once again.. paar paardjes, wat vinden jllie hiervan

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

once again.. paar paardjes, wat vinden jllie hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 15:15

Een beetje gerichter, want ik zoek:
Betrouwbaar paard of grote e-pony, donkerbruin of zwart (al zou ik geen nee zeggen tegen een prachtige vos die me aanspreekt, kleur is niet zo belangrijk) sportgericht paardje waar je recreatief mee kan rijden, dressuur en springen, leeftijd ongeveer 6, en niet ouder dan 11.


Afbeelding
Wegens omstandigheden aangeboden:
Lieve grote (175cm) ruin, 6 jaar. Kan goed springen en heeft goede bewegingen. Is erg braaf maar geen sullig paard.


Een KWPN Ruin kleur Donker Bruin.
L dressuur gelopen M Klaar.
Kan ook goed springen.
100% verkeersmak.
Heeft wel een eigen karakter maar onder het zadel laat hij zich perfekt berijden.
Afbeelding


ik heb een erg lieve merrie te koop genaamd Kendy.
Kan leuk lopen wil af en toe wel even uit proberen wie de baas is,daarom is het alleen een paard voor een ervaren ruiter!
Ze heeft geen stalgebreken,is verkeersmak en kan goed met andere paarden overweg.
Ik doe haar weg omdat mijn dochter er helaas niet genoeg tijd meer voor heeft en ze een lief baasje verdient die veel tijd aan haar besteed
Afbeelding



Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 15:51

De tweede lijkt mij het leukst!
Ik vind het als je evt. ook een grote E-pony wil, een paard van 1.75 wel erg groot.
De tweede is de kleur die je wilde, en is dus goed voor de sport en heeft daar al resultaten behaalt en is ook nog verkeersmak, dus wel wat je wilde!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:00

Wat is je eigen ervaring?

En: een goed paard heeft geen kleur....

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 16:02

die 2e vind ik ook heel leuk, mooi koppie ook. maar misschien is die ook wel groter. een e-pony is nog van de tijd dat ik liever op pony's reed, maar ik begin een beetje overmoedig te raken en heb nu wel plezier op paarden *LOL* ik ken namelijk een paar e pony's echte hittepitjes daar heb ik niet zoveel plezier van, en daarentegen reed ik op een paard van 185, en dat zat heerlijk (al was hij wel wat sterk) daarom kijk ik eerst naar een paard dat me aanspreekt en dan naar de hoogte. maar overigens vind ik 175 ook wel erg groot hoor Lachen maar dit een leuk paard.


abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 17:35

de 1e of de 2e... vind ik erg leuke dieren!
die 2e spreekt waarschijnlijk de meeste meer aan omdat hij met een wit dekje netjes naar beneden staat.....
ik vind ze allemaal leuk, die eerste is ook een leuk recreatiepaard denk ik...

Maarre.. een goed paard heeft geen kleur...

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 17:47

dat weet ik, dat zei carola ook al. en ik heb tegen haar ook al gezegd: ik vind die kleuren het mooiste, maar ik laat zeker niet een leuk en goed paard schieten omdat dat bijv een schimmel is.
alleen met de tweede.. die staat al heeel lang te koop, weet iemand meer over dit paard?

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 17:52

Misschien is de prjis wel achtelijk hoog... ? Verward

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Anoniem

Re: once again.. paar paardjes, wat vinden jllie hiervan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 18:55

Pam schreef:
Heeft wel een eigen karakter maar onder het zadel laat hij zich perfekt berijden.

Misschien bedoelen ze hiermee dat het in de omgang een etterbal is. Maar ik ken hem ook niet maar ik vind het altijd verdacht als er zoiest in de advertentie staat. Overigens vind ik die foto ook niet echt super want hij heeft duidelijk zijn mond open.

Pluutje

Berichten: 5624
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:06

ik ben van allemaal eigenlijk niet echt kapot..
vind ze niet erg mooi maar ja, das eigen smaak he..

die tweede vind ik wel het leukst, leukste koppie.
dat hij naar beneden staat is geen reden voor mij om hem leuker te vinden wat zoals al gezegt werd staat hij met zijn mond open en ten tweede is het niet zo moeilijk om je paard voor de foto even "mooi" te laten staan ook nog terwijl hij stilstaat..ik vind dat dat niet echt veel zegt.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 23:45

Zo van de foto en de beschrijving zou ik voor jou denken aan nmr 1.
Voor mij geen van 3-en denk ik Haha!

