4 mei manege Kalverhoek: selectierondes NL reiningteam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mac

Berichten: 11649
Geregistreerd: 09-07-01

4 mei manege Kalverhoek: selectierondes NL reiningteam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-02 17:27

De titel zegt het al, maar toch nog effe voluit: op 4 mei worden op manege de Kalverhoek in Wijdewormer de selectierondes reining gereden voor de vorming van het Nederlandse reining team dat naar de Werreldruiterspelen en de Olympische Spelen gaat. Pfoei, mond vol, lange zin Lachen .

Vind je het dus leuk om de Nederlandse reiningruiters aan het werk te zien, kom dan op zaterdag 4 mei naar manege de Kalverhoek in Wijdewormer. De selectierondes worden gereden tussen 12:00 en 16:00.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 13:41

Ik ben er geweest, maar het was vet kort, met maar 6 ruiters, dat was wel jammer... Maar het was wel heel gaaf om te zien. Ik ben megagrote leek op Western gebied, maar het zag er heel erg leuk uit!!

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 14:03

Nou ik hoop dat we van iemand een iets langer verslag krijgen. Namen, punten etc. Met 6 ruiters is 4 uur plannen ook wel iets aan de ruime kant... Verward

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 14:40

Ik las op horses dat er 24 ruiters waren uitgenodigd, maar dat er nog een probleem zat in het hebben van goede seniorpaarden.

Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-02 20:08

Ik meen dat het uiteindelijk een uurtje heeft was.

Ik weet geen namen
Of nou, wel 1
1. 70,5
2. 70 Yvonne Kneijb(o)er ? Ik dacht kneijber, maar vandaag was het iig Kneijboer.

De rest is mij ontgaan.
Misschien heb ik het nog wel verkeerd ook, ach we hadden iig een lange middag over om andere dingen te doen.

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 10:09

ehm...Yvonne heet Kneijber en 1e was (als ik het goed gehoord heb) Jolanda v/d valk ofzo...en Yvonne was 2e met Waitin on Dun It...maar goed, zo'n kleine opkomst is wel een aanfluiting natuurlijk, als er nog maar zo'n klein aantal ruiters bechikbaar was met goede seniorpaarden hadden ze wellicht even moeten uitstellen of in iig iets anders kunnen organiseren om de dag nog een beetje interessant te maken.

seapy

Berichten: 369
Geregistreerd: 26-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 18:30

Yvette Saad was derde met 67 punten, die van Bregman had geloof ik 65 punten met chex n go. Echt een super team hoor.....

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:42

seapy schreef:
Yvette Saad was derde met 67 punten, die van Bregman had geloof ik 65 punten met chex n go. Echt een super team hoor.....


Je neemt me de woorden uit de mond...

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 21:13

yvonne van de valk was met 70,5 punt eerste ja. en yvonne kneyber 2e het niveau was dus ver te zoeken. wel jammer! maar als we mee gaan doen worden we denk ik 11e of 12e achter duitsland,frankrijk,belgie,italie,canada,amerika enz enz... wel jammer maar ja! Huilen

DubbelFun

Berichten: 88633
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 21:17

Waarom mis ik bekende namen als Riecky en Walter Verward Of zouden die geen interesse hebben om 'Olympisch' te gaan Verward

Ik ga er vanuit dat er nog meer voorrondes komen? En wat is bijv. het minimale aantal punten wat je moet halen voor uitzending??

rhynstoner
Berichten: 146
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 21:19

Sugarmiss schreef:
Waarom mis ik bekende namen als Riecky en Walter Verward Of zouden die geen interesse hebben om 'Olympisch' te gaan Verward

Ik ga er vanuit dat er nog meer voorrondes komen? En wat is bijv. het minimale aantal punten wat je moet halen voor uitzending??
waarschijnlijk hebben ze zich allemaal teruggetrokken omdat het te veel geld kost en er toch weinig kans is dat er wat gewonnen word want henk riecky, walter, dennis geen een deed er mee! Huilen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 21:28

De wedstrijd tijdens de Western Experience zou in het begin een selectiewedstrijd voor de Wereldruiterspelen worden, maar dat is niet doorgegaan. Vraag me niet waarom, dat weet ik niet.

