Het slaan van Leerlingen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

het slaan van een ernstig misdragende leerling helpt

Poll eindigt op

eens
11 (15%)
oneens
58 (84%)

Totaal aantal stemmen: 69


o0Hester0o
Berichten: 45
Geregistreerd: 29-06-04

Het slaan van Leerlingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-04 15:55

Ola ik had een discussie met een leraar Knipoog
Laatst bijgewerkt door o0Hester0o op 29-10-04 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt


Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 15:56

Het helpt niet, de leerlingen worden daardoor opstandiger van (denk ik.. Schijnheilig )

"Ge-ge-ge-ge-ge"

Myrz

Berichten: 1454
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:01

oooeh het staat 50-50!!
maar bedoel je als leerling zijnde dat je een mede-leerling mag slaan of als leraar??

Als leerling kan het, als iemand je echt helemaal gek maakt (heb weleens iemand inelkaaar getimmerd omdattie me beledigte Schijnheilig )
MAar als leeraar zijnde ist belachelijk!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:05

nee, gewoon uit de les zetten, en bij veel herhaling samen met de ouders op gesprek komen.
Sommige ouders worden boos op de leraar als die boos op hun kind is, maar ik vind dat die ouders hun kinderen een rotschop moeten geven als die vaak terecht uit de les worden gezet

o0Hester0o
Berichten: 45
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-04 16:05

als een leraar slaat

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:07

Niet als leraar, dat werkt juitst averechts.
Je moet proberen respect te krijgen dan te dwingen.
Je moet als leraar ook een zekere uitstraling hebben. Wij hebben een hele drukke klas en menig keer heeft een leraar jankend bij ons in de klas gezeten (verschrikkelijk) maar als wij die leraar zagen huilen, dan was 't gedaan met die leraar, dan is 't niet normaal meer, en hebben wij het van hem gewonnen, en heeft ie geen leven meer (erg hé ik vind 't niet normaal) Bloos

Slaan is al een teken van wanhoop/verlies, je moet 't met woorden afkunnen. Kun je dat niet!? nou dan ben je niet een goede leraar.

Als een leraar mij zou slaan zou ik 'm verrot slaan! Hij moet maar van me afblijven


Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:10

x4you schreef:
Niet als leraar, dat werkt juitst averechts.
Je moet proberen respect te krijgen dan te dwingen
.
Je moet als leraar ook een zekere uitstraling hebben. Wij hebben een hele drukke klas en menig keer heeft een leraar jankend bij ons in de klas gezeten (verschrikkelijk) maar als wij die leraar zagen huilen, dan was 't gedaan met die leraar, dan is 't niet normaal meer, en hebben wij het van hem gewonnen, en heeft ie geen leven meer (erg hé ik vind 't niet normaal) Bloos

Slaan is al een teken van wanhoop/verlies, je moet 't met woorden afkunnen. Kun je dat niet!? nou dan ben je niet een goede leraar.

Als een leraar mij zou slaan zou ik 'm verrot slaan! Hij moet maar van me afblijven

+ Precies! Wij hebben een helel euke geschiedenisleraar, maar ook super streng, maar dat pikken wij wel van 'm...

+ Alweer precies, wij hadden ook zo'n engelse leraar, alleen huilde hij niet, maar is wel weggegaan van het school Bloos! (Wel het jaar afgemaakt)

"Ge-ge-ge-ge-ge"

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:13

Ja Pinootje, van sommige leraren kunnen we 't wel hebben, zolang 't maar afgewisseld word.
Maar wij als klas denken ook, we kunnen eigenlijk alles wel maken het is toch maar 1 tegen 36..
Maarja ik heb wel altijd mn bek open (tsjah is mijn karakter) en ik kwets soms mensen met mn opmerkingen. Maar ik heb wel mn grensen en ga niet te ver. Vorigd jaar was ik bijna van school gekickt nou dat doe ik niet meer...! Scheve mond
Laatst bijgewerkt door blackheart op 29-10-04 16:18, in het totaal 2 keer bewerkt

eveline_B

Berichten: 2829
Geregistreerd: 05-09-02
Woonplaats: Salland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:14

