Petri rijlaarzen slecht????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Petri rijlaarzen slecht????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 10:40

Ik heb dus nu 1.5 jaar de Petri perfect, bevallen mij op zich prima, rij er 1 tot 2 keer in de week mee.
Nu kwam ik er gisteren achter dat de hele zool, en ook nog beide laarzen!!!! gescheurd was (op precies dezelfde plek, gewoon een rechte scheur, de zool ligt los van de laars). De zool zelf is helemaal niet versleten, het hele profiel zit er nog op!!! Ik baal dus vreselijk. Boos! Boos! Boos! Boos!
Dus ik naar de schoenmaker, die kon het niet repareren, hij gaf wel een ander adres die het wel zouden kunnen, maar hij dacht dat het ongeveer 55 gulden zou kosten.
Bovendien zei hij dat dit dus echt niet mocht, de zool was niet af, en niet versleten, en niet gebroken op het buigpunt, dus hij vond dat ik maar moest gaan klagen bij de verkoper.
Dus nu moet ik naar DIVOZA terug, dit is toch veel te snel, na weinig gebruik al stuk, en dat voor laarzen van bijna 400 gulden????? Ben benieuwd of ze bij divoza uberhaupt mijn klacht gegrond vinden, ze zijn namelijk erg slecht in SERVICE (dat kennen ze daar meestal niet)
Ik begin nu zeer te twijfelen aan de kwaliteit van Petri.
Hebben jullie dit ook eens gehad, en wat hebben jullie toen gedaan??
Wat kosten nieuwe zolen en hoe lang ben je je laarzen dan kwijt???
Ik kan ze dus echt niet missen, voor wedstrijden, heb wel plastic laarzen, maar die komen maar tot halverwege m'n kuit.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 10:42

Dat is balen zeg. Ik zou zeker teruggaan naar divoza, en als ze je daar niet helpen gelijk Petri zelf bellen.
Ik heb verder zelf (nog) geen ervaring met leren laarzen.

:evaw:

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 10:54

Petri heeft een bekende naam, maar waaraan ze dat te danken hebben? Dat heb ik me ook wel eens afgevraagd. Je bent zeker niet de eerste waarbij ik een verhaal als dit over Petri laarzen hoor.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 11:41

Even een opmerking over Divoza: als je vind dat ze zo'n slechte service hebben, waarom koop je daar dan wat? Maar goed, dat terzijde.

De laarzen zullen terug gaan naar Petrie en die beoordeelt de klacht, dus wat betreft service ligt dat in dit geval bij Petrie en niet bij Divoza.

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

jen

Berichten: 3211
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 13:28

het kan even duren voordat je je laarzen terug hebt
ik had mijn petrie rijlaarzen 3 maanden en aan de binnenkant was de hak helemaal kapot
ik ben dus terug gegaan naar de winkel waar ik ze gekocht heb en daar zijn ze opgestuurdnaar petrie
na 3 á 4 weken kon ik ze pas ophalen
maar nieuwe zooltjes kan je toch bij iedere schoenmaker eronder laten leggen???
gewoon om een spiegelzool vragen
bij mij koste dat ong. 40 á 50 gulden
xx jen

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 14:13

Heb 2 paar Petri's en geen enkel probleem ermee, bijzonder tevreden. Zijn wel duurdere modellen dan de Perfect. Heb nog weinig ervaring met de service van Petri, omdat ik die service simpelweg nog niet nodig heb gehad, maar de ervaringen die ik er mee heb (ook van horen zeggen) zijn prima.
Heb wel eens wat klachten gehoord, maar die gingen allemaal over de Perfect. Perfect is dacht ik het goedkoopste model van Petrie, misschien dat goedkoop dan toch duurkoop is, voor een lagere prijs kun je nou eenmaal niet dezelfde kwaliteit verwachten, dat is ook een van de redenen dat ik niet voor de Perfect gekozen heb. Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten en dat blijkt toch zo z'n vruchten af te werpen.
[/list]

Nulla tenaci invia est via

myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 14:38

Citaat:
Ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten
Dus de mensen die de petrie perfect gekocht hebben wel Verward
Een beetje arrogant he!


Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 15:35

Wat ik alleen maar probeerde te zeggen is dat je van het goedkoopste model nou eenmaal niet de kwaliteit van het duurste model mag verwachten. Je kunt van een Lada toch ook niet verwachten dat 'ie net zo hard gaat als een Ferrari? Als dat dan arrogant is, so be it. Zal me jeuken.

Overigens vind ik het niet normaal dat na een jaar de zool op een nogal typische manier breekt (snap niet helemaal wat je bedoelt), maar ik verwacht dat ze dat bij Petrie heus wel naar tevredenheid op kunnen lossen. Alle merken laten wel eens een steekje vallen en het is banketstaaf als dat bij jou gebeurt, maar om daarom maar gelijk het hele merk te veroordelen vind ik niet terecht.

