Rond bed ?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
betwixed

Berichten: 257
Geregistreerd: 01-06-09
Woonplaats: schijndel

Rond bed ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-10 18:00

Ik wil mijn kamer veranderen maar nu kwam ik dus iets aparts tegen
Een rond bed ?!
Zelf lijkt het me wel grappig om een rond bed te hebben zeker omdat ik niemand ken met een rond bed.
maar nu vraag ik me dus af, of het wel praktisch is zo'n rond bed?
je had er een van ikea naar mijn weten
'Ikea sultan sandane.' maar deze is onvindbaar op de ikea site, en ik (sorry dat ik het zeg) heb niet graag een tweedehands bed (rijke fantasie ofz)
Ik wou graag de siltan sandane want hij was gewoon goed betaalbaar zover ik er iets over kon vinden.
Mij vragen aan jullie zijn:
iemand ervaringen met een rond bed
Iemand enig idee waar ik zo'n nieuw rond bed kan vinden voor een (zeer) redelijk prijsje :Y)

alvast bedankt :+

Een paard galoppeert met zijn longen, houd vol met zijn hart maar wint met zijn karakter


JuliaMaria
Berichten: 4230
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:01

Als je een hele grote kamer hebt is zo'n rond bed inderdaad erg leuk. :j Het neemt namelijk veel meer plaats in dan een vierkant bed (en staat niet mooi met een zijkant tegen de muur).

Neem aan dat die dingen wel veel duurder zijn trouwens.

renske_13

Berichten: 1491
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Ootmarsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:03

een nadeel lijkt mij dat je alles nieuw moet hebben, hoeslakens etc ofzo?
Verder is het wel gaaf!

Toos onderschriftloos

Kirrr

Berichten: 6190
Geregistreerd: 30-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:03

een vriendin heeft er eentje, ik heb er enkele keren ingeslapen.
Als je alleen slaapt ligt het wel leuk en handig, met 2 al wat minder.
Het neemt veel plaats in, veel meer dan een gewoon bed, je verliest ook een hele hoek van de kamer. Je moet speciaal beddengoed, matras, lakens,... kopen.
Leuk dat wel, echt handig niet, toch niets als je groot bent, liggen je voeten er al snel uit.
In het begin geraak je alles kwijt in en naast het bed, maar het went wel.
Leuk in een grote kamer, maar voor kleine kamers niet aan te raden.
Geen idee waar ze het verkopen of welke prijs

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

vordur

Berichten: 600
Geregistreerd: 02-03-09
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:03

Ik vraag mij dan meteen weer af zijn daar wel onderlakens voor.
verder lijkt het mij super om te hebben.

betwixed

Berichten: 257
Geregistreerd: 01-06-09
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-10 18:04

Angelita schreef:
Als je een hele grote kamer hebt is zo'n rond bed inderdaad erg leuk. :j Het neemt namelijk veel meer plaats in dan een vierkant bed (en staat niet mooi met een zijkant tegen de muur).

Neem aan dat die dingen wel veel duurder zijn trouwens.


ik heb wel een redelijk grote kamer dus kwa ruimte zou het denk ik geen probleem zijn

Een paard galoppeert met zijn longen, houd vol met zijn hart maar wint met zijn karakter

Kirrr

Berichten: 6190
Geregistreerd: 30-07-07

Re: Rond bed ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:05

Google doet wonderen, je vindt veel verkoopadressen... ik kom prijzen tegen rond de 500euro...

Horses are like shoes, you need one in every color!
[HTT] Volg de bouw van ons stalgebouw

betwixed

Berichten: 257
Geregistreerd: 01-06-09
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-10 18:05

Kirr__ schreef:
een vriendin heeft er eentje, ik heb er enkele keren ingeslapen.
Als je alleen slaapt ligt het wel leuk en handig, met 2 al wat minder.
Het neemt veel plaats in, veel meer dan een gewoon bed, je verliest ook een hele hoek van de kamer. Je moet speciaal beddengoed, matras, lakens,... kopen.
Leuk dat wel, echt handig niet, toch niets als je groot bent, liggen je voeten er al snel uit.
In het begin geraak je alles kwijt in en naast het bed, maar het went wel.
Leuk in een grote kamer, maar voor kleine kamers niet aan te raden.
Geen idee waar ze het verkopen of welke prijs


het scheelt dat ik ook alleen ben :') en ik een logeer bed heb voor mensen die blijven slapen

Een paard galoppeert met zijn longen, houd vol met zijn hart maar wint met zijn karakter

betwixed

Berichten: 257
Geregistreerd: 01-06-09
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-10 18:06

Kirr__ schreef:
Google doet wonderen, je vindt veel verkoopadressen... ik kom prijzen tegen rond de 500euro...


Ja maar veel bedrijven verkopen ze niet meer bijv, kelkoo

Een paard galoppeert met zijn longen, houd vol met zijn hart maar wint met zijn karakter

JuliaMaria
Berichten: 4230
Geregistreerd: 28-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:07

Vind het persoonlijk een beetje zonde van het geld..... Alleen maar omdat het origineel is.... Functioneler dan een normaal bed is het in ieder geval niet, in tegendeel. Neh ik kan mijn geld veel beter besteden. :)

kler

Berichten: 1078
Geregistreerd: 06-03-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:09


(\__/)
(O.o )
(> < ) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:13

Het lijkt me heel onpraktisch om met zijn tweeën in te slapen? Als ik denk aan het gemiddelde rondje ( :D ) lig je dan al snel met je voeten uit bed. Zeker als het warm is/ je ruzie hebt en je wilt een beetje van elkaar af gaat liggen, moet je beide op het 'puntje' van het bed gaan liggen, wat zoveel inhoudt als dat je beide balanceert op je buik. :D
Hmm. Heerlijk. :P Lijkt me er leuk uitzien, maar way too onpraktisch voor mij! Ook lijkt het mij niet ondenkbaar dat je een vriendje krijgt die wil blijven slapen.. Of moet die ook op het logeerbed? O:)

Shadow0

Berichten: 43467
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Rond bed ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:15

Het lijkt mij vreselijk onhandig, ik zou eerder een taartpunt willen hebben: met je hoofd in de punt maar bij je benen heeeeel veel ruimte.

betwixed

Berichten: 257
Geregistreerd: 01-06-09
Woonplaats: schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-05-10 18:16

Myukii schreef:
Het lijkt me heel onpraktisch om met zijn tweeën in te slapen? Als ik denk aan het gemiddelde rondje ( :D ) lig je dan al snel met je voeten uit bed. Zeker als het warm is/ je ruzie hebt en je wilt een beetje van elkaar af gaat liggen, moet je beide op het 'puntje' van het bed gaan liggen, wat zoveel inhoudt als dat je beide balanceert op je buik. :D
Hmm. Heerlijk. :P Lijkt me er leuk uitzien, maar way too onpraktisch voor mij! Ook lijkt het mij niet ondenkbaar dat je een vriendje krijgt die wil blijven slapen.. Of moet die ook op het logeerbed? O:)

haha nee die gaat gewoon op de grond.

Kidding, Boven op elkaar :')?

Een paard galoppeert met zijn longen, houd vol met zijn hart maar wint met zijn karakter


Winged

Berichten: 32976
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:31

Shadow0 schreef:
Het lijkt mij vreselijk onhandig, ik zou eerder een taartpunt willen hebben: met je hoofd in de punt maar bij je benen heeeeel veel ruimte.

_O-

Ik wil gewoon weer mijn eigen normale grote bed. Nog een paar dagen....

Goed terug OT:
Met goed googlen kom je een eind, maar je moet er écht de ruimte voor hebben in je kamer.
Op de één of andere manier doet een rond bed mij trouwens aan Austin Powers denken.... :=

Ingmar_

Berichten: 6248
Geregistreerd: 16-09-07
Woonplaats: Rotterdam

Re: Rond bed ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 18:59

Ik vind een rond bed geniaal :j

Een enorm bed waar je makkelijk met z'n drieën in naast elkaar kan liggen [dus 2,7m breed en dan ook nog 2,2m lang omdat ik zelf lang ben] lijkt me heerlijk! :j

