'Moordenaar Fortuyn was milieuactivist'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

'Moordenaar Fortuyn was milieuactivist'

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 15:52

AMSTERDAM - De 32-jarige man uit Harderwijk die wordt verdacht van het neerschieten van Fortuyn was de afgelopen jaren actief als milieuactivist bij onder meer Milieu Offensief in Wageningen. Dat blijkt volgens hoofdofficier van justitie G. Hofstee uit materiaal dat de politie bij hem thuis heeft aangetroffen.

Bron: http://nu.nl/document?n=56290 (klik voor het volledige artikel)

In dit artikel wordt de dader met zijn volledige naam genoemd, er zijn links naar verhalen die hij op internet heeft geschreven en er wordt gezegd dat hij nog geen verklaring wil afleggen.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 15:59

gek eigenlijk, ik hoorde het ook net op de radio. Die man vindt het belangrijk dat er heel veel respect is voor dieren. Hij heeft dezelfde gedachtengangen als ik. Ik vind het milieu ook heel belangrijk. MAar Pim had een paar punten die ik ook heel belangrijk vond. Pim vond het land bijvoorbeeld te druk (zoals hij zich later grinnikend corrigeerde in een interview), en als er teveel mensen in een land zijn, gaat dat OOK ten koste van het milieu. Daar heeft die man kennelijk niet bij stil gestaan. Veel dingen heb ik met hem gemeen, maar ik was meer een voorstander van Pim, en als ik dat niet was geweest, had ik hem NOOIT doodgeschoten.

De hond is de betere mens

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:00

Tja ik snap niet waarom een milieuactivist pim zou willen vermoorden???
zo ie zo snap ik niet hoe iemand iemand kan vermoorden!
hij was 2 x in zijn rug geschoten dat vind ik helemaal laf! kijk hem dan tenminste nog in zijn ogen als je zo'n gruwelijke daad vericht dat je ziet wat je aanricht!!
als ie hem diep in de ogen had aangekeken had ie het volgens mij niet eens durven doen!! die man had zoveel uitstraling, mensen kennis die hij zo goed overkon brengen door alleen maar naar je te kijken! onvoorstelbaar!
en na mijn mening had pim het helemaal niet zo slecht met de dieren voor, zelfs zijn ideen voor het landbouwbeleid (wij zijn thuis boer) spraken me aan wat geen een minister bij mij doet! en geloof me ik heb het allerbeste met dieren en milieu voor! maar de mensen die nu in den haag zijn doen de burgers denken het goed te doen met de natuur en dieren net als groen links maar het tegenovergestelde is waar!! als boer hebben we dat nu wel ondervonden!!

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:08

de man zal het wrs niet eens zijn geweest met Pim's plan om de nertsenfokkerij weer vrij spel te geven.
De site van milieu offensief wordt normaal gesproken zo'n 2 x per dag bezocht, vandaag 7 mei; 16500 x ongeveer.
Wel triest dat de man net een babytje heeft gekregen. Misschien heeft hij een postnatale depressie...


HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:10

Tja weet je wat die mileu activisten hebben aangericht aan de natuur en de dieren toen ze die nertsen los lieten!! zij zijn toen degene geweest die de natuur in gevaar brachten!!
By the way pim was een enorme dierengek!
in het geval van de nertsen keek hij ook naar het ondernemers perspectief een politicus kan niet alles uit liefde doen en zal meerdere dingenin overweging moeten nemen!
Laatst bijgewerkt door HorseMoments op 07-05-02 16:19, in het totaal 1 keer bewerkt

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:17

GribaldiFAN schreef:
Tja weet je wat die mileu activisten hebben aangericht aan de natuur en de dieren toen ze die nertsen los lieten!! zij zijn toen degene geweest die de natuur in gevaar brachten!!


