paard schrikt af en toe om niets... wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

paard schrikt af en toe om niets... wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 11:13

Mijn paard schrikt dus af en toe om niets...
Dan ziet hij opeens ietst en dan zet hij het opeens heel hard op een rennen.
Meestal kan ik wel blijven zitten, maar zoals gisteren dus niet.

Is hier wat aan te doen... of hoort dit gewoon bij hem?

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)


Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 11:29

Nico heeft dat dus ook.
Alleen hij rent er niet vandoor maar hij maakt een noodstop of springt een meter opzij Haha! Tong uitsteken
En het zijn echt hele domme dingen waar hij om schrikt, een boomstronk (die er al maanden ligt en waar hij normaal gewoon langsloopt) of een stuk zwart nylon ofzoiets, (voor de paddentrek), dan schrikt ie weer van een kleurverschil in het asfalt enz.. (maar het is en blijft een schatje Haha! )

Denk niet dat er wat aan te doen is, Bij Nico helemaal niet want die schrikt toch elke keer van iets anders, en de andere keer loopt ie er zonder moeite langs.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 11:31

ja dat heb ikdus met pablo ook.
Ene keer denk ik nu zal hij wel schrikken en dan doet ie niets en dan opeens schrikt hij wel.

Is iets rustgevends een optie of zo???

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 11:40

tallie schreef:
Is iets rustgevends een optie of zo???


Je bedoeld poedertjes enzo?
Mwha ik weet niet. Elke keer je paard een poedertje geven als je gaat rijden lijkt me op den duur ook niet echt goed denk ik.

Nico schrok zich van de week ook helemaal lam van zo'n putdeksel. Dat beest had het niet meer, hij maakte een spin van 180 graden en zn neusgaten waren onderhand zo groot als sinaasappels!
Maargoed, je kan wel goed blijven zitten en hij is ook niet zo gemeen om keihard weg te rennen ofzo.

Als ie ergens echt van schrikt laat ik hem er een beetje aan snuffelen enzom dat ie in iedergeval wel ziet dat het niet eng is. Maargoed, als ie toch elke keer ergens anders van schrikt schiet het nog niet veel op.

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 11:52

ikdenk ook als je paard echt ergens bang voor is dat een poedertje ook niet veel helpt.

Trouwens die paar keer dat ik met hem buiten rijdt rent hij juist niet weg... dat doet hij enkel in de bak.
Buiten staat hij meestal stil en loopt te dansen of schiet een stukje opzij.

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)


Margreet

Berichten: 18324
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 12:01

Je hebt ook van die slimmerikken die gaan schrikken op het moment dat ze het saai vinden. Niet omdat ze ergens bang voor zijn, maar om wat te doen te hebben, beetje leven in de brouwerij. Dat doen ze dan dus juist op bekend terrein bijvoorbeeld als ze weer eens in de bak moeten lopen of weer over hetzelfde pad naar buiten gaan Gaaaap Gaaaap
Snap je een beetje wat ik bedoel?
De remedie: aan het werk houden. Opsluiten tussen hand, been en zit en eraan rijden, veel overgangen, veel wendingen, aan het werk houden, de aandacht bij jou, geen tijd geven om "leuke" dingen te verzinnen. Ook buiten kun je ze best aan het werk zetten.

Nulla tenaci invia est via

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 12:07

Margreet schreef:
Je hebt ook van die slimmerikken die gaan schrikken op het moment dat ze het saai vinden. Niet omdat ze ergens bang voor zijn, maar om wat te doen te hebben, beetje leven in de brouwerij. Dat doen ze dan dus juist op bekend terrein bijvoorbeeld als ze weer eens in de bak moeten lopen of weer over hetzelfde pad naar buiten gaan Gaaaap Gaaaap
Snap je een beetje wat ik bedoel?
De remedie: aan het werk houden. Opsluiten tussen hand, been en zit en eraan rijden, veel overgangen, veel wendingen, aan het werk houden, de aandacht bij jou, geen tijd geven om "leuke" dingen te verzinnen. Ook buiten kun je ze best aan het werk zetten.