De eerste heeft wel wat het lijkt een overbeet, dus ieder jaar naar de tandarts... de 2de vind ik niet aanspreken qua bouw.
De 3de kan ik al niks vinden in de omschrijving, hoe test ze de ruiter uit?
De foto lijkt genomen te zijn na het rijden of longeren, ziet de singel nog zitten Haha! en het linkerachterbeen lijkt wat raar geplaatst.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 00:15

Dat ze mond van die 2e openstaat zegt overigens niets. Elk paard knabbelt weleens op het bit, wat hier volgens mij ook aan de gang is, vandaar dat het ook naar beneden staat.

Ik denk dat jij gewoon eens naar een aantal paarden moet kijken, en kijken welke je het meest aanspreekt. Ga niet teveel op hoogte, kleur en niveau af. Overigens is er laatst een topic geweest over de woorden "niet geschikt voor beginners" in advertenties. Veel mensen willen gewoon dat iemand met ervaring het beestje overneemt, en niet iemand die net 2 weken rijdt die ook een eigen paard wil of iets dergelijks. Dus wat dat betreft is dat ook altijd even aankijken.

Ga dus gewoon eens kijken. Overigens heb ik niet echt een oordeel over een paard vanaf een foto (tenzij hij dermate veel over het paard zegt, wat naar mijn mening niet het geval is bij deze foto's). Ik zou gewoon gaan kijken, en dan zien we wel wat mijn verstand en gevoel zegt.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

Neskolay
Berichten: 6484
Geregistreerd: 26-04-02

leuke dieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 08:46

Ik vind het alledrie leuke dieren om te zien, maar de 2de spreekt mij het meeste aan.

Dit, omdat deze mooie gelijke aftekeningen heeft..
4 (ongeveer) gelijke witte voetjes en de bles vind ik ook heel mooi!
Hij heeft een mooi koppie.

En dit is niet omdat hij mooi naar beneden staat met z'n koppie, of wat dan ook.
Ik vind bij de andere 2 de aftekeningen niet zo mooi, maar das persoonlijk natuurlijk.

Succes met je keuze. (of met het doorzoeken)

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 10:06

ja misschien zit er wel een oneffenheidje in het gras bij de 3e. Dat zijn dingen die je niet vanaf 1 foto kan beoordelen! Net zoals die overbeet, dat is vanaf 1 foto niet te beoordelen!

Ik zou gewoon gaan kijken en dan je NIET laten beinvloeden door meningen van anderen hier op bokt. Jij ziet het paard in het echt, wij niet...

Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 10:12

Pam, omdat je nog niet veel ervaring hebt, zou ik als ik jou was een paard kopen dat qua hoogte onder de 1.70 is, en ook eentje die niet super aan de hulpen loopt (M of Z) want als je dan per ongeluk kuithulp geeft zit je meteen in galop...
Je kunt wel veel leren van een paard dat M loopt, maar dat kun je van een paard dat B of L loopt ook.

Bij ons staat een paard te koop, Zuppo, vanwege dat het meisje gezondheidsproblemen heeft.
Zuppo is ongeveer 1.60, zwart, aftekeningen geloof ik ook maar niet veel, erg dol op knuffelen en qua nivo zou hij net zijn eerste b-proefje kunnen gaan proberen zeg maar.

Hij is op het moment nog erg 'fris' omdat het meisje er niet meer vaak naar toe kan, en hij dus maar in de wei staat te staan...
Zuppo's eigenaren komen uit Doetinchem en hebben ook op www.marktplaats.nl een paar weken terug Zuppo te koop gezet, maar er is nog niemand wezen kijken.

Er zit groninger-bloed in, dus ik verwacht... als hij eenmaal wat rustiger is en minstens drie keer per week gereden wordt, is hij heel braaf! Party!!
Is gewend aan rijden met andere paarden, heeft al wat bosritjes gemaakt, en is trailer- en verkeersmak, hoewel niet veel ervaring op de weg.
Maar met andere paarden erbij volgt hij gewoon de rest tijdens een buitenrit.

Hij bijt en schopt niet, echt eentje die verslaafd is aan aandacht, al was het alleen maar een aaitje op stal. Lovers
Wat voor jou?


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 10:15

ik vind dat je gewoon niet naar de foto's moet kijken, want ik vind dat die eerste niet op z'n voordeligst op de foto staat en die tweede ook niet echt
en die 3e al helemaal neit met de schaduw, als de tekst die ze erbij hebben gezet je aanspreekt ga je toch kijken en rijden of wandelen en zorgen dat zij de tekst na kunnen komen om het zo te zeggen...


suc6 ermee...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 129 bezoekers