Dat is wat de media er van maakt. De milieu activisten gaan heus niet over een nacht ijs en op een druilerige zondagmiddag opeens bedenken; heeej zullen we de nertsen eens los gaan laten?
Dit is een daad, omdat zij op deze manier aandacht voor het probleem vragen.
Af en toe zijn ze te extreem, de milieu activisten, maar vaak kan ik me wel in hun acties vinden.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:21

Ik dus niet zeker niet als je kat je kippen en konijnen worden opgevreten door nertsen die door die lui worden losgelaten!! ze kregen hun aandacht wel en mensen waren het echt wel met hun eens!!
Dat ze voor een beter milieu zijn etc. is prima maar hiermee bereiken ze het averrechtse en door pim te vermoorden hebben ze zoiezo niets bereikt en krijgen ze alleen maar onbegrip en haat en ongeloofwaardigheid!!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:21

e verdachte, Volkert van der Graaf, die volgens eigen zeggen in Wageningen studeerde, richtte zich voornamelijk op de bestrijding van de intensieve veehouderij en de bontfokkerij. Op internet schrijft de man dat hij dat via het voeren van vergunningprocedures deed.

Dierenliefde

Van der Graaf zegt in een biografie dat hij niet zozeer handelt uit dierenliefde. "Ik heb gewoon een basisnorm: het deugt niet wat in de bio-industrie met dieren gebeurt."

"Verder handel ik gewoon rationeel, ik hoef geen dierenvriend te zijn om dieren te beschermen. Veel dierenbeschermers handelen vanuit 'de natuur is goed', maar alle donkere kanten van de mens zie je ook terug in de natuur. Dieren beschermen is mensen beschaven, zeggen ze wel", aldus Van der Graaf.

Overtreders

Van der Graaf schrijft verder dat hij vindt dat hij in 2000 veel procedures heeft gehad en gewonnen en dat hij zich meer gaat richten op de zwaardere overtreders van milieu en dierenleed. Opmerkelijk in dit verband is dat Fortuyn onlangs aankondigde dat als hij aan de macht zou komen, hij het komende verbod op het houden van pelsdieren voor bont onmiddellijk op zou heffen.

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:28

GribaldiFAN schreef:
Dat ze voor een beter milieu zijn etc. is prima maar hiermee bereiken ze het averrechtse en door pim te vermoorden hebben ze zoiezo niets bereikt en krijgen ze alleen maar onbegrip en haat en ongeloofwaardigheid!!


hoho, het was een eenmansactie, hoor.
Ik had het over het vrijlaten van nertsen, niet over het vermoorden van Fortuyn.
Het Milieu Offensief heeft de moord veroordeeld, en heeft zich gedistancieerd (?hoe schrijf je dat) van de dader. Dus de milieu activisten hebben niets met de moord op Pim te maken.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:37

Tja zo makkelijk gaat dat niet!!
hij is deel van zo'n groep en ook al was hij het er niet mee eens!!
iemand die zoiets heeft gestudeerd en procedures heeft gewonnen is toch niet zo zwak om hem neer te schieten die had hem er dan uit moeten kunnen banketstaaf! en als hij echt zo slim was en het met dieren op had had hij geweten dat heel europa een verbod op moet leggen nu wordt het probleem verschoven naar de andere landen waar by the way de regels en wetten voor dieren niet zo streng zijn als hier! de dieren daar zullen er slechter aan toe zijn als hier!
Het is dus alleen een verschuiving en verergering van het probleem!!
en wie vermoordt nu iemand om nertsen!!???
Ja sorry hoor maar dat is toch WAANZIN!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-02 16:42

GribaldiFAN schreef:
en wie vermoordt nu iemand om nertsen!!???
Ja sorry hoor maar dat is toch WAANZIN!!


Er zal bij die man echt wel meer gespeeld hebben dan alleen nertsen.

Dat het waanzin is ben ik met je eens.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 16:46

rustig, rustig, dat nertsenverhaal is natuurlijk puur speculatie. Dus kalm een beetje. De dader zal in zijn eigen ogen wrs hele goede redenen hebben om Pim te vermoorden. Ik ben eerlijk gezegd heeeeeeeel benieuwd en hoop dat zijn advocaat snel met een verklaring komt.

Je zegt; 'zo makkelijk gaat dat niet', ik neem aan dat je bedoeld; het afstand nemen (ik waag me niet nog een keer aan dat rotwoord Haha! ) van het Milieu Offensief van de aanslag?
Natuurlijk mogen zij dat. Wanneer zij daar niets mee te maken hebben, mag je ze daar toch ook niet op aan kijken?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 17:01

Ik vind het schandalig dat de naam is vrijgegeven.
De man had ook nog een vrouw/vriendin en een kind.
Die krijgen de hele pers over hun heen.
Dag leven van die mensen....

