ervaringen met bare-back-pad...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
HeleenH
Berichten: 78
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-01 12:50

Ik rijd mijn Yslander nu zonder zadel of met een zadel wat ik op hem niet fijn vind zitten. Maar in de bak verlies ik mijn evenwicht in de hoeken en gaat hij snel bokken of rennen. Nu zit ik dus aan zo'n bare-back-pad te denken. Zonder zadel en toch steun van beugels. Wie heeft hier ervaring mee? Nu gebruik ik hem dan eerst op dit wat bredere paard, maar ik wil hem ook op mijn erg smalle merrie gebruiken. Kan dat of zijn er verschillende maten in? De bredere ruin is 1.37 m. en de merrie is maar 1.31 m. hoog. Ik heb nl. niet zo erg veel geld en bij Emiel Voest is er 1 te koop voor f375,-. Ik weet alleen niet of daar ook wel beugels aan kunnen. Kortom: alle soorten ervaringen gevraagd! Alvast bedankt, groetjes van Heleen.



Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 13:26

Ben hier ook erg benieuwd naar!
Is zo'n ding betrouwbaar om mee buiten te tgaan rijden??
En zijn Enduranceritten een goed id of is dat zeeeeer onverstandig??
Lijkt me zeer zacht zitten..
Ziet er zo uit:
Afbeelding

Greetingssss

Mandy

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 14:07

Emiel voest is natuurlijk xtra duur omdat hij zo commercieel is.
Er bestaan toch wel andere dingen?
Heb je geen zadel of wil je geen zadel?
Ik wens je veel succes.
Groetjes!

HeleenH
Berichten: 78
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-01 14:22

Ik rijd hem nu met het zadel van mijn smalle merrie en dat zit op hem niet lekker. Gister met rijden zag ik ineens de schoft te voorschijn komen, zadel schuift dus naar achter. En ik hoorde van iemand (ervaring met Ysjes) dat het zadel dan te smal is. Het paard waar ik dus zonder zadel op rijd is te koop en ik vind het de moeite niet om nog een duur zadel te kopen. Als het paard wordt verkocht hou je of het zadel over (wat de andere paarden niet past, de ene is heeeel breed en de ander is heeeel smal en hij zit daar mooi tussenin) of je doet het zadel erbij, maar je krijgt dan nooit zoveel geld voor dat zadel wat je ervoor hebt uitgegeven. Bovendien vind ik het fijner om zonder met hem te rijden, vooral buiten langs de weg. Maar in de bak verlies ik in de wendingen snel mijn evenwicht en dan gaat ie gek doen. Als ik tijdens een buitenrit mijn evenwicht verlies gaat hij stilstaan zodat ik weer goed kan gaan zitten. Maar is f375,- dan zo duur? Ik vond het wel meevallen in vergelijking met een zadel. Weet iemand of hier beugels aan kunnen? Kan ik op de foto niet zo goed zien. En weet iemand nog meer van zulke pads? Er zal vast wel kwaliteitsverschil zijn. Bedankt voor de reacties tot nu toe.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 15:37

Op de manege bij ons wordt er ook veel gebruik van gemaakt. Alleen zitten hier geen beugels aan.
Ik heb pas een westernsite gezien waar ze deze dingen ook verkochten voor 200 a 300 gulden. Weet alleen echt niet meer welke site dat was dus ff goed zoeken op internet of desnoods een advertentie zetten voor een mooi tweedehandsje.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 17:22

Kom ik weer met mijn reclame Haha! . Claudia Rosel (de Cl@udia van hier) heeft of had er 2 te koop.

Ik hoor er verschillende reacties over. Sommige vinden het heerlijk, andere zeggen dat het verschrikkelijk schuift, maar ik denk dat dat voor een groot deel afhankelijk is van je paard

kvika

Berichten: 3764
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 21:26

he heleen ik heb ook een ijsje
en heb om mijn merrie 1.30
een kunstof zadel van walter feldman
( te koop bij de meulenkamp)
dat zadel pas echt bijna op elk paard!! Haha!
trouwens wat voor een paard heb je te koop staan??? bij ons op stal zoeken ze nog een andere ijslander liefst ruin en groot

tja....

flopsy

Berichten: 738
Geregistreerd: 02-02-01
Woonplaats: voorburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-01 21:29

bij ons op stal hebben ook een paar mensen zo'n ding, zet zitten echt zooo lekker!

ik weet nit waar je ze kan kopn maar die bij ons hebben ze gekocht voor 150,-

I'm a nobody, nobody is perfect, therefore I'm perfect!

Odi
Berichten: 1211
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Montferland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 12:50

Ik heb er zelf een gemaakt van een pad die ik nog had liggen en niet gebruikte. Hier zit 2 cm. dik vilt in. Eigenlijk gebruik ik hem nooit omdat ik altijd zo op die bolle van mij ga zitten. Als je zo'n pad zelf maakt ben je ook al zo'n 200 gulden kwijt, alleen een goede pad kost al 130 gulden. Of er in de Bare-Back pads van Voest ook 2 cm. dik vilt zit weet ik niet.

maaike_vdv

Berichten: 4128
Geregistreerd: 09-04-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-01 22:55

Hoi heleen

Ik heb die van parelli, en die zit onwijs goed!
Ik heb nog nooit meegemaakt dat ie ging glijden, en je zit er stevig op omdat de bovenkant van suede is! Er zitten geen beugels aan maar die heb ik nog nooit nodig gehad, zelfs niet bij een paard dat bokte!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 18:19

ik heb er 1 van Claudia. was 100 gulden en zit goed. je kunt de stijgbeugels alleen niet gebruiken om op te stappen (wel om te rijden). Misschien heeft ze er nog wel zo 1 liggen. probeer het eens Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.

HeleenH
Berichten: 78
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-01 22:23

Bedankt Natascha, ik heb haar een persoonlijk bericht gestuurd, maar nog niks gehoord.

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-01 22:52

je kunt haar beter even perssonlijk mailen want ze bokt niet zo vaak. haar adres staat op haar site.

Niets zo charmant als een paard in her land.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Domi_94, GrapeshotBot, Liaan, lletam, Miesemuisje, miszblueeyes, Rainer, XxMariellexX, Yentaah en 144 bezoekers