Is een fjord geen paard ofzo??

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Is een fjord geen paard ofzo??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 18:36

Yes... wat liep mijn tank vandaag toch weer lekker!! Ondanks dat het niet zulk best weer was ben ik toch maar een lekkere buitenrit gaan maken. Het miezerde een beetje, maar het was niet koud en aangezien Jelka en ik niet van suiker zijn leek het me wel lekker om even een frisse neus te gaan halen in het natuurgebied bij ons in de buurt.

Normaal gesproken is ze nogal behoorlijk drammerig en moet ik haar constant inhouden, maar vandaag liep ze lekker een aan los teugeltje. Ik was net van huis weg, kwam ik een vader tegen met een klein meisje. Hoorde ik opeens pa roepen "joh.... is dat een EZEL??" Boos! Toen ik bij hun in de buurt reed zei ik toch maar even dat het toch echt wel een paard was. Het lieve kind scheen dus tegen papa gezegd te hebben dat mijn Fjord wel heel erg op een ezel leek. Nou vraag ik je!! Verdrietig

Aangezien de paden nogal erg drassig en glad waren leek het me niet verstandig om te gaan galloperen. Waar ik haar normaal gesproken even laat gaan moest ze het dit keer doen met een rustig drafje en rustig bleef ze. Ik was echt verbaast Verward *LOL*

Het lange zandpad zag er een stuk beter uit om een galopje te doen, maar voor de zekerheid hield ik haar een beetje in en liet haar dus niet volledig uit haar dak gaan Haha! Weer hield ze zich rustig "wat heeft dat beest joh, beetje valium gehad ofzo???" Verward Lachen

Normaal gesproken ga ik na dit zandpad door naar huis maar aangezien ze zooooo lekker liep heb ik nog maar even een pad genomen door het veen. Pffff... een modderbad is een betere benaming voor dit pad. Ik heb toen heerlijk 2 km rustig gestapt en daar was Jelka ook geloof ik wel voor in. Ze viel geloof ik een beetje in slaap Dromen want ze schrok ineens op van een stel eenden wat naast het pad opvlogen. Toen was ze weer even bij de les. Aan het einde van het pad kwam ik nog een paar mensen tegen en toen ik deze voorbij was hoorde ik achter mij een vrouw zeggen tegen haar man "is dat een paard????". Grom Boos! Ik wilde nog naar achteren roepen "nee... een ezel, nou goed!!!" Pffff....

Maar goed.... na dit voorval ben ik maar rustig naar huis gereden, heb Jelka afgezadeld en heb haar nog even toegesproken dat ze toch echt wel een paard was zodat ze geen minderwaardigheids complex zou krijgen *LOL* Ik geloof dat ze er inmiddels wel weer overheen is. Ze staat nu weer lekker rustig op stal aan haar hooi te knabbelen.

*zucht* Wat was het toch een heerlijk dagje vandaag Lovers

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 18:41

ahhh arm paard.... maar jullie hebben wel uitgebreid een frisse neus gehaald zo te lezen, lekker rustig gehad. Heerlijk toch! genieten joh

maar dan is shico denk ik meer fjord dan jelka hoor want toen ik laatst in t bos reed kreeg ik vragen van "wat is dat voor een paard?" En een vrouwtje dat heel snugger opmerkte "Dat is een fjord he?" Haha! Haha!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 18:43

Zo dat is wel |ullig zeg! Sommige mensen zou je toch... }>

Maar fijn dat het rijden verder goed ging. Ik heb mijn paarden nog niet gereden vandaag, vond het toch iets te hard regenen. Haha!
Ik denk dat ik zo nog even ga rijden, want het is nu droog. En daarna naar de Febo, want dat heb ik al eeuwen niet meer gegeten. Of moet ik dat niet tegen jou zeggen? Schijnheilig

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Naz

Berichten: 7203
Geregistreerd: 09-05-01
Woonplaats: De Vecht verlaten voor de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 18:47

Tsja, de één noemt het een tank, de ander een ezel Haha! Haha!

Fijn dat ze zo lekker liep! Ik kom binnenkort een keer je fjordjes bewonderen, misschien weer een combinatie bezoek met Rijssen Lachen

Als je niet weet waar je heen gaat, kom je er altijd -- Loesje

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 18:52

Snik... Verdrietig Shico herkennen ze tenminste nog als paard!!