Deze Selectiewedstrijd (die van 4 Mei) is op hele korte termijn georganiseerd, met ook de consequentie dat de deelnemers over twee weken een selectiewedstrijd in Italie moeten kunnen rijden. Niet iedereen kan over twee weken in Italie zijn. Afgezien van het feit dat er niet zo heel veel ruiters zijn die nog over een seniorpaard kunnen beschikken, heeft niet iedereen op hele korte termijn de mogelijkheid (qua tijd of financieel) om zomaar naar Italie af te reizen, en dat nog in een tijdsbestek van twee weken. (Want toen hebben alle ruiters die minstens 250$ aan prijzengeld in NRHA wedstrijden hebben gereden hun uitnodiging voor de selectiewedstrijd gekrege, anders kwam je daar ook niet voor in aanmerking). Een ritje Italie met de veewagen is zomaar 1000 piek aan benzine en minstens 24h reizen. En dan moet je ook nog in een heel ander klimaat (het is daar veel warmer) een goede prestatie neerzetten?

Ik denk dat als dit allemaal wat ruimer was gepland, dat er meer ruiters die beschikking hebben over een seniorpaard (6 jaar was toch de minimale leeftijd, of heb ik het nou mis?) wel degelijk naar de selectiewedstrijd waren gekomen. Maar twee weken van tevoren is wel erg kort dag vinden jullie niet?

Wat ik gehoord heb wilde Walter wel naar de Kalverhoek komen, maar kon onmogelijk over twee weken in Italie zijn.... Frusty
Het was weer eens super georganiseerd allemaal... Frusty

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 21:50

Sugarmiss schreef:
Waarom mis ik bekende namen als Riecky en Walter Verward Of zouden die geen interesse hebben om 'Olympisch' te gaan Verward

Ik ga er vanuit dat er nog meer voorrondes komen? En wat is bijv. het minimale aantal punten wat je moet halen voor uitzending??


Ik heb Rieky even gesproken en, naast dat ze dit alles op touw zet, heeft ze momenteel geen paard wat ze kan rijden, tot haar grote spijt.
Of geen senior of met blessure.
Dennis heeft momenteel ook geen geschikt paard heb ik begrepen.
Tsja en Walter,.....tijd vind ik een flauw excuus....

Voor zover mijn informatie strekt is het al heel wat langer bekend dan twee weken dat wij een Olympisch team willen uitzenden Knipoog

Het geld is natuurlijk altijd een issue, maar het grootste gedeelte van de kosten werd gedekt. Misschien is de rest een kwestie van sponsoren??
Ik weet als geen ander (wij moesten met Pony Express immers ook dit traject bewandelen) hoe moeilijk dit is maar als je echt wil dan gaan de deuren echt wel open.
Ik vind het enorm jammer dat er weer zo gezeverd wordt over dit soort dingen, als je aan de top rijdt dan moet je toch trots zijn als je uitgezonden kunt worden??
Ik denk niet dat Anky en de rest met tegenzin naar Sidney zijn afgereisd en kijk eens wat zij nu heeft betekent voor de paardensport.

De westernsport moet toch zo langzamerhand een plaatsje gaan veroveren op de landkaart en dat kunnen we alleen maar als we de beste mensen ons laten vertegenwoordigen.
Als zij besluiten om dit niet te willen, tsja, wat blijft er dan nog over??
Lips are sealed
Laatst bijgewerkt door Vera op 05-05-02 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 21:55

vera"]
[quote="Sugarmiss schreef:
Waarom mis ik bekende namen als Riecky en Walter Verward Of zouden die geen interesse hebben om 'Olympisch' te gaan Verward

Ik ga er vanuit dat er nog meer voorrondes komen? En wat is bijv. het minimale aantal punten wat je moet halen voor uitzending??


Ik heb Rieky even gesproken en, naast dat ze dit alles op touw zet, heeft ze momenteel geen paard wat ze kan rijden, tot haar grote spijt.
Of geen senior of met blessure.
Dennis heeft momenteel ook geen geschikt paard heb ik begrepen.
Tsja en Walter,.....tijd vind ik een flauw excuus....

Voor zover mijn informatie strekt is het al heel wat langer bekend dan twee weken dat wij een Olympisch team willen uitzenden Knipoog
[/quote]

Walter is pas sinds kort verhuisd. Ik kan me zeer zeker voorstellen dat je dan niet zomaar weg kunt. Of tijd de reden is of iets anders zal alleen Walter weten. Ik denk dat wij daar geen oordeel over mogen vellen.

