Paard kreupel, alleen stappen, suggesties ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Paard kreupel, alleen stappen, suggesties ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-02 21:22

Mijn paard is sinds 3 weken kreupel en mag voorlopig alleen maar met 'm stappen. Ik ben zoveel mogelijk bij 'm en zet 'm ook op de poetsplaats waar hij soortgenoten kan zien. (Ik heb een buitenstal en z'n buurman staat 24/7 in het land) Ik stap op advies van da 2x daags met 'm. Verder krijgt hij in zijn stal elke dag een lekkere massagebeurt. Wat zou ik eventueel nog meer voor/met hem kunnen doen ?


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:01

Ik weet niet waar hij last van heeft ?? Enhoe lang je moet stappen met hem.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:15

met hem naar het bos gaan wandelen ?? is weer eens iets anders dan op stal blijven stappen.

En anders zou op het land staan ook niet slecht voor hem zijn denk ik...

Beterschap ermee!!!

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-02 22:48

Hij moet op harde grond stappen; 2 x 15 min. per dag. Hij heeft door een vernageling een enorme hoefzweer.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:57

Zo! Dat is dan wel een hele flinke zweer! Wat vervelend.

Gewoon het advies van je DA opvolgen, en niet op eigen 'instinkt' in de wei zetten ofzo.

Wat wilgetakken in de stal of een speelbal in de stal wil ook nog wel eens wat afleiding geven. Hooi in 2 hooinetten, zodat ie daar lekker lang mee bezig is. Rustig muziekje aan overdag...

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 09:50

Je kunt hem eventueel wat laten grazen aan de hand. Op die manier is hij toch de stal uit doet hij het rustig aan.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 10:59

Hoi, mijn Nappie moet ook nog 3 weken stappen (we zijn inmiddels al 7 weken bezig!) en als ik vrij ben dan neem ik gewoon extra de tijd voor hem. Hij vindt het heerlijk om geborsteld te worden (dus ik borstel hem helemaal leip Haha! ) en ook vindt ie het erg gezellig om lekker buiten aan het halster naast me in het zonnetje te staan. s'avonds laat ik hem aan het halster en touw lekker rollen, daar doe ik hem echt een plezier mee (wel oppassen dat ie na het rollen niet een de kletter gaat, anders ben je voor niets al die tijd aan het stappen!)

Sinds 2 dagen mag hij weer zijn voerbal hebben met een heel klein beetje bix erin, ik geef hem een paar keer per dag een kleine porsie zemelen (met kalmeringsmiddel erin) en 1 x per dag een flesje bier.

Gisteren hebben we lekker staan kliederen met water, en in een emmer met water een appel in stukjes gedaan, deed ie erg lang over om de appelstukjes te pakken te krijgen Haha!

Veel afwisseling is goed voor je paard, helaas moet ik hele dagen werken en op die dagen breekt hij de hele stal af. Ik heb getwijfeld om hem dan toch maar af en toe in een paddock te zetten maar ben tot de conclusie gekomen dat we dan alleen maar de tijd van herstellen langer gaan maken omdat de kans te groot is dat het fout gaat. Veel succes met stappen Knipoog

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-02 11:44

IK zou zijn benen ook regelmatig afspoelen!En zoveel mogelijk rechte stukken stappen.IK hoop dat het helpt!Veel geluk!
GRoetjes Julie
___________
Voor speed zal ik herrijzen,
Voor weed zal ik vergaan,
Later zal op mijn grafsteen staan,
IK was te stoned om op te staan

guusie

Berichten: 109
Geregistreerd: 17-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-02 20:39

hai mijn verzorgpaard was ook kreupel, gun ze rust en stap op harde ondergrond na een maand kan je er op stappen als ze beter loopt en daneen week stappen en dan steeds verder op bouwen, succes.


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx christa


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Gambler21, Vickym98 en 113 bezoekers