Och Maartje... je eet iig, dat is al heeeeeeel wat!! *LOL* ik moet het doen met droog brood vanwege één of andere stomme weddenschap. Tsss... mij een beetje lekker zitten maken hè!!?? Knipoog

Over eten gesproken... net kwam de achterbuurman al met biks aanzetten wat hij voor de ezels had gekocht waar hij vanaf moest. Waarom hij er vanaf moest dat weet ik niet, maar ik begin nu toch echt wel te twijfelen of het in de buurt rommelt dat Jelka toch een ezel is *LOL* Denk dat ik maar een bordje bij het hek ga hangen met de tekst "dit zijn FjordenPAARDEN en geen ezels!!" Boos!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

akerna

Berichten: 3770
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: apeldoorn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:09

ach maarten, je bent niet de enigste hoor!
Quinto werd in het begin dat ik op deze stal stond, steeds ezel genoemd.
dan was het (zlefs tegen mij als frans zich versprak) breng jij kuilvoer naar je ezel ehh tinkerjte

liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen!

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:43

haha familie van quinto?
ach mijn instructeur doet met regelmaat een balkende ezel na als ie lot ziet haha en hij doet meteen de oren naar voren *zucht*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 20:06

AAAAH! zorg er idd goed voor dat hij geen minderwaardigheidscomplex krijgt hoor!!

Ach...mijn tinker schelden ze altijd uit voor koe Koe

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 20:10

ach mijn koe heeft volgens mijn broer ook een minderwaardigheidscomplex, ze is niet zwart en ook niet wit dus hoort ze nergens bij Boos!
maar wta is er mis met ezels. ezels zijn erg inteligent.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 20:36

ik moet ook altijd lachen als ik met een kleine pony rijd. Dan hoor je al die kleine kinderen schreeuwen AAAHHHH MAMMA !! EEN PAAAARD !!!

Net of het een gigantische dino is of zo; terwijl wij dan zoiets hebben van wat een klein pony'tje.

Maar voel je niet beledigd door iedereen die je fjordje af***** hoor! Zolang jij lekker plezier met 'm hebt is het toch ok?

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 20:40

Tja... ik heb plezier hoor met mijn Fjord/tank/paard/pony/ezel en dat kan echt niemand mij afnemen. Laten we het er maar gewoon op houden dat Fjorden gewoon zulke bijzondere paarden zijn dat mensen zich gewoon afvragen of het wel een paard is en niet een veredelde vorm van dit edele dier *ahum* Haha!

Er wordt me trouwens wel vaak gevraagd wat voor ras Jelka nu is en dan leg ik maar weer uit de ze een Fjordenpaard is...

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 22:15

Ik geloof dat: Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed hier erg van toepassing is hehe.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 22:37

Jurga schreef:
Ik geloof dat: Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed hier erg van toepassing is hehe.


Inderdaad...dat zijn dan wel héél erg domme mensen geweest hoor. De domste mensen die ik ken weten nog wel hoe een Fjordje eruit ziet! Ach, je hebt in ieder geval lekker gereden, Maarten Lachen

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 08:45

Marjolein schreef:
maar wta is er mis met ezels. ezels zijn erg inteligent.


KLOPT HELEMAAL want ezels zijn zo slim om NIET naar mensen te luisteren. Tja en dan noemen ze ezels dom en eigenwijs ??? Nee dat zijn wij omdat we die beesten niet begrijpen Schijnheilig Lips are sealed .

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 08:51

fjorden hebben gewoon een kleur die je bij andere paarden niet ziet. Het is waarschijnlijk de kleur met die witte opstaande manen met aal die mensen doet denken dat hij een ezel is. MAar het is gewoon totale onwetendheid hoor. Moet je ze niet kwalijk nemen. volgende keer niet reageren op zoveel domheid, maar mocht je energie over hebben moet je die mensen geduldig uitleggen dat het een fjord is, en dat die altijd zo'n aparte kleur hebben en dat ze sterker zijn dan de meeste andere paarden. Dan gaan ze er vanzelf heel anders tegenaan kijken.

De hond is de betere mens

Melissa

Berichten: 5812
Geregistreerd: 23-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 10:45

mijn tinkertje word ook altijd uitgescholden voor Koe
Je hebt in ieder geval lekker gereden!

Sometimes I pretend to be normal. But it get's boring. So I go back to being me!

