dit snap ik dus niet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

dit snap ik dus niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-02 16:33

Toen Pim nog leefde hoorde ik weinig goeds over hem, hij schreeuwde maar wat, riep dan wel wat iedereen dacht maar kwam niet met (realistische) oplossingen etc. Zijn opmerkingen konden echt niet 'de Islam is een achterlijke cultuur' etc. (hoorde ik van mensen he?)
Maar nu is Pim dood en merk ik dat je als je ook maar een kwaad woord over hem zegt gelijk de wind van voren krijgt. Hier op bokt merk ik het ook in topics.
Kunnen we dan geen onderscheid maken tussen deze gebeurtenis (iemand doodschieten omdat je het niet met hem eens bent) en met je mening over deze politicus?
Ik was het absoluut niet eens met de uitspraken en ideeen van Pim Fortuyn, maar ik vind het vreselijk dat hij vermoord is.
En ik vind het jammer dat mensen zo mee gaan in die massahysterie en hem zo gaan vereren! IK snap dat dus echt niet!

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 16:46

Ik denk dat dit al in meerdere topics tot uiting is gekomen.

Mijn politieke opvattingen waren heel anders dan die van dhr Fortuyn, dit wil uiteraard niet zeggen dat ik het niet verschrikkelijk vind wat er is gebeurd.

Wat mij ook irriteert is inderdaad die mythevorming.
Ik ken heel veel mensen die helemaal niet van plan waren op Pim Fortuyn te stemmen, of erger nog die helemaal niet weten wat zijn standpunten waren, die nu ineens doen alsof hun redder in nood er niet meer is.....

Het is heel erg wat er gebeurd is maar die mythevorming gaat mij in sommige gevallen (zoals in bovenstaand voorbeeld) te ver.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23424
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 16:51

Kijk dat vind ik nou ook, voor hij doodgeschoten werdt vond ik het een sukkel en nu nog steeds hoor. Vreselijk dathij is neergeschoten maar ik ga toch echt niet anders over hem denken.
Maar hoe sommige mensen reageren op grapjes, vind ik gewoon echt onwijs kinderachtig, sorry dat ik het zeg, maar als men het niet erg vind ga ik gewoon lekker door met mijn leven, heb het nu een week moeten aanhoren en nu weet ik het wel...

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 17:05

Ja ben het met je eens, ik heb hem al eens vaker moeten verdedigen hier op bokt.

Ook in de media is er iets mis geloof ik, eerst maken ze een duivel van hem en nu prijzen ze hem de hemel in(o daar is hij al *LOL* ).

verry weird Verward Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:43

Ik begreep voor zijn dood de hele heldenverering van dhr Fortuyn al niet, en na de schietpartij begrijp ik het nog steeds niet. We hebben voor het bestuur van ons land behoefte aan kundige politici, en niet aan eenlingen die de media goed kunnen bespelen.

Ik heb al vaker gezegd dat mijn bezwaren tegen Fortuyn vooral op bestuursrechtelijk vlak lagen/liggen. Met zijn ideeën was ik het op veel punten ook niet eens. Ik blijf het een hele slechte zaak vinden dan de incompetente lijst Fortuyn gewoon doorgaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:49

Zep schreef:
Ik begreep voor zijn dood de hele heldenverering van dhr Fortuyn al niet, en na de schietpartij begrijp ik het nog steeds niet. We hebben voor het bestuur van ons land behoefte aan kundige politici, en niet aan eenlingen die de media goed kunnen bespelen.



Aanvulling van mijn kant: de massa goed kon bespelen, hij was per slot van rekening socioloog en voor hem was het een peuleschil om te verzinnen wat er wel en niet zou aanslaan bij 'het volk'.

pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 18:54

hij had idd soms rare ideeen,maar ik was het meestal wel met hem eens;ik vindt het geweldig dat zijn lijst door gaat!ik hoop dat ze het redden.
er zal veel veranderen in nederland{althans,dat hoop ik}
de redenen zijn persoonlijk.maar lijst fortuyn gaat door!
{ik was het echt niet altijd met hem eens hoor...maar moord:het maakt hem toch weer extra apart}

Percy

Berichten: 12070
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 19:13

pebblientje schreef:
hij had idd soms rare ideeen,maar ik was het meestal wel met hem eens;ik vindt het geweldig dat zijn lijst door gaat!ik hoop dat ze het redden.
er zal veel veranderen in nederland{althans,dat hoop ik}
de redenen zijn persoonlijk.maar lijst fortuyn gaat door!
{ik was het echt niet altijd met hem eens hoor...maar moord:het maakt hem toch weer extra apart}


Maar omdat dit hem "extra apart" zou maken ga ik echt niet op de LPF stemmen. Om een land te kunnen besturen heb je meer nodig dan "apart" zijn.
Bovendien vind ik de mensen op zijn lijst niet erg capabel overkomen, integendeel.

Ik was het niet met hem eens en dat ben ik nog steeds niet. Maar ik vind het uiteraard ook vreselijk dat hij doodgeschoten is.
Ik krijg wel sterk het idee dat hij nu als een held vereerd wordt terwijl hij in feite nog niets waargemaakt had.

Esther

Berichten: 4144
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 22:30

Ik snap de massahysterie eromheen niet zo goed. Het is erg dat hij vermoord is, ik had graag gezien wat hij er nou van terecht had gebracht in de regering.
Ik was het niet met hem eens, en zou absoluut niet op hem stemmen, ik bedoel ergens tegenaan schoppen kan iedereen wel. Bovendien had hij zelf erg aan zijn beeldvorming meegewerkt want er was geen avond dat hij niet in een of ander tv programma was te vinden.
Om hem nou zo te gaan verheerlijken, daadwerkelijk iets gepresteerd had hij niet, ik vind het allemaal toch wel overdreven. Maar ja ik ben er misschien wat te nuchter voor.

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 23:00

Ik geef je groot gelijk!!Ze doen precies alsof Pim een koning is,terwijl zijn uitspraken niet zo geweldig waren.Maar het is en blijft natuurlijk geen reden om daarvoor iemand te vermoorden
Groetjes Julie

Kinta

Berichten: 2702
Geregistreerd: 19-09-01
Woonplaats: prov. Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-02 14:27

pebblientje schreef:
hij had idd soms rare ideeen,maar ik was het meestal wel met hem eens;ik vindt het geweldig dat zijn lijst door gaat!ik hoop dat ze het redden.
er zal veel veranderen in nederland{althans,dat hoop ik}
de redenen zijn persoonlijk.maar lijst fortuyn gaat door!
{ik was het echt niet altijd met hem eens hoor...maar moord:het maakt hem toch weer extra apart}


waar was je het mee eens dan?
ik vraag me af of je precieze punten aan kan geven waarom je Pim goed vindt als politicus, behalve dan het 'vol is vol' en het afzeiken van andere politici. Dat kunnen we allemaal wel!
Maar welke ideeen van hem vond je nou precies zo goed? Het weinig geld steken in zorg? Het wegflikkeren van de computers uit het onderwijs? Weg met de huursubsidie? Het helpen van mensen wiens land in oorlog zit in het eigen land (waar het dus oorlog is)?
Sorry maar ik hoor van veel mensen dat ze Pim Fortuyn zo goed vinden maar wat ze nou goed vinden komt er nooit uit.
Ik ben benieuwd, Pebblientje ...