Soms zou je het wel graag willen Schijnheilig , maar het is zeker niet de beste oplossing. Meer discipline op de scholen zou wel helpen denk ik. Nergens zijn ze zo vrij op de scholen als in Nederland. Zelfs in België gaan de kinderen nog in rijen naar binnen op de middelbare school. Die vrijheid in Nederland mag wel wat minder vanzelfsprekend worden.

kwadraatje

Berichten: 4335
Geregistreerd: 01-02-04
Woonplaats: Disneyland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:16

Ik denk dat zo'n leerlingen gebrek aan liefde hebben en zich daarom zo dus misdragen,
als je dan gaat slaan, maak je het alleen maar erger.
Schreeuwen en slaan is een teken van onmacht.
Ik denk dat praten een hele goede oplossing zou zijn.

zij die niet van het verleden leren, zijn gedoemd de hele ellende over te doen..

KeeK

Berichten: 3748
Geregistreerd: 08-02-04
Woonplaats: Huis ter Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:18

Ik vind van niet. Ik zou als leerling er inderdaad opstandiger van worden en die docent een mep terug geven. Of het nu voor de wet wel of niet mag.

Bokker sinds 02-02-03.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:19

Ja mag als leraar niet slaan, maar het zou soms wel op zijn plek zijn ja. Helaas hebben de leraren al helemaal niets in te brengen als het thuisfront al niet meerwerkt.

Bij mij op school sloeg de leraar niet, maar kreeg je een natte spons naar je hoofd als je niet uitkeek. Ook dat mag niet, maar niemand maakte daar een punt van.
Ga met Eveline mee dat de discipline op de Nederlandse scholen omhoog mag. Maar de Belgische scholen hebben dan wel discipline, maar alle eigeninitiatief wordt er in de jeugd ook uitgeramd. En dan weet ik niet wat ik liever heb.

Je suis Charlie.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:20

kwadraatje schreef:
Ik denk dat praten een hele goede oplossing zou zijn.


Met sommige leerlingen valt niet te praten. Of ze zeggen "ja" en doen "nee".

Je suis Charlie.

Pinootje

Berichten: 1595
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: achter 'n en in A.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:21

Cassidy schreef:
Bij mij op school sloeg de leraar niet, maar kreeg je een natte spons naar je hoofd als je niet uitkeek. Ook dat mag niet, maar niemand maakte daar een punt van.
Ooowwwhjaaa, dat hadden wij ook Haha! In het begin was het wel grappig, maar het was niet leuk om steeds nat te zijn, volgens mij (en nee, heb nog nooit sponsslaag gehad Haha! )

"Ge-ge-ge-ge-ge"

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:21

Oja vorigd jaar ook, ik had een nieuwe vriend, wou mn mentor het adres, emailadres, pasfoto en al z'n gegevens hebben Scheve mond
Ik zei zo: Hoezo wrom wil je nou z'n gegevens, wat gaat dat U aan..!
zei: Ja dat gaat me alles aan, ik wil dat je altijd in veiligheid zit!
Ik: Nou ik bepaal zelf wel hoe veilig 't is.. Trouwens hoe kunt U van een pasfoto checke dat het veilig is.
Zei: nee maar dan weet ik je te vinde.. uuh.. uhm.. je doet HET toch niet met 'm hé?
ik: Nou dat gaat U nog niks aan, Doei!
En heb me tas ingepakt en ben weggelopen, daarna mocht ik nooit meer bij haar in de les komen Scheve mond

Oja en vorigd jaar, ik stond met een groep vrienden bij het schoolhek na schooltijd, met scooters te brommen enzo..
Komt de concierge dr aan we moeten weg want we veroorzaken overlast. Ok begrijpelijk dus we gaan weg, en ik rijd met hun mee.
Word ik zowat door de concierge van de brommer gesleurd, en ik moet naar huis op mn eigen fiets Scheve mond (die liet ik bij 't hek staan)
Ik mocht van de concierge niet met die lui omgaan..
Nou ik pak de fiets en fiets acher mn vrienden aan, roept ie Berber verkeerde kant je moet naar rechts!! GVD als ik met die jongens om wil gaan doe ik dat en daar heeft hij niks over te zeggen!!
Ik ben de volgende dag naar de concierge gegaan en gevraagd waarom hij daar zo'n heisa aan het stampe was..
Nou het waren verkeerde jongens volgens hem Verward
Ik ken die jongens nog steeds beter..
En ik ga er nog mee om, en is niks mis met mij!

o0Hester0o
Berichten: 45
Geregistreerd: 29-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-04 16:24

WOW THNQ VOOR DEZE REACTIES!!!! hebben we egt heel veel aan!
ik zelf ben er hard op tegen als een leraar een leerling slaat want zo toont de leerling denk ik minder respect en aandacht aan dit vak...ik weet het namelijk van me zelf als een leraar dom tegen mij gaat doen ga ik ook geen energie meer in dit vak steken.....nou dit was mijn mening nogmaals THNQ hoe meer reacties hoe beter !

Exit13

Berichten: 7748
Geregistreerd: 29-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:24

Als er al geslagen wordt, dan door de ouders... Ik vind dat taak van de opvoeding hoofdzakelijk bij de ouders moet liggen. De docent moet daar aan meewerken, maar het moet wel vanuit de ouders komen.

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei!

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:25

Cassidy schreef:
Helaas hebben de leraren al helemaal niets in te brengen als het thuisfront al niet meerwerkt.

Hier kan ik helemaal in meegaan!
Ik merk helaas in mijn klas (kleuters) al dat sommige kinderen totaal geen grenzen gesteld krijgen thuis, en alles maar mogen. Meestal ter compensatie van het gebrek aan tijd dat de opvoeders in het kind steken.
helaas ontwikkelen deze kinderen zich niet zelden tot losgeslagen jongeren.


ponymeid1
Berichten: 11472
Geregistreerd: 16-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:26

Als je het met je stem niet af kunt dwingen, of houding, ben je geen goede leraar. Wij hebben ook enkele leraren (zowat) overstuur de klas uit gekregen, maar bij sommige kun je het echt niet flikken, en dat weten we ook..

RelarDevi
Berichten: 26954
Geregistreerd: 23-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:28

Nee een leraar mag geen leerlingen slaan, dit jaar hadden we een invaller voor Duits. Hij kan/kon absoluut niet gebaren En dat veroorzaakte veel misverstanden.
Een klasgenoot was aan kletsen met z'n vriend, en van hem mochten we echt geen een seconde van ons boek op kijken. Valt hij zo mijn klasgenoot aan, knijpt hem in zijn nek. Kan dus echt niet, hij is er trouwens niet meer, hij heeft ontslag genomen.. Pfiewww!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:30

Een leraar die me zou slaan? Ik had m opgewacht na school met sterkere vriendjes haha het zou niet gekker moeten worden. Dat vind ik hetzelfde als dat mijn baas me zou slaan Scheve mond

blackheart

Berichten: 3116
Geregistreerd: 07-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:30

Citaat:
Hier kan ik helemaal in meegaan!
Ik merk helaas in mijn klas (kleuters) al dat sommige kinderen totaal geen grenzen gesteld krijgen thuis, en alles maar mogen. Meestal ter compensatie van het gebrek aan tijd dat de opvoeders in het kind steken.
helaas ontwikkelen deze kinderen zich niet zelden tot losgeslagen jongeren.


Ik had vroeger ook niet echt regels thuis hoor.
Maar ik kreeg wel op mn kop als ik de kat aan de staart trok Vork
als ik onrespectvol was tegen andere mensen, mn broer sloeg (ook al lokte hij het uit) of een grote bek tegen mn ouders had.
En als ik ongevraagd in de kast zat te snoepen kon ik ook een veeg om mn hoofd verwachten. Alhoewel er waren niet echt regels, maar gewoon dingen wat vanzelfsprekend was dat dat niet mocht.
En ondanks dat doe ik nog wat ik zelf wil!

Maar sinds vorigd jaar zijn mn ouders echt streng tegen me geworden, ja ik hang wat meer op straat om maar sorry hoor, dat hoort gewoon bij de jeugd en dat hebben ze maar te accepteren.
Ik doe toch wel wat ik de kop heb, maar als hun me waarschuwe voor iets denk ik eerst wel even 2x na. Ik heb de eigenschap sterk over me om zonder nadenken in een situatie te belanden die ik helemaal niet leuk vind.
Een gewaarschuwd mens telt voor 2

eknein

Berichten: 4347
Geregistreerd: 01-05-04
Woonplaats: Vries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:35

ik denk dat iedereen wel terug zou slaan... nou daar heb je wat aan

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:35

x4you schreef:
Maar sinds vorigd jaar zijn mn ouders echt streng tegen me geworden, ja ik hang wat meer op straat om maar sorry hoor, dat hoort gewoon bij de jeugd en dat hebben ze maar te accepteren.
2


Maar goed dat jij mijn dochter niet bent, want dan had je aan mij een verkeerde. Zolang je de benen onder mijn tafel zou steken zouden de geldende regels in huis die van mij zijn, en dat heb jij maar te accepteren. En als je toch doet wat je in je kop hebt denk ik dat we dagelijks bonje zouden hebben.

Over het algemeen denk ik dat het makkelijker is de teugels kort te houden en gaandeweg te laten vieren dan dat er ineens strak opgetreden gaat worden. Wat dat betreft kan ik het je niet kwalijk nemen dat je tegen de regels ingaat die ineens zijn gaan gelden.

Je suis Charlie.

MiGzi_MiQ

Berichten: 744
Geregistreerd: 22-05-04
Woonplaats: Amsterdam!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 16:38

Ik vind slaan sowieso een teken van Zwakte..

Ik denk dat je als leraar zeker boven een kind hoort te staan, en hem dan maar desnoods de klas uit te sturen. Mocht dat niet helpen, dan een gesprek met de ouders. Vaak zijn kinderen toch "Banger" voor de ouders, omdat ze bang zijn voor Straf, Huisarrest, Ingehouden Zakgeld, niet uit mogen gaan enz enz.. Lachen

*Ik loop nu zelf stage op een Basisschool in groep 5,6,7.. En die kinderen hebben ook zoiets van: "pffff.. Jij bent maar 6 jaar ouder dan ons, dus waarom zouden we naar JOU gaan luisteren!! Gaaaap".. En zijn ze dus vaak ook lastiger dan bij hun eigen Juffrouw. Lachen Maar heb nog nooit de neiging gehad om een van die Kids een tik te verkopen. Lachen

Eergister zei namelijk een jongentje uit de klas tegen een meisje: "je moet je grote K*nkerbek dicht houden!! Stoom uit je oren ".. En ik werd toen zo razend, heb wel een potje staan schreeuwen tegen het joch, of ie wel wist wat die ziekte inhield enz. En heb hem daarna de gang op gestuurd, maar slaan.. Dat heb ik niet gedaan!! Vork

<center>K) » Selamat Hari Raya Dan Tahun Baru! « K) [ITP] Erve Meenderinkboer!
</center>


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Afanaisa91, Amazonbot, anne7, Anoukjuuuhh, ComscoreBot, criollo_yess, Danseresje, Donderwolk55, Eliana, ferropaard, GoogleAdsense, Googlebot, Lalladidoo, mala26, MDWStables, ryukapple, Sewri, XxMariellexX, YandexBot, ynskek en 222 bezoekers