zo'n geval heb ik dus, als ik eraan rijd enzo gaat alles goed. maar bij het instappen is er altijd een heeeele enge hoek..zo irritant is dat..maar het gaat wel iets beter, laatst liep hij zowaar aan een los teugeltje meteen het eerste rondje(normaal moet ik er eerst een aantal keer lang rijden)zo door die hoek heen...hij kan wel braaf zijn! Lovers

pmarena

Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 12:33

Marena heeft dit ook heel erg ,

maar ALLEEN als ze teveel energie heeft opgespaard dus de dagen ervoor te weinig beweging heeft gehad (ze staat trouwens elke dag uuuren in de wei .......) .

Als ze gewoon lekker gelopen en zich uitgeleefd heeft de dagen ervoor
is er niks aan de hand.

Dus misschien meer beweging geven / vaker losgooien en uit laten klieren ?

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 12:37

als mijn pony de dag ervoor niet veel heeft gedaan longeer ik hem meestal even, voordat ik naar buiten ga jaag ik hem soms op, soms longeer ik hem en soms ga ik eerst in de bak rijden. dit omdat hij altijd nogal enthousiast is als we naar buiten gaan en dan wil hij nog wel eens een beetje hard gaan..(even zacht uitgedrukt Knipoog )

sunshine

Berichten: 12056
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 12:38

Margreet schreef:
Je hebt ook van die slimmerikken die gaan schrikken op het moment dat ze het saai vinden. Niet omdat ze ergens bang voor zijn, maar om wat te doen te hebben, beetje leven in de brouwerij. Dat doen ze dan dus juist op bekend terrein bijvoorbeeld als ze weer eens in de bak moeten lopen of weer over hetzelfde pad naar buiten gaan Gaaaap Gaaaap
Snap je een beetje wat ik bedoel?
De remedie: aan het werk houden. Opsluiten tussen hand, been en zit en eraan rijden, veel overgangen, veel wendingen, aan het werk houden, de aandacht bij jou, geen tijd geven om "leuke" dingen te verzinnen. Ook buiten kun je ze best aan het werk zetten.


Zoiets dacht ik dus ook.
Iedere keer het zelfde is ook niet leuk meer dan.
is het zelfde als je bijvoorbeeld steeds het zelfde pad afrent ofzo.
dat word op den duur ook saai.

Wie helpt mij mee Blacky te vinden? Hij zou in Drenthe hebben gestaan!
Pandijks Orion 17-05-1990 ...The day when I stop loving you, is the day when I close my eyes, forever..ik mis je nog steeds iedere dag ;(

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 12:54

hij werkt genoeg hoor daar ligt het niet aan.
En hij heeft ook afwisseling genoeg.
ene keer dressuur, dan wwer losgooien.. dan weer longeren.

Maar ja zoals gister schrok hij dus van iemand die een onverwachte beweging maakte... en toen was het dus mis...
Ik had ook maar 1 hand de teugels vast en had even mijn aandacht er niet bij.

Dus ja dan gaat het snel verkeerd he.

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)

pmarena

Berichten: 48039
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 13:09

Dan misschien toch wat vaker buitenrijden ,
dan gaat het spannende :

Joepie ! We gaan naar BUITEN !!!! - eraf ....?

tallie

Berichten: 2207
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-05-02 13:59

gaat meer om in de buitenbak rijden dan om echt buitenrijden.
Als ik in de bak rijd heeft hij gewoon af en toe van die momenten zoals gister..
Hij schrikt soms van zichzelf... hij laat dan een scheet en schrikt gigantisch Pling

Of er komt een auto langs de bak wat hij niet zo fijn vindt... je weet wel van die dingen.
maar ja als je aan het uitstappen bent met een lang teugeltje ben je er niet zo op berekent.
Toch maar met een wat korter teugeltje uitstappen Knipoog

L1 + 5 :)

Ons wondertje Collin is geboren :)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, SentiBot, xAlice en 91 bezoekers