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 17:12

Klopt, de man had een keurig huwelijk, net een babietje en een huis vol munitie.

Schijnbaar was deze man toch de mening toegedaan dat het verbod op nertsenhouderij voor bont moest blijven bestaan, om maar even op de speculaties door te gaan.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 17:14

Ik wil niet goedpraten wat hij heeft gedaan... begrijp me niet verkeerd.
Maar hoe goed kende zijn vrouw hem?
Wist ze hiervan?
Is het een actie die bedacht was, die gepland was door hem?
Had hij haar op de hoogte gesteld of is dit voor haar ook een schrok.

Zij moet hiermee leren leven. Hun kind groeit zonder vader op.
Het kind zal hierop worden afgerekend...

Wat er is gebeurd dat is bizar en onmenselijk. Pim is er niet meer.
Maar door zijn naam vrij te geven krijgen we Pim niet terug.

Ik hoop dat zijn vrouw en kind voldoende steun en bescherming krijgen!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 18:42

Ik ook...vreselijk voor dat kind ook.

Blijf het zo onverwacht vinden, wie had nou iemand uit deze hoek verwacht?

Raar hoor...

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:37

lis schreef:
rustig, rustig, dat nertsenverhaal is natuurlijk puur speculatie. Dus kalm een beetje. De dader zal in zijn eigen ogen wrs hele goede redenen hebben om Pim te vermoorden. Ik ben eerlijk gezegd heeeeeeeel benieuwd en hoop dat zijn advocaat snel met een verklaring komt.

Je zegt; 'zo makkelijk gaat dat niet', ik neem aan dat je bedoeld; het afstand nemen (ik waag me niet nog een keer aan dat rotwoord Haha! ) van het Milieu Offensief van de aanslag?
Natuurlijk mogen zij dat. Wanneer zij daar niets mee te maken hebben, mag je ze daar toch ook niet op aan kijken?

Uhm sorry??
zie ik dat goed? de dader zal wel een goede reden sorry maar mag ik even zegen dat ik vind dat je voor moord nooit een goede reden hebt.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:39

in zijn ogen staat er...

lies

Berichten: 9624
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:42

Ik begin me steeds sterker af te vragen of je wel kunt lezen. Je laat het in ieder geval niet merken.
Speciaal voor jou dan nog een keer; ik schreef namelijk
Citaat:
De dader zal in zijn eigen ogen wrs hele goede redenen hebben om Pim te vermoorden. Ik ben eerlijk gezegd heeeeeeeel benieuwd en hoop dat zijn advocaat snel met een verklaring komt.


Zo.. nu duidelijk?

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 19:46

Ja sorry hoor dat lees ik wel maar gewoon een goede reden, hij zal wel een reden hebben ben ook erg benieuwd wat die is. Ik weet wel dat hij al veel dieren moorden op zijn naam heeft staan. Pas hebben wij nog 80 duiven van een duivenmelker moeten opruimen omdat hij toen met meerdere mensen bijons in de buurt nertsen heeft losgelaten. ik kan je een ding vertellen dat is geen leuk gezicht. Dat zo iemand zich dan een milieu activist noemt vind ik niet kunnen.
sorry dat ik soms zo fel ben maar ik vind het gewoon zo tja te gek voor woorden dat je iemand gewoon zomaar neer kunt schieten (in zijn rug notabene) om een reden tja. het moet nog blijken maar tja ik ben gewoon totaal overmant met emoties> sorry

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:13

"Dieren beschermen is mensen beschaven, zeggen ze wel'', aldus de man."

Helaas voor Pim is deze man met het beschaven van mensen niet aan zichzelf toegekomen. Dom.... Verbeter de wereld en begin bij jezelf is een regel die hem ontschoten moet zijn. En dat voor een academisch geschoold persoon is dus in en intriest. Ik hoop niet dat zijn vrouw en kind er ooit nog op aangekeken zullen worden. Bij deze daad heeft hij zeker niet aan hen gedacht. Lijkt me voor een kind van welke leeftijd dan ook vreselijk om een kind van een moordenaar te zijn. Ongeacht welke daad hij daar mee wou stellen.

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie