bijrijd(st)er verbieden??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

bijrijd(st)er verbieden??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 13:19

oke ik zal het even uitleggen...
ik rij nu al een tijdje een pony van een meisje die zelf niet veel tijd heeft en er nog niet zo super veel mee kan.
ze vond het hartstikke fijn dat ik haar pony kon rijden en ik vind het alleen maar leuker.
haar pony staat op een pensionstalling met ong, 50 paarden.
nu is het meisje op vakantie en zou ik haar pony dus ook rijden...
dus na een half uurtje in de binnebak gereden te hebben komt de stal eigenaresse naar mij toe...'jij mag die pony niet meer rijden' dus ik stom verbaasd 'het is toch niet jullie pony?'
ik kreeg als uitleg dat het te druk werdt op stal Verward Frusty Boos!
en dat niemand daar op stal een bijrijder mag hebben...
dat kunnen ze toch niet maken?! het is niet eens HUN pony...
maar blijkbaar heb je daar als eigenaar niks over te zeggen Verward
heb me maar ingehouden en netjes gezegt dat ik het er niet mee eens ben maar dat leek niet te helpen.
dit slaat toch nergens op?? Frusty
zijn er meer mensen die op een (pension)stalling staan waar je niemand anders op je EIGEN paard/pony mag laten rijden?
en weet iemand of ze dit wel mógen verbieden?
Laatst bijgewerkt door Elzie op 05-05-02 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

»×» ..Sunny days wouldnt be specials if it wasnt for rain, Joy wouldnt feel so good if it wasnt for pain.. «×«


Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 16:58

Het wordt bij mij op stal niet gewaardeerd als je jan en alleman op je paard laat rijden. De eigenaar + eventueel 1 bijrijder is toch wel een soort ongeschreven regel, dan kunnen ze namelijk nog een beetje zicht houden op wie er allemaal op het terein komt en dat vind ik eigenlijk wel heel prettig, zo min mogelijk en liever nog helemaal geen vreemden op stal.
Dat het te druk wordt op stal vind ik geen argument, jij komt toch in plaats van de eigenaar, niet samen met, dus nog steeds maar 1 persoon op het terrein.
Het wordt ook niet echt gewaardeerd als je allerlei vriendinnen enzo meesleept, tuurlijk mag er wel eens iemand mee, maar "manege-taferelen" zijn ze niet van gediend.

Nulla tenaci invia est via

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 17:24

ik ben het helemaal met je eens margreet,
maar ze kúnnen het toch niet verbieden? of zie ik dat nou verkeerd?
als de eigenaar beslist dat er naast hem/haar nog één persoon die pony rijdt heb je daar als staleigenaar toch niks tegen in te brengen?
ze zou haar pony dus nu 3x per week stil moeten laten staan..
iemand nog tips? argumenten die ik kan gebruiken?
Laatst bijgewerkt door Elzie op 05-05-02 12:10, in het totaal 1 keer bewerkt

»×» ..Sunny days wouldnt be specials if it wasnt for rain, Joy wouldnt feel so good if it wasnt for pain.. «×«

Boogiegirl

Berichten: 7815
Geregistreerd: 26-06-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 17:29

dat slaat gewoon nergens op! als diegene op avkantie is meot het paard dat gewoon de hele tijd in de stal staan Verward
en wat boeit het nu als de eigenaar van de pony rijd of jij!
verder ga ik helemaal met Margreet mee.

pmarena

Berichten: 48049
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 17:54

Je zegt dat de meeste anderen daar ook een bijrijder hebben ,
en die mogen wel gewoon komen ?

Dat is dan ERG raar als er alleen tegen jou wat gezegd wordt ,
heb je de stalhoudster daar niet op aangesproken ?

Ik vind het ook niet nodig om allerlei aanhang mee te slepen ,
maar zoals het bij jou klinkt is het toch heel netjes ,
jij rijdt of de eigenaresse rijdt , dat lijkt me niet een probleem ......

En je komt daar voor de pony en niet om zomaar wat rond te hangen.

