in de buik trappen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

in de buik trappen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-02 13:41

Ik zie sommige mensen dat wel eens doen!
Paardje luisterd nie, dus krijgt een trap in zijn buik!


Wat vinden jullie daarvan? Ik vind dat echt niet nomaal!
Sorry hoor, maar geeft dan een flinke mep op zijn kont, of een tik op zijn snuit...

laatst zei ik dat tegen een meisje, haar pony wou niet stil staan (z had hem vast aan zijn hlaster en wou hem opzadelen, tja pony bleef haar volgen!) dus kreeg ee trap in zijn buik!
Ik zei dus dat ik dat niet echt een normale reactie vond!
Kreeg ik een grote bek, waarmee ik me bemoeide en wat ik wel niet dacht!

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet


Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:44

Ik vind dat ook zo gemeen, de manege eigenaar waar ik vroeger reed deed dat een keer gewoon omdat een kleine pony 1 keer weigerde voor een hindernis die bijna evenhoog was als die pony vind je het gek dat dat beestje niet wou springen Frusty

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:52

Ik doe het ook .

En niet IN de buik trappen , maar met de binnenkant van je voet en goeie por geven .
Omdat ik liever niet met m'n handen straf want daar moet ze niet bang voor worden.
Een stomp werkt ook goed als schrik-hulp, maar ik ga voor de welgemikte schop.

Klinkt gemeen en ziet er ook rot uit ,
maar beter 1 goede schop dan dan de hele tijd zitten mutsen met je handje....

En als je met de zijkant van je voet een schop geeft dan gaat dat nog over zo'n groot vlak dat het niet echt pijn doet maar wel goed schrikt.

Als Marena eens over mij heen wenst te lopen en alle stem- en overige signalen heel aso negeert dan krijgt ze een schoppie van het vrouwtje en weet ze dat het menens is.

Dus alleen als ZIJ aso bezig is zal ze merken dat ik dat ook kan als ze zo wil etteren.

Met de punt van je schoen een deuk proberen te trappen dat is wel erg ,
net als voor een onzinnige reden.

Maar als ze na 1 welgemikte schop weer gewoon braaf is en ik haar beloon is ze het alweer vergeten en is alles weer goed. Lovers

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:54

Denk je dat als paarden elkaar een dreun geven dat ze even achterom kijken waar ze wel/niet kunnen trappen? Denk het ook niet! En een gemiddeld paard, zeker eentje met ijzers, trapt echt wel harder dan een mens!
Mits het terecht is, als een paard dus echt vervelend is, loopt te zeiken (en dus niet als de ruiter zich even moet afreageren!!!) dan kan ik er niet zo'n punt van maken. Als een paard naar mij trapt, dan kan 'ie een trap terug krijgen, liefst vol in z'n pens zodat 'ie het goed voelt en weet dat 'ie dat soort rottigheden gewoon te laten heeft. Paarden kunnen heel wat hebben hoor, ze zijn niet van suiker! En zo'n ribbenkast beschermd goed hoor.
Een tik op de snuit vind ik persoonlijk eigenlijk veel gemener, al kan dat soms ook terecht zijn (bijten).
Laatst bijgewerkt door Margreet op 05-05-02 13:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Nulla tenaci invia est via

Stacy S

Berichten: 1211
Geregistreerd: 24-12-01
Woonplaats: Drachten City!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 13:55

Voor zoiets vind ik het ook gemeen.
ik heb Stacy wel eens geschopt maar dat was omdat ze naar mijn trapte nouja dan trap ik terug. (ik deed de bilkooren van haar dek vast)
Ik zou alleen schoppen als je paard stijgerd of je trapt of probeerd te trappen, en dan hangt het nog van de situatie af.
als een paard bang is of als hij alleen de baas over je wil zijn, beetje moeilijk te zeggen eigenlijk.
En dan nog als je schopt, nooit hard en met een plate voet.

Dilayla Shadow
Stacy Shadow

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 14:04

Ik ga met Margreet mee Lachen Een paard kan best wel wat hebben, en als we doorgaan met het gezeur dan kun je over een poosje je paard op geen enkele manier meer straffen omdat het zielig is. Een paard kan dus wel wat hebben, en als hij echt vervelend is, kan je hem inderdaad meteen goed laten voelen wat hij gedaan heeft. Zeker ivm schoppen, dan voeltie meteen wat hij zojuist gedaan heeft!

