Mezelf zitles gegeven.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Mezelf zitles gegeven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 17:28

Ik heb vandaag mezelf zitles gegeven. Daar was ik wel weer eens aan toe en Pablo had de afgelopen dagen erg hard gewerkt en mocht wel eens wat anders doen.
Pablo was lekker loom door het warme weer en had al 5 uur op wei gestaan dus ik durfde het wel aan.
Hij was gelukkig niet zo gek (de afgelopen dagen ging hij er elke dag wel even van tussen, *GRMBL*) dus het ging aardig. Eerst even "gewoon" gereden en daarna beugels van het zadel gehaald en knoop in de teugels gemaakt. Ik was alleen in de buitenbak dus ik kon ook niemand in de weg rijden.
Eerst dacht Pablo dat hij lekker hard kon gaan draven en lekker mocht doen waar hij zin in had maar toen ik hem een paar keer afremde en weer terug op de hoefslag zette snapte hij de bedoeling en bleef braaf zijn rondjes op de hoefslag lopen.
En daar ging ik dan: lekker gymnastieken en na mezelf wat moed te hebben ingepraat heb ik in de galop ook een paar keer mijn been over zijn hals gegooid (naar dameszit dus). Dat heb ik maar een paar keer gedaan want Pablo ging steeds harder en harder. Maar goed, ik heb gedaan.
En ik mag het wel vaker gaan doen want echt superlenig ben ik niet meer te noemen. Normaal doe ik het liever aan een longeerlijn maar dan moet je maar net iemand vinden die je wil longeren.
Volgens mij zijn een aantal tieners nu op de manege nu wel helemaal overtuigd van het feit dat ik niet spoor Haha! Maar ik vind mijn eigen houding nou eenmaal erg belangrijk.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 10-05-02 18:29, in het totaal 1 keer bewerkt

carola

Berichten: 8686
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 17:34

Haha, ik zie het me zo voor me! (en die gezichten van die tieners ook). Maar goed hoor dat je het hebt gedaan, erg moedig ook... Ik weet niet of ik het zo zonder longeerlijn zou doen.

HHD_Foto

Berichten: 4437
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: N.W. Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 18:40

Knap hoor !! Haha!. 'K zie het mezelf nog niet zo 1,2,3 doen. En het zou bepaald niet overbodig zijn. Misschien m'n instructrice maar eens vragen voor een privelesje zitles. Je hebt me op een idee gebracht Haha! .

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 18:50

Haha, ik herken het! Ik doe het ook regelmatig (1 x in de 2 weken ongeveer). Met of zonder zadel, maar meestal rij ik eerst wel ff gewoon anders weet Omar helemaal niet meer waar hij het zoeken moet. Hij houdt niet zo van een gek op zijn rug.
Zit ik rondjes te draaien met mijn armen en benen tegelijk, zie je al die automobilisten afremmen Haha! Dan zwaai ik even en ik ga weer vrolijk verder haha.
Ik heb in stap en draf wel dameszit gedaan maar aangezien we in de les nog niet eens galopperen doe ik het in galop maar niet. Omar is ook nog niet zo veel gekkigheid op zijn rug gewend, zodra ik mijn been verleg of zijn staart probeer te pakken (goed voor het losmaken van je rugspieren) peert ie weg. Leuke taferelen dus Lips are sealed *LOL*
Je bent niet de enige gek Katrien....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 19:06

Sjimmy schreef:
Je bent niet de enige gek Katrien....

Gelukkig!
Pablo is wel het 1 en ander van mij gewend gelukkig. Ik kan ook van zijn kont afglijden enzo. Hij moet alleen altijd wel even duidelijk gemaakt worden dat hij gewoon over de hoefslag door moet blijven lopen en dus niet mag gaan sjezen en dat wegspringen ook niet zo op prijs wordt gesteld Haha!
Ha ha en die blikken die je dan inderdaad krijgt van voorbijgangers *LOL* Die snappen er echt helemaal niks van Haha!

Patricia
Berichten: 1044
Geregistreerd: 11-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:13

Ik vind het knap dat je dat doet zonder longeerlijn!
Ik vind het met longeerlijn eraan nog eng.
Zeker met die twee wandelende bommetjes waar ik dan op zit *LOL*

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-02 16:15

haha !! Gaaf man! Dat zal denk ik echt wel goed zijn voor je spieren....

Heb je al spierpijn }> }> ????? gna gna!

Dat hoef ik met Remy niet te proberen; dan zit je echt te stuiteren omdat hij zo hoog opgooit.