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:07

Natuurlijk is het hele 'je past er zo slecht met zijn tweeën in' niet persé een issue he.. Ik heb, zolang als ik bij mijn ouders thuis woonde, gewoon een 1 persoonsbed gehad. En geloof me, dát is pas krap met zijn tweeën :') Met 16 jaar mocht mijn vriendje trouwens echt niet bij mij thuis slapen hoor, en zéker niet bij mij in bed, maar goed misschien waren mijn ouders wel gewoon ouderwets :P

A_lette schreef:
Op de één of andere manier doet een rond bed mij trouwens aan Austin Powers denken.... :=


wahahaha mij dus ook :')

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:10

Kan ie ook draaien dan?

hmm..
Lijkt me wel gaaf zon rotonde. Terwijl je aan het wakker worden bent kun je je kleren rondom bed verzamelen en uiteindelijk richting de deur uitstappen :D

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Rond bed ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:12

Wehkamp had ze altijd....

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Rond bed ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:12

IKEA had ze, maar het liep niet, dus gingen ze eruit...

Anniick

Berichten: 2314
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:16

ik droom al zooo lang over een rond bed he :D
maar ik heb nog steeds niet een mooie gevonden,
die van Otto lijkt me niet de beste kwaliteit...
de zoektocht blijft doorgaan!

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:22

Ingmar_ schreef:
Ik vind een rond bed geniaal :j

Een enorm bed waar je makkelijk met z'n drieën in naast elkaar kan liggen [dus 2,7m breed en dan ook nog 2,2m lang omdat ik zelf lang ben] lijkt me heerlijk! :j


Dan is het een ovaal bed. :)* :D

NaNi: Haha, ja, een eenpersoonsbed is ook killing saampjes, maar nood breekt wet, enzo.
Ik sliep op mijn 16e al gezellig saampjes met mijn eerste vriendje, en een rond bed had niet praktisch geweest, haha.
Daarnaast word je na je 16e ook 17 en 18 en ik mag aannemen dat je zo'n bed niet voor één jaar koopt, maar hij langer mee moet. Over 2 jaar kan het dus ineens wél nodig zijn een groot bed te hebben waar ook een vent in moet liggen.

Maar, als je van knus houdt, zou ik het doen. Als je van plan bent eeuwig vrijgezel te blijven ook. In alle andere gevallen zou ik voor een iets praktischere oplossing gaan: een rechthoekig (vierkant is ook leuk! :j ) bed. :P
Het lijkt me erg gaaf staan, maar dan vooral in de catalogus van de Ikea. Niet in mijn kamer (en geen ruimte voor ook).

Anniick

Berichten: 2314
Geregistreerd: 26-06-07
Woonplaats: Breda

Re: Rond bed ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:27

Maar je hebt toch ook twee persoons ronde bedden? :D

Joyce_

Berichten: 6430
Geregistreerd: 03-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:36

Anniick schreef:
Maar je hebt toch ook twee persoons ronde bedden? :D


Maar dan zou het 'lange' stuk, waar je moet liggen, al minstens 1.40 breed zijn. En dán moet hij nog afgerond worden, wat ook nog eens de helft aan beide kanten is. Dan heb je dus een bed van bijna 3 meter doorsnede. Omdat hij rond is, heb je loze hoeken in je kamer, je moet dan echt wel een jóékel van een kamer hebben, wil je zo'n bed daar in kwijt kunnen (en ook nog een kast, eventueel een bureau, een stoel, een raam.. :') ).

Als je zo'n kamer hebt, is het geen probleem, en ben ik jaloers. :~ Maar in een gemiddeld huis past mijns inziens geen rond tweepersoonsbed. :P (nou ben ik een vrouw en heb ik geen ruimtelijk inzicht. Misschien helpt dat ook mee.. :+ )

Stoeptegel

Berichten: 2564
Geregistreerd: 26-04-05
Woonplaats: Groningen

Re: Rond bed ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 20:38

En het opmaken dan.. Je bent alleen al een uur bezig om er omheen te lopen :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Snow_White, aliida, brennie85, mriek1990, Petra_O, Phen, Solleke_Noah en 53 bezoekers