zadel,

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-01 22:48

hoi,
Ik ben een beetje aan het rond kijken voor een zadel omdat ik over een poosje een eigen zadel wil en er waarschijnlijk een paard komt over een jaar of 2 *LOL*
Maar goed, ik zal mijn wensen vertellen.
Ik wil een zadel richting springen, met veel steun en veel kniewrong waar ik ecth muurvast inzit. Ik moet er echt in kunnen zitten zeg maar.
Wat raden jullie me aan?
Groetjes!
Ps ik wil geen springzadeltje dat helemaal naar voren is gebouwd met zo'n dun zitvlakkie. Er moet ook normaal dressuur mee gereden worden.

yvonne18
Berichten: 173
Geregistreerd: 18-03-01
Woonplaats: oirschot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 16:12

ik heb een kiefer Garmisch opeen van de paarden liggen. dat is een zadel met een flinke kniewrong en een fijne blok achter je kuiten. ik vind dat je stevig in het zadel zit. ook kan ik er fijn mee trainen (dressuur)

yvonne

Dainese

Berichten: 91
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 19:21

Misschien een op maat gemaakt zadel een idee?? Kunnen ze aan al je eissen laten voldoen. b.v. een Daaleman en daar betaal je niet veel meer voor dan b.v. een Stubben, Kieffer of Passier en dan heb je dus een zadel die perfect past op je paard en ook op jou!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 19:51

hoi
ik heb een kieffer koof en dat is nog erger dan de garmisch gezien de wrongen.Maar ik geef je wel een tip in men zadel zit ik muurvast maar op andere zadels zit ik nu (voor mijn gevoel) los.En ik heb dus gemende gevoelens over men zadel.Het was heel fijn met het zadelmak en parcours klaar maken voor jonge paarden die over een hindernis van 60 cm zo hoog als de staanders sprongen dat je dan ff niet verwacht.Maar mijn zit is er niet vaster op geworden helaas.als ik nu weer een zadel moest kopen werd het denk ik ook de garmisch. mocht er iemand bij mij in de buurt een 2e handsje weten in het 18 inch mag je het wel laten weten Lachen wan tik wil graag van zadel veranderen want in een dressuur ring word je ook nog eens met zon kieffer koof heel raar aangekeken.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-01 12:15

Hoi,
Staan er hier ergens foto's van.
Die Kieffer van Yvonne lijkt me wel wat.
Groetjes!

DubbelFun

Berichten: 88662
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 13:18

Een eigen zadel is natuurlijk leuk, maar zou je niet wachten tot je een paard hebt, zodat je zeker weet dat je zadel goed op je paard past. Voor jou is een goedzittend zadel natuurlijk belangrijk, maar voor je paard is het essentieel.

Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 16:13

Eeen daaleman gaat ook heel lang mee!We hebben er een van 40 jaar oud Haha! ziet er niet meer super uit maar hij doet het nog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 18:16

hier een foto van de Kieffer Garmisch

[img]../upload/52/kieffer_garmisch.jpg[/img]

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 19:58

hmm kan je geen zadel aanraden
maarreh zou je niet eerst wachten tot je je eigen paardje hebt. 2 jaar isniet zo lang en straks moet je je nieuwe zadel verkopen omdat het niet bij je paard past en dan kan je weer een heel nieuw zadel kopen. of je moet er natuurlijk voor kiezen om je paard bij je zadel te kopen. maar dat lijkt me een beetje verkeerd om.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-01 22:43

HOi,
Dank je wel.
Voor alle anderen.
Ik ben een beetje aan het rondkijken wat voor een zadel me lijkt. Ik koop nu nog nix maar ik ben er gewoon mee bezig. Ik heb daar wel lol in.
groetjes!