Nulla tenaci invia est via

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:10

Petri laarzen zijn erg goed...
ik rijd heel veel met mn laarzen en zien er nog als nieuw uit!
echt top!

toontje
Berichten: 94
Geregistreerd: 28-10-01

petrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 16:34

hoi, ik heb twee paar petrie rijlaarzen. een goedkoper paar voor dagelijks gebruik. ik rijd er dus twee paarden per dag mee en een duurder paar voor wedstrijden. die gebruik ik 6 keer per maand ongeveer. met beide paren heb ik nog nooit wat gehad. ik rijd al zeker 15 jaar met petrie rijlaarzen. regel het via petrie zelf en niet een ruitersportzaak als tussenpersoon. mijn vriendin had ook na 2 maanden gebruik van haar derby rijlaarzen een zool dwars doormidden. de fabriek accepteerde het als een fabricagefout en ze kreeg kostenloos een nieuwe zool. succes

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 17:04

nou alle mensen die ik ken en met Petrie rijden heb ik nog nooit horen klagen (incl. mezelf)
wat betreft dat je zool eraf ligt,
bij de verkoop is mij verteld dat je de laarzen best wel voorzichtig moet uit doen met je laarzenknecht omdat je idd je zool er anders kan aftrekken.Lijkt me ook logisch, die laarzen gaan echt niet 1,2,3 uit en dat kan best wel wat rukwerk vergen.
Als je dus met je voet in de knecht staat zit je zool onder de knecht in de rest erboven..dan kun je zelf wel bedenken dat als je te hard rukt iedere keer opnieuw die der vroeg of laat afslingerd..
Mss dat het daarom komt dat ie nou al versleten is (weet het ook niet hoor) maar de schoenmaker zou dat zo moeten kunnen maken..(Ik weet niet of je dat bedoeld of dat de zool aan de onderkant gewoon gebarsten is...als dat het laatste is is het zo gepiept bij de schoenmaker, dat andere ook trouwens)
Enfin; ik heb niet te klagen over m'n laarsjes en al de mensen die ik verder ken doen dat ook niet...ik geloof dus nooit dat ze slecht zijn van kwaliteit, cavallo is zooooooooveel duurder ik vindt dat je daar meer naam betaald dan laars...(maar das mijn mening dan)

Ik zou contact opnemen met Petrie zelf, of terug gaan naar Divoza..of natuurlijk je schoenmaker bezoeken, normaal zou zoiets te maken moeten kunnen zijn.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 17:41

Er wordt hier gesuggereerd dat wanneer je de goedkopere versie koopt, en dus voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, je niet moet zeuren wanneer die laars kapot gaat...dat vind ik een rare redenering, want de Perfect kost iets van fl 350,-???? dat is wel iets meer dan een dubbeltje en je mag dus verwachten dat bij gebruik van 1 a 2 keer in de week de laarzen langer meegaan dan 1,5 jaar!!
Wanneer Petrie haar naam hoog wil houden, zal ze toch moeten zorgen dat ook de wat goedkopere laars goed van kwaliteit is (oke, geen topkwaliteit, maar wel gewoon goed). Kunnen ze geen normale laars leveren, moeten ze hem maar niet meer verkopen. (of voor het welbekende dubbeltje dan he...)

Carolien007
Berichten: 5413
Geregistreerd: 28-03-02

Re: Petri rijlaarzen slecht????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 18:50

germie schreef:
Ben benieuwd of ze bij divoza uberhaupt mijn klacht gegrond vinden, ze zijn namelijk erg slecht in SERVICE (dat kennen ze daar meestal niet)

ik heb een rijjas gehaald bij de divoza, spring ik iets te overtuigd ui het zadel waardoor mijn rits kapot gaat. Het was dus mijn eigen schuld. Maar ik kon de jas naar divoza opsturen en ze hebben er kostenloos een nieuwe rits ingezet. En de verzenkosten voor het terug sturen hoefde ik ook niet te betalen.
Ook heb ik een keer een windjack daar gehaald, bleek de binnenkant kapot te zijn, toen heb ik ook zonder problemem een nieuwe jas gekregen.
Dus ik vind de service bij de divoza heel goed, was in zoetermeer , weet niet of dat nog verschil maakt?

Maar met mijn petrie laarzen heb ik nooit problemen gehad.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 19:24

jep ik (en helaas of toevallig 2 andere stalgenootjes van mij) hebben ook 'problemen' met de petrie laarzen .
Niet de goedkoopste al vind ik voor het geld 350 piek voor de goedkoopste toch? Dat ze echt wel wat langer mee mogen gaan.
Ik heb de op 2na goedkoopste geen idee welke het precies is maar 3 jaar gelden heb ik er ongeveer 475 voor betaal bijna als ik me niet vergis iets in die richting was het iig wel.
Ik heb er een jaartje plezier van gehad en toen begon de ellende.
naden die los lieten de belijning aan de achterkant kwam eruit zetten de zolen sleten door ( erg vreemd want ik ben vreselijk zuinig en loop er niet mee trek ze aan als ik het zadel er al op heb liggen en trek ze uit zodra ik het halster om heb) Keer op keer naar de schoenmaker die het een slechte kwaliteit laarzen vond Boos!
Ik laat ze elke keer maar weer maken want ze zitten zo lekker maar het heeft me aan maak kosten al zeker een nieuw paar gekost Boos!
gemiddeld ben ik ze toch zeker 4/5 keer per jaar kwijt geweest de afgelopen 2 jaar.
Nu zijn ze 3 jaar oud en gewoon op.de binnebakt is er bijna uitgesleten en dan ben ik door het leer heen.
Een stalgenootje had dat dus al na 1.5 jaar! hij had toen nog geen eigenpaard en reed 2/3 keer per week.Hij is terug gegaan naar de ruitersportzaak en daar zeiden ze dat ze 'm eventueel wel op wilde sturen maar dat je eigenlijk niet meer kan verwachten van zo'n goedkope laars Bloos