Het blijft natuurlijk het terrein van de stalhoudster maar imo reageert ze
erg overdreven ...

Is het bij de andere bijrijders geen probleem ??

En nu is ze op vakantie en gaat ervanuit dat haar pony lekker gereden wordt elke dag , weet ze al dat jij er "niet meer op mag" ?
Het is haar taak om hier met de stalhoudster een oplossing voor te vinden
natuurlijk ....

Succes iig , rot hoor Frusty .

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-05-02 18:03

ik heb iig gevraagt/gezegt dat ik um in de vakantie nog rijdt tot de eigenaar weer terug is...
dan kijk ik wel of we het op kunnen lossen. Verward
maar de afpraak was dat ik um de hele vakantie zou rijden.
daar houd ik me dus aan! }>
ze weet niet dat ik er 'niet op mag' want ze zit lekker in NY en heb geen contact mer d'r tot ze terug is.
wat we daarna moeten doen weet ik ook niet.
Laatst bijgewerkt door Elzie op 05-05-02 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

»×» ..Sunny days wouldnt be specials if it wasnt for rain, Joy wouldnt feel so good if it wasnt for pain.. «×«

pmarena

Berichten: 48049
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 18:11

Pfffffff ......

Hoop dat je geen problemen krijgt als je gewoon blijft rijden ,
stalhoudster die begrijpt het toch zeker wel dat je iig tot de eigenaresse terug is gewoon rijdt ,
dat ze niet vervelend tegen je gaat doen of zo ?

Hoop voor je dat je nog veel plezier van je bijrijdt-beestje mag hebben hoor ! Knipoog Party!!

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 18:14

Ze kunnen wel regels opstellen op een stal. Net zoals ze ook de openingstijden kunnen bepalen. Een regel als max. 1 bijrijder per paard vind ik bijvoorbeeld heel redelijk, maar helemaal geen bijrijders toestaan vind ik niet correct, dat kun je echt niet hardmaken, er zijn zoveel mensen met een bijrijder!
Het zal wel een misverstand zijn denk ik, vraag het nog maar eens goed na, misschien weet de stalhoudster wel niet dat de eigenaresse op vakantie is en denkt ze dat die later op de dag nog moet komen of zoiets.
Bij mij op stal is blijkbaar ook niet helemaal doorgedrongen dat de eigenaresse deze week op vakantie en aan mij werd ook gevraagd toen ik op stal was op een dag dat ik er normaal nooit ben of de eigenaresse niet toevallig vandaag zou rijden. Dat vind ik niet erg, vindt het wel goed dat men weet wat er op stal allemaal gebeurt en wie er wanneer is.

Nulla tenaci invia est via

Percy

Berichten: 12069
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 19:36

In veel manege's en stallen in Den Haag vragen ze meer stalgeld wanneer je een bijrijder hebt. Het argument is dat er dan meer mensen gebruik maken van de faciliteiten.
Ik vind dat een argument van niets om de simpele reden dat de eigenaar en bijrijder over het algemeen op verschillende dagen rijden. Die bedragen lagen (10 jaar geleden) rond de 100,- gulden per maand extra. Belachelijk veel ook nog dus.
Misschien is dat op deze stal ook een regel en betalen de andere eigenaren met bijrijders wel een extra bedrag?

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 19:45

Zo hee Percy! Dat is inderdaad even iets belachelijks! Dan word je als eigenaar bijna gedwongen om een bijdrage aan je bijrijder te vragen. Als er nou 2 mensen op dezelfde dag op het paard rijden ok, maar als je niet op dezelfde dag komt...

Het enige wat ik heb gemaakt op dat gebied was op de manege waar Gipsy vroeger stond, daar mocht je op eigen paarden tegen gereduceerd tarief lessen (groeps of privé), maar daar mocht maar 1 persoon per paard gebruik van maken. Dus niet bijrijder én eigenaar goedkoop lessen, maar maar 1 van de 2. Dat vond ik op zich niet onredelijk.

