Middeltje tegen zenuwen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Fitzroy

Berichten: 25093
Geregistreerd: 11-01-01

Middeltje tegen zenuwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 12:38

Ja, ik weet het, het is maar een wedstrijdje maar aangezien ik dus nog nooit kür heb gereden, sta ik nu al stijf van de zenuwen.

Wat kan ik nemen zodat ik niet allerlei domme dingen doe a.s. zaterdag maar toch nog alert genoeg om op Fitzje zijn fratsen te reageren?

Ik hoorde o.a. Nervovit. werkt dat een beetje?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:46

hahah zenuwen Fitz??? Schijnheilig Schijnheilig .

Maar beetje alcohol als je daar bent aangekomen wil wel helpen Bloos .

Maare we zijn er toch met VEEEEEEEL om je te steunen ? Of heb je daarom zenuwen. Ik neem de camera mee hoor Extreme duivel .

SPECIAAL VOOR FITZ ZIE ONDERSCHRIFT Extreme duivel .
Laatst bijgewerkt door UrbanL op 08-05-02 12:55, in het totaal 2 keer bewerkt

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:48

Er zijn wel homeopatische middelen, maar die moet je meestal wat langer van tevoren innemen. Ik heb voor mijn rijexamen 3 weken lang een of ander middeltje tegen examenvrees geslikt, en dat heeft perfect gewerkt. misschien eens informeren bij een 'groene"winkel of zoiets, een van de tuinen of zo.
Heel veel succes Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:51

ik neem altijd dr vogel ik ben alleen de naam even kwijt dat neem ik voor mijn examens. die kun je gewoon bij de drogist halen. het helpt wel al denk ik dat dat vooral tussen je oren zit je hebt een pil gehad dus het is over.

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:52

Je hebt homeopathische druppeltjes (ik geloof van VSM) die kan je gewoon bij de drogist halen.
En succes he!!

:evaw:

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:11

Relaxan, helpt best goed, en een paar dagen van te voren beginnen met slikken...

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:12

Bach Rescue! Te koop bij natuurwinkels en dergelijke. Helpt echt! Het kalmeert enorm (ook bij het paard eventueel Knipoog )

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:15

Ik zou ook voor de Bach Rescue gaan.
Nou ja, ik ga dus gewoon niet, maar als ik zou gaan zou ik Bach nemen Haha! Nee hoor gelukkig heb ik dat voor een wedstrijd niet nodig, maar in verschillende andere situaties hele goed ervaringen mee!

Navragen is beter dan afvragen.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:08

Bach rescue remedi ja ,dat helpt heel goed bij paard en ruiter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:31

Plantival! Mijn ouwe vertrouwde blauwe pillen. Wees gerust Fitz, ik heb er altijd een paar bij me!

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:35

Bij de huisarts kun je ook wat krijgen, maar dat mag je niet te vaak gebruiken Haha!

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 16:04

Valeriaan capsules van de trekpleister!
Ik zou ze alleen niet in het openbaar slikken, want iedereen denkt bij mij dat t drugs ofzoiets is Verward Door de doorzichtige vorm ofzo Haha!


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 23:39

Alles wat eindigd op pan. Ik heb een traxene (spelling?) geslikt voor mijn rijexamen en het hielp perfect. Hebben je ouders of iemand anders in je omgeving niet iets chemisch?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 23:45

Prima schreef:
Alles wat eindigd op pan. Ik heb een traxene (spelling?) geslikt voor mijn rijexamen en het hielp perfect. Hebben je ouders of iemand anders in je omgeving niet iets chemisch?


Kleine correctie, je bedoelt alles wat eindigt op paM. Helaas zijn alle -pammen voorzien van een gele sticker, dat betekent dat je er beter niet mee kunt autorijden. Geen goed idee dus om een -pam te nemen, voor deze gelegenheid denken we meer aan een plantaardig middeltje als er al iets nodig is.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 00:29

Ja ik twijfelde nog over M of N. Mijn ervaring zegt me dat als je al zenuwachtig bent en je zo een diazepam of traxene neemt, je echt wel nog steeds wakker bent. Ik had er absoluut geen last van van dat pilletje tijdens autorijden of examen. Met flag en wimpel zelfs.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Linda

Berichten: 3350
Geregistreerd: 26-11-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 00:51

Passiflora van vogel!
Werkt echt heel goed. Haha! En ik kan het weten.. Lachen

I'll always think of you and smile...

Linda wás Ludo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 01:11

Prima schreef:
Ja ik twijfelde nog over M of N. Mijn ervaring zegt me dat als je al zenuwachtig bent en je zo een diazepam of traxene neemt, je echt wel nog steeds wakker bent. Ik had er absoluut geen last van van dat pilletje tijdens autorijden of examen. Met flag en wimpel zelfs.


Dan mag je maar blij zijn dat je geen bloedproef hoefde te ondergaan. Met je stelling dat je onder diazepam wakker blijft als je zenuwachtig ben is volkomen onzin. Diazepam beinvloedt je reactievermogen wel degelijk, dat hoort bij de werking van het middel.
Traxene weet ik niet, is dat een barbituraat?

Eyes
Berichten: 854
Geregistreerd: 14-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 02:56

Citaat:
Passiflora van vogel!
Werkt echt heel goed.

Klopt!

Citaat:
Ik heb een traxene (spelling?) geslikt voor mijn rijexamen en het hielp perfect.

Klopt ook!!

Citaat:
Valeriaan capsules van de trekpleister!

Klopt

Citaat:
Bij de huisarts kun je ook wat krijgen, maar dat mag je niet te vaak gebruiken

Klopt

Citaat:
Plantival! Mijn ouwe vertrouwde blauwe pillen.

Ook dit klopt!

Citaat:
Ik zou ook voor de Bach Rescue gaan.

Zou ik er zeker bij doen!

Citaat:
Relaxan, helpt best goed, en een paar dagen van te voren beginnen met slikken...

Absoluut!! Zeer aan te bevelen ter completering

Citaat:
Je hebt homeopathische druppeltjes (ik geloof van VSM) die kan je gewoon bij de drogist halen.

Echt wel!

Citaat:
ik neem altijd dr vogel

Yes!! Die was ik vergeten!

Van alles een stuk of vier, gemengd met VSM druppeltjes, goed fijnstampen, een halve liter Bacardi erbij, een half theelepeltje sambal, 200 ml. olijfolie, een bekertje slagroom van Friesche Vlag, een vleugje kaneel en dan goed mixen. 3 uur laten staan en dan begin je op vrijdagmorgen aan je eerste dosis ter grootte van een koffiekopje.
s'Middags een borrelglaasje en s'avonds weer een borrelglaasje.

Zaterdagmorgen wederom een koffiekopje, maar absoluut niet ontbijten!!!. Als je nou om een uur of 11 op je paard klimt ter voorbereiding op je 'gewone proef' die je om 11.45 moet rijden, dan neem je weer een borrelglaasje. Tijdens de rustperiode hoef je niks te nemen hoor.
Oké, als je om half twee (wanneer de eerste kürcombinatie begint) het restant in één teug opdrinkt, en je zo langzamerhand op je paard kruipt dan is dat vroeg genoeg om goed in te werken. Aangezien je als 9e combinatie moet starten ben je dus om zo half 3 aan de beurt. Nou, dan moet het al werken hoor!! Haha!
O ja, vergeet even niet om nieuwe batterijen in je gehoorapparaatje te doen, want anders hoor je de muziek niet zo goed!

Alles komt goed!!! Succes!!

P.s, Ik hoop dat ik op tijd ben want ik moet eerst nog even boodschappen doen. Maar ik doe m'n best hoor!! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 12:42

Eyes, je bent de mosterd vergeten!

Fitzroy

Berichten: 25093
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-05-02 12:49

Jaaaaaaaa, maken jullie er maar geintjes over terwijl jullie zaterdag lachend toekijken!!
De stresskip zit op het stresspaard ....

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 13:05

Fitz, dat is precies de juiste instelling! Houwen zo!

En als we al lachen, dan lachen we je toe.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 21:43

Lovely"]
[quote="Prima schreef:
Ja ik twijfelde nog over M of N. Mijn ervaring zegt me dat als je al zenuwachtig bent en je zo een diazepam of traxene neemt, je echt wel nog steeds wakker bent. Ik had er absoluut geen last van van dat pilletje tijdens autorijden of examen. Met flag en wimpel zelfs.