FlyingHigh

Berichten: 4050
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 21:58

En Dineke Jonker was ook een van de uitgenodigden....beschikt over seniorpaarden die zeker de kwaliteiten hebben maar ja.....Dineke hoopt binnen nu en 2 a 3 weken een nieuwe wereldburger op de wereld te zetten. Tja, dan houdt het allemaal op he! Pling Geen andere kansen om zich te kwalificeren..........

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 22:01

Sorry Cassidy, ik heb nog wat aan mijn tekst bijgevoegd.

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 07:01

vera schreef:
tsja, wat blijft er dan nog over??



tobsport

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 08:47

vera"]
Dennis heeft momenteel ook geen geschikt paard heb ik begrepen.
[/quote]

Hm, inderdaad. Volgens mij rijd Yvonne daar nu op...

[quote="vera schreef:
Tsja en Walter,.....tijd vind ik een flauw excuus....


Nou ja, ook met je bijgevoegde stukje vind ik dit wat kort door de bocht hoor vera. Hij is, zoals Cassidy al zei, net verhuist naar een nieuwe plek, en niet iedereen kan zomaar zn hele bedrijf een week in de steek laten. Als je voor een baas werkt kan dat misschien, maar als zelfstandig ondernemer wordt dat toch wat lastig hoor. Over Anky, zoals je al aangeeft wordt die dik gesponserd (pas weer een mooie veewagen gekregen) en zulke grote sponsoren zitten nog niet in de westernsport, maar dat zal je zelf ook wel weten. Overigens weet ik niet wat voor een paardenbedrijf Anky heeft, maar misschien is dat iets makkelijker aan anderen over te dragen. Je kunt geen appels met peren vergelijken natuurlijk.

Verder had Mikel waarschijnlijk in aanmerking gekomen, maar zoals we nu wel weten gaat dat niet meer lukken. Het was wel een doel voor die jongen om mee te doen aan de wereldruiterspelen, maar helaas.
Ruben van Dorp zit momenteel in de USA, waar het hem heel goed afgaat. Als ik hem was zou ik ook lekker daar blijven! Verdient ie tenminste nog wat, ipv in te moeten leveren. En misschien zijn er nog wat ruiters die door omstandigheden niet kunnen rijden.
Laatst bijgewerkt door Cer op 07-05-02 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Berichten: 30151
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-02 08:52

XoNo"]
[quote="seapy schreef:
Yvette Saad was derde met 67 punten, die van Bregman had geloof ik 65 punten met chex n go. Echt een super team hoor.....


Je neemt me de woorden uit de mond...
[/quote]

Hahahahaha sorry hoor, met een score van 67 naar de wereldruiterspelen om tegen onder andere de italianen te strijden??? Dat is -3 hoor!

Om je leuk te kunnen weren moet je toch wel in de buurt van de 72 of hoger rijden. Dit was misschien een momentopname, maar als dit de gemiddelde scores van deze ruiters zijn, komen ze de selectierondes niet door vrees ik. Typisch voorbeeld weer van het niveau in Nederland...dit zijn toch topruiters....

Maar wie weet, gaat het zometeen beter. Ik hoop het.

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 09:44

Eigenlijk heel jammer dat er nu een slap aftreksel van de Nederlandse top geselecteerd is. En dat terwijl de OS pas in 2004 plaatsvinden. Als je het mij vraagt moeten ze gewoon nieuwe selectiewedstrijden plannen en dan wel in 2003. Er zijn inderdaad enkele toppers die op dit moment nog niet beschikken over een goed paard. Een klein vogeltje heeft mij ingefluisterd dat men wel druk bezig is met het zoeken en/of trainen van paarden die het in zich hebben om op de OS te scoren. En dan praat ik inderdaad niet over een score van 67 want in het internationale deelnemersveld sla je met zo'n score een behoorlijke flater. Clown

Jolande

Berichten: 1835
Geregistreerd: 05-04-01
Woonplaats: Dichtbij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 10:32

Het nu geselecteerde team is het team voor 2002 en staat los van de olympische selectie. Het is jammer dat een aantal goede ruiters om verschillende redenen niet mee kunnen doen, maar ga er maar vanuit dat ze goede redenen hebben gehad. Het is immers niet niets om naar dat soort wedstrijden te mogen gaan.
We moeten blij zijn dat er in elk geval een paar ruiters de mogelijkheden en bereidbaarheid hebben om mee te kunnen doen. Ze zijn misschien dan niet de beste ruiters van Nederland, maar ze doen het toch maar en dat is iet dat ik alleen maar kan waarderen. Ik wens ze in elk geval alle succes toe bij de beide wedstrijden!