Nulla tenaci invia est via

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 21:48

wat MISSCHIEN een oplossing is, is om een lease contract met de eigenaar te maken Extreme duivel .
daarmee heb jij dan ook iets te zeggen in het hoe en wat.
maak het contract zo dat je het de eigenaar niet moeilijker maakt om te gaan rijden maar dat jij ook gewoon kunt rijden daar waar het paard is gestald. normaal gesproken kunnen ze je als je een lease contract hebt niet meer verbieden om daar te rijden.
het is misschien een optie voor je probleem.
veel suc7 ermee, groetjes rina.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 22:11

Ik vind het logisch dat er bepaalde regels op een stal bestaan, zoals 1 bijrijder. Het is wel zo dat er dan meer gebruik wordt gemaakt van de faciliteiten, het wordt drukker, en op een gegeven moment ben je het overzicht kwijt. Maar dat ze het gewoon verbieden vind ik ook asociaal. Je bepaalt toch zeker zelf wie je je paard gaat rijden. Overigens is hun enige argument dat het te druk wordt. Nou, de eigenaresse zit in New York, en jij komt invallen, is in mijn ogen evenveel hoor.

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 22:18

Hmm.. jammer dat je black blizzerd niet meer mag rijden. wist je trouwens dat de staleigenaar hier ook op bokt komt?>
maja.. ik snap t ook wel hoor.
en we hebben niet maar 50 paarden maarc wel meer dan 80 maarja boeien dat heeft hier nix mee te maken...
maar ik snap t eerlijk gezegd wel een beetje..
verder heeft ook niemand een bijrijder bij ons op stal van buiten de stal ofzo.. soms word er alleen ff gevraagt of iemand van stal iemand's pony wil rijden ofzo

obsession

Berichten: 3383
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 22:18

euh ik ben dus nathalie....

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 23:09

Het idee alleen al dat IK, ALS PAARDENBEZITTER geen bijrijdster zou mogen hebben, belachelijk Boos! ! Als mijn bijrijdster goed is, zou ik meteen op zoek gaan naar een andere stal }> ! Elzie, je hebt gelijk hoor, ik zou de pony gewoon blijven rijden, iig tot de eigenaar terug is van vakantie (kan je tenminste niet horen krijgen dat je niet betrouwbaar bent en niet regelmatig naar het paard toe gaat Knipoog !)

Benz († 18.12.09) & Bella († 4.01.10), ik mis julie nog steeds ;( ....
Welkom lieve Mila <3 !
Vakantie vieren op een echt kasteel in Beieren :) ?? http://www.schloss-moehren.nl/

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131980
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 23:19

Pffft, lekkere staleigenaresse zeg.......
Ik kan me heel goed voorstellen dat je behoorlijk boos bent, dat zou ik in zo'n geval ook zijn.
Naar mijn idee kunnen ze je ook niet van de ene op de andere dag verbieden te rijden, zeker niet als de andere bijrijders wel mogen rijden.
Veel succes !

Elzie

Berichten: 520
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 11:57

iig bedankt voor jullie reacties..en nath ja dat weet ik maar ik mag toch wel mensen hun mening vragen?!
ik was gewoon benieuwd of er meer stallen zijn waar ze zulke regels hebben.
het was trouwens wel goed dat ik die pony nog reed tot het meisje terug is Haha! gelukkig maar Knipoog
verder heb ik gewoon pech gehad he? Frusty
ma ja ik kan verder nog rijden dus dat overleef ik wel Haha! Vingers aflikken
tóch snap ik niet dat één bijrijder niet kan...maar hier leg ik me dan maar gewoon bij neer.
en verder heb ik het altijd erg naar m'n zin op stal alleen jammer van dat rijden dan...duz niet dat ik iets tegen die stal heb nath...alleen tegen die regel Vingers aflikken Schijnheilig
ennuh als er iemand is (omg. eindh) die nog een bijrijdster zoekt he?! Schijnheilig Vingers aflikken
dan hoor ik het graag natuurlijk Haha!
Laatst bijgewerkt door Elzie op 05-05-02 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

»×» ..Sunny days wouldnt be specials if it wasnt for rain, Joy wouldnt feel so good if it wasnt for pain.. «×«

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 12:06

Tja, is vervelend... ik vind het logisch als bijrijd(st)er(s) bij de staleigenaar bekend moeten zijn, anders krijg je straks een vreemde die er met een paard vandoor gaat ofzo Lachen

Maar 1 oplossing als het echt niet toe gestaan is Knipoog
mede-eigenaar worden Haha!

