Collendoorn "Vreemd"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ilovekeegan
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-03-02
Woonplaats: Assendelft!!!!!!

Collendoorn "Vreemd"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 18:26

ik ben afgelopen week naar Atracttiepark Slagharen geweest en dan kan je dus met een treintje vanuit het park naar Collendoorn. Ieder jaar kon je daar pony rijden enzo het maakte niet uit hoe oud je was, maar dit jaar is het alleen maar tot en met 12 jaar. Dat wist ik dus ik had er niet op gerekent dat ik pony zou kunnen rijden maar dan kom je daar aan zie je een bord hangen "pony rijden tot en met 12 jaar" maar dan zie je toch nog van die meisjes rijden van een jaar of 14/15 jaar en dat zien die mensen van het park ook wel maar ze zeggen er niet eens wat van dat snap ik dan ook niet he. Maar er hing ook een bord van alleen Stapvoets rijden, komen er even van die meisje in rengalop langs rennen

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 18:37

tja er worden veel regels overtreden.
wel dom dat het niet meer mag, zon 7 jaar geleden ben ik er geweest mocht het wel!

Ilovekeegan
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-03-02
Woonplaats: Assendelft!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 18:38

vorig jaar mocht het zelfs nog

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 18:46

ik d8 trouwens dat ze daar niet eens ponys meer hebben? Verward
dan vergis ik me zeker he?

Ilovekeegan
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-03-02
Woonplaats: Assendelft!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 18:47

in slagharen niet nee maar al die pony's zijn naar Collendoorn gegaan

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 19:01

Er staat al jaren dat je alleen stapvoets mag rijden enzo. Ik denk gewoon dat dat er staat, zodat mensen het park niet kunnen aanklagen als ze keihard van hun pony zijn gevallen terwijl ze aan het galloperen waren.

Toen ik 15 was reed ik ook nog gewoon op die pony's..en er werd niks van gezegt.
Zelfs met de wedstrijden is er een catorgorie: 12 jaar en ouder....

Ilovekeegan
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-03-02
Woonplaats: Assendelft!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 20:07

dat is allemaal verandert ik reed vorig jaar ook nog mee met wedstrijden maar je mag nu zelfs geen pony meer als je ouder als 12 bent

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 21:01

het si allemaal wara de 1 mag wel de ander niet mijn zus was 15 en reed (of 14) ook nog !!!! en de duitsers van 16 17 jar reden ook gewooon maja kan niet anders ligt eraaan wie je ene pony geeft tochhh

Ilovekeegan
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-03-02
Woonplaats: Assendelft!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 21:03

nee het ligt er niet aan wie je de pony geeft want als Hein of 1 van de andere er acheter komt dat 1 van hun een pony heeft gegeven aan iemand die ouder is dan 12 KAN die gene ontslagen worden

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 21:05

so HARD hoe wete je dta simpie

Ilovekeegan
Berichten: 102
Geregistreerd: 16-03-02
Woonplaats: Assendelft!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-02 21:05

omdat wij daar vaker komen dan nu en dit word een beetje een chat en dat mag niet

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 21:10

sorry hoor ik zeg al niks meer Huilen

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 16:10

Ik zal het ff proberen duidelijk uit te leggen:
De pony's die ooit in Slagharen liepen, waren pony's uit Collendoorn die elkaar om de twee weken afwisselden. Alleen is het nu afgeschaft.
De paarden die daar in de westernshow liepen zijn ook niet meer actief daar, omdat er te weinig plek was voor een goede show, waar al het publiek kon komen.

Dan nu Collendoorn:
Vorig jaar was een soort 'tussenjaar', men wilde het strenger hebben, alleen dat kon niet in 1 jaar. Eerder stond alles wel in de boekjes van 'niet ouder dan 12' en 'alleen stapvoets rijden', alleen was dat erg vervaagt.
Tegenwoordig zijn de grote pony's weg, en willen ze de regels er weer in hebben. Vorig jaar was het al bekend dat het dit jaar strikt volgens de regels kon gaan.
Als er iemand van boven de 12 gaat rijden waaraan je het niet kan zien, kan je niet alle papieren na gaan zoeken of diegene wel of geen pony mag hebben enzo, maar als er een volwassene op zit, kan het personeel of Hein diegene er wel af laten gaan, of als iemand constant galopeerd kan daar ook iets van gezegd worden. En als je maar door blijft gaan kan zelfs de pony worden afgenomen. Alleen gebeurd dat niet snel, want je kan je voorstellen hoe vervelend dat is...

Als iemand nog meer wil weten, ik zal proberen te antwoorden!

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-02 19:45

oepssss

ikke ben 13 als ik er heen ga maar we hebben toch een huisje met paard gehuurd toch ?????
en mensen denken soms wel dta ik 9 ben dus dat kan wel maar lopen ze dan nu rond in het park om te controlren ???

