overlevingskansen Lijst Pim Fortuyn

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

overlevingskansen Lijst Pim Fortuyn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 20:28

Wat denken jullie van de overlevingskansen van Lijst Pim Fortuyn? Zelf willen ze doorgaan. Ook de verkiezingen gaan gewoon door op 15 mei. Waarschijnlijk zullen er veel mensen gaan stemmen op LPF om hun medeleven te betuigen, maar heeft deze partij wel toekomst? Was Pim ZELF niet de partij?

[edit] typo verwijderd[/edit]

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:11

Ja de naam "Lijst Pim Fortuyn" zegt al genoeg...zonder hem is er denk ik geen Lijst Pim Fortuyn. Ik denk dat je behoorlijk sterk in je schoenen moet staan en donders goed moet weten waar je mee bezig bent als je zo'n partij overtuigingskracht wil meegeven en daar schat ik de overgebleven leden te laag voor in eerlijk gezegd.

lady353

Berichten: 550
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:15

ik denk wel dat ze gewoon doorgaan,
Het kan allemaal best goed komen als ze maar gewoon doorgaan met hetzelfde beleid en dezelfde doelstellingen.
De partij krijgt zeker meer zetels dan ze verwacht hadden denk ik,in ieder geval zeker meer stemmen

groetjes monique

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:43

lady353 schreef:
De partij krijgt zeker meer zetels dan ze verwacht hadden denk ik,in ieder geval zeker meer stemmen



Precies, en dat is eigenlijk net niet de bedoeling denk ik. Dat zou Pim zelf ook niet gewild hebben. Hij riep niet zomaar dingen om zieltjes te winnen. Integendeel, het kon hem niet schelen wat men ervan dacht.
Al die mensen die nu roepen "en nu ga ik ZEKER op hem stemmen" zijn in mijn ogen heel dom bezig. Je moet stemmen naar je politieke overtuiging en niet uit medelijden of medeleven, dat zou een hele verkeerde basis zijn.

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 21:54

Ik denk dat het beter was geweest als ze de partij LPF hadden opgeheven. Hoe kunnen ze nu zonder Pim de politiek in gaan? Alle mensen van de lijst zijn mensen zonder politieke ervaring. Pim had ook niet veel écht politieke ervaring, maar toch...

Ik ben bang dat deze partij nu groot wordt op basis van 'medeleven', maar dat ze binnen nu en 4 jaar afgaan als een gieter. Ze missen gewoon de ervaring en de oplossingen voor problemen. Ze hebben niet eens een leider (en die willen ze ook niet, ze willen geen opvolger van Pim kiezen), hoe kunnen ze dan goed een partijstandpunt uitbrengen?

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 23:10

Gelukkig zal LPF nooit in z'n eentje de regering kunnen vormen, dat wordt toch een coalitie, met mensen die wél ervaring hebben, dus dat is het punt niet zo.

Nulla tenaci invia est via

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 23:44

Er wordt gezegd dat Joep van den NIeuwenhuijsen wellicht het voortouw zal nemen binnen de partij. Hij vliegt althans met grote haast naar Nederland voor overleg.

Joep was die van de Begeman-affaire trouwens, je weet wel.


ruiterinrust
Berichten: 1012
Geregistreerd: 20-04-02
Woonplaats: ugchelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 00:09

de lijst Fortuyn moet zonder zijn naamgever absoluuut de handdoek werpen. voornaamste reden voor dit ingenomen standpunt isgelegen in het feit dat de familie van Pim, zijn broer geloof ik, aangegeven heeft dat dit de wens van de familie is. tel daarbij op dat enkele goede vrienden van pf dit beaamt hebben en de keuze lijkt me snel gemaakt. dat de partijgenoten over het algemeen minder ervaring hebben, lijkt me niet opportuun. het is de kracht van een democratie dat als er bepaalde ideeen tijdens de verkiezing gehonoreerd worden met zetels dat we het volgens ons bestel verplicht zijn die mening evenredig vertegenwoordigd te zien in de 2e kamer en eventueel in de regering. Pim fortuyn heeft een groot aantal boeken geschreven dus het lijkt me niet moeilijk om de lijn van zijn politieke ideeen te kunnen blijven volgen ook na zijn dood! is met het overlijden van karl marx een einde aan het marxisme gekomen????

"Idealisten houden het oog op de toekomst gericht: als zij één blik in het verleden sloegen waren zij geen idealisten meer."
- Eric van der Steen

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 09:33

Helemaal mee eens. Vind het van weinig respect getuigen dat LPF zo weinig met de mening doet van mensen die dicht bij PF stonden zoals Harry Mens – die ze IMO een beetje belachelijk maken – en PF’s broer. Herben riep mensen nog op om op PF te stemmen als lijsttrekker, die mafkees Hoogendijk (nr. 5 LPF) zei bij BVD dat dat pertinent niet waar was, hij (Herben) had alleen opgeroepen tot kiezen op de partij waar je vóór 6 mei op wilde stemmen (de beelden van de toespraak van Herben geven toch echt andere info) en aan de boodschap van de broer van PF had hij geen boodschap want iedere politicus heeft wel een broer en die hoeft geen verstand van politiek te hebben….Ik vind dat allemaal niet zo netjes en die Hoogendijk heeft zijn feiten ook niet op een rijtje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:10