Jolande

Vera

Berichten: 12175
Geregistreerd: 10-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 18:41

[qoute]Nou ja, ook met je bijgevoegde stukje vind ik dit wat kort door de bocht hoor vera. Hij is, zoals Cassidy al zei, net verhuist naar een nieuwe plek, en niet iedereen kan zomaar zn hele bedrijf een week in de steek laten. Als je voor een baas werkt kan dat misschien, maar als zelfstandig ondernemer wordt dat toch wat lastig hoor.[/quote]

Dat klinkt idd als een zeer duidelijke reden maar ik blijf het jammer vinden dat mensen van dat caliber niet in staat zijn om daar iets aan te doen. Of dat bij hem ligt of bij de organisaties, het blijft zonde.

Citaat:
Over Anky, zoals je al aangeeft wordt die dik gesponserd (pas weer een mooie veewagen gekregen) en zulke grote sponsoren zitten nog niet in de westernsport, maar dat zal je zelf ook wel weten.


Anky wordt idd dik gesponsord maar denk je dat ze dat kado heeft gekregen? Daar heeft ze jarenlang voor moeten knokken. Om op dit voetstuk te komen moet je niet denken dat het je komt aanwaaien. En nog moet ze heel veel tijd steken in 'onderhoud' van haar financiers.

Ook voor Pony Express hebben we een vrachtwagen beschikbaar gesteld gekregen. En er kwam niet iemand met een bos sleutels op de stoep staan, daar heben we ook heel veel tijd in zitten, net als alle andere sponsors die zich met ons programma wilde identificieren.
Al dat werk hebben Marieke en ik zelf gedaan; en denk niet dat het maken van een tv-programma de deuren voor je opent, sterker nog, ze worden juist sneller voor je neus dichtgeslagen.
Ik wil hiermee aangeven dat de mogelijkheden er best wel zijn maar je moet er wel voor willen vechten.

Zolang we allemaal maar blijven roepen dat de westernsport in Nederland op een Jan-boeren-fluitjes-niveau blijft hangen zal geen sponsor daar geld in willen steken.

Want zeg nou zelf; zou jij je geld steken in zaken waar de mensen zelf al niet eens in geloven??

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-02 20:42

Montreux schreef:
Eigenlijk heel jammer dat er nu een slap aftreksel van de Nederlandse top geselecteerd is.



deze kwalificatie doet m.i. geen recht aan Jolande van de Valk. Zij heeft eerder op de EK zeer behoorlijk gepresteerd. Ik heb haar in NL een paar keer zien rijden en daar hoeven wij ons als medelanders niet voor te schamen. Verder meen ik dat zij het paard dat ze rijdt zelf heeft opgeleid en ook dat vind ik een prestatie.

Montreux

Berichten: 641
Geregistreerd: 15-11-01
Woonplaats: Capelle aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 08:16

Mijn reactie heeft niets met de prestaties van anderen te maken. Alle respect hiervoor, maar als we dan een afvaardiging naar bijvoorbeeld een OS sturen moeten daar naar mijn mening de allerbesten heen gestuurd worden. Zoals bijvoorbeeld een Dennis, Walter of Rieky.

Haha! Zelf heb ik mij bij Karin aangemeld als groom, zij hoopt er in 2004 ook bij te zijn. En dat gaat haar vast lukken. Is haar geraden anders kan ik daar niet live de wedstrijden meemaken }>

Dus Kaat als je dit leest: hard trainen want ik wil naar de OS!!!! En je weet het, ik groom eigenlijk niet maar ga wel gewoon mee als een soort mental coach hahahahahahahhaha

XXXX Tas

karin !!!!
Berichten: 45
Geregistreerd: 17-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-02 23:19

hoi montreux,lief dat je aan me denkt maar ik begin niet echt goed mijn nieuwe paardje is zwaar gebleseerd Verdrietig Het is maar de vraag of het nog goed komt en eigenlijk ga ik als mijn rug het weer helemaal doet liever voor de cutting Haha! want dat blijft voor mij toch de sport!Maar you never know how the wind can blow!!! En dan nu ook maar meteen mijn idee over de scores,misschien had iedereen gewoon een beetje pech en lopen ze daar hogere scores want zelfs een Tim of welke grote ruiter dan ook rijd wel eens een 0 score zelfs in de finale en degene die nu mogen gaan hebben daar toch voor gereden? We zien wel hoe we uit de bus komen en anders volgende keer beter Haha! !!!