Weer een ander stalgenootje zit nu na een half jaar ook elke keer aan de kapote stiksels etc.

voor mij de reden dat ik nu Cavallo laarzen heb gekocht wel aardig dure maar gelukkig heb ik een standaard maat ik was nu 700 piek kwijt Scheve mond
Volgens de ruitersportzaak een superlaars en het meisje dat achter mij in de rij stond zei ookal een goede keus want je moet nooit petrie nemen..
Ik ken haar niet maar zij had er ookal slechte ervaring mee.
Overgens heb ik ze bij een andere ruitersportzaak gehaald dan de rest dus daar kan het ook niet aan liggen?

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

kellytje

Berichten: 99
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:06

ik heb ook problemen met mijn laarzen van petrie
ik heb ook laarzen van bijna 1000 piek en de mijn
waren binnen een maand helemaal stuk
de hele achterkant van me laarzen lagen los
echt K*T Boos!
heb me laarzen nu weer terug maar het is nog steeds niet helemaal
goed
zie voor de rest ook veel mensen met problemen met de laarzen van petrie:(

doei

xxx kelly

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 20:08

laurake schreef:
bij de verkoop is mij verteld dat je de laarzen best wel voorzichtig moet uit doen met je laarzenknecht omdat je idd je zool er anders kan aftrekken.Lijkt me ook logisch, die laarzen gaan echt niet 1,2,3 uit en dat kan best wel wat rukwerk vergen.
Als je dus met je voet in de knecht staat zit je zool onder de knecht in de rest erboven..dan kun je zelf wel bedenken dat als je te hard rukt iedere keer opnieuw die der vroeg of laat afslingerd..


Absoluut waar. Een goede laarzenknecht is echt het behoud van je laarzen. Net als dat je ze ook altijd netjes met trekkers aan moet trekken, anders trap je de hak in, knappen ze niet van op. En er spanners in doen als je ze niet aan hebt en oude kranten als ze nat geworden zijn (zweet!).
En met een goede laarzenknecht bedoel ik niet zo eentje als je hier op de achtergrond ziet, die houten, daarmee trek je inderdaad alleen maar aan de zool. Die metalen, "ronde" op de voorgrond is veel beter plus dat je daarmee ook makkelijker je laarzen uitkrijgt.

Afbeelding

Nulla tenaci invia est via

germie

Berichten: 25881
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-05-02 21:03

En iik heb een goede laarzenknecht, ze zijn daar ook niet stuk, maar precies midden onder (in plastic laazen heb je onder de bal profiel, tot een bepaalde lijn, en die lijn is dus stuk), daar loopt een lijn zeg maar, en daar zijn ze gebroken. Gewoon beide laarzen precies dezelfde plaats. Dus niet midden onder de voet, maar op een plaats tussen de bal en de hak, raakt de grond dus helemaal niet. Dit heeft echt niets met een laarzenknecht te maken.
De laarzen zien er verder als nieuw uit, en 380 gulden (dat hebben de mijne gekost) vind ik wel veel geld. Plastic laarzen van 40 gulden gaan bij mij 2 jaar mee, en dan rij ik er 6 dagen per week mee.
Ik baal hier echt vreselijk van, gespaard voor goede laarzen, de equin waren goedkoper, maar niet in mijn lengte maat. Ik had toch echt gehoopt dat ze langer meegaan.
Ik rij er alleen mee, doe ze na het rijden uit, poets ze geregeld, dus aan het onderhoud kan het gewoon niet liggen. Boos! Boos! Boos!

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Rhys
Berichten: 6351
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 21:16

Ik hoor idd ook veel slechte verhalen over Petri, maar nooit iets over andere merken. Heeft het er misschien ook mee te maken dat de meeste mensen Petri's lijken te hebben (hoe meer verkocht hoe groter de kans dat er iets fout is/gaat) en het hangt er natuurlijk ook zeer vanaf hoe je met je laarzen omgaat.
Ik heb zelf ook de Perfect en geen klachten.
Ik leg ze altijd plat neer als ik ze niet aan heb, trek ze uit met zo'n laarzentrekker in een lusvorm en poets ze ongeveer elke week.
Bij die van mij is weleens een naadje los en de hak was een keer versleten, verder geen problemen. Ze zijn natuurlijk wat ingezakt (na drie jaar eigenlijk iets te ver naar mijn zin, maar niet onoverkomelijk) maar ze glimmen iig.

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: JudithDario, lovelance, Majestic-12 en 34 bezoekers