Dan mag je maar blij zijn dat je geen bloedproef hoefde te ondergaan. Met je stelling dat je onder diazepam wakker blijft als je zenuwachtig ben is volkomen onzin. Diazepam beinvloedt je reactievermogen wel degelijk, dat hoort bij de werking van het middel.
Traxene weet ik niet, is dat een barbituraat?
[/quote]

Traxene hoort ook tot de BENZODIAZEPINE net als Valium (diazepam) ook librium werkt uitstekend! Dus ja, het is ook barbituraat. Met name voor examevrees altijd handig. Toegang tot dit soort medicijnen is meestal moeilijk.

Je reaktiesnelheid wordt ietsjepietsje minder ja, maar met de snelheden die je rijd in een lesauto, dan hoef je ook geen snel reaktievermogen te hebben.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 21:52

Prima"]
[quote="Lovely"][quote="Prima schreef:
Ja ik twijfelde nog over M of N. Mijn ervaring zegt me dat als je al zenuwachtig bent en je zo een diazepam of traxene neemt, je echt wel nog steeds wakker bent. Ik had er absoluut geen last van van dat pilletje tijdens autorijden of examen. Met flag en wimpel zelfs.


Dan mag je maar blij zijn dat je geen bloedproef hoefde te ondergaan. Met je stelling dat je onder diazepam wakker blijft als je zenuwachtig ben is volkomen onzin. Diazepam beinvloedt je reactievermogen wel degelijk, dat hoort bij de werking van het middel.
Traxene weet ik niet, is dat een barbituraat?
[/quote]

Traxene hoort ook tot de BENZODIAZEPINE net als Valium (diazepam) ook librium werkt uitstekend! Dus ja, het is ook barbituraat. Met name voor examevrees altijd handig. Toegang tot dit soort medicijnen is meestal moeilijk.

Je reaktiesnelheid wordt ietsjepietsje minder ja, maar met de snelheden die je rijd in een lesauto, dan hoef je ook geen snel reaktievermogen te hebben.
[/quote]

Er is een verschil tussen barbituraten en benzodiazepinen. Traxenen overigens, is een anti-psychoticum, beetje zwaar geschut voor een examentje vind je ook niet?

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:11

Crued but effective zal ik zeggen. Absoluut geen zwaar geschut. kan absoluut geen kwaad. Spreek uit eigen ervaring. Wel moet je meer uitkijken bij librium. Werkt ook bijzonder verslavend. Maar uiterst effectief.
Een antipsychoticum wil niet zeggen dat het een zwaar medicijn is. Wil alleen iets doen aan iemands geestes toestand, zoals angst of depressie ofzo. Traxene is naar mijn inziens niet zwaar. Librium wel trouwens.

Wat is het verschil tussen een barbituraat (narcoticum??) en een benzodiazepine? Het ene voor de psychee en het andere voor inhibitatie ofzo?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-02 22:59

Prima schreef:
Crued but effective zal ik zeggen. Absoluut geen zwaar geschut. kan absoluut geen kwaad. Spreek uit eigen ervaring. Wel moet je meer uitkijken bij librium. Werkt ook bijzonder verslavend. Maar uiterst effectief.
Een antipsychoticum wil niet zeggen dat het een zwaar medicijn is. Wil alleen iets doen aan iemands geestes toestand, zoals angst of depressie ofzo. Traxene is naar mijn inziens niet zwaar. Librium wel trouwens.

Wat is het verschil tussen een barbituraat (narcoticum??) en een benzodiazepine? Het ene voor de psychee en het andere voor inhibitatie ofzo?


Alle benzodiazepinen en barbituraten zijn verslavend (of kunnen dat zijn), niet alleen librium.
Barbituraten vallen onder de sedatieve hypnotica en de benzodiazepinen worden doorgaans voorgeschreven bij angsten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amable, Eulogy, GrapeshotBot, jooproo, Jungles, Lottehorse27, MARenAMY, Paardennamen, Peuk, Sabbientje, tiwi1969 en 124 bezoekers