in de bak rijden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

in de bak rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 15:20

Als jullie in de bak rijden hebben jullie een vast patroon met oefeningen? Rijden jullie even lang op beide kanten? Wat voor oefeningen doen jullie?
Ik begin meestal met eerst een paar rondjes op de ene kant dan op de andere kant. Dan wat voltes en de voltes inrijden en uitrijden. Dan alles in galop. Dan nog wat oefeningen vb. wijken, schouderbinnenwaarts. Dan nog een paar voltes en dan uitstappen.
Ik stap wel altijd eerst een minuut of 10 los.


Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 15:40

meestal rijd ik wel veel figuren en dan kijk ik even hoe het gaat, waar ik extra aandacht aan wil/moet besteden. soms loopt ie te etteren aan 1 zijde en daar ga ik dan extra vaak langs. soms is ie erg heet en dan galoppeer ik eerst even een stukje.
of ik leer hem iets nieuws, zoals gisteren weggalopperen vanuit stap.
soms rijd ik een half uur soms korter of langer. als het goed gaat dan stop ik, anders gaat het misschien later slechter met rijden en dat is zonde.
eigenlijk doe ik dus steeds iets anders.
meiden die ook bij ons rijden, rijden elke keer hetzelfde. maar dat wordt echt saai. stap, draf, galop, draf, van hand veranderen, draf, galop, draf, stap. en ondertussen wat figuren, echt beresaai.

Bon Jovi rules!

Navy

Berichten: 4501
Geregistreerd: 10-03-01
Woonplaats: Voorthuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 18:05

Rijd op beide kanten evenveel, soms op de kortere aknt van Navy, en dus de moeilijkere, wat langer, om te voorkomen dat ze scheef gaat lopen. Flink veel recht richten Lachen

Endurance: je paard, jij, een prachtige omgeving en heel veel kilometers worden samen één.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 20:03

Ik begin ook met los stappen op beide handen( Golin denkt er vaak anders over) en rij een paar rondjes in draf. Daarna ga ik met hem echt werken. Ik ben voornamelijk met de basis bezig (hij is nog jong) en soms een paar pasjes wijken. Ik rij ongeveer evenveel op elke hand.

joycje

Berichten: 907
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 10:00

hai

ik rijd eigenlijk nooit hetzelfde maar ben wel bezig met dezelfde oefeningen... dus ik probeer als ik met wijken bezig ben of schouderbinnenwaarts daar iedere keer als ik rij aandacht aan te besteden. maar nooit hetzelfde als de vorige dag. want dat zal voor mijn paard ook niet echt leuk zijn...

groetjes joycje

kijk op www.pensionstaldevink.nl... je zult de baas maar zijn Knipoog

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 10:05

eerst natuurlijk losstappen, 5-10 minuten, nog niet teveel met inbuigen enzo. daarna een tijd draven en een galopje en dan ga ik beginnen met veel wendingen overgangen, inbuigen, evt. wijken en achterwaarts, ligt eraan wat de pony allemaal kan.
verder nog op 1 lange zijde nek naar binne buigen, allebei de kanten ff goed loskomen.
verder rijd ik het meest op de rechterhand, dat gaat automatisch omdat ik die kant het fijnst vind, maar ik probeer me nu veel op de linkerhand aan te leren Knipoog

Mara

Berichten: 961
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 12:23

hoi,

ik rij mijn paardje meestal 10 minuten los, soms langer en soms korter. Maar dat ligt eraan of ze goed aanvoelt/al los is.
De oefeningen doe ik nooit op een bepaald patroon! Ik rijd gewoon wat figuren achter elkaar aan. Dan weer eens een volte, gebroken lijn, en noem maar op.
Het ligt er bij mij aan of het paardje goed aanvoeld.Soms rijd ik meerdere voltes achter elkaar en dan bijvoorbeeld weer een poosje niet!
Helaas kan ik nu alleen nog maar voltes rijden want de ene helft van de bak bij ons zit vol modder en nattigheid!
Maar dat droogt hopelijk wel weer op!!!
Doeiiii

groetjes Regina en Mara

spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 12:57

[quote="Mara"]
Helaas kan ik nu alleen nog maar voltes rijden want de ene helft van de bak bij ons zit vol modder en nattigheid!
Maar dat droogt hopelijk wel weer op!!!

Met dit weer zal je bak niet snel opdrogen denk ik.

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:43

hoi!

ik rijd meestal ongeveer 10 min. los dan voorwaarts- neerwaarts rijden op beide handen en veel figuren met name voltes. meestal is ze op de rechterhand wat moeilijker en daar rij ik meestal ieta langer op. ik rij heel veel overgangen, in een hoek aanspringen in galop weer opsluiten lange zijde draven en weer aanspringen in galop, en dat een aantal keer herhalen, dit doe ik omdat ze moeite heeft met het aanspringen in de goede galop ( ze is ook nog heel jong : deze maand word ze 4 ) maar ik doe deze dingen niet elke dag in dezelfde volgorde en ik pas ze ook wel aan dus een vast patroon heb ik niet.

groetjes daphne

(L)

VeraM

Berichten: 561
Geregistreerd: 07-05-02
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:01



Ik rij eerst 10 minuten los aan de lange teugel. Linksom en rechtsom. Dan neem ik de teugels op maat en ga ik aan de gang. Ik rij altijd heel veel overgangen en figuren. Rechtrichten is ook een vast onderdeel. Ze valt altijd uit naar rechts. Wijken en schouderbinnenwaarst.

Soms rij ik helemaal niet en doen we grondwerk. Longeren of nieuwe dingen leren van vrijheidsdressuur.

In ieder geval heel veel afwisseling. Want ze is het heel snel zat *LOL*

Groetjes

germie

Berichten: 25885
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 13:06

Ik rij bijna nooit op de hoefslag, altijd een metertje erbinnen. Met buitenwedstrijden heb je ook geen bakrand, en ik kan niet in de wei rijden, dus dit is de enige oefening zonder steun die ik kan doen. Rij eerst in stap, wat wijken in stap, halthouden. Dan draf, soms wijken in draf, veel overgangen, draf-stap, draf-halt, enz.
daarna ook doorzitten, zelfde oefeningen nogmaals, dan galop. Veel overgangen, soms wel 6 keer op 1 hand, soms wisssel ik het om en om.
hierna nog wat draf-halt overgangne en dergelijke, en dan uitstappen.
En als het straks droger wordt, dan staan er altijd hindernissen in de bak, dus dan rij ik als beloning nog even 1 of 2 stijltjes van 75 cm. Paard is gek op springen, dus dat aan het einde van m'n dresuurwerk is leuk.


i_love_sil

Berichten: 114
Geregistreerd: 14-04-02
Woonplaats: GROU CITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 14:01

hoe ik rijd:
maar rondjes (4 ofzo) met lange teugel instappen
dan de teugel op maat pakken
en overgangen rijden en figuren (stap/halt)
na een een tijdje (hangt er van af) ga ik draven
eerst even op de volte en dan wat figuren
en overgangen (draf/stap/halt)
na ongeveer 3kwartier rijden ff een galopje pakken
2x op de linkerhand en 1x op de rechterhand
omdat de linkerkant nog niet zo goed gaat.
Daarna nog een kwartierr ongeveer draven
en dan uitstappen

Paardrijden: vallen en weer op staan
BEKIJK PLEASE MIJN PROFIEL EN MISSCHIEN KEN JE GELDERBLOM


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 bezoekers