Mijn ezel kan springen!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Mijn ezel kan springen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 15:38

Ik had het me van de week al voorgenomen: dit weekend zou ik een paar lekkere buitenritten gaan maken. Ik had er zin in omdat het vorige week zo super ging met Jelka en ik was benieuwd of het gisteren en vandaag ook weer zo goed zou gaan. Yes!! Party!! Gistermiddag snel Jelka nog even uit de wei geplukt om even een kort buitenritje te gaan maken voordat Prisca en Spades langs zouden komen, maar daarover meer in een ander topic. Ik kan wel vast melden dat Spades (ab-so-luut geen paardenman Haha! ) voor de tweede keer in zijn leven op een paard heeft gezeten/gereden. Dit keer in volledige western-outfit *LOL* (kom maar op met je verhaal Spades!!).

De rit van vandaag ging werkelijk super. Ik had zin in een lange buitenrit voor haar doen (ben zo'n anderhalf uur weggeweest en heb zodoende een kleine klasse I endurance-rit achter de rug). Normaal gesproken weet ze vaak welke kant ze op gaat, maar deze keer deden we het even anders! *grom* Boos! dat vond ze dus echt nix, nakkes, nada maar ze liep wel door iig (normaal gesproken is ze stront-eigenwijs en wil ze niet verder Frusty ).

Op het lange zandpad mocht ze zich eindelijk weer eens uitleven (vorige week moest ze daar inhouden vanwege het modderbad/modderpad) en ik heb haar dus maar even laten gaan. Pfff... op dat moment is het echt net een tank die maar door en door gaat met zo'n slordige 40 km/uur Haha! Soms heeft ze dat gewoon even nodig.

Na deze uitspatting was ze weer een stuk beter te hanteren en ze liep gewoon lekker rustig aan een los teugeltje om zich heen te kijken (ze wil normaal gesproken alleen maar dribbelen en hard als ik met haar naar buiten ga). Waarschijnlijk had ze zoiets van "mooi.... nu mag ik weer naar huis". Hehe NOT!!!! Extreme duivel "we nemen nog even een ander pad". Nu heb ik even een vraag aan jullie: hoe komt het toch dat als Jelka iets moet doen waar ze het niet mee eens is dat ze stil gaat staan en haar behoefte doet?? Verward Tja.... dat flikt ze me nou elke keer en dat is geen geintje Haha!

Maar goed... lekker rustig aan een los teugeltje via een omweg richting stal gedraaft en op het einde nog even een klein bosje naast ons huis ingedoken voor de afwisseling. "heeeeeeey!!! Bomen dwars over het pad. FF kijken of ik met haar een paar sprongetjes kan doen!". Yep... mijn ezel heeft bewezen dat ze ook nog eens kan springen en ik ben weer een ervaring rijker met haar want ik heb persoonlijk nog nooit met haar gesprongen. Party!! Cool ik weet dat ze het kan, maar tot nu toe heb ik nooit de behoefte gehad om met haar te gaan springen. Zal vast komen omdat ik donderdag ben wezen kijken/groomen bij de cross in Ambt Delden samen met Karin en Lautje (overigens heeft Lautje hier ook nog een verhaaltje over te vertellen Haha! ).

Ik ga denk ik toch maar wat meer met haar springen want ze heeft er iig veel lol aan en ik ook!!

Goh.... toch leuk om te merken dat mijn tank/ezel/fjord ook nog eens een echt springpaard is!! Haha!
Laatst bijgewerkt door Maarten op 11-05-02 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 15:43

hehe tuurlij kan jelka springen, ze is een echte fjord Haha!

fijn dat het zo lekker ging.
enne verhalen van marco op een fjord? vertel vertel Haha!

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 15:45

hehe en ze wou er niet onderdoor! valt me mee haha
ik ben heel benieuwd hoe ze het bos hier vind!

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 15:52

Haha... neuh... eronder door kruipen wilde ze niet. Bij het eerste boompje had ze zoiets van "wat moet ik nu doen, met vier benen de lucht in ofzo??" *LOL* De boompjes daarna gingen echt super en ze wist dat ze wat meer vaart moest nemen om er goed overheen te komen. Ze had het helemaal door hoe het moest!! Party!!

Ben overigens ook heeeeeeeel benieuwd hoe ze zich gedraagt als ik haar meeneem naar A. Liggen daar ook boompjes over het pad?? Haha!

Yep... een Fjord is nu eenmaal een super veelzijdig paard!! Party!!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 15:56

ohh we komen onderweg vast wel boompjes tegen Haha!

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!


Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 15:57

haha of ze plat liggen weet ik niet maar boompjes zat Extreme duivel

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

hobbelheks

Berichten: 8841
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 16:40

waah wist je niet dat jel kon springen??? valt me een beetje van je tegen maarten Haha!
Nee hartstikke gaaf ik wou dat ik eens wat meer tijd had Boos! Boos!
maar gaaf dat ze zo loopt!
oh ja en tegen het stilstaan misschien helpt het als je een hengel met een wortel voor d'r neus houdt, ze dot tenslotte alles voor eten! Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA, Jessica_1998, lletam, MairiMacBran, Mark0919, Sintara, sterregoud en 39 bezoekers