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 14:07

Gelukkig denken meer mensen er zo over, want ik heb idd. ook wel eens een pony een flinke schop in zijn pens gegeven. Een pony die mij zonder pardon wil omwalsen (en dat is met mijn formaat niet zo heel moeilijk Tong uitsteken ) krijgt gerust een flinke trap. Ik laat mij niet zomaar omwalsen, en zeker niet trappen. Sorry, als er mensen anders over denken, heel jammer.

Ik zal zeker geen pony's op paarden zomaar een trap geven, maar ze moeten niet gemeen gaan worden, dan wordt ik dat ook.

bonje

Berichten: 55
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 14:14

als je paard echt gemeen is vindt ik dat je misschien wel een trap kan geven maar voor ietd=s onbenulligs dan moet je dat niet doen dat is vet te erge straf voor het paard

i still love you WANDA!!!

someone

Berichten: 530
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 14:29

Het is eigenlijk niet gemeen hoor!Want als je ze nu een klop geeft op het hoof,worden ze kopschuw.TRouwens,wat doen paarden bij elkaar denk je???Juist,soms stampen ze elkaar!Het is ook beter als je ze ineens op hun plaats zet in plaats van 100 kleine tikjes te geven!
Groetjes Julie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 14:59

Ik schop mijn pony ook wel eens stevig tegen die dikke pens van d'r, en als je er bij mij commentaar op zou hebben, pakte ik je bij kop en kont en gooide ik je het erf af. Waar bemoei je je mee? Moet je eens kijken wat paarden onderling bij elkaar doen. En denk je dan echt dat ik die pony serieus pijn doe als ik met m'n kippekracht dat beest een schop geef?
Wat ik veel erger vind om te zien, zijn van die *****trutjes die het paard een ruk aan de teugels geven, of een klap op z'n neus. Hoe krijg ik een kopschuw paard, les 1 Bloos

Je kunt wel meteen zo zielig gaan oordelen over die pony en z'n baasje, maar ken je dat dier zo goed? En haar ook? Misschien is het wel zo'n dominant kreng, dat als 'ie twee keer z'n zin krijgt, 'ie meteen weer drie weken onhandelbaar is....
Het ene paard moet je nou eenmaal harder aanpakken dan het andere. Tegen Milena zie je me regelmatig heel streng optreden, en ik schuw een schop ook niet. Maar met Leonardo zul je 't me nooit zien doen. Zo'n volbloed is gewoon veel gevoeliger, die staat al te bibberen als ik Foei tegen 'm zeg. Milena niet, die interesseert het geen hol, al kaffer je d'r helemaal uit.....

Dus bemoei je lekker met je eigen zaakjes, dan blijft het voor een heleboel mensen veel gezelliger. Met jouw paard mag je lekker doen wat jij goed vindt, en een ander doet precies hetzelfde met zijn of haar paard. Soms is het leven zo heerlijk simpel.... Knipoog

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:04

ik ga ook helemaal met Margreet mee Lachen

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:08

Jongens... we hebben paarden hoor, geen suikerbeestjes.
Bill krijgt ook wel eens een schop in z'n buik als hij heel vervelend is. Dan is dat het enige waar hij respect voor heeft.
Ik geef hem liever een goeie knal dan dat ik hem steeds ga lopen vervelen met kleine tikkies en zeuren van "Niet doen Billy, dat mag niet."
Respect moet je afdwingen, zo nodig op een harde manier. Denk je nou echt dat Ik een paard van ongeveer 600 kilo verrot kan schoppen? Ik weeg nog geen 65 kilo, zoveel kracht heb ik dus echt niet.
Jammer voor alle Pennymeisjes, maar ik ga met Sonja mee. Iedereen die denkt dat die het beter kan mag het proberen, voor eigen risico. En anders.... Bek houwen en oprotten Frusty

Goedgekeurd onderschrift :)

fieke

Berichten: 1060
Geregistreerd: 08-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:24

Billy schreef:
En anders.... Bek houwen en oprotten Frusty


"Subtielootje" Tong uitsteken Haha!

