wat zouden jullie kiezen?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

wat zouden jullie kiezen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-02 15:36

Nou het zit dus zo, ik rij nu op een hele nette manege de paardjes staan daar goed verzorgt bij en hebben het daar ook heel goed en had eerst een hele goede intructrise maar zij is helaas gestopt met les geven en nu heb ik iemand die in een les alleen maar gewoon over de hoefslag laat rijden en af en toe een figuur of zo maar heel weinig dus het is behoorlijk saai die les en je leer er niets van, er is ook een andere manege in mijn buurt maar daar stellen de lessen ook niets voor maar je mag daar wel vrij rijden (dat is ook nog een stuk goedkoper dan de lessen die ik op die andere manege volg) maar daar zijn alle paardjes heel dun en hebben daar hele slechte stallen, de (binnen) bak is heel klein met een volte kom je nooit uit enzo. Nu zit ik dus te twijvelen wat ik zou doen elke week vrij rijden of gewoon doorgaan met die lessen en hopen dat het een keer leuker wordt daar. . . . . . . . . . . . . . . . . .
Het is misschien nog maar voor een half jaar/jaar want ik ben van plan om volgend jaar een eigen paardje te kopen.
dus wat zouden jullie doen??? Verward

Monica

Berichten: 3253
Geregistreerd: 05-10-01
Woonplaats: Jirnsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 15:39

op de manege blijven waar je nu bent Lachen

Kitty

Berichten: 7695
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 15:54

Misschien kun je eens tegen je instructrice zeggen dat je de lessen een beetje saai vindt. Waarschijnlijk zal ze dan wel haar best doen om er wat meer variatie in aan te brengen.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:33

ik zou doen wat kitty zegt, en mochten de lessen het zelfde blijven, zou ik ens informeren of ze niet bij jullie op de manege vrij-rij-uren kunnen invoeren!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:55

Privéles nemen.

pmarena

Berichten: 48066
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 19:53

Ik zou op de manege blijven waar je nu bent ,
en dus privéles nemen (Margreet ! Knipoog ) op een fijn paard in een fijne bak...

Of kun je niet gewoon naar een wat gevorderde les ?
En kan vrijrijden echt niet ?
Een verzorgpaard misschien of een paard huren ?

Lobke98
Berichten: 430
Geregistreerd: 13-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 20:33

Ik zou blijven op de manege waar je nu bent. Daar kan je nog waarschijnlijk meer bereiken dan vrijrijden in een hele kleine bak op paarden die erg dun zijn (kunnen ze zelf ook niks aan doen maar toch).
Priveles is natuurlijk altijd aan te raden maar de prijzen zijn wel hoger natuurlijk

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 21:51

Lobke98 schreef:
Priveles is natuurlijk altijd aan te raden maar de prijzen zijn wel hoger natuurlijk


Niet waar.

Klein rekensommetje (eventjes nog in guldens)
Ik ken de prijzen van jouw manege niet, maar laten we zeggen dat een groepsles van een uur 25 gulden kost en dat je met z'n 8en in een les rijdt.
Dan heb je dus 60 minuten gedeeld door 8 = 7.5 minuut aandacht voor 25 piek.
Een privéles duurt meestal een half uur = 4x7,5 minuut. Dan zou een privéles dus 100 piek moeten kosten en dat kosten ze waarschijnlijk bij lange na niet, hooguit 50 op een manege (dus niet van iemand uit de top).
Prijzen en aantallen kunnen wat varieren, maar het zal er altijd op neer komen dat een privéles per minuut goedkoper is dan een groepsles. Plus dat je er ook veel meer aan hebt. Desnoods ga je maar 1x in de 2 weken lessen, heb ik ook een tijd gedaan en toen ben ik harder vooruit gegaan dan met 1x in de week groepsles.

jamylover

Berichten: 1462
Geregistreerd: 15-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 11:37

Dan is het bij jullie duur,50 gulden....
bij ons is het iets van euh 30 gulden ofzo,met een superinstructeur...

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 11:59

Ik zou bij de manege blijven waar je nu bent.want als de paarden in die andere manege mager zijn,zou ik ze toch niet te veel laten verdienen.En als je binnekort toch een eigen paard gaat kopen zeker!!
GRoetjes JUlie

manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 13:22

Op de manege blijven waar je nu bent en er dan iets van zeggen. Ik heb hetzelfde geval gehad. Toen heb ik tegen de manegeeigenaar gezegd dat we de lessen niet leuk vonden. Toen vroegen ze wat we anders wilden en dat hebben ze toen ook tegen de instructrice gezegd en nu is het onwijs leuk. Als je niets zegt kunnen zij ook niet weten dat er mensen ontevreden zijn en dat ze het anders willen. Veel suc6.

Liefs, Jacqueline

gertruud

Berichten: 131
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: oosterblokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 17:46

Bedoel je misschien manege Vis? Die ken ik namelijk wel en dat vind k echt behoorlijk schraal. Je rijd nu zeker bij de Eenhoorn of niet?Ik zou daar zeker blijven rijden!!!

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-02 21:13

Kitty schreef:
Misschien kun je eens tegen je instructrice zeggen dat je de lessen een beetje saai vindt. Waarschijnlijk zal ze dan wel haar best doen om er wat meer variatie in aan te brengen.


ja dat zou ik ook doen. je kan er beter over praten want er zullen vast meer mensen op de manege er zo over denken. verder vind je alles ok daar en op die andere manege niet, dus ik denk dat praten de beste oplossing is.