Paard teruggevonden.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Paard teruggevonden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:40

Graag zou ik jullie mening willen over het volgende:

2 jaar geleden heb ik mijn drie en een halfjarige ruin verkocht ( wegens omstandigheden moest ik hem verkopen), die toen bij keuring bij bosch en duin, volledig op het achterbeen werd afgekeurd, volgens hun zaten er brokken van 4 cm doorsnee aan ocd in, en kon dat zelfs met een operatie niet meer goedkomen. Dus ik heb hem voor heel weinig aan de handelaar van stal weggedaan.
Nu zie ik afgelopen weekend een advertentie staan, waarin een bruine ruin word aangeboden, dezelfde leeftijd, even groot, en ook dezelfde afstamming, dus ik gebeld, blijkt het hetzelfde paard te zijn, die de desbetreffende persoon heeft gekocht van iemand, en hij heeft hem laten keuren, en daar kwam uit dat hij spiegelsgewijs, in alle vier benen 1!!!!! chipje had, dat paard is nu getraind daar, loopt ZZlicht, en net verkocht voor de hoofdprijs!!!.

Wat vinden jullie hier nu van, ik ben zelf blij dat hij toch goed terecht is gekomen, en dat hij inderdaad de kwaliteiten had, die ik in hem zag, maar goed...............dit is toch idioot?

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:43

Wat belachelijk! Voel je je niet een beetje dubbel, van dat had mijn paard kunnen zijn? Wel vaag, dat ie nu opeens zo goed gekeurd word...

Maar wel leuk, dan weet jij dat hij iig niet naar de slacht is gegaan ofzo...

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:45

Helaas gebeurt dit vaker. Kan je een advies geven als dit de volgende keer weer mocht gebeuren. Laat een Second Opnion doe bij een andere kliniek. Je ziet maar het was de moeite waard geweest.

Ik heb 5 jaar geleden ook een ruin laten keuren van 5 jaar toen kreeg 3en voor zijn spronggewrichten. Ik durfde het niet aan omdat het voor mij een leer paard moest zijn zonder problemen. Ik kreeg ook het advies om het niet te kopen puur omdat ik wilde springen.

Later bleek hij via een andere kliniek wel goed te zijn en is voor veel meer geld verkocht.

Jammer dan that´s life.

Ethelate

Berichten: 21119
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:47

ik zou super blij zijn, dat het goed gaat, maar ook wel een beetje boos over het feit dat je hem hebt verkocht met de gedachte van hij mankeerd wat...

ga je hem opzoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:56

Had gewoon nooit verwacht dat dit bij bosch en duin zou gebeuren.

Dit is me ook een keer bij een andere kliniek gebeurd, maar dat was een paard wat puur voor de handel was, en die was volgens hun klinisch heel slecht, liep op de volte al slecht, direct toen ie weer thuis kwam heb ik hem op de volte gezet, en zag er niets aan, dat dier is een paar weken later verkocht, en hebben hem volledig rontgenologisch en klinisch laten keuren en het beestje had alleen eentjes!!!! was echt helemaal super op de benen. Meisje waar ik deze aan verkocht heb is nog steeds heel blij.

Maar deze ruin, zou het paard zijn waar ik eindelijk meer mee kon, uiteindelijk was hij natuurlijk ook na een paar jaar wel om weer te verkopen, maar ik had zoiets van ,deze hoog rijden, wat langer aanhouden dan normaal. En een soort visitekaartje van stal! maar goed. ben nog wel heel boos.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 14:59

Ik begrijp dat je daar boos om bent, daarom heb ik hem ook niet aan een particulier verkocht, maar aan een handelaar, en het verhaal er bij verteld.

Ik denk dat ik hem zeker ga opzoeken, maar hij staat nu in Friesland, en is verkocht aan iemand die hem gaat starten in de lichte toer, en die wedstrijden zijn vaak in bunschoten dus ik denk dat ik daar ga kijken, maar de oude eigenaar zij dat het waarschijnlijk geen probleem was dat ik hem bij de nieuwe eigenaar wilde opzoeken.
Ethelate schreef:
ik zou super blij zijn, dat het goed gaat, maar ook wel een beetje boos over het feit dat je hem hebt verkocht met de gedachte van hij mankeerd wat...

ga je hem opzoeken?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 15:06

Keuren blijft gewoon lastig of ze zijn goed en binnen een paar weken/maanden gaat het mis. Of ze zijn slecht en gaat het de hele jaren goed.