Billy

Berichten: 20699
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:29

Ja, ik wordt er een beetje gek van. Mijn paard is niet makkelijk te rijden, en iedereen heeft altijd commentaar op ons. Als ik dan vriendelijk vraag of ze het ff voor willen doen is er niemand die er op durft.
Alsof Bill een supergevaarlijke knol is Frusty
Zo was er iemand met een Fries bij ons op stal die had altijd commentaar, maar zelf deed ze geen ene moer met die knol van haar. En ze wou "de sport in" Yeah right!! Haha!

Goedgekeurd onderschrift :)

carina

Berichten: 2779
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:47

ik zie er ook geen probleem in om je paard eens een schop te verkopen als ie dwars ligt. zolang er maar een reden voor is en je het niet doet om je zelf af te reageren.

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 15:51

paard schopt? Krijgt ie een schop terug
Paard bijt? Bijt ik terug, of ook een schop (*ligt aan de situatie).
Ik vind schoppen, of een knal met je hand nog altijd duidelijker en vriendelijker dan de zweep eroverheen gooien.

Gister stond hon ook zo te kloten, wilde absoluut niet stilstaan. Als ik haar alleen heb is dat niet zo erg, maar nu liep er een klein opdondertje van 7 om haar heen.
Tja, doen kreeg ze ook een rotschop, en NU nokken!!!!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 16:15

ik ga met margreet en sonja mee. Een paard kan echt wel wat hebben hoor!!
Ik zeg niet dat ik een paard graag een trap verkoop maar als ze echt staan te etteren en weten dat dat niet mag kunnen ze er eentje krijgen ook! Dan verdienen ze t gewoon. Onterecht een paard schoppen doe je niet, maar dat is net als onterecht een tik op de neus oid.
In de meeste gevallen werkt een trap beter dan te zeggen "Liefie je weet dat ik dit niet wil hebben, dat heb ik je gister ook al uitgelegd en nu moet je het toch maar eens gaan onthouden hoor!". Gaaaap Gaaaap

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 16:15

Jij zei geef dan een tik op zn snuit.
Ik geef smiles eerder tien trappen in zn buik. Ik ken mijn pony en ik weet wat voor een straf hij nodig heeft. ALs hij mij probeert te pletten of staat te draaien met poetsen krijgt een knietje in zn buik. Niks gemeens aan. Misschie ziet het er gemeen uit maar dat is het zeker nie, wantik ben tenslotte de baas. veel erger vindt ik een mep op zn hoofd (hoewel je sommige paarden hebt...)

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 19:41

Opzich moet het volgensmij, als het ECHT nodig is kunnen!! Ik doe het zelf niet of nauwelijkes, en stel dat ik m een keer straf dmv een schop(je) doe ik dat niet met de punt van mijn voet!

Hem een keer een welgemikte klap geven kan evenhard aankopen als een shcop!!

Ik ga verder mee met Lieke! eerder een trap (dan natuurlijk niet knoerthard met de punt van je schoen Haha! ) dan een tik op de neus!

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Maud_82

Berichten: 2152
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Echt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 20:03

Ik heb ooit 1 keer mijn verzorgpony een schop tegen haar buik gegeven. Niet echt hard en met de bovenkant (platte kant) van m'n schoen met de meeste oppervlak.

Ze wilde me een keertje trappen (1ste keer dat ze dat deed) en toen heb ik haar direct een schop gegeven. Daarna had ze veel meer respect voor me en heb ik haar nooit meer 1 tik hoeven verkopen.

Verder zou ik het nooit doen hoor!! Alleen als het echt nodig is. En bij haar werkte het goed! Mijn eigen paardje heb ik nog nooit een trap verkocht, maar dat is ook niet nodig gelukkig.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 20:06

Als mijn pony begint te ruzien met mij dan geef ik m ook gerust een schop hoor, al heb ik dat de laatste tijd niet meer bij haar hoeven doen en zo hoort t ook! Maar goed er staat nu zo'n on-opgevoed friesje bij ons die moet je gewoon op je aller-aller hardst een schop geven anders reageert ie niet eens! Lips are sealed
Maar goed consequent zijn is ook een manier dat je je paard niet vaak een schop hoeft te geven, nee is nee en ja is ja als je dat altijd volhoud weet je paard waar ie aan toe is.
Maar alleen met een reactie op bijten doe ik t anders, ik sla niet op zn hoofd maar knijp een klein velletje in zn hals of bijt terug in zn oor! Dat helpt perfect, een keer bij mn pony teruggebeten en ze heeft nooit meer haar tanden gebruikt! (nou ja tegen mijn niet, dan! Knipoog )

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 20:12

Ik heb mijn paard ook weleens een schop verkocht. Bloos Met de wreef van mijn voet en mijn scheenbeen (dus groot oppervlak) onder haar buik. Dat was nadat ze mij tot bloedens toe in mijn zij had gebeten bij het aansingelen, ik heb haar daarna spreekwoordelijk alle hoeken van de box laten zien, en ze heeft het nooit meer gedaan.

