waar kan Joy oefenen voor vrijspringen? help...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

waar kan Joy oefenen voor vrijspringen? help...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 10:23

HAllo,

IK ga op 2 juli met Joy naar de NRPS keuring en laat haar dit jaar ook vrijspringen en bewegen.
Helaas heeft het NRPS geen oefeneavonden , het KWPN wel
Ik heb ze gebeld, en ze hebben het overlegd..helaas
Wat nu?
Ik kan het zelf niet oefenen met haar, wel een enkel sprongetje, maar de nodige ruimte en matriaal ontbreekt op haar optimaal voor te bereiden.
Waar kan ik 1 keertje komen oefen met haar?
kan iemand mij alstublieft helpen?

liefs marloes
Laatst bijgewerkt door marloes-joy op 08-05-02 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30605
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:00

Hoeveel materiaal en hoe grote ruimte heb je eigenlijk nodig om vrij te springen?
Heel misschien is het wel mogelijk, maar ik denk dat ik niet genoeg materiaal heb.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:36

Heb je gebeld met ZH ?? En dat je misschien mee kan doen op de oefen avond tegen een kleine vergoeding ??

Anders is het jammer met oefenen verander je toch de techniek van het springen niet ze springen zo als ze springen.

Je kan wel thuis een een losse hindernis bouwen om wat te oefenen maar ik zal er geen hekelpunt van maken.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 11:53

IK heb het KWPN gebeld, die organiseerde de oefenavond..
Het oefenen is meer, zodat het niet totaal vreemd voor haar is , en zodat ze niet knoerdhard op de rem gaat en de hele boel op stelte zet.
Ik heb maar 4 staanders en daar komt nog bij dat ik geen dee heb hoeveel ruimte er tussen de hindernissen moet, en hoeveel meer als de hindernis groter word..
Kan iemand me helpen?

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 13:40

in een combinatie is de afstand van een galopsprong 3 meter. je moet er ook altijd 3 meter extra bij optellen voor de landing + afzet (das dus 1,5 m voor landing en 1,5 voor afzet).
heb je dus een combi met 3 galopsprongen ertussen, dan is dat:
3 x 3 m = 9 m
+ 3 m = 12 meter

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:20

Ik zou geen risico nemen met meerdere hindernissen. Zou dan gewoon even wat oefenen met een losse hindernis. het gaat haar even om het idee dat ze erover moet. Maar je hebt kans dat ze wel springt daar of niet.

Je zal heus wel niet de enige zijn die daar komt zonder te oefenen. En die mannen daar zijn heus wel een hoop gewend. Als ik dat af en toe bij ons zie ihihih. Ze zal zich heus niet verwonden of zo.

Leys gaat zonder ruiter als een idioot er doorheen. Ik kon maar 2x oefenen en met de dag was hij zo heet dat toen hij moet wachten hij gewoon via de andere kant alles sprong Frusty .
Door alle de spanning kwam het springen er niet echt uit maar die mensen weten wel waar ze op moeten letten. Nu ik dit vaker doe gaat hij het steeds beter doen en vooral rustiger.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 14:30

prisca..dus gewoon een hindernis springen?
maar zal ze het dan niet ineens eng vinden om er 2, 3, 4 achter elkaar te springen?


UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:58

Yep gewoon lekker een hindernis.Straks staan de afstanden verkeerd en valt ze dan springt ze nooit meer. Vraag of iemand je helpt en er eerst een draf balk voor legt. Laat haar net al een idioot stormen maar rustig draven met een draf balk ervoor. Laat haar het rustig uitzoeken dan komt het vast allemaal goed.

Ach je loopt toch de kans dat ze het allemaal eng gaat vinden (andere omgeving veel mensen, muziek enz...) dus dat risico heb je toch.
Zorg dat jij rustig bent en laat haar van de week een aantal leren springen. De meeste paarden die daar komen hebben al het nodige gezien op wedstrijd terreinen dus misschien handig om ergens anders te gaan rijden op het terrein puur als oefening. Om haar al die vreemde dingen te laten zien.

Hou me ff op de hoogt misschien kom ik wel even langs tegen die tijd Lachen . Merilyn gaat er ook heen met de merrie.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 16:27

bedankt Prisca, je hebt helemaal gelijk
wat sprngen betreft heb ik niet zoveel verstand Knipoog
En ik zal absoluut niet gaan lopen aanklooien, dat risico wil ik gewoon niet nemen..
Ik zal eens kijken of ik eenkeer prive les kan nemen op de verende wagen Haha!

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 19:00

Onze bak is te klein en te zwaar denk ik.

Ik zou ook gewoon 1 hindernis doen. Ik denk dat als ze dat leuk vindt, ze er vanzelf wel een paar achter elkaar springt.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense, JornaR, Kirja, Luzerna en 110 bezoekers