jeroen dubbeldam

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-01 19:18

in ons buitenbakje van 15 bij 35(?)zette ik mijn gesponsorde hindernis van inter acces op.het was een geel blauwe balk en groene staanders.......ik zadelde mijn paa..pony en deed de beugelds op springlengte.vandaag ging ik voor het eerst met dit paardje springen.ik deed wat springtechnische losrijd oefeningen,korte wendingen en binnen stelling buiging en ging na het losrijden van start.met mijn stoere veel te grote calimero cap en mijn springhandschoentjes aan en mijn zweepje in handen ging ik in galop.ik reed rustig aan op de hindernis en zoeffff ik vloog erover.het paardje wilde maar al te graag lekker springen.........na een paar sprongetjes te hebben gedaan deed ik nog wat technische oefeningen.stap-galop,galop-stap,korte wendingen,kleine voltes,wisselen van hand in wendingen en weer stap-galop.ik voelde me net jeroen dubbeldam...........voor het eerst met anous gesprongen(vind ik toch altijd een beetje eng omdat ik niet weet hoe een paard dan springt en of ie niet weigert)en lekker springtechnisch gereden,ik vond het echt leuk,genoot er echt van!


Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 19:20

gaaf
ik vind het wel jammer dat ik niet meer durf Sya wil zo graag ik ook wel maar ik durf gewoon niet meer

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-01 19:29

thirza,misschien dat je over een tijd alsnog het vertrouwen vind om het weer eens te proberen.als je jezelf maar niets oplegt.ik heb een vriendin ook geholpen die bang was om hoog te springen,en nu durft ze wel 1m en hoger!!!!het enige wat je nodig hebt is vertrouwen in jezelf.als jij niet 100%zeker bent van het springen moet je het niet doen,want dan gaat je paard namelijk niet.hij springt alleen als jij het gelooft dat ie het kan en anders weigert ie,omdat jij er niet zeker van bent en dat ook over brengt op je paard.
heel veel rust en geduld met jezelf en het liefst een goede begeleider die jouw alleen je vertrouwen teruggeeft en je nergens toe aanzet of verplicht je iets te laten doen wat je niet durft.dan kom je er wel overheen.als je van je angst af wilt wil ik je best eens komen helpen!!!!want jij kan het wel!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 20:02

heeey super laatste ging het ook lekker met Lottie zolang ik er maar aan bleef rijden.
Nou willen we wel foto's zien he!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-01 21:29

hahhahahaha,
Klinkt echt leuk.
Maar leuk dat je gesprongen heb!
Ik heb ook al een vanaf oktober ofzo al niet meer gesprongen.
De eerste sprong gaat verkeerd *LOL*

Roel
Berichten: 653
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 20:20

Thirza: Jij kan het wel!! Ik zal verder niets meer zeggen!! Je weet genoeg. Je moet alleen ff zelfvertrouwen weer winnen dan komt alles wel weer goed!!

Hoe meer je MENSEN leert kennen, des te meer ga je van je PAARDEN houden.
voor foto's: http://www.yourmomentfotografie.nl


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 20:41

Cool!!! Ik ging vanochtend balkjes lopen maar robin had super zin om te springen want hij nam kleine sprongen en 1 keer merkte ik gewoon dat hij er overheen wilde springen.. toen hebben we eerst een hindernisje van 30 cm op gezet maar robin sprong er heel hoog overheen (vond ik best wel eng, vind springen altijd eng boven de 40 cm hihi) toen hebben we hem 50 (!!) cm gezet vond ik al best eng en ben uiteindelijk tot de 90 cm gekomen volgende keer nog hoger proberen!!!!!! Party!!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 20:52

De bak was vandaag al vrij droog... Dus het gaat de goede kant weer op. Mischien ook weer met een paar weekjes springen... Ik wil Des es laten vrijspringen.. ze vind springen machtig mooi, en kan het ook veel beter als mij, ik ben zo'n sukkel en ook wel angsthaas daarin. Vrij kan ze dan nog wat hoger!

Pril

Berichten: 1831
Geregistreerd: 13-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 06:42

Ik vind springen onwijs gaaf. Alleen....ik kan dus geen springwedstrijd rijden. Tijdens trainen gaat alles prima maar zodra ik een wedstrijdring in ga klap ik dicht en lukt niets meer. Ik ben een paar keer gecrashed met mijn paard en op de een of andere manier zit die angst nog steeds in mijn benen. Maar ik dwing mezelf gewoon om te springen. Afgelopen winter ben ik een paar keer naar een springstal geweest om oefenparcoursen te doen (dus niet in wedstrijdverband) en daar heb ik een paar keer 1.20 m. gesprongen. Diep in mijn hart vind ik het doodeng, maar op de een of andere manier kwam ik wel telkens foutloos rond (geen wedstrijdzenuwen en je kon opwarmen in de ring zelf. Ook werd je niet uitgebeld bij 3 weigeringen). Dus toen toch maar weer een wedstrijd geprobeerd. Ging finaal fout. Mijn paard was zo kijkerig als de pest, ik was op van de zenuwen en jahoor, huppakee weer een sliding midden in een hindernis. Hij begon heel hoog te bokken en ik lag er bijna naast. Nou ik heb het dus echt gehad. Ik wil heel graag springen, maar met dit paard werkt het niet. Met andere paarden heb ik totaal geen angst, maar op de een of andere manier lukt het niet meer met deze. Vroeger deed ik rustig een puissance met hem en wedstrijden gingen ook heel goed. Totdat ie me er dus af ging smijten en vuil ging stoppen. Tis jammer maar ik heb mijn come back in de spring ring met dit paard opgegeven.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 07:22

ja pril,kan me dat heel goed voorstellen,dat is ook waar ik mijn angst heb zitten,dat als ik hoger ga springen dat ze gaan weigeren,of dwars door de hindernis gaan.ik weet ook dat het aan mij ligt,omdat ik juist twijfel,maar ik ga oefenen voor mezelf om over die angst heen te komen.

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 08:29

Heeee Sanderijn Dubbeldam Cool !
Echt fantastisch hoor! Gewoon gaaf dat het zo goed ging, en dat Anouk het net zo leuk vindt als Pie! We zouden eigenlijk samen moeten oefenen!
Pie had laatst ook in de springles echt zin er in. We hadden drie sprongen achter elkaar, en op het laatst nog net geen meter hoog denk ik. Hij sprong er super overheen, en daarna, ondanks dat hij al moe was aan het eind van de les, galoppeerde hij vrijwillig nog een heel rondje door, lekker uitgelaten, ik gaf geeneens extra been of zo, hij mocht al terug in draf maar wou niet en ik liet hem lekker gaan. Hij gooide ineens nog een bokje er tussendoor, lachen man! Echt een puber even... Cool
Ik hoop dat ze voor Anouk geen huurder vinden, dat jij nog lang op haar mag rijden! Lijkt me supergaaf. Misschien dat je haar wel mag blijven rijden, en in ruil daarvoor bijv. het veulen opvoedt en zelfs inrijdt later? Heeft die man ook wel wat aan? Tenzij het meteen weer verkocht wordt natuurlijk.
Ondertussen: Spring en geniet ze Vingers aflikken !!
Doei! Dorine.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-01 20:13

thankz dotties.

maarre het is anouSka en niet anouk Verward


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Elegance_, Laj1, Ninouschka, Noor17, pluisje88, su72, Vagabondo en 45 bezoekers