Denk je dat je paard of pony onder de indruk is van een zacht "foei" met opgeheven vingertje? Als ze gemeen tegen je doen moet dat met dezelfde vaart ook terugkomen, anders is er na verloop van tijd geen land meer met dat paard te bezeilen.

Liever mijn paard één keer goed hard bestraft (en dan meteen als hij of zij verkeerd is geweest) dan dat ik in het ziekenhuis belandt...)

Je suis Charlie.

N00tje

Berichten: 7734
Geregistreerd: 24-10-01
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 20:18

Berdien krijgt vaak een tik op haar hoofd van mensen omdat ze dan weer aan het klooien is met haar buurman. Gevolg ik hoef mijn hand maar snel op te tillen en ze gooit haar hoofd omhoog en is duidelijk hardstikke bang.
Je paard weet zelf wel of ie het verdient heeft of niet.
Zo heb ik een keer gehad: Ik was met Berdien aan het wandelen (droogstappen) buiten en ze liep maar te klieren, niet doorlopen en dan weer mij vooruit sleuren bijna en elke keer dat hoofd naar beneden om te eten. Maar ik had natte handen en het halstertouw was ook nat, dus die trok ze elke keer door mijn handen (mazzel dat er een knoop aan het einde zat)
Maar toen heb ik haar ook een schop verkocht, simpelweg omdat ik niks anders kon. Ik kon haar niet omhoog trekken. En ze maakte zich heel sterk. Maar die schop heeft geholpen. Er kwam een vrouw langs en die zei "kan het niet wat rustiger" en die was vet boos op mij. Ik kan zo Misselijk om mensen die zich met dingen bemoeien waar ze helemaal niks mee te maken hebben Lips are sealed

PS het was met een hele groep pony's en het was vrij druk op de weg (die normaal heel rustig is) maar het werd dus gevaarlijk. Mede omdat er kleintjes van 7 bij liepen.

Doe wat je niet laten kunt... Maar laat wat je niet doen kunt...

pmarena

Berichten: 47931
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 20:30

Dat terugbijten dat sommigen zeggen , dat vind ik zo'n raar verhaal !!!

Da's toch niet praktisch ook ?

Ik zie het al voor me :
paard bijt , en hoe kom jij dan met je mond bij z'n oor ?
Da's al moeilijk zat lijkt me en kun je vast niet in een supersnelle reactie (die op dat moment wel nodig is voor het effect) voor elkaar krijgen !

Dan heb je dat oor en ga je bijten : Mjammie lijkt me , en hoe hard komt dat dan aan ? Denk niet dat je paardebloed wil proeven......

En dan nog het feit dat als een paard mij bijt ,
ik niet graag met m'n gezicht naar z'n hoofd toega om'm terug te bijten ,
lijkt me ook niet erg slim *LOL* .

Ofwel ik snap er geen fluit van waarom iemand dit in hemelsnaam doet ,
kan iemand dit uitleggen ?

(denk het niet ! Haha! )

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-02 20:43

Terugbijten lijkt me ook niet echt slim. Ik denk dat je een gerichte trap sneller kunt plaatsen dan een paard terug te bijten.

Ik denk ook dat er een heleboel mensen het feit dat ze een paard bijten gewoon lopen te verzinnen. Zo onder het oogpunt: Oog om oog, tand om tand?

Gewoon uit reflex een gemikte schop met de zijkant van de voet of de wreef van de voet, knietje of iets dergelijks heeft dezelfde en zo niet méér impact dan bijten, en het scheelt een hoop tandartskosten of een gebroken neus als het paard in zijn schrik met zijn hoofd slaat of een rare beweging maakt. Met een heel dominant paard maak je ook nog kans dat je in je gezicht teruggebeten wordt...

Schoppen is veel veiliger...

Je suis Charlie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers