Slapen bij de stal, wie heeft het nog meer gedaan??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Slapen bij de stal, wie heeft het nog meer gedaan??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 10:43

Vorige week ben ik met 2 andere vriendinnen gaan slapen in een lege box naar de box van Frida, een shetlander die zou gaan bevallen.
We probeerde wakker te blijven en elkaars waken over te nemen, maar dat lukte natuurlijk niet altijd Haha!
We zijn uiteindelijk 3 nachten blijven slapen, en ze kreeg de derde nacht het veulen.
Wij hadden natuurlijk al zo weinig geslapen, dat we sliepen toen het uiteindelijk echt gebeurde!!!
Ik kreeg toevallig om half 6 's ochtends een smsje van een andere vriendin en was gelijk wakker, toen ik even luisterde hoorde ik andere kant van de wand veel gelik en toen ik ging kijken en daar lag het schattige veulentje!!
Nog helemaal nat natuurlijk, maar wat mij ook gelijk op viel was dat het niet bewoog!!
Ik maakte gelijk de ander wakker en gelukkig zagen we toen dat het wel ademde, maar nog steeds geen bewegingen maakte.
We hebben gelijk Jan gebeld en die was er binnnen 3 minuten.
Gelukkig ging het veulen toen eindelijk proberen te staan.
Jan moest heel hard lachen toen hij hoorde dat we er doorheen hadden geslapen, maar geen zorgen, we krijgen nog een 2e kans!!
De fries aan de andere kant van de lege box krijgt namelijk half Juni ook een veulen, en dan mogen we ook blijven slapen!!

Wie heeft dit ook eens gedaan??

My Dominique

Berichten: 5299
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 10:50

ik

maar mijn merrie schoot nie op ( ze moest de 19e (april) en eergister was het gekomen))
dus ik heb het niet gezien
maar wel op stal geslapen Lovers

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 11:53

ik heb het ook wel eens gedaan, vorig jaar. Dit jaar was (nog) niet nodig, 2 veulens kwamen al voor 8 uur 's avonds!

gr linda Lachen

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:27

hihi dat had ik dus ook vanochtend. en ik heb het de hele dag moeten horen, maar dat kan me niet schelen Symphony is er en dat is het belangrijkste.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:47

Ik zou dat vorig jaar gaan doen, de merrie was in de keivakantie uitgeteld... en de eigenaar zei dat het er echt zo uitzou gaan zien!
Dus ik helemaal blij... werd in donderdags voor de vakantie gebeld, ze had snachts ineens het veulen al gehad!
*sjit, de bevalling gemist!*
Maar ach, veulentje was zo ook wel lief! Knipoog Lovers

ik wil het wel een keertje ECHT mee maken!

*Sharon*

Berichten: 327
Geregistreerd: 29-08-01
Woonplaats: emmen,drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 12:18

We gaan er vanacht ook weer slapen en dat word m'n 3e nacht. Gister nacht was ze heel onrustig ze liep aal heen en weer en dan lag ze weer en dan stond ze weer en ging lopen en ze moest heel vaak plassen dus ligt het waarschijnlijk op de blaas..... 'k hoop dat het vanavond komt.... ze is vandaag officieel uitgeteld.... en kegelt sinds 8 mei al en ze ligt er sávonds echt zo bij van het gaat nie lang meer duren en ze ademt ook heel zwaar is dit allemaal gewoon.....? Verward Verward Verward of ligt dat aan het paard zelf.. kweet het ook nie...
xxxxxxxxxiezz Sharon en wendy!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 14:32

Ik heb op stal geslapen en dus wel de bevalling gezien. Zie het topic met de foto's hier op Bokt!

paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:54

ik heb bij leo 2 weken geslapen en nu ato moet bevallen(koniginnedag uitgereknd)slaap ik er ook weer sinds een week,ook omdat mijn andere merrie,leo,overleden is en ik het veulen om de 3 uur moet voederen.
Ik slaap op z'on 10 meter afstand in een eriba puck Haha! caravan.

Dennis

Berichten: 31464
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:58

Wij(lees: Tamara) hadden een camera op stal en een TV boven op de slaapkamer. Nachten lang wakker en steeds kijken. Helemaal niets. Om kwart over 5 's middags werd ik gebeld dat ze begon en om 6 uur was Floortje d'r. Hadden we die camera voor 'niets'(we hebben wel een leuke film van de geboorte nu hoor!)

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 22:00

Je wil niet weten hoe veel nachten ik al op stal heb geslapen.. elke keer denk ik dat het die nacht wel raak zal zijn, maar Fleur is het daar niet mee eens Knipoog

(ik weet niet wanneer ze gedekt is, dus ook niet wanneer ze zou moeten bevallen)

Alice

Berichten: 3136
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Doornenburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-02 22:30

Zouden paarden het nou echt ophouden omdat ze weten dat je erbij bent?

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:05

Ik heb een camera boven de veulenstal hangen, hoef dus slechts 's nachts af en toe naar de tv te kijken!!!
Maar het eerste veulen dit jaar werd om 14.00 uur 's middags geboren, dus geen camerawerk. De volgende merrie die moet veulenen wierp vorig jaar ook 's nachts, dus zal dat dit jaar ook wel doen.

Ideaal hoor zo'n camera, en voor de kosten hoef je het niet te laten, nog geen 150 euro en je hebt er een in zwart/ wit, die je op elke tv kunt aansluiten en waar je zelfs nog een videorecorder tussen kunt zetten, heof je ook niet de hele tijd te filmen!!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-02 14:18

Ik ben nu elke dag op stal en als ik gewoon merk aan haar dat t dichterbij gaat komen dan ga ik elke avond om 10 uur nog een keer kijken, als ze dan kegelt of onrustig is ofzo dan blijf ik. En de staleigenaar kijkt als t goed is een paar keer, voor de laatste keer om 3 uur 's nachts..

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

hihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-02 09:59

ik heb et ook gedaan maar viel in slaap maar in de ochtend is het gelukkig geboren haha