*Injecties tegen zomereczeem?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Senna
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-01 13:04

Mijn paard heeft verschrikkelijk veel last van zomereczeem, heb alles al geprobeerd (ook de Boett deken). Niets helpt echter afdoende. De jeuk onder zijn buik is zo erg, dat hij regelmatig, met zijn achterbenen naar achteren, op zijn buik ligt te schuren. Dit is niet echt goed voor zijn kniebanden. Kan ik hem evt. injecties laten geven, ik heb hiervan gehoord. Werkt dit goed en wat voor bijwerkingen heeft dit? Is er verder nog een wondermiddel?


LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 16:55

mijn pony heeft 2 jaar terug ook een injectie gehad, niks aan de hand, geen bijwerkingen of niks.
Ik heb alleen wel gehoord dat er een risico bestaat dat merries onvruchtbaar worden, maar ik weet niet zeker of dat waar is

Senna
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-01 17:22

Heeft het ook geholpen bij jouw pony?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 18:03

op dat moment wel, maarja, ze is nu eenmaal allergies, dus het helpt niet voorgoed.
Ik heb nu Ryposect, is een soort switch maar dan voor koeien. Werking is het zelfde, en fl 110,- voor een liter (switch = 89 voor 250ml)

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 18:44

deze injecties kunnen hoefbevangenhied veroorzaken,dus het is een serieuze overweging.bij mijn pony heeft het vorig jaar wel geholpen,maar om de reden van evt.hoefbevangenheid doe ik het dit jaar niet meer.........

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-01 21:56

jeetje echt klote he die exceem??
Boos! ik weet er alles van Boos!
bij mij helpt de boett deken wel aardig maar op de open plekken is het nog steeds feest Huilen
middeltje hier middeltje daar het bijft nog steeds aan klote met die oliebol Verdrietig

tja....

petra
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-01 21:42

Ik heb vandaag de stap maar genomen om mijn als een gek schurende Friesje een injectie te laten geven tegen zomereczeem. Vorig jaar stonden de korsten erop en na overleg met de dierenarts heb ik het nu dan toch maar laten doen. Frusty Al die andere smeerseltjes heb ik al geprobeerd. Ik zal ter zijner tijd nog wel laten weten hoe het verder gegaan is.

Ju-Ju

Berichten: 55
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Ambacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 10:55

hoi hoi,
Probeer het eens met een eacaluptus mengsel werkt hier erg goed voor zomereczeem en ook knoflook voeren..
Succes ermee


Offereins

Berichten: 153
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: Meerssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 21:10

Het geven van infecties is een uiterst middel. Wat er dan gespoten wordt zijn langwerkende onstekingsremmers (corticosteroiden). Daarbij is er een kans op het onstaan van hoefbevangenheid. Aleen komt dit maar zelden voor. Ik gebruik veel een spray met een zeer goed werkend corticosteroid dat goed de huid in trekt. Met een beetje geluk hoeft dit maar 1 keer per dag. Als echt niets helpt en de jeuk te erg is is spuiten te overwegen, maar ideaal is het niet. Er is nog wel een voordeel aan spuiten; de zaak komt een keer goed tot rust en het kan zijn dat je daardoor op den duur toch minder last krijgt.

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 14:29

Wat is een 'Boett'deken? Ik gebruik een gewone deken met hals en lange staartflap.
Vraag aan *Oeffereins:
Wel eens UT geprobeerd?

Senna
Berichten: 3
Geregistreerd: 03-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 23:13

Citaat:
Op 2001-05-07 15:29, schreef Sugarmiss:
Wat is een 'Boett'deken? Ik gebruik een gewone deken met hals en lange staartflap.
Vraag aan *Oeffereins:
Wel eens UT geprobeerd?


Hoi,

De Boett deken is een deken die het hele lichaam beschermt, zowel op de hals, als onder de buik. Hij kan tot 35 graden opblijven, maar meestal haal ik hem er toch bij ca. 25 graden af. Voor meer info, kijk op:http://www.tekstotaal.com/cboett-n.html

Groetjes

Ps wat is UT?

DubbelFun

Berichten: 88473
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 18:33

Senna; bedankt de site's van Boett jassen. Ze zien er heel komisch uit. Mijn paard heeft sinds vorig jaar ook last van die kleine mugjes en nu heb ik zelf een jas gemaakt van rekbare stof waaraan een vaste hals zit met een ritssluiting en een lange staartflap. Een stuk goedkoper dan zo'n boetekleed Haha! .
UT is een zeer omstreden therapie waar een hoop mensen vies van worden, maar het helpt tegen zeer veel kwalen. Het staat voor Urine Therapy, dus wat denk je??? Ik spuit het over haar manen en staart en wrijf het goed in Vingers aflikken . Tot nu toe schijnt het samen met de deken goed te werken.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-01 20:38

Een pony van me oma heeft deze spuit ook gehad, hij kan nu vrijwel niet lopen en staat aan het infuus omdat hij niet drinkt. Hij heeft precies de symptomen van hoefbevangenheid behalve 1: hij heeft geen warme hoeven, de DA dacht aan teveel enzymen in zijnspieren( Verward )Het zou kunen dat dit hier geen gevolg van is, amar waarschijnlijk wel, een andere pony had ook de spuit en hetzelfde probleem, alleenn niet zo erg, bij Chip is het niet zeker dat hij het haalt...goed over nadenken dus!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-01 18:35

Citaat:
Op 2001-05-08 19:33, schreef Sugarmiss:
Mijn paard heeft sinds vorig jaar ook last van die kleine mugjes en nu heb ik zelf een jas gemaakt van rekbare stof waaraan een vaste hals zit met een ritssluiting en een lange staartflap. Een stuk goedkoper dan


Hé, dat lijkt me nog eens een goed idee! Welke stof heb je daarvoor gebruikt?Matrasbeschermer??? (rekbaar ern dun, maar misschinenniet vliegjesbestendig) Ik zou het misschien alléén voor de manenkam maken, daar heeft mijn pony het het ergst. Kun je een beetje uitleggen hoe het eruit ziet? waar de ritsen zitten?
Jij moet wel een naai-kunstenaar zijn!

Femke

petra
Berichten: 2
Geregistreerd: 28-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-01 07:04

Een paar weken terug heb ik geschreven dat mijn Fries tegen zijn eczeem een injectie heeft gehad. Ik merk eigenlijk helemaal niets, behalve dat ie niet meer schuurt.
Dus het werkt wel. Maar ik begreep dat die injectie niet zo heel erg lang werkt dus ik wil eigenlijk graag weten hoe de spray heet die de heer Offereins vaak voorschrijft. Ik heb van de dierenarts 'sweet itch' gekregen. Is dat dezelfde?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: germie, GrapeshotBot, IASCrawler, MerleSimone, Peperkroket, rollyjogered, StalNollie, Yttel en 23 bezoekers