Ergeren jullie je hier ook zo aan?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Ergeren jullie je hier ook zo aan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 16:02

Ik kom net terug van Concours Hippique in Eindhoven en zoals altijd ben ik veel bij de losrij ring te vinden.
Maar waarom moeten mensen langs de kant toch altijd zoveel commentaar hebben? Mensen vinden alles zielig en gemeen en als zij het zouden moeten doen, zou het veel beter gaan.... Vooral de moeders van beginnende ruitertjes lijken hier erg goed in te zijn.
Rijdt er iemand met een martingaal: is het zielig. Een stang en trens? Ook zielig. Die ruiter heeft zijn paard geschoren. Ach wat een zielig paard.
Van dit soort mensen krijg ik dus echt hoofdpijn. Het zal er wel bij horen als je naar wedstrijden gaat, maar voor mij is de lol er snel af als er zo'n stel "dierenvrienden" naast me komt staan.
Herkennen jullie dit soort mensen, of ben ik de enige die me daaraan ergert?
Groetjes,
Linda

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 16:16

Nee, je bent niet de enige, alhoewel ik moet bekekennen dat ik me er zelf ook wel eens schuldig aan maak Bloos Schijnheilig ! Maar... meestal zeg ik dat soort dingen tegen m´n vriendin Heel zachtjes, zéker niet luidkeels Lachen !!! Het gaat dan ook niet over dingen zoals : martingaal.. zielig, paard is geschoren.... zielig, maar eerder over de omgang met het paard of als er zo´n typje rondloopt wat wel érg van zichzelf overtuigd is }> !

sunshine

Berichten: 12057
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Reusel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 16:27

hier heb ik dus ook last van.
nee dat moet je niet doen hoor...die singel zit al vast genoeg.
ja hoor en ondertussen hang je onder het paard Schijnheilig Lips are sealed

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 16:29

hehe kan soms wel meedoen, maar soms denk ik ook houd je bek Haha!
dan gaat het meestal om vrienden van me of kennissen ofsu Haha!

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 16:48

ken het!

laast bij IB bv... vriendin en ik zaten daar, zaten er achter ons een paar van die pippo's die er volgens mij geen bal verstand van hadden, alles af te zeiken! En echt op zo'n misselijke toon: aaah, zielig paardje, dadelijk struikeld hij nog.. aaah.. dat dat beestje dat moet... zal wel flink op zijn flikker heben gehad!

Ook zaten ze allemaal erg luidruchtig te doen, en iedereen ergerde zich er aan!
En toen maakte ik een foto *oeps, flitser kon niet uit* kreeg ik commentaar en blablala...

grr...

ach, de beste ruiter staat langs de ring!
Haha! *LOL*

maar zwaar irritant ja!

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Commentaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 17:46

Ja, klopt ,commentaar krijg je vooral van beginners.
Maar zo krijgen mensen die beroepsmatig met paarden bezig zijn,weer van alles over zich heen van mensen net als jullie .Ethelate Vingers aflikken
Is jammer.
Iedereen die zijn best doet, doet het goed! Knipoog

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 17:55

ik moet zeggen dat ik me er ook weleens schuldig aan maak ik was dinsdag ergens en daar was een meisje van een jaar of 12 en die had de pony strak in slof en haar vriendinnetje in de Thiedemann (de pony uiteraard Haha! ) en toen had ik ook commentaar ook wel een beetje logisch volgens mij maar op doe ik dat niet de ruiter weet vaak zelf wel wat eht beste voor het paard is en een martigaal is niet zielig!!!!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 19:01

Oei, hou er alsjeblieft over op Haha! !
Ik erger me er ook groen en geel aan.
Zeker de moeders van de manege-ponymeisjes kunnen er wat van.
Die hebben vast weleens langs de bakrand gestaan toen hun kind les kreeg, en de klok horen luiden...... maar helaas, de klepel is altijd zoek.
En maar commentaar geven als de Grand Prix ruiters aan het losrijden zijn; heel triest.