DubbelFun

Berichten: 88481
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 10:53

Deze winter zag iemand mijn Quarter aan voor een IJslander Verward

Nou ja met al dat haar Haha!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 14:36

XoNo"]
[quote="Jurga schreef:
Ik geloof dat: Lips are sealed Lips are sealed Lips are sealed hier erg van toepassing is hehe.


Inderdaad...dat zijn dan wel héél erg domme mensen geweest hoor. De domste mensen die ik ken weten nog wel hoe een Fjordje eruit ziet! Ach, je hebt in ieder geval lekker gereden, Maarten Lachen
[/quote]

Xono, ik doelde meer op: geen commentaar over Jelka haha. Schijnheilig Niet over die mensen!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 14:43

Sugarmiss schreef:
Deze winter zag iemand mijn Quarter aan voor een IJslander Verward

Nou ja met al dat haar Haha!


Mmm... doet me denken aan het volgende:
Deze zomer was een vriendin van me aan het rijden met haar haflinger (echt een heeeeeel normale haflinger) in het bos. Ze komt uit NH, maar logeerde een weekje met paard bij mij. Ze rijdt met de haf western en endurance.

Ze kwam iemand tegen in het bos, op een groot dressuurpaard met stang en trens. Een echte dressuurmiep... Die zei: 'Ow, is dat een quarter?'. Frusty Ze vond de haflinger op een quarter lijken vanwege het hoofd... Verward
Even later hadden ze het over woonplaatsen. M'n vriendin vertelde dat ze endurance reed, en legde uit dat het lange afstanden waren. Ook zei m'n vriendin dat ze uit NH kwam, en niet van de veluwe. Reactie van madam de dressuurmiep: 'Jeetje! Kom je dan helemaal vanuit NH hierheen gereden?'

Zoals je snapt, ik heb kostelijk gelachen toen ik dit hoorde..... *LOL*

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 14:54

Binnenkort maar weer eens een ritje maken Maarten? Jij op je Fjordenezel en ik op mijn eh... (tja, hoe zullen we Ameretto eens noemen...)? Haha!

BTW Dino noemden we ook altijd ezeltje, vanwege z'n lange oren... Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 15:29

hihi wat een mensen toch he? maar leuk dat je toch zo lekker gereden heb. Ik mis de buitenritten wel met Julius. Maar och alles komt goed al duurt het nog even, nietdan?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

bonje

Berichten: 55
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 15:29

tsss raar dat ze het op een ezel vinden lijken je ziet dat toch wel bij een fjord
maar ja een frisse neus heb je gehaald en het was rusti totdat ze schrok

i still love you WANDA!!!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 16:32

Hahaha ik weet wat je bedoelt hoor!
Wat ik allemaal niet te horen heb gekregen tijdens de buitenritjes met IJsco...
"is ze drachtig?" (nee, gewoon ontiegelijk dik)
"is ze drachtig?" (nee, nog steeds ontiegelijk dik)
"hee wat een rare" (zeker door de lange manen Schijnheilig )
"papa is dat een karrenpaard?" ( Boos! mijn edele Fjord van slechts 600 kilo??)
"wat een leuk hoofd heeft hij" (en toch was het een zij)
"ik voel me alsof ik in ponypark slagharen ben" (quote van mijn vader tijdens zijn eerste ritje op ijsco)
"jeeee ik zit in spagaat" (mijn moeder voor het eerst op ijsco)

enz. enz. enz. enz. enz. enz. enz. Gaaaap
ach, als je maar lol hebt met je ezel, toch, Maarten? Knipoog


carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 18:56

Ahh Cody, vooral die opmerkingen van niet-rijdende ouders zijn leuk he?
M'n moeder vond deze zomer dat m'n slanke, palomino sportpony'tje (zie m'n profiel) wel op een Gitan leek, de meest dikke fjord op aarde....

Eindig niet, maar begin! (quote Dorine)

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-02 20:47

Och... ik ben het wel gewend dat veel mensen niet weten wat een Fjord is. Maar twee keer op een dag vond ik wel heel erg frappant *LOL* Ik ben gewoon blij dat het een vrij onherkenbaar paard is voor leken... maakt het net even iets specialer om een Fjord te hebben.

yep Karin... we gaan snel weer een keer een lekkere buitenrit maken met die ezel van mij en die lelijke kruising van je zusje Knipoog Ben benieuwd wat de mensen dan te zeggen hebben "Hey... daar gaat een potje duo penotti" Haha!

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _l_amanda_l_, Amazonbot, Fenders, Granoek, Lanoca, leonie1988, SylS en 35 bezoekers