LPF is een partij met weinig samenhang, en weinig bestuurservaring. Dat wordt gemakkelijk een zootje, als ze een grote groep de kamer in moeten sturen, ook als ze niet in de coalitie komen. Ik vind het heel gevaarlijk dat je je stem aan een partij kunt geven, wiens lijsstrekker pas na de verkiezingen bekend wordt en waar je dus helemaal geen info over hebt. Een zwakke partij als LPF is een ideale voedingsbodem voor allerlei omhooggevallen halve garen met enge ideeën.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:19

De Wetegeving is dus kennelijk niet op alles voorbereid. Door al deze gebeurtenissen denk ik dat de kieswet wel wat aanpassing behoeft. Want hoe kan het zijn dat als een partij stemmen krijgt en zich opheft, die zetels dan 4 jaar lang leeg blijven in de kamer? Dat is toch een beetje kiesvervalsing of zoiets. Daarnaast vind ik het gek dat je kunt kiezen voor een overleden kandidaat, we maken dit voor het eerst mee in NL, ik blijf het een raar idee vinden, kunnen kiezen voor iemand die er niet is.
Ik weet het ook niet, maar ik denk dat de kieswet maar weer eens nauwkeurig bekeken moet worden. In dit geval ben ik er niet zo voor te porren dat 'de wet nou eenmaal zo is en zo moet het maar'. Voor deze verkiezingen is het te laat, dat is natuurlijk wel zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 11:22

De wetgeving is ook niet altijd op alles voorbereid, dat veranderd voortdurend. Bovendien bestaat het recht niet uitsluitend uit de wet. Het zou best kunnen dat dit een wijziging in de kieswet tot gevolg heeft, maar ik zit daar niet voldoende in om daar veel over te kunnen zeggen.

Rushwood

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:03

Als de nr 5 van de lijst het niveau vertegenwoordigt van LPF dan zal dit niet een lang leven beschoren zijn. Wat een vreselijke man zeg, en daarbij ook nog kortzichtig en dom. Mooi was het om te zien hoe een geemotioneerde Ruud de Wild hem gisteren al met 1 opmerking volledig onderuit maaide door te zeggen dat LPF het charisma mist om door te kunnen gaan.(gisteren bij villa BvD) Deze man gaf mij echt het gevoel dat de achtergebleven mensen van LPF gaan profiteren van de dood van pim Fortuyn, laten we hopen dat dit niet zal gebeuren.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:07

De lijst Fortuyn hoort opgeheven, net als Harry Mens beweert dat Pim Fortuyn zelf zou hebben gewild in geval dat er iets met hem zou gebeuren.

Pim Fortuyn was zelf niet zo overtuigd van de kwaliteit van de mensen op zijn lijst. Kies daarom, net als Pim Fortuyn zou hebben gewild, CDA of VVD en zorg ervoor dat deze mensen niet in de tweede kamer komen.

Je suis Charlie.

carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:10

pepper schreef:
Als de nr 5 van de lijst het niveau vertegenwoordigt van LPF dan zal dit niet een lang leven beschoren zijn. Wat een vreselijke man zeg, en daarbij ook nog kortzichtig en dom. Mooi was het om te zien hoe een geemotioneerde Ruud de Wild hem gisteren al met 1 opmerking volledig onderuit maaide door te zeggen dat LPF het charisma mist om door te kunnen gaan.(gisteren bij villa BvD) Deze man gaf mij echt het gevoel dat de achtergebleven mensen van LPF gaan profiteren van de dood van pim Fortuyn, laten we hopen dat dit niet zal gebeuren.


Juist. Dat gevoel heb ik nu ook.
Volgens mij zijn het een stelletje blije kinderen die het wel grappig vinden, al die macht. Dat willen ze zeker niet opgeven omdat Pim dat zo gewild zou hebben.

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Rushwood

Berichten: 124
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:11

bij LPF was de opzet omgedraaid, waar een andere politieke partij eerst zijn positie kiest en dan een geschikte kandidaat om deze positie te verwoorden is LPF een kandidaat die een positie koos en daarna een partij vormde om dit te ondersteunen. zonder die kandidaat is er dus geen partij lijkt me.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 12:28

Het is idd een vreselijke man, die nr 5. Beetje ongeneerd campagne voeren bij BvD.
Het is ook kiezersbedrog dat ze pas na de verkiezingen een leider gaan aanstellen. Wie weet welke creep/onbenul/gek dat wordt.

Het is echt heel jammer dat Pim dood is, we zullen nooit weten wat hij met de rest van de lijst had gedaan zodra de verkiezingen waren geweest (hoewel hij ook kiezersbedrog zou plegen wanneer hij een aantal uit de lijst zou gooien).

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-02 13:36

Cassidy schreef:
De lijst Fortuyn hoort opgeheven, net als Harry Mens beweert dat Pim Fortuyn zelf zou hebben gewild in geval dat er iets met hem zou gebeuren.

Pim Fortuyn was zelf niet zo overtuigd van de kwaliteit van de mensen op zijn lijst. Kies daarom, net als Pim Fortuyn zou hebben gewild, CDA of VVD en zorg ervoor dat deze mensen niet in de tweede kamer komen.


idd ik denk dat wanneer je weet dat dat de wens was van Pim Fortuyn dat je daar dan ook respect voor moet hebben en niet alsnog uit medeleven voor LPF moet gaan stemmen en al helemaal niet uit eertoon op een dode lijsttrekker moet gaan stemmen zoals die woordvoerden tot aanzetten Frusty

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Azhari, Femke_Tweety, Fleuribelle, GrapeshotBot, hokke, Joy_Mennings, JoyenUnory, loveslimpie, Marcella, marleen_88, Merileth, Nathalie18x, Noblesse_, Oshaa, Roosch, Samo, xSannee en 153 bezoekers