Ze wil niet stil staan bij het buitenrijden!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Ze wil niet stil staan bij het buitenrijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 20:25

Mijn pony is in de bak heel erg braaf en ze luisterd heel goed enzo. Maar als ik naar buiten ga wordt ze soms enorm druk! Dat komt vooral doordat ze buiten rijden heel leuk vind, veeel leuker dan in de bak. Opzich is dat drukke niet zo'n probleem, want ik kan haar nog gewoon bij me houden. maar ze kan gewoon niet stilstaan buiten, wel voor een fietser of een autoweg ofzo terwijl ik er op zit, maar soms moet ik even afstijgen om haar mest in de berm te vegen of wanneer ik over een bruggetje heen moet (anders staakt ze namelijk, ze gaat er alleen over als ik voor haar loop Koe )
Maar als ik dan weer wil opstijgen dan blijft ze gewoon niet stilstaan, ze draaft dan alweer half weg terwijl ik er nog niet eens op zit! Ze is gewoon heel erg ongeduldig.. Wie weet hoe ik haar gewoon netjes stil kan laten staan?


pebblientje
Berichten: 631
Geregistreerd: 17-04-02
Woonplaats: roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 14:00

je teugels goed in contact en vooral je buitenteugel iets korter...
verder zou ik er niet teveel aan prutsen...{doet ze in de bak wel braaf stilstaan met op- en afstijgen?}
veel oefenen in een bekend stukje,bijvoorbeeld vlakbij je manege,waar je sowieso altijd langs moet...

my horse,my horse,my kingdom for my horse!


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 14:13

Veeeeeel buitenrijden. Als je het maar 1 x in de maand doet, dan is het logisch dat die pony heel blij is. Als het echt 'normaal' voor haar word, dan wordt ze ook vanzelf rustiger.
En vooral: streng zijn. Ho is ho, stap is stap, enz.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 16:01

Misschien is het een idee dat er een keer iemand meegaat die hem op zo'n moment even kan vasthouden. Je moet dit veel oefenen, dus ook afstijgen wanneer er niets aan de hand is, want hier kun je gevaarlijke situaties van krijgen! En het belangrijkste is, heeeeeeeeeeeeeeeeel consequent blijven.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-02 16:33

Ik rij wel regelmatig buiten, ongeveer 1 a 2 keer in de week en in de zomer bijna elke dag. In de bak blijft ze nu wel braaf stil staan, ze heeft altijd wel de neiging om meteen weg te stappen als ik er net op zit.. maar vroeger was het erger, toen stond ze ook in de bak niet stil of ze ging een beetje staan piafferen (nouja daar lijkt het op *LOL* ) Ik heb toen een keertje heel lang geoefent en ging er pas vanaf als ze helemaal stil stond. Nu doet ze het in de bak dus wel, maar buiten nog steeds niet! alleen als ik al een flink stuk gereden heb, wanneer ze dus moe is..


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 bezoekers