hij 2,5 jaar is. helaas heb ik geen bak, alleen wei en daar gaat hij natuurlijk in grazen Lachen

manzano

Berichten: 23904
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 13:15

tja geen bak is lastig, maar het kan wel hoor. Heb ik ook gedaan met mijn verzorgpaard. En die grondoefeningen zijn aan een halster ed, met touw, dus je kan in het begin dan corrigeren. Ik heb met mijn verzorgpony gehad dat ze als een hondje achter me aan liep en dan aan een longeerlijn op maximale lengte. Als je eenmaal de aandacht hebt (wat ook het doel is van de oefeningen) zullen ze niet zo snel gaan grazen. Maar dan moet je natuurlijk wel lekker met hem bezig blijven. Ik lees net je andere berichtjes..... echt super leuke pony. Veel suc6 en plezier met hem.

Liefs, Jacqueline

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 13:15

wat dacht je van verkeersmak maken dat is heel erg handig voor later, als die onder het zadel gaat, want dan kan die natuurlijk niet veel en alles is al eng en dan het verkeer nog........

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 13:18

wat dacht je van verkeersmak maken dat is heel erg handig voor later, als die onder het zadel gaat, want dan kan die natuurlijk niet veel en alles is al eng en dan het verkeer nog........

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 13:24

ach ja hoe kan ik dat nu vergeten verkeersmak maken Haha!
dat is eigenlijk een van de belangrijkste dingen vind ik.
ik moet ook als ik naar de bossen wil een brug over met daar onder veel verkeer dus moet hij goed verkeersmak zijn.
er is een heel handig pad in de buurt, een stuk daarvan af is een autoweg, en een hek ertussen ideaal om verkeersmak te leren zonder dat hij de weg op kan rennen.

gosha

Berichten: 171
Geregistreerd: 03-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 13:26

bij mij was het ook heel handig, toen wij naar buiten gingen was die eigelijk heel erg rustig, hij schok nu nog wel veel maar bij kent auto bruggetjes enz. Alles vogels, dingen die aan de kant liggen....... word er zo moe van afentoe, maar hoort erbij. (als die nog jong is )

HaflingertjeMax
Berichten: 189
Geregistreerd: 11-03-02
Woonplaats: Boskoop(Zuid-Holland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 17:01

Misschien kan je ook vrijheidsdressuur doen.
Dat is heel leuk.
Je vind er meer informatie over op Stef haar site. Moet je maar even in haar profiel kijken voor de url, want die weet ik niet uit mijn hoofd.

I love Max+Beauty+Picasso 4-ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 17:55

Hoezo koop je geen oudere pony waar je wel op kan rijden?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:27

Laura schreef:
Hoezo koop je geen oudere pony waar je wel op kan rijden?


dat is offtopic en niet iedereen denkt alleen aan rijden

ja ik had dit ook allemaal bedacht; beentjes afspuiten en wassen in de zomer

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:36

Ik vraag gewoon iets. In haar onderschrift staat duidelijk dat ze een pony tussen de 3 en 7 zoekt. Daarom vraag ik het Yentl. Als je op zoek bent naar een pony om mee te dressuren of springen is dit wel even wat anders.

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:39

ik weet dat je het gewoon vraagt maar als je wat verder kijkt zie je het (zie verslag van de dag)

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

julieke
Berichten: 4
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:46

ik zou ook een beetje longeren , als je vind dat je pony er niet te jong voor es . Maar ook gewoon ff door het verkeer wandelen , zo'n paar keer , want da's lekker handig als je later buiten gaat rijden , kheb ook es in een boek gelezen dat een paard graag speelt ,dus gewoon met een bal ofzo Verward nouja .. kan je hem ook vertrouwd maken met voorwerpen dat hij bang van es .... en natuurlijk veeeeeeeel poetsen want dat vinden ze echt mega en dan vertrouwd hij je meer
.. Knipoog xxxxxxxxxxx julie

het zit op een paar en het heeft spijt ... ? zorri

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-05-02 20:46

thnx allemaal!

Laura schreef:
Ik vraag gewoon iets. In haar onderschrift staat duidelijk dat ze een pony tussen de 3 en 7 zoekt. Daarom vraag ik het Yentl. Als je op zoek bent naar een pony om mee te dressuren of springen is dit wel even wat anders.


ja dat was eigenlijk wle de bedoeling, maar ja, liefde maakt blind Haha!
ik w8 liever een jaartje en dan allerlei andere leuke dingen doen en dat ik de perfecte pony voor me heb! ff mn onderschrift veranderen Knipoog


Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:07

Enne niet te vergeten: Voetjes geven! Haha!

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Sydney
Berichten: 117
Geregistreerd: 30-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-02 08:43

Je kan hem ook al laten wennen aan sommige dingen van het tuig. Longeersingel opdoen, peesbeschermers.

Ook kun je hem leren om netjes stil te staan bij poetsen enzo en om hem overal aan te raken.

Je kunt bijvoorbeeld een western-trail (zo heet dat toch?) gaan doen, aan de hand.

En een join-up natuurlijk. Dat is echt leuk. En vrijheidsdresuur


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 bezoekers