Overigens heb ik ook weleens goedbedoeld commentaar gegeven, maar niet in de zin van "zielig" of "fout".
Maar wel enkele keren meegemaakt dat er bij iemand een bandage los ging, terwijl de ruiter het niet gemerkt had.
Dan geef ik toch even een hint hoor !
En een keer bij het losspringen, vloog er een ijzer door de lucht, maar de ruiter was zo geconcentreerd dat ie niks merkte.
Bij zulke dingen "bemoei" ik me er wel mee, maar da's natuurlijk toch net weer iets anders.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-02 20:10

Oscar, wat jij doet is iemand een tip geven en dat is zeker iets anders dan iemand gewoon afzeiken.
Wat mij tegenstaat is dat het vaak echt gemeen commentaar is van mensen die er zelf HELEMAAL geen verstand van paarden hebben. Inderdaad vaak moeders van manege-meisjes.
Ik zie ook weleens iets waarvan ik me afvraag of dat nou nodig is, maar ja, vanaf de 'grond' gezien is het altijd zo gemakkelijk om commentaar te leveren.
Maar misschien moet ik wel gewoon leren om me hiervoor af te sluiten, want zulke mensen kunnen mijn dag goed verpesten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 21:45

En daar sluit ik me weer helemaal bij aan Linda, want ik word er ook altijd behoorlijk chagrijnig van......
Negeren dan maar ? Haha!

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 08:15

haha bij de vereniging waar wij met stal wel is heen gaan voor een onderlinge wedstrijd is dat ook zo erg....alles wat je doet hebben ze wat over te zeggen.. zwaar irritant is dat.. ik ga ook wel in discussie hoor met van die arrogante moedertjes die denken dat ze alles beter weten..haha leuk!!! Lachen

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 08:27

Ik bemoei me meestal alleen met mezelf en een paar mensen die ik ken. De rest daar trek ik me niks van aan. Maar soms Extreme duivel
De beste stuurlui staan aan wal. NOT Ik zou soms best eens willen zeggen. alstublieft stap maar op, doe maar voor hoe het wel moet of hou je grote ***. Sigaar

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 09:43

Ik moet er altijd gigantisch om lachen. Door zoiets laat ik me echt niet van het rijden afleiden hoor, laat ze maar... ik weet wel beter!

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 09:56

Ik erger mij daar ook wel eens aan, heb ik ook eens gedaan toen 2 heel erg opscheppende meiden de bak niet wilden delen (en het was een gemeentebak, dus iedereen mag erin). NOu, ik gew3oon erin natuurlijk.
Wat doen ze,terwijl ik met een groene pony op de AC-lijn stap? In volle galop elk langs een kant. Zodicht bij dat de pony waar ik op reed steil achterover stond, steigeren dus. Dus ik kwaad, dat dit een groene pony is, dat ik hen niet zal hinderen enz. Dus ik verder stappen, gaan ze weer in galop, beweren ze dat ze Z-zijn. Dus ik zeg meteen, als je Z rijdt, dan doe je niet zo dom door langs een groene pony te racen, en galoppeer je niet in de verkeerde galop. Bovendien hoort je pony dan toch echt aan de teugel te lopen (dat deed de mijne al wel, maar leip nog maar 3 maandjes onder het zadel).
Zij dus kwaad, begonnen notabene met de zweep mijn pony te slaan, en gelukkig zat ik op een pony die de baas wil spelen, dus ze kreeg van m'n pony een haal terug, en nog raak ook.
Eigen schuld zei ik, waarop zij antwoorden dat ik een valse pony had enz.
Ik weer, een Z ruiter heeft geen zweep nodig, en slaat al helemaal niet andermans paard.
Ik kon volgens hen opeens geen paard aan, anders steigerde het niet, of was het niet zo kijkerig, enz.
Nadat de pony gekalmeerd was, heb ik ze even een echt staaltje dressuur laten zien, gewoon zals ik altijd rijd, dusaan de teugel, gewoon rustige arbeidsdraf, arbeidsgalop (en goed aanspringen natuurlijk).
Zij hebben nog vanalles geprobeerd (tegen de stroom inrijden, voor mij langs racen), maar gelukkig waren hun ponies ook niet gek en wisten ze dat ze een knal van de mijn e zouden krijgen als ze te dicht in de buurt kwamen, dus heb ik lekker gereden hoor. Mijn verzorgpony is dan gelukkig baas boven baas.