Daar staan 80 paarden? dan vraag ik me af hoe ze dat geregeld hebben bij wennekers waar er (naar ik heb vernomen) 200 staan.

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 17:30

obsession schreef:
Hmm.. jammer dat je black blizzerd niet meer mag rijden. wist je trouwens dat de staleigenaar hier ook op bokt komt?>
maja.. ik snap t ook wel hoor.
en we hebben niet maar 50 paarden maarc wel meer dan 80 maarja boeien dat heeft hier nix mee te maken...
maar ik snap t eerlijk gezegd wel een beetje..
verder heeft ook niemand een bijrijder bij ons op stal van buiten de stal ofzo.. soms word er alleen ff gevraagt of iemand van stal iemand's pony wil rijden ofzo


Mmm... best wel nieuwsgierig hoe die staleigenaresse dan heet op bokt Haha!
Overigens worden natuurlijk veel problemen voorkomen wanneer in een situatie als deze eerst met de stalhoudster overlegd wordt. Niet meer dan normaal dunkt me dat je van te voren weet wie er allemaal rondhobbelen.

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 21:02

Ze zijn niet geregistreerd hoor.

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 21:51

Nathalie schreef:
Ze zijn niet geregistreerd hoor.


Klinkt niet erg geruststellend hoor Haha! Haha!
Eigenlijk soort van bedrijfsspionage dus haha.


Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 21:58

Haha misschien wel zoiets..

SheMellon

Berichten: 2948
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 22:45

Nou ik ken maar 1 manege in den haag waar dat gebeurt hoor.En dat is ook gewoon de duurste de grooste en de meest ongezellige Haha! (mijn mening)btw inderdaad belachelijk!
Op mijn manege mag je gewoon 2 bijrijders hebben.Ze willde daar inderdaad ook gewoon weten wie er op hun terrein is.

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 09:28

Ik snap dat ze inderdaad niet te veel verschillende mensen op een stal willen hebben. Maar ze zetten zo menig paardenhouder wel voor het blok. als jij je paard gereden wilt hebben en je hebt zelf niet veel tijd, dan ben je er wel mooi klaar mee. Ik ben het er dus niet mee eens.

De hond is de betere mens

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 11:11

Helaas heb je hier te maken met eigen terrein van de eigenaar van de stal en daar mag hij doen wat hij wil. Alleen is het niet netjes dat hij dat tegen jouw zegt hij moet dat tegen de eigenaren zeggen.

Wat wel zo is dat veel manege lessen afnemen en dat mensenveel eerder een paard kopen en die met z´n tween rijden. Dit gaat dus tenkoste van de manegehouder want nu leverd hij niet meer op en voorheen nog een uur les per week. Wat betreft extra kosten als je met tweeen een paard rijdt heb ik ook wel eens eerder gehoord.
Als je alleen rijd gooi je hem toch vaker los of longeer je dus de bakken toch intensiever gebruikt. Het klinkt pietluttig maar als je kijkt wat een beetje bodem kost aan aanschaf en onderhoud dan hebben ze liever dat hij minder wordt gebruikt.

Als je een paard least van de manege en je bent alleen betaal je minder dan met tweeen. Puur idd ivm gebruik van de bakken en materialen.

Ik ken ook stallen waar je wel een bijrijder mag hebben MAAR alleen als hij daar uit de les komt en anders niet. Als je dan een paard rijdt moet je verplicht een keer in de week lessen bij hun. Vaak kosten die bijrijders meer dan dat ze opleveren en ze verdienen liever natuurlijk aan die mensen.

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: idion, Marjelle1992, Pony2024, Trendiction en 71 bezoekers