Leys was niet goed op de stenen volte maar ik heb toch foto´s laten maken. Allemaal goed de DA stelde voor om hem te gaan rijden en het dat aan te zien omdat we dachten dat het spieren konden zijn (kon hem namelijk huren).
Ik heb hem ondertussen 4 jaar is nooit kreupel op dat probleem geweest. De volte is nog steeds niet goed maar hij springt super en dressuurmatig ook dus ik heb de gok genomen en het gaat nog steeds goed.

Ik heb andere paard zien komen met 1tjes en binnen een jaar naar de slacht zien gaan. Keuren blijft een gok en ik ben blij dat ik de gok heb genomen Lovers .

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 15:10

Jeetje... Fijn dat het dier goed terecht is gekomen (alhoewel ie in 2 jaar nu dus al wel heel wat verschillende eigenaren heeft gehad.... Verward ). Maar ik kan me goed indenken dat jij je knap banketstaaf voelt... Achteraf gezien had je hem voor veel en veel meer geld kunnen verkopen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 15:12

Tja, bovenstaande is natuurlijk ook iets van uitzonderingen bevestigen de regel.

Bij alle paarden die wij verkopen geven we de nieuwe eigenaar altijd de keuze, maar ik raad ze wel altijd aan om helemaal te keuren. Ze moeten zeker weten dat ze een gezond paard kopen. En ze mogen altijd zelf de kliniek uitzoeken. ( zolang die niet in limburg of zo is) En als ze afgekeurd worden (gelukkig nog niet gebeurd, op bovenstaande na dan) zijn de kosten van keuring voor ons.
Prisca schreef:
Keuren blijft gewoon lastig of ze zijn goed en binnen een paar weken/maanden gaat het mis. Of ze zijn slecht en gaat het de hele jaren goed.

Leys was niet goed op de stenen volte maar ik heb toch foto´s laten maken. Allemaal goed de DA stelde voor om hem te gaan rijden en het dat aan te zien omdat we dachten dat het spieren konden zijn (kon hem namelijk huren).
Ik heb hem ondertussen 4 jaar is nooit kreupel op dat probleem geweest. De volte is nog steeds niet goed maar hij springt super en dressuurmatig ook dus ik heb de gok genomen en het gaat nog steeds goed.

Ik heb andere paard zien komen met 1tjes en binnen een jaar naar de slacht zien gaan. Keuren blijft een gok en ik ben blij dat ik de gok heb genomen Lovers .

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 15:19

Klopt toch als ik hem niet had genomen was hij misschien bij de slacht terecht gekomen terwijl het een super gezond en fijn paard is. Oke er lopen genoeg paarden rond maar ieder moet zijn kans krijgen.

Ikben ook blij dat mijn DA me dit advies heeft gegeven als deed hij dat bij de 2 andere die ik liet keuren niet (waren op de foto´s slecht). Als ik ooit een ander paard zou kopen laat ik hem weer helemaal keuren maar ook door een Fysio na laten kijken. Ik heb daar vooral op de kreupelheid op de volte goed ervaringen mee het is een stuk minder geworden.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 15:20

Dubbel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 15:28

Ik begrijp je reactie dat hij misschien bij de slacht terecht zou komen, toch ligt het wel aan de omstandigheden, want er zijn zoveel andere dingen die meetellen, een 12 of 13 jarige die niet op de foto goed is, maar klinisch wel, zou ik zo kopen, want daar krijgt ie nooit meer last van.............en zo heb je veel andere dingen die meespelen.
Prisca schreef:
Klopt toch als ik hem niet had genomen was hij misschien bij de slacht terecht gekomen terwijl het een super gezond en fijn paard is. Oke er lopen genoeg paarden rond maar ieder moet zijn kans krijgen.

Ikben ook blij dat mijn DA me dit advies heeft gegeven als deed hij dat bij de 2 andere die ik liet keuren niet (waren op de foto´s slecht). Als ik ooit een ander paard zou kopen laat ik hem weer helemaal keuren maar ook door een Fysio na laten kijken. Ik heb daar vooral op de kreupelheid op de volte goed ervaringen mee het is een stuk minder geworden.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 16:15

Goh, betaal je daarvoor nou zo'n dure rontgenologische keuring? Om 2 zulke totaal uiteenlopende resultaten te krijgen? Er zijn paarden met OCD waarvan de eigenaar nooit iets zal merken. Nu vraag ik me af welke van de 2 veeartsen die je paard gekeurd hadden gelijk heeft, of misschien zelfs gelogen heeft.