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 14:23

Kijk, ze controleren wel, maar niet dat je je moet identificeren ofso, als ze niet aan jou kunnen zien dat je 13 bent zullen ze er niet moeilijk over doen hoor...

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 14:29

staat dit niet in de voorwaarden dan?? dat je niet ouder mag zijn dan 12 om een pony mee te krijgen??
Wel erg stom trouwens, grotere pony;s zijn er toch ook genoeg???
Maar goed, ik ergerde me altijd al aan dat park, rijles van een proffesionele instructuer noemen ze dat, en dan rijdt er een groep van 20 ruiters zonder zadel en hoofdstel, gewoon ana het halster. SLECHT gewoon, niet voor de serieuze ruiter, alleen voor de mensen die totaal geen verstand van paarden hebben.
Ben er zelf nooit geweest, maar zou er ook niet met m'n kinderen heen gaan.
Je moet die pony's toch elke dag zelf ergens ophalen?? ze staan toch niet bij je huisje???

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:53

jah dat klopt je moet ze zelf ophalen
en er mankeert niks aan die beesies ze hebben wel een luxe leven
ze worden smorgens opgehaalt en savonds teruggebracht
en savonds staan ze in een hele superde;uxe stal met een groot weiland eraan en hooi krijgen ze zat maar ok ieder zen eigen menig laat ik zeggen

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 15:54

tuurlijk staat dat in de voorwaarden maar ze hebben er nooit moelijk over gedaan snap je

Buster

Berichten: 4656
Geregistreerd: 10-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 16:33

het staat inderdaad wel in de voorwaarden, maar als je er al vaker geweest bent wist je ook dat er nog grotere pony's waren, alleen nu niet meer dus, en ze zijn nu iets strenger...
En oké, de les houdt niet veel in, al is het wel een normale instructeur, maar wat wil je met allemaal beginners, maar ook dat was eerder anders; toen had je ook normale lessen.
En dat zonder zadel rijden dat is puur voor de veiligheid, niet om andere redenen.

germie schreef:
Wel erg stom trouwens, grotere pony;s zijn er toch ook genoeg???


Nu niet meer dus; die zijn allemaal weg...
De grootste maat zal ong. 1.20m zijn met nu nog 2 uitzonderingen ofso.

Maar ik ben ermee eens; iedereen mag zijn eigen mening erover hebben, maar als er kleine kinderen komen die weinig tt geen ervaring hebben, en de ouders werken een beetje mee hebben ze een prachtige vakantie.
En de 'oudere' kinderen moeten hun geluk dan maar ergens anders zoeken...

collendoorn

Berichten: 2723
Geregistreerd: 04-04-02
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-02 17:18

het is nartuurlijk wel jammer dat er geen grote pony's meer zijn !!
maar het licht volgens mij ook aan hoe groot je ben ok ben je 12 en 1.60 of nog groter en er zijn alleen nog maar shetjes moeten ze ze denk ik wel meegeven want ze zijn 12
maar ben je 13 en nog niet eens 1.50 dan ligt het volgens mij wel anders toch ????
of heb ik het fout nou wij proberen er nog gewoon een leuke mooie vakantie van te maken

Mereltje

Berichten: 4485
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:31

het maakt echt niet uit hoor of je 12 bent of niet !!!!
ik ken een meisje van 16 die dr nog gewoon reed
iedereen kende haar
zelfs hein
en als je langs die mensen die controleren galopeert dan zwaaien ze gewoon vrolijk!!!
en ik ben 13 !
dus het geeft nix
k ben ook groot voor mijn leeftijd dus dat maakt echt nix uit !!!!

Avanti

Berichten: 13903
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-02 20:58

germie schreef:
staat dit niet in de voorwaarden dan?? dat je niet ouder mag zijn dan 12 om een pony mee te krijgen??
Wel erg stom trouwens, grotere pony;s zijn er toch ook genoeg???
Maar goed, ik ergerde me altijd al aan dat park, rijles van een proffesionele instructuer noemen ze dat, en dan rijdt er een groep van 20 ruiters zonder zadel en hoofdstel, gewoon ana het halster. SLECHT gewoon, niet voor de serieuze ruiter, alleen voor de mensen die totaal geen verstand van paarden hebben.
Ben er zelf nooit geweest, maar zou er ook niet met m'n kinderen heen gaan.
Je moet die pony's toch elke dag zelf ergens ophalen?? ze staan toch niet bij je huisje???


Hoe bedoe je voor de mensen die totaal geen verstand van paarden hebben Verward Slaat nergens op ik ben daar ok heen geweest, en ik had veel fun met die beesie's. En serieus rijden doe je meestal niet op vakantie, so what? Er zijn ook mensen